Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Karkluden » 9. maj 2016, 23:00

Dr_bp skrev:Jeg er sygeplejerske og total grænseløs hvad snak om klamme ting angår - til gengæld mister jeg appetitten hvis det står et fyldt askebæger i nærheden af mig. Ydrk!

Same.
Hvis klamme ting skulle fjerne min appetit, ville jeg eddermame være tynd. Så ville jeg jo ikke kunne spise noget som helst på arbejdsdage.

Jeg modererer mig dog, når jeg ikke er i "ligesindet" lag. Min mor, kæreste, svigermor, mange veninder osv arbejder selv i sundhedsvæsenet eller indenfor pleje af en art, og har det ligesom mig, men jeg taler ikke om det på en café fx, og jeg gør det ikke til begivenheder hvor vi er flere, og hvor jeg enten ikke kender alles forhold til den slags eller ved, at nogle har det stramt med det.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Dr_bp » 10. maj 2016, 13:05

[qu ote="Karkluden"]
Dr_bp skrev:Jeg er sygeplejerske og total grænseløs hvad snak om klamme ting angår - til gengæld mister jeg appetitten hvis det står et fyldt askebæger i nærheden af mig. Ydrk!

Same.
Hvis klamme ting skulle fjerne min appetit, ville jeg eddermame være tynd. Så ville jeg jo ikke kunne spise noget som helst på arbejdsdage.

Jeg modererer mig dog, når jeg ikke er i "ligesindet" lag. Min mor, kæreste, svigermor, mange veninder osv arbejder selv i sundhedsvæsenet eller indenfor pleje af en art, og har det ligesom mig, men jeg taler ikke om det på en café fx, og jeg gør det ikke til begivenheder hvor vi er flere, og hvor jeg enten ikke kender alles forhold til den slags eller ved, at nogle har det stramt med det.[/quote]
Jeg har engang under en frokost set 100 +billeder af min kollegas hjemmefødsel igennem. De sidste par var endda et closeup af hendes rektalprolaps. Det var bare spændende der midt i makrelmadden :lol:
Jeg prøver at huske almen pli når jeg spiser med mennesker der ikke deler min ligegyldighed over for klamme ting. ..
3
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Pjeps » 10. maj 2016, 13:25

Jeg er sygeplejerske og er så U-sart hvad angår samtale emner, tilgengæld står jeg helt af over for nys, host og klamme hænder i nærheden af min mad, kan miste appetitten fuldstændig.

Også hvis folk sidder og hakker snot -lyd :puke:

Vi har forøvrigt et par sarte sekretærer og andre ikke plejerelaterede kollegaer som oftest sidder længere i frokoststuen, hvis der er plads mangel begynder vi bare at tale om klamme emner, så er der pludselig plads til 3-4 stk mere :devil:
0
:ninja:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Evapeva » 10. maj 2016, 14:11

Harh, det er sjovt - jeg ville netop til at skrive "intet kunne røre mig mindre!", fordi jeg altid har fremturet med en holdning om, at maden ikke bliver til lort, fordi vi snakker om lort.

Men så fik jeg det alligevel... træls, da du skrev bræk. Dér går min grænse vist. :genert: Og pointen må så være, at folks grænser er vidt forskellige, så man kan let komme til at træde nogen over tæerne ved snak om diverse væsker fra kropsåbninger.

Det er svært. Måske man bør fare med lempe, egentlig. Også selvom den der "vi sidder lige og spiser" er en automat-reaktion (og selvom den slags typer, der straks skræpper op bare for at gøre det er drønirriterende og træls at give ret). :gruble:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Mulan » 10. maj 2016, 14:25

Jeg synes bare at det er lidt små-uopdragent at snakke om den slags, når man ikke kender andres grænser.
6
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Akehurst2 » 10. maj 2016, 14:39

Mulan skrev:Jeg synes bare at det er lidt små-uopdragent at snakke om den slags, når man ikke kender andres grænser.


Ja, og så underligt unødvendigt (fraset arbejdspladser, hvor det er at snakke fagligt). Hvorfor dog tale om menneskelige udsondringer?
5
Brugeravatar
Guldfuglen
Indlæg: 165
Tilmeldt: 8. sep 2015, 20:45
Kort karma: 31
Likede indlæg: 425

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Guldfuglen » 11. maj 2016, 20:25

Mit kollegie-liv har hærdet mig ret meget :D Men jeg kan godt være sart, hvis et klamt emne kan ligne noget på mit tallerken. For mig er noget at det værste faktisk at snakke om klamme kød-udskæringer, når jeg spiser kød. Fx sagde én forleden at mine kyllingespyd nok var hønserøv - muligvis sandt, men dér mistede jeg appetitten. Og så siger jeg bare stop...
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Mangoness » 14. maj 2016, 13:00

Jeg kan ikke klare at høre om hår i maden (jeg kan få kaste-op-fornemmelser bare af tanken. På et tidspunkt så jeg en film, hvor en person skulle spise nogle kønshår på en pizza, og jeg var tæt på at kaste op, da jeg så det :puke: ). Jeg kan heller ikke lide at høre om dyr, som spiser andre dyr - og generelt drab af dyr, når jeg spiser.

Til gengæld har jeg andre punkter, hvor jeg er fuldstændig kold. F.eks. snak om tandudtrækninger, rodbehandlinger og lignende :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf LaScrooge » 16. maj 2016, 12:20

Jeg havde en kollega der havde læst til jordemoder og hun elskede at underholde med sine oplevelser til frokost. Hun påbegyndte også på et tidspunkt en historie om orm i sushi. Jeg har bare sagt at jeg ikke gider høre på det når jeg spiser og det er blevet respekteret. Det synes jeg man skal gøre, uanset hvor blasert man selv er.

Jeg synes egentlig ikke der er noget, der er objektivt upassende, for det afhænger helt af hvem man spiser sammen med.
0
And we both know: I will be delicious
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Wunder8 » 17. maj 2016, 15:00

Jeg er relativt sart med den slags. Eller, jeg kan godt sidde med en veninde og høre hende fortælle en absurd toilethistorie fra da hun havde et sindssygt anfald af Roskildesyge lige inden hun skulle på date, men så er det mere fordi, det ligesom er dét, der er historien, og man er forberedt på det.

Jeg har det svært med folk, der begynder at tale om kropslige funktioner og den slags under maden (og generelt), primært fordi jeg synes, det er ret dårlig stil ikke at tage hensyn. Jeg er generelt ikke interesseret i at høre om andre folks klamheder, og jeg gider ikke snakke om min egne. Det gælder også folk med børn. Nej, jeg har ikke behov for at høre om dagens afføring, hvorfor i alverden skulle jeg have det?

Det er helt sikkert også mig, der er uptight på det punkt, men jeg har haft det sådan så længe, jeg kan huske.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf twinkle » 17. maj 2016, 15:34

Jeg er ligeglad. Efter jeg har arbejdet som socialrådgiver med psykisk sårbare/udsatte/udviklingshæmmede/multihandicappede borgere i nu to et halvt år synes jeg selv, at jeg har oparbejdet en ganske pæn tolerance. Der skal virkelig meget til at hyle mig ud af den.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Lady Murtagh
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18. maj 2016, 09:49
Kort karma: 1
Geografisk sted: Varde
Likede indlæg: 21

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Lady Murtagh » 18. maj 2016, 10:45

Det generer mig yderst sjældent hvis andre gør det, men jeg prøver så vidt muligt at undgå knapt så lækre emner, så andre også kan nyde deres måltid
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Det der med at sige noget klamt når nogen spiser..

Indlægaf Oddinary » 23. maj 2016, 15:41

Jeg mindes ikke, at noget sagt nogensinde har påvirket min appetit. Og jeg kan egentlig godt lide 'upassende' humor, så der kan da blive snakket om klamme ting, hvis jeg er med ligesindede.

Jeg er selvfølgelig ikke så bramfri, hvis selskabet ikke byder det, men jeg er før kommet til at sige noget, der frembragte reaktionen "eeej, jeg sidder lige og spiser", hvor jeg overhovedet ikke havde forudset at det kunne være appetitdæmpende for andre. :genert:
0

Tilbage til "Livets forhold"