Hvad skal din sommer gå med?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9838
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9564

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf Spjaerten » 10. maj 2016, 14:22

Min sommer starter i juni med lang weekend og northside
Og slutter med lang weekend i september i Sydfrankrig

Derimellem 1 lang weekend mere i DK
2 ugers sammenlagt ferie, den ene på Sicilien.

Mand det blir godt den kommer til at føles mega lang!
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. maj 2016, 14:32

Jeg rejser konsekvent ikke i juni-august, udover at tage i familiesommerhus, så jeg har ikke store, længerevarende ting planlagt, men jeg regner med at kunne bruge en stor del af juni og juli på at holde hjemme-ferie.

I det hele taget er jeg mest til korttidsplanlægning om sommeren, da jeg synes, at så meget afhænger af vejret, men jeg regner med at skulle på et par udflugter med min veninde, ligesom sidste år, og i Tivoli, på picnic, til Helsingør og hænge ud i en venindes nye byhus og have og den slags. Jeg venter også spændt på programmet for Zulu Sommerbio.
Jeg bor tæt på stranden og mine forældres have, så i perioder med godt vejr, fylder det en del. Jeg er ikke så meget til at ligge på stranden, men jeg kan godt lide at bade.
En ting ligger fast - i hvert fald hvis vejret gider at samarbejde. I slutningen af maj skal jeg på tur til Frederiksberg Have med en anden veninde og hendes børn. Det er en fast tradition, at vi gør det, men destinationen er ny.

Festivaler er jeg blevet for gammel til, og der er ingen større fester på tapetet denne sommer.

Hvis alt går vel med min mors næste scanning, rejser vi med 1-1½ års forsinkelse til Andalusien til september.
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6342
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 770
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14567

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf Pjeps » 10. maj 2016, 14:38

Resten af maj, juni, juli og det meste af august - ARBEJDE , med et par enkelte fester i et par fri weekender. Ellers hygge på altanen og nyde vejret når jeg har fri og det er vejr til det.

Sidst i august + starten af september har jeg planlagt at jeg skal på to rejser, 1 til Grækenland og 1 til Spanien.
0
:ninja:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24620
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36766

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf Daine » 10. maj 2016, 14:59

Jeg holder tre ugers ferie i juli, men skal bare være hjemme. Der er ikke råd til de helt store udskejelser i år pga. huskøb, så jeg skal bare gå og pusle i haven. Måske en tur i zoo. Afhængigt af, hvor dyrt det bliver med nyt køkken, kunne jeg måske overveje en endagstur til København ... men det kommer også an på, om det er til at få billige billetter.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf Elvispop » 10. maj 2016, 15:23

Forhåbentlig nyt job, ellers jobsøgning.
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf zembra1986 » 10. maj 2016, 15:49

Bliver (forhåbentlig!) snart færdiguddannet kontorassistent, hvilket jeg skal nyde men samtidig betyder det nok også jobsøgning da jeg stadig ikke har fået arbejde.
Derudover står sommeren ikke på det store. Ville rigtig gerne på udlandsrejse, oven på 2 års læretid og samtidig markere at jeg nu er færdiguddannet, men det er der desværre bare slet ikke råd til, så den kommer til at stå på hygge herhjemme i DK, og forhåbentlig nogle små udflugter. Mig og min mor har snakket om en forlænget weekend i København og jeg vil prøve at hive en veninde med en hyggetur til Århus, evt. kombineret med noget fredagsrock i Tivoli Friheden.

Ellers skal der bare slappes af herhjemme med diverse hobbyer, og alt efter hvordan vejret arter sig, skal jeg forhåbentlig nogle gange på stranden.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf Krølle » 10. maj 2016, 16:31

Så lidt som muligt - tulle i haven, kigge på at killingerne fjumser rundt i haven, rode i haven, klippe i haven samt grille og drikke spandevis af vino i haven. Bliver yndlingspony rask, skal jeg også tulle rundt med hende og have oceaner af hestetid helt for mig selv. Gør hun ikke, skal jeg nok også afsætte noget tid til bare at gå lidt i spåner.

Derudover et par ture til ødegården og lidt blandet musik/festival.
1
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf Vixen » 10. maj 2016, 16:56

Resten af maj måned skal bruges på semesterprojekt. Det skal forsvares mundtligt i juni, men det bliver ikke så krævende at læse op til. Jeg overvejer at finde noget sommerferie-arbejde i juni måned, men det ser jeg lige på, når eksamen er afleveret og jeg forhåbentlig har mere overskud.

I slut-juni skal jeg til barnedåb og en uge i sommerhus med hele min svigerfamilie - min kærestes forældre, hans søster, hendes mand og deres tre (!) børn. Vi skal også på en uges ferie med dem i en hytte i Østrig i juli... Jeg frygter det lidt. :genert:

Ellers har jeg ikke ret mange faster planer. Den 26. juli flyver jeg til Sydney og 1. august starter mit praktikophold. Indtil da skal jeg bare have set alle de mennesker, jeg kommer til at savne, imens jeg er væk. Der skal drikkes seriøst mange kopper kaffe (eller glas rosévin i solen) inden jeg tager afsted.
3
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf Sorenspige » 10. maj 2016, 18:14

Jeg har termin midt i juli, så min (vores) sommer kommer til at foregå herhjemme. Så det bliver noget med at vente på at føde, føde, passe nyfødt samtidig med barn på 2,9 år. Jeg er ikke sikker på, at der bliver så meget ferie over det :deer:.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf Danseprinsesse » 10. maj 2016, 18:38

Vi skal en lille uge til Provence om få uger, andre rejser er ikke planlagt.

Min primære plan for sommeren er at blive mor engang inden midten af juli. Og det skal efterfølgende fejres med en stor, fed coktail på terrassen.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf Tricolette » 10. maj 2016, 19:21

Samle mig selv op psykisk efter endnu et stresset forår. Kan mærke at den næste 1 1/2 måned bliver slem, men ved også at det til dels er min egen skyld.

Sommerferien med manden bliver en bilferie i Syd-/Østeuropa i et par uger.

Ellers ikke de vilde planer.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6694
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1197
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9642

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf FrøkenM » 10. maj 2016, 20:15

Resten af maj måned skal bruges på semesterprojekt. Det skal forsvares mundtligt i juni, Vi afleverer d. 26. og skal forsvare enten d. 21 eller 27. juni.

Jeg tager til Skive Festival fra 3.-5 juni og derefter står den på forberedelse af forsvar af semesterprojekt. I midt juli tager jeg 2 uger med min far til Italien med en stor del af familien og til august bliver det til en tøsetur til Kreta med min mor. Det bliver en rejse-sommer og jeg glæder mig :banan:

Herindimellem bliver der forhåbentlig tid til nogle småture og en masse dansk sommer :love:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3439
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3071

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf Alphilia » 10. maj 2016, 23:03

Jeg holder lidt ferie i starten af juni hvor jeg både skal slappe af og en tur til Berlin.
Så er der ikke rigtig sommerferie før august (den er ikke planlagt). Mellem juni og august skal jeg arbejde, smide nogle kilo og forhåbentlig nyde dejlige stunder med sommervejr.
Der skulle også gerne blive mulighed for en forlænget weekend til et eller andet sted med en veninde.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf Karkluden » 11. maj 2016, 00:03

I slutningen af maj tager vi på en rejse til Island vi har vundet, og jeg bliver bagefter et par dage hos min mor på Sjælland.

Juni står på 40 timers nattevagt om ugen samt nedpakning af lejlighed - og så div. spontane og løse aftaler, der laves til den tid.

1. juli flytter vi til Århus, og min mor og svigerforældre kommer. Muligvis starter vi begge to eller en af os også job derfra - det kommer jo an på, om nogen vil ansætte os, kan man sige :lol: Får vi begge jobs, står den bare på arbejde, hygge på fridage, lidt besøg og ja, det samme som i juni + at komme helt på plads i lejligheden.
Får ingen af os jobs, så skal vi jo søge jobs og gå til samtaler samt det ovenstående. og så tager vi nok en tur over til min mor samt en tur til svigerforældrene.
Får den job og den anden ikke, bliver det en kombi af ovenstående :lol:

Jeg formoder egentlig at hele sommeren går på den måde. Komme på plads i den nye lejlighed, overdrage den gamle, slappe af hjemme, træning, nyde Århus' muligheder hvis overskuddet er der, besøg hos og af venner og familie og så arbejde eller jobsøgning.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Hvad skal din sommer gå med?

Indlægaf Muddi » 11. maj 2016, 06:18

Resten af maj og hele juni er næsten alle weekender besat. Jeg skal:

- Have nyt køkken (med tilhørende tømning og indretning)
- En weekend tur til København
- Til Skive festival den 4. Juni
- til byfest her i byen sidste weekend i juni

Den 1. Juli rejser jeg til New York i 17 dage :banan:

Når jeg kommer hjem, tager jeg toget direkte til Nordjylland hvor mine forældre, søster, svoger og to nevøer er i sommerhus. Og tilbringer fem dage deroppe.

Resten af sommeren er ikke planlagt, ud over, at jeg ved at jeg skal været alene på job i to uger, fordi alle kollegerne holder ferie.
Ellers skal jeg slappe af og hygge mig, når jeg har fri, i forhåbentlig godt vejr
3

Tilbage til "Livets forhold"