Endnu en - håndtag/stikkontakter

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf Panton » 4. maj 2016, 15:19

Mani skrev:
Panton skrev:Sjældent :genert: Der vaskes fingre som det første når man enter mit casa, det er en regel :)

Velkommen inden for - stil skoene og vask hænderne?
Det har jeg aldrig været et sted hvor man gjorde.



Jeg gør det alle steder jeg kommer :)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf LadyFox » 4. maj 2016, 15:19

Det gør jeg ikke :shock:
0
...
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf lulu-p » 4. maj 2016, 15:21

Panton skrev:Sjældent :genert: Der vaskes fingre som det første når man enter mit casa, det er en regel :)


Ej. Det ville jeg virkelig undre mig over :D . Mine børn bliver nogen gange bedt om at vaske hænder når de kommer hjem, men de kan også have mudder op til albuerne. Det har voksne dog sjældent.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf Panton » 4. maj 2016, 15:31

lulu-p skrev:
Panton skrev:Sjældent :genert: Der vaskes fingre som det første når man enter mit casa, det er en regel :)


Ej. Det ville jeg virkelig undre mig over :D . Mine børn bliver nogen gange bedt om at vaske hænder når de kommer hjem, men de kan også have mudder op til albuerne. Det har voksne dog sjældent.



Vi har så rørt ved alt muligt andet der er ligeså lidt lækkert. Jeg beder ikke voksne om det som kun kommer perifert men kendte voksne gør det og jeg gør det hos dem. Vi har alle gjort en dyd ud af at lære vores børn at gøre det alle steder de kommer. Man vasker lige fingre inden man gør noget andet. Min unge beder selv sine kammerater om at gøre det, og mange nævner at "nåh ja, det siger min mor også"
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf lulu-p » 4. maj 2016, 16:36

Panton skrev:
lulu-p skrev:
Panton skrev:Sjældent :genert: Der vaskes fingre som det første når man enter mit casa, det er en regel :)


Ej. Det ville jeg virkelig undre mig over :D . Mine børn bliver nogen gange bedt om at vaske hænder når de kommer hjem, men de kan også have mudder op til albuerne. Det har voksne dog sjældent.



Vi har så rørt ved alt muligt andet der er ligeså lidt lækkert. Jeg beder ikke voksne om det som kun kommer perifert men kendte voksne gør det og jeg gør det hos dem. Vi har alle gjort en dyd ud af at lære vores børn at gøre det alle steder de kommer. Man vasker lige fingre inden man gør noget andet. Min unge beder selv sine kammerater om at gøre det, og mange nævner at "nåh ja, det siger min mor også"


Dit hjem dine regler. Jeg er så heller ikke typen der beder folk tage skoene af, og Jeg går som udgangspunkt ud fra at voksne mennesker har fint styr på håndhygiejnen uden min opfordring. Det har mine børn i øvrigt også.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf Daine » 4. maj 2016, 18:12

Det første jeg tænkte på, da jeg så trådtitlen er en scene fra Matador. Agnes brokker sig over fruen, fordi hun i søsterens fravær har bedt Agnes om at rengøre alle nøglehullerne med sprit og vatpinde - ligesom børnenes ører.
:lol:


Jeg vasker vist aldrig dørhåndtag af, medmindre jeg ved de er snavset til af feks jord. Greb i køkkenet måske en gang hvert halve år.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf Pandesteg » 5. maj 2016, 06:28

Jeg tager håndtag og stikkontakter, når jeg alligevel er i gang med støvekluden, dvs en gang om ugen :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf Slettet bruger » 5. maj 2016, 15:37

Dørhåndtag aldrig, stikkontakterne måske hveranden måned eller en måned.

Af en eller anden grund irriterer det mig med nas på stikkontakter, så der sker typisk det at jeg lægger mærke til at en af dem har det og så tørrer jeg den af og så spotter jeg alle de andre.

Stikkontakter er formentlig det eneste jeg rengør over middel :)
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf IrmaPigen » 5. maj 2016, 19:54

lulu-p skrev:
Panton skrev:
lulu-p skrev:
Panton skrev:Sjældent :genert: Der vaskes fingre som det første når man enter mit casa, det er en regel :)


Ej. Det ville jeg virkelig undre mig over :D . Mine børn bliver nogen gange bedt om at vaske hænder når de kommer hjem, men de kan også have mudder op til albuerne. Det har voksne dog sjældent.



Vi har så rørt ved alt muligt andet der er ligeså lidt lækkert. Jeg beder ikke voksne om det som kun kommer perifert men kendte voksne gør det og jeg gør det hos dem. Vi har alle gjort en dyd ud af at lære vores børn at gøre det alle steder de kommer. Man vasker lige fingre inden man gør noget andet. Min unge beder selv sine kammerater om at gøre det, og mange nævner at "nåh ja, det siger min mor også"


Dit hjem dine regler. Jeg er så heller ikke typen der beder folk tage skoene af, og Jeg går som udgangspunkt ud fra at voksne mennesker har fint styr på håndhygiejnen uden min opfordring. Det har mine børn i øvrigt også.[/

Ikke engang på hospitalerne har personalet styr på håndhygiejnen.

Har du tænkt på, hvor mange bakterier der sidder f.eks. på en dankortautomat?
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf Panton » 5. maj 2016, 20:59

IrmaPigen skrev:
lulu-p skrev:
Panton skrev:
lulu-p skrev:
Panton skrev:Sjældent :genert: Der vaskes fingre som det første når man enter mit casa, det er en regel :)


Ej. Det ville jeg virkelig undre mig over :D . Mine børn bliver nogen gange bedt om at vaske hænder når de kommer hjem, men de kan også have mudder op til albuerne. Det har voksne dog sjældent.



Vi har så rørt ved alt muligt andet der er ligeså lidt lækkert. Jeg beder ikke voksne om det som kun kommer perifert men kendte voksne gør det og jeg gør det hos dem. Vi har alle gjort en dyd ud af at lære vores børn at gøre det alle steder de kommer. Man vasker lige fingre inden man gør noget andet. Min unge beder selv sine kammerater om at gøre det, og mange nævner at "nåh ja, det siger min mor også"


Dit hjem dine regler. Jeg er så heller ikke typen der beder folk tage skoene af, og Jeg går som udgangspunkt ud fra at voksne mennesker har fint styr på håndhygiejnen uden min opfordring. Det har mine børn i øvrigt også.[/

Ikke engang på hospitalerne har personalet styr på håndhygiejnen.

Har du tænkt på, hvor mange bakterier der sidder f.eks. på en dankortautomat?



Øhh ja, til det sidste, hvorfor tror du jeg vasker fingre eller spritter dem? Thank good for det kontaktløse :wink3:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf HappyHippo » 5. maj 2016, 21:01

Ha, jeg har faktisk gjort det i dag. For første gang siden vi flyttede ind for 2 år siden :slem:
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf Krølle » 6. maj 2016, 17:23

HappyHippo skrev:Ha, jeg har faktisk gjort det i dag. For første gang siden vi flyttede ind for 2 år siden :slem:


Debatten kan tage æren for mangt og meget :D
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf Zombie » 6. maj 2016, 23:00

En gang om ugen. Jeg er vant til det fra daginstitutioner hvor jeg har arbejdet, hvor det blev gjort en gang om dagen som standard.

Det var også standard, at alle børn og voksne vaskede hænder som det første, når de kom. Det var bevist videnskabeligt, at det ville reducere spredningen af sygdomme markant, uanset hvor "rene" folk end troede, deres hænder var/er.

Jeg ordner også tastatur og mus i samme ombæring.
1
aka Forbies

:gammel:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf Karkluden » 7. maj 2016, 17:11

Jeg forsøger også at lave en rutine med håndvask hver gang jeg kommer hjem eller ind hos andre. Det tager dog noget tid, men tænker at mens rutinen bliver indarbejdet må lidt være bedre end intet.

Jeg ville dog aldrig bede andre om det, medmindre vi havde immunproblemer. Men det er, fordi jeg synes, det er ekstremt grænseoverskridende at blande mig i voksnes hygiejne medmindre jeg får penge for det.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Endnu en - håndtag/stikkontakter

Indlægaf Tilly » 7. maj 2016, 17:22

De bliver tørret af når jeg alligevel gør rent. Hvis jeg da husker det :ninja:
0

Tilbage til "Livets forhold"