Dit valg og brug af sociale medier

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4366

Re: Dit valg og brug af sociale medier

Indlægaf Q-beben » 16. maj 2016, 19:58

Jeg bruger:

Linkedin:
Det er et super godt værktøj til at holde mit arbejds-netværk vedlige. Den største fordel er, at man har kontaktdata på folk, selvom de skifter job.

Facebook:
Det bruger jeg dagligt - primært til at blande mig i lokalpolitik, læse artikler og holde mig orienteret om, hvad der foregår lokalt.

Instagram og SnapChat:
Det bruger jeg, fordi mine børn og niecer/nevøer bruger det. Så det er medierne, hvis jeg vil gerne vil følge lidt mere med i deres liv end normalt :)
0
yessup
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. maj 2016, 14:36
Kort karma: 0
Likede indlæg: 23

Re: Dit valg og brug af sociale medier

Indlægaf yessup » 16. maj 2016, 22:47

Jeg bruger facebook til at orientere mig om hvad der sker i bekendtes liv, og til at koordinere fritidsaktiviteter vha. grupperne.

Derudover linkedin. Oprindeligt i håb om at det kunne kaste faglige muligheder af sig, men nu mest bare til for sjov at se, hvad der sker fagligt i andres liv.,
0
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Dit valg og brug af sociale medier

Indlægaf Hurrze » 17. maj 2016, 02:48

Jeg bruger en del tror jeg :fløjt:

Facebook. Bruger det til venner, familie, debat, mine billeder (er hobbyfotograf) og alle mulige forskellige grupper og alt muligt andet :)

Instagram. Bruger det til at dele gode ting fra mit liv, er dog ikke alt for personlige ting, da det er mere offentlig end fb. Har også oprettet en madblog der, så har 2 kontier.

Twitter. Bruger det faktisk ikke så meget, mest til at følge hvad folk skriver og lidt til at skrive lidt selv ind i mellem :)

Snapchat til at sende billeder af øjeblikke til mine venner :)

Pinterest bruger jeg også (ved ikke om det bliver betegnet som et socialt medie). Bruger det meget til mine kreative sider med ideer til DIY projekter, ideer til smykker, tegninger, malerier, syning osv.

Skype har jeg også, men bruger jeg ikke så meget for tiden. Har brugt det meget før i tiden til at skrive og videochatte med mine venner :)

Har også det der hedder 500px som er for fotografer.

Lige nu kan jeg ikke lige komme i tanke om flere :) :D
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Dit valg og brug af sociale medier

Indlægaf paint » 17. maj 2016, 07:47

Jeg bruger Myspace, af og til (som nu har fået en specifik dansk afdeling. Det havde de ikke i starten). Jeg oprettede mig engang i 2003, fordi nogle bekendtes venner startede et band og lagde deres musik ud der. Nu, kommer jeg der ret sjældent, medmindre der er nogle bestemte ting, omkring musikudgivelser jeg vil følge med i (og høre). Man kan høre en del musiknumre på Myspace, som ellers ikke ligger andre steder til fri lytning.

Ellers Linkedin, som jeg bruger en del tid på. Jeg er med i et par diskussionsgrupper af faglig karakter, hvor vi er nogle kollegaer som internationalt, udveksler erfaringer om diverse spørgsmål, undersøgelser, forskningsresultater og lignende.

Facebook, bruger jeg ikke og har aldrig gjort det. Jeg bryder mig ikke om deres 'politik'
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Lady Murtagh
Indlæg: 20
Tilmeldt: 18. maj 2016, 09:49
Kort karma: 1
Geografisk sted: Varde
Likede indlæg: 21

Re: Dit valg og brug af sociale medier

Indlægaf Lady Murtagh » 18. maj 2016, 11:18

Jeg bruger kun facebook og snapchat. Jeg har prøvet pinterest, instagram m.m. men havde ikke rigtig noget at bruge det til.
0
FrkRød
Indlæg: 90
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 155

Re: Dit valg og brug af sociale medier

Indlægaf FrkRød » 18. maj 2016, 13:51

Jeg bruger facebook - ikke til noget særligt egentlig, så går og overvejer om jeg bare skal få taget mig sammen og slette skidtet :-D Derudover bruger jeg pinterest, som inspiration til nye krea-projekter
0

Tilbage til "Livets forhold"