Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16250
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf icelady » 27. maj 2016, 14:12

0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf HerErJeg » 27. maj 2016, 14:17


Sådan skoleleder!!
Fedt at han skider højt og flot på de forældre der forarges og skaber sig på deres børns vegne. Stå fast på gode værdier og skolen, det er vejen frem i en verden der dikteres af elektroniske medier og hadesider og nu også dødslister over dem der bare ikke falder i smag.
11
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Bimmerdyret » 27. maj 2016, 14:20

Fejlen ligger hos forældrene, der tillader den form for opførsel, adfærd og ekskludering.
F... Hatten af for den anden klassekammerater
Mor
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. maj 2016, 19:00

Delfin skrev:400 kr til gave til lærerne?


Jeg kunne aldrig drømme om at give lærerne en gave. Hvorfor skulle jeg dog det? Fordi de passer deres arbejde? De kunne få nogle karameller, hvis de kæmpede sig til dem som de andre rollinger.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Annione » 27. maj 2016, 19:43

Jeg skulle selv betale for karameller og evt. udklædning, da jeg gik ud af 9. (eller også var det 10.?).
Bussen betalte skolen vist - vi spiste ikke morgenmad sammen og gav ikke lærerne nogen gave. Havde alle ikke karameller, så kastede de ikke nogen. Jeg havde 4 kg, og det var der virkelig mange andre, der også havde...

Hvem er dog så glad for deres lærere, at de giver så stor en gave? Det lyder voldsomt.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Code71 » 27. maj 2016, 19:56



Det er da også sindssygt meget over grænsen det der og et udtryk for at børn/unge i den alder bare ikke tænker sig om
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. maj 2016, 20:22

Jeg tænker først og fremmest, at man skal passe på med ikke at udråbe en enkeltstående episode, tilmed formidlet via EBs "pisk-en-stemning-op"-afdeling som symptom på noget generelt.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. maj 2016, 20:39

HerErJeg skrev:Fedt at han skider højt og flot på de forældre der forarges og skaber sig på deres børns vegne. Stå fast på gode værdier og skolen, det er vejen frem i en verden der dikteres af elektroniske medier og hadesider og nu også dødslister over dem der bare ikke falder i smag.


Tja, postyret, som du får til, at forældrene "forarges og skaber sig på deres børns vegne", kunne også skyldes simpel ærgelse over den kollektive straf.
Historien melder intet om, hvor mange elever der stod bag listen, og det har man sikkert heller ikke vidst, da man valgte at stoppe dagens program.
Jeg kan godt følge skolelederen beslutning, for det er en meget alvorlig sag, men jeg kan også sagtens forstå den umiddelbare skuffelse, som aflysningen tilsyneladende har medført.
0
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf HerErJeg » 28. maj 2016, 04:19

Hvad er det lige der går galt?
Jeg ved godt at nu samler aviserne alt hvad de kan om 9.klasse afslutning der går galt, men alligevel?
Jeg får næsten den tanke, at nogen har et ønske om at leve op til de vilde fester der holdes i gynmasie-regi, det handler om street credit og respekt.
Det går bare ud over så mange, at få elever er så snotdumme. Er der den sædvanlige flok i hver klasse som styrer showet, og får alle andre trukket med i faldet sådan en dag?


http://www.bt.dk/danmark/sidste-skoleda ... 000-kroner

http://ekstrabladet.dk/112/horder-af-fu ... ag/6101200
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Wizzze » 28. maj 2016, 08:19

Jeg forlod folkeskolen i 1989 har jeg regnet mig frem til, og der havde vi også fælles morgenmad hjemme hos en lærer (som i øvrigt delte en flaske gammel dansk med os, times have changed ) og vi gav gave for 4-500kr. til de 2 lærere vi have haft siden 5. klasse. Karameller og vandbombe balloner købte man dog selv :D
0
Do as I say! :whip:
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Sjg » 28. maj 2016, 09:36

Det fremgår da allerede i manchetten, at de 400 kr. dækker gaver til 27 lærere? I en klasse med 20 elever giver det et beløb på 296 kr. pr. lærer. Det synes jeg ikke på nogen måde er voldsomt.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Animi » 28. maj 2016, 09:49

Sjg skrev:Det fremgår da allerede i manchetten, at de 400 kr. dækker gaver til 27 lærere? I en klasse med 20 elever giver det et beløb på 296 kr. pr. lærer. Det synes jeg ikke på nogen måde er voldsomt.


Det må være blevet ændret, for det stod der ikke i går, da jeg læste artiklen.
Nej, så er stk beløbet ikke særlig voldsomt. Men det er alligevel mange penge for den enkelte, så der burde man måske have begrænset det og kun givet til 1-2 af sine lærere.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Sjg » 28. maj 2016, 10:02

Animi skrev:
Sjg skrev:Det fremgår da allerede i manchetten, at de 400 kr. dækker gaver til 27 lærere? I en klasse med 20 elever giver det et beløb på 296 kr. pr. lærer. Det synes jeg ikke på nogen måde er voldsomt.


Det må være blevet ændret, for det stod der ikke i går, da jeg læste artiklen.
Nej, så er stk beløbet ikke særlig voldsomt. Men det er alligevel mange penge for den enkelte, så der burde man måske have begrænset det og kun givet til 1-2 af sine lærere.

Hvis de øvrige 19 elever i klassen er blevet enige om, at der skal gives gave til alle 27 lærere, synes jeg faktisk ikke, man kan forvente, at klassen "begrænser det", fordi 1 ikke har råd til at bidrage med 400 kr.

Da jeg i sin tid blev afgangselev, stemte vi om, hvilke lærere der skulle gives gave til, og hvor meget der skulle gives for. Sådan tror jeg, at det foregår mange steder. At "Sara" ikke er velkommen på dagen er selvfølgelig ikke i orden, men jeg synes ikke, der er noget i vejen med, at klassen træffer nogle fælles beslutninger om pris m.v., selvom der skulle være 1 enkelt eller 2, der ikke kan eller vil være med.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Bimmerdyret » 28. maj 2016, 10:06

Sjg skrev:
Animi skrev:
Sjg skrev:Det fremgår da allerede i manchetten, at de 400 kr. dækker gaver til 27 lærere? I en klasse med 20 elever giver det et beløb på 296 kr. pr. lærer. Det synes jeg ikke på nogen måde er voldsomt.


Det må være blevet ændret, for det stod der ikke i går, da jeg læste artiklen.
Nej, så er stk beløbet ikke særlig voldsomt. Men det er alligevel mange penge for den enkelte, så der burde man måske have begrænset det og kun givet til 1-2 af sine lærere.

Hvis de øvrige 19 elever i klassen er blevet enige om, at der skal gives gave til alle 27 lærere, synes jeg faktisk ikke, man kan forvente, at klassen "begrænser det", fordi 1 ikke har råd til at bidrage med 400 kr.

Da jeg i sin tid blev afgangselev, stemte vi om, hvilke lærere der skulle gives gave til, og hvor meget der skulle gives for. Sådan tror jeg, at det foregår mange steder. At "Sara" ikke er velkommen på dagen er selvfølgelig ikke i orden, men jeg synes ikke, der er noget i vejen med, at klassen træffer nogle fælles beslutninger om pris m.v., selvom der skulle være 1 enkelt eller 2, der ikke kan eller vil være med.


Selvfølgelig kan man forvente og ja, endda forlange at klassen begrænser sig, hvis de vil være FÆLLES om noget.
Hvis 19 elever har det ok med at betale 400 kr til gave, og 2 ikke kan, så betaler de 19 elever 400 kr mens de 2 så betaler det DE kan.
2
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Er 9 klasses sidste skole nu OGSÅ blevet hypet?

Indlægaf Sjg » 28. maj 2016, 10:08

Bimmerdyret skrev:
Sjg skrev:
Animi skrev:
Sjg skrev:Det fremgår da allerede i manchetten, at de 400 kr. dækker gaver til 27 lærere? I en klasse med 20 elever giver det et beløb på 296 kr. pr. lærer. Det synes jeg ikke på nogen måde er voldsomt.


Det må være blevet ændret, for det stod der ikke i går, da jeg læste artiklen.
Nej, så er stk beløbet ikke særlig voldsomt. Men det er alligevel mange penge for den enkelte, så der burde man måske have begrænset det og kun givet til 1-2 af sine lærere.

Hvis de øvrige 19 elever i klassen er blevet enige om, at der skal gives gave til alle 27 lærere, synes jeg faktisk ikke, man kan forvente, at klassen "begrænser det", fordi 1 ikke har råd til at bidrage med 400 kr.

Da jeg i sin tid blev afgangselev, stemte vi om, hvilke lærere der skulle gives gave til, og hvor meget der skulle gives for. Sådan tror jeg, at det foregår mange steder. At "Sara" ikke er velkommen på dagen er selvfølgelig ikke i orden, men jeg synes ikke, der er noget i vejen med, at klassen træffer nogle fælles beslutninger om pris m.v., selvom der skulle være 1 enkelt eller 2, der ikke kan eller vil være med.


Selvfølgelig kan man forvente og ja, endda forlange at klassen begrænser sig, hvis de vil være FÆLLES om noget.
Hvis 19 elever har det ok med at betale 400 kr til gave, og 2 ikke kan, så betaler de 19 elever 400 kr mens de 2 så betaler det DE kan.

Det er jeg ikke enig i. :)

Gaven til lærerne er ikke en fællesaktivitet, der arrangeres af skolen. Det er et privat initiativ, som eleverne/deres forældre selv stabler på benene, og som sådan er det dem og ikke skolen, der sætter rammerne.
0

Tilbage til "Livets forhold"