Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1249
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25706

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Delfin » 6. jun 2016, 11:58

Akehurst2 skrev:
Ja - det virker som om, værdien for den usle cykeltyv som oftest er kort transport hjem og så ikke mere. Og det er jo meget fedt når jeg måtte slippe 6.500 for en ny, tilsvarende cykel.


Min var en gammel dame, som cykelhandleren kaldte den sidst, men hun kørte mig jo troligt frem og tilbage til stationen. Det var ikke planen, at jeg skulle have cykel lige nu, og når det blev tid, skulle den gamle have haft sit otium som reservecykel med god og kærlig pleje. Ak ja
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1249
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25706

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Delfin » 6. jun 2016, 12:24

For hævnede da. Jeg er ved at nmelde online, og ligegyldigt hvordan jeg skriver beløbet, beder den mig om at skrive et erstatningskrav.
Hvor mange forskellige måder findes der at skrive 4cifrede tal?
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf landsbytossen » 6. jun 2016, 16:25

Jeg har fået stjålet en cykel, jeg aldrig nåede at få én eneste tur på.

Cyklen startede som et projekt med et gammelt racerstel, der skulle bygges til vintertræning på landevej og søndagstræning i skoven. Gennem et stykke tid blev dele valgt og monteret på stellet. En lørdag var den klar til første tur og trukket ud af værkstedet. Mens jeg var væk i maks 2 minutter for at hente værktøj, var en idiot inde på privat grund og stjæle vidunderet. :sur:

Mit humør blev ikke bedre, da jeg mistede endnu en cykel to dage senere, fordi en ung kvinde ikke overholdt sin vigepligt og sendte mig på en flyvetur. :sur:
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf chokoladegris » 16. jun 2016, 12:18

Det er klamt at stjæle fra andre! Kender godt nok mange der har fået stjålet cykler, kender endda en der har fået stjålet to cykler. Man kan selvfølgelig købe en ny, men det er altså heller ikke bare billigt at gå ud og købe en ny cykel :s
0
Akehurst2
Indlæg: 14179
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Akehurst2 » 16. jun 2016, 12:21

chokoladegris skrev:Det er klamt at stjæle fra andre! Kender godt nok mange der har fået stjålet cykler, kender endda en der har fået stjålet to cykler. Man kan selvfølgelig købe en ny, men det er altså heller ikke bare billigt at gå ud og købe en ny cykel :s


Det her er den femte cykel, jeg har fået stjålet.
0
Brugeravatar
Generalen
Indlæg: 49
Tilmeldt: 14. aug 2015, 18:10
Kort karma: 1
Likede indlæg: 21

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Generalen » 16. jun 2016, 13:39

Akehurst2 skrev:
chokoladegris skrev:Det er klamt at stjæle fra andre! Kender godt nok mange der har fået stjålet cykler, kender endda en der har fået stjålet to cykler. Man kan selvfølgelig købe en ny, men det er altså heller ikke bare billigt at gå ud og købe en ny cykel :s


Det her er den femte cykel, jeg har fået stjålet.[/

Mega træls.
Har du mulighed for låse cyklen fast til noget med en kraftig kædelås og måske lade kædelåsen blive siddende, når du cykler hjem?
Kan se flere bruger den løsning ved en større banegård i nærheden.
Vil tyven have cyklen får h*n den, men hvis det kræver udstyr at stjæle den, kan man forhåbentlig undgå "lejlighedstyveri".
1
Akehurst2
Indlæg: 14179
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Akehurst2 » 16. jun 2016, 13:48

Generalen skrev:
Akehurst2 skrev:
chokoladegris skrev:Det er klamt at stjæle fra andre! Kender godt nok mange der har fået stjålet cykler, kender endda en der har fået stjålet to cykler. Man kan selvfølgelig købe en ny, men det er altså heller ikke bare billigt at gå ud og købe en ny cykel :s


Det her er den femte cykel, jeg har fået stjålet.


Mega træls.
Har du mulighed for låse cyklen fast til noget med en kraftig kædelås og måske lade kædelåsen blive siddende, når du cykler hjem?
Kan se flere bruger den løsning ved en større banegård i nærheden.
Vil tyven have cyklen får h*n den, men hvis det kræver udstyr at stjæle den, kan man forhåbentlig undgå "lejlighedstyveri".


Nogen gange kan jeg (mine cykler er blevet stjålet fra carporte, afsides baggårde, midt på offentlig gade og på stationer - så alle mulige steder), men jeg gider egentlig ikke skulle bolte den fast hele tiden og slæbe rundt på kæmpe kædelås. Hvis det indebar en bedre forsikringsdækning, så måske.

Jeg vil faktisk bare gerne have, at cykeltyve mister begge deres fødder i en karmisk straf, så de kan lære ikke at stjæle cykler.
0
Brugeravatar
Generalen
Indlæg: 49
Tilmeldt: 14. aug 2015, 18:10
Kort karma: 1
Likede indlæg: 21

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf Generalen » 16. jun 2016, 14:44

Ja, det er utroligt det er så svært at kende forskel på dit og mit :evil:
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Jeg nedkalder hermed alskens forbandelser over alle cykeltyve!

Indlægaf heysamaysa » 17. jun 2016, 19:44

en ting er værre end cykeltyve og det er scootertyve!!!! GGGRRRRRRRRRRR :cuss: :cuss: :cuss:

ikke at jeg kører scooter længere men den gang jeg læste for 15 år siden havde jeg via studiejob sparet op til en scooter - og fandeme om ikke den blev hugget selv om der var skivelås på. Den blev selvfølgeligt stjålet en lørdag nat og jeg opdagede det efter en bytur, så jeg fik pingel stiv ringet til policen og meldt den stjålet.



man skal sgu ikke BÅDE stjæle min scooter OG ødelægge min brandert!!! :kryds:



må sådanne folk være impotente for evigt!!!! :deer:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"

Tilbage til "Livets forhold"