"Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Indlæg: 14180
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf Akehurst2 » 7. jun 2016, 12:48

Danseprinsesse skrev:Jeg tror faktisk jeg gemmer det, til jeg følelsesmæssigt er så meget på afstand, at jeg kan kapere at arkivere det under "fuldstændigt absurd", hvor det hører hjemme.
Det er lige præcis dér din eks' forslag og generelle opførsel hører hjemme. Men når man står midt i alle følelserne, så kan det være svært ikke at tage det personligt, ikke at blive enormt såret og ikke at stille spørgsmål til betydningen af det hele. Jeg tror ikke, man kan forstå det på det tidspunkt, selvom man virkelig gerne vil. Og når det er kommet mere på afstand, så er det nemmere at erkende, at det slet ikke kan forstås, fordi det er... "fuldstændig absurd".



Jeg tror egentlig, at det er det samme, jeg gør. Jeg vil også så gerne forstå, hvorfor ting sker og hvorfor folk gør, som de gør. Og det kan man bare ikke, når de er så langt uden for skiven som man kan se de groteske eksempler på i den her tråd.

Når det så er kommet lidt på afstand kan jeg bedre forholde mig til det og lægge det bag mig uden at bruge energi på at forsøge at forstå. Men det kræver mest af alt tid.
3
Brugeravatar
Utilregnelig
Indlæg: 201
Tilmeldt: 12. aug 2015, 01:20
Kort karma: 64
Likede indlæg: 420

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf Utilregnelig » 7. jun 2016, 14:43

Min mor er kilde til virkelig mange af mine "hvad fanden foregår der?"-tanker. Det seneste eksempel er fra sidste uge, hvor jeg og andre fra vores familie skulle hjem til min mors kæreste (eller faktisk er de forlovede) for at spise sammen. Inden vi ankommer, får jeg så en besked fra min mor om, at vi altså ikke må afsløre over for hendes kæreste, at hun er førtidspensionist... Hun har simpelthen fortalt ham, at hun arbejder, fordi han åbenbart ikke bryder sig om folk, der "driver den af", eller hvordan hun nu formulerede det. Jeg vidste slet ikke, hvad jeg skulle sige, eller hvordan jeg skulle reagere. Det er så himmelråbende dumt, at jeg overhovedet ikke fatter det.
11
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf Anne Droid » 7. jun 2016, 19:34

Min tidligere svigermor.

Min far fik en blodprop og blev selvfølgelig indlagt. Han overlevede. Et par dage efter fik min svigerfar en hjerneblødning. Pga vejret havde det på det tidspunkt endnu ikke været muligt for os at besøge min far. Det var i 1996 hvor dele af landet var lukket nogle dage pga snevejr. Vi fik os kæmpet ud på sygehuset for at besøge min far og får set at han har det nogenlunde. Han syntes vi skulle tage over til min svigerfar der lå på intensiv afd 120 km væk.
Vi fik besøgt svigerfar som blev holdt i kunstig koma og vi er der et par dage. Efter de par dage vil jeg gerne hjem, for min egen far er trods alt stadig indlagt. Svigermor undrede sig over hvorfor jeg dog kunne få den idé at tage hjem for at besøge min far, for hendes mand var vigtigere.
4
Klimatosse
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jun 2016, 06:18

Jeg blev anbefalet til et job, var til samtale og havde gjort et fint indtryk på skolelederen, der var klar til at ansætte mig uden reference, hvis han ikke kunne få fat i min tidligere leder.

Det kunne han så desværre! Dagen efter blev jeg ringet op og fik besked på, at de ikke turde ansætte mig, for min tidligere leder havde svinet mig til og erklæret, at jeg havde dårlig kontakt med elever og forældre, havde været til tjenstlig samtale p.g.a. forældreklager (det er så løgn. Jeg har været til tjenstlig samtale p.g.a. et misforstået opslag på FB) og at jeg havde mange forældreklager i rygsækken.
Jeg har lige præcis haft 3 på 10 år, og mig bekendt må man kun udtale sig positivt eller neutralt som referent. Jeg begriber stadig ikke, at hun ikke bare sagde, at hun ikke ville give reference, med mindre hun virkelig var ude på at knuse mig.
Men det var hun jo nok.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1790
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 128
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf computermus » 8. jun 2016, 07:39

Det er efterhånden ved at være et stykke tid siden, men den bemærkning som min veninde gennem ca. 30 år, slyngede ud i forbindelse med at jeg skulle flytte, den både undrede og sårede mig.
Hun fortalte mig nemlig at hun havde sagt til sin mor, da denne spurgte efter om der var styr på tingene i forbindelse med min flytning, at det mente min veninde bestemt IKKE at der var.
Jeg tabte faktisk min underkæbe på gulvet, for der var styr på alt lige fra kontakt til elselskab over afmeldning af tvpakke til kontakt til bank med henblik på betaling af indskud samt ikke mindst kontakt til den daværende udlejer, så JO der var styr på ALT.
Men nu er min veninde også sådan en der mener at der er ingen andre end lige præcis hende der kan det hele. Det gælder sågar på hendes arbejde, hvor hun flere gange har sagt "Jeg er jo den eneste på lønkontoret der kan finde ud af (given opgave)det" .
Men det undrede mig (og det undrer mig stadigvæk) hvad glæde hun mente jeg havde af at få at vide, at HUN ikke mente der var styr på tingene.
2
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf Flowergirl » 8. jun 2016, 08:53

For et par år siden var jeg ude og få en øl med en god ven. Min kæreste stod og skulle snart til Afghanistan, og dette var et emne min (tidligere) ven og jeg kom ind på. Han mente ikke, at ville jeg vente på kæresten i et halvt år, da vi jo ikke kunne have sex når nu han var væk. Forklarede ham så, at jeg på ingen måde ville droppe kæresten bare fordi han ikke lige kunne give mig sex, da jeg jo selvfølgelig elsker min kæreste og ønsker at være sammen med ham.
Det var min ven så ikke enig i... Han holdte fuldt og fast på, at fordi jeg ikke vil kunne få noget på den dumme, så ville jeg heller ikke gide og vente på ham.

En ting som jeg dog er blevet slemt skuffet og vred over, er også for nogle år tilbage da kæresten var i krig. Hans brors kæreste havde skrevet til ham, at han havde en beundrer og det var nemlig hendes veninde xxxx som synes at hans bror og ham var lækker, men hun måtte jo ikke få hendes kæreste så hun viderestillede veninden til ham... Ved ikke om det er/var mig som var nærtagende, men synes det var respektløst overfor mig. Specielt når man kan regne ud, at man som den derhjemme, står i en rigtig sårbar situation.
6
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf Flowergirl » 8. jun 2016, 09:38

Samano skrev:
Flowergirl skrev:For et par år siden var jeg ude og få en øl med en god ven. Min kæreste stod og skulle snart til Afghanistan, og dette var et emne min (tidligere) ven og jeg kom ind på. Han mente ikke, at ville jeg vente på kæresten i et halvt år, da vi jo ikke kunne have sex når nu han var væk. Forklarede ham så, at jeg på ingen måde ville droppe kæresten bare fordi han ikke lige kunne give mig sex, da jeg jo selvfølgelig elsker min kæreste og ønsker at være sammen med ham.
Det var min ven så ikke enig i... Han holdte fuldt og fast på, at fordi jeg ikke vil kunne få noget på den dumme, så ville jeg heller ikke gide og vente på ham.

En ting som jeg dog er blevet slemt skuffet og vred over, er også for nogle år tilbage da kæresten var i krig. Hans brors kæreste havde skrevet til ham, at han havde en beundrer og det var nemlig hendes veninde xxxx som synes at hans bror og ham var lækker, men hun måtte jo ikke få hendes kæreste så hun viderestillede veninden til ham... Ved ikke om det er/var mig som var nærtagende, men synes det var respektløst overfor mig. Specielt når man kan regne ud, at man som den derhjemme, står i en rigtig sårbar situation.


Der er faktisk skræmmende mange, der har den overbevisning at kærestepar ikke kan holde langdistance, fordi man så ikke kan have sex eller at som minimum en af partner vil være utro.
Min læge har sågar spurgt mig om jeg ville have en klamydia test efter et udlandsophold på trods af hun vidste jeg havde en kæreste jeg havde været sammen med i 7 år.
Jeg har også en ven der ikke troede på at hans veninde ikke ville være hendes forlovede utro på sin backpackertur rundt i Australien på kun 3 måneder.

Det sidste er bare vildt svinsk gjort.


Det er lidt uhyggeligt.. Altså, jeg synes da (for mig) at sex og intimitet i et forhold er vigtigt, men altså - fordi man væk pga. Udlandsophold, bor langt fra hinanden at så søger man noget andet steds eller dropper forholdet.
0
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52483

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf fisken80 » 8. jun 2016, 10:12

Fru Sunshine skrev:Jeg blev anbefalet til et job, var til samtale og havde gjort et fint indtryk på skolelederen, der var klar til at ansætte mig uden reference, hvis han ikke kunne få fat i min tidligere leder.

Det kunne han så desværre! Dagen efter blev jeg ringet op og fik besked på, at de ikke turde ansætte mig, for min tidligere leder havde svinet mig til og erklæret, at jeg havde dårlig kontakt med elever og forældre, havde været til tjenstlig samtale p.g.a. forældreklager (det er så løgn. Jeg har været til tjenstlig samtale p.g.a. et misforstået opslag på FB) og at jeg havde mange forældreklager i rygsækken.
Jeg har lige præcis haft 3 på 10 år, og mig bekendt må man kun udtale sig positivt eller neutralt som referent. Jeg begriber stadig ikke, at hun ikke bare sagde, at hun ikke ville give reference, med mindre hun virkelig var ude på at knuse mig.
Men det var hun jo nok.


Hvis du nogensinde oplever det igen skal du vide, at en tidligere arbejdsplads har pligt til at udtale sig loyalt om en tidligere medarbejder. Man kan selvfølgelig ikke altid vide, hvad der bliver sagt, men i det her tilfælde havde du faktisk kunnet køre en sag på hende.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jun 2016, 10:23

fisken80 skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg blev anbefalet til et job, var til samtale og havde gjort et fint indtryk på skolelederen, der var klar til at ansætte mig uden reference, hvis han ikke kunne få fat i min tidligere leder.

Det kunne han så desværre! Dagen efter blev jeg ringet op og fik besked på, at de ikke turde ansætte mig, for min tidligere leder havde svinet mig til og erklæret, at jeg havde dårlig kontakt med elever og forældre, havde været til tjenstlig samtale p.g.a. forældreklager (det er så løgn. Jeg har været til tjenstlig samtale p.g.a. et misforstået opslag på FB) og at jeg havde mange forældreklager i rygsækken.
Jeg har lige præcis haft 3 på 10 år, og mig bekendt må man kun udtale sig positivt eller neutralt som referent. Jeg begriber stadig ikke, at hun ikke bare sagde, at hun ikke ville give reference, med mindre hun virkelig var ude på at knuse mig.
Men det var hun jo nok.


Hvis du nogensinde oplever det igen skal du vide, at en tidligere arbejdsplads har pligt til at udtale sig loyalt om en tidligere medarbejder. Man kan selvfølgelig ikke altid vide, hvad der bliver sagt, men i det her tilfælde havde du faktisk kunnet køre en sag på hende.

I følge fagforeningen kunne de ikke gøre noget, fordi hun var gået på pension, og så skulle jeg have gjort det selv. Men jeg var så langt nede, at jeg ikke magtede noget som helst - desværre. Hun havde fortjent at blive tværet.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf dykkersild » 8. jun 2016, 10:48

fisken80 skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg blev anbefalet til et job, var til samtale og havde gjort et fint indtryk på skolelederen, der var klar til at ansætte mig uden reference, hvis han ikke kunne få fat i min tidligere leder.

Det kunne han så desværre! Dagen efter blev jeg ringet op og fik besked på, at de ikke turde ansætte mig, for min tidligere leder havde svinet mig til og erklæret, at jeg havde dårlig kontakt med elever og forældre, havde været til tjenstlig samtale p.g.a. forældreklager (det er så løgn. Jeg har været til tjenstlig samtale p.g.a. et misforstået opslag på FB) og at jeg havde mange forældreklager i rygsækken.
Jeg har lige præcis haft 3 på 10 år, og mig bekendt må man kun udtale sig positivt eller neutralt som referent. Jeg begriber stadig ikke, at hun ikke bare sagde, at hun ikke ville give reference, med mindre hun virkelig var ude på at knuse mig.
Men det var hun jo nok.


Hvis du nogensinde oplever det igen skal du vide, at en tidligere arbejdsplads har pligt til at udtale sig loyalt om en tidligere medarbejder. Man kan selvfølgelig ikke altid vide, hvad der bliver sagt, men i det her tilfælde havde du faktisk kunnet køre en sag på hende.


Kan du henvise til noget på skrift på det, du kalder loyalt?

Er det ikke sådan, at virksomheden som udgangspunkt har pligt til at oplyse hvor længe medarbejderen har været ansat og hvad opgaver personen har udført, evt. også løn - og ikke mere, hvis de ikke ønsker det.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jun 2016, 10:51

dykkersild skrev:
fisken80 skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg blev anbefalet til et job, var til samtale og havde gjort et fint indtryk på skolelederen, der var klar til at ansætte mig uden reference, hvis han ikke kunne få fat i min tidligere leder.

Det kunne han så desværre! Dagen efter blev jeg ringet op og fik besked på, at de ikke turde ansætte mig, for min tidligere leder havde svinet mig til og erklæret, at jeg havde dårlig kontakt med elever og forældre, havde været til tjenstlig samtale p.g.a. forældreklager (det er så løgn. Jeg har været til tjenstlig samtale p.g.a. et misforstået opslag på FB) og at jeg havde mange forældreklager i rygsækken.
Jeg har lige præcis haft 3 på 10 år, og mig bekendt må man kun udtale sig positivt eller neutralt som referent. Jeg begriber stadig ikke, at hun ikke bare sagde, at hun ikke ville give reference, med mindre hun virkelig var ude på at knuse mig.
Men det var hun jo nok.


Hvis du nogensinde oplever det igen skal du vide, at en tidligere arbejdsplads har pligt til at udtale sig loyalt om en tidligere medarbejder. Man kan selvfølgelig ikke altid vide, hvad der bliver sagt, men i det her tilfælde havde du faktisk kunnet køre en sag på hende.


Kan du henvise til noget på skrift på det, du kalder loyalt?

Er det ikke sådan, at virksomheden som udgangspunkt har pligt til at oplyse hvor længe medarbejderen har været ansat og hvad opgaver personen har udført, evt. også løn - og ikke mere, hvis de ikke ønsker det.

Jo, men de må ikke svine en til, som det blev gjort her. Det er illoyalt og dermed ikke tilladt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf dykkersild » 8. jun 2016, 10:55

Fru Sunshine skrev:
dykkersild skrev:
fisken80 skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg blev anbefalet til et job, var til samtale og havde gjort et fint indtryk på skolelederen, der var klar til at ansætte mig uden reference, hvis han ikke kunne få fat i min tidligere leder.

Det kunne han så desværre! Dagen efter blev jeg ringet op og fik besked på, at de ikke turde ansætte mig, for min tidligere leder havde svinet mig til og erklæret, at jeg havde dårlig kontakt med elever og forældre, havde været til tjenstlig samtale p.g.a. forældreklager (det er så løgn. Jeg har været til tjenstlig samtale p.g.a. et misforstået opslag på FB) og at jeg havde mange forældreklager i rygsækken.
Jeg har lige præcis haft 3 på 10 år, og mig bekendt må man kun udtale sig positivt eller neutralt som referent. Jeg begriber stadig ikke, at hun ikke bare sagde, at hun ikke ville give reference, med mindre hun virkelig var ude på at knuse mig.
Men det var hun jo nok.


Hvis du nogensinde oplever det igen skal du vide, at en tidligere arbejdsplads har pligt til at udtale sig loyalt om en tidligere medarbejder. Man kan selvfølgelig ikke altid vide, hvad der bliver sagt, men i det her tilfælde havde du faktisk kunnet køre en sag på hende.


Kan du henvise til noget på skrift på det, du kalder loyalt?

Er det ikke sådan, at virksomheden som udgangspunkt har pligt til at oplyse hvor længe medarbejderen har været ansat og hvad opgaver personen har udført, evt. også løn - og ikke mere, hvis de ikke ønsker det.

Jo, men de må ikke svine en til, som det blev gjort her. Det er illoyalt og dermed ikke tilladt.


Det var slet ikke din historie jeg mente Sunshine - den kender jeg godt og det er noget svineri. Det var loyal-tingen som Fisken beskrev - det formulering har jeg aldrig hørt om.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jun 2016, 11:05

dykkersild skrev:
Fru Sunshine skrev:
dykkersild skrev:
fisken80 skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg blev anbefalet til et job, var til samtale og havde gjort et fint indtryk på skolelederen, der var klar til at ansætte mig uden reference, hvis han ikke kunne få fat i min tidligere leder.

Det kunne han så desværre! Dagen efter blev jeg ringet op og fik besked på, at de ikke turde ansætte mig, for min tidligere leder havde svinet mig til og erklæret, at jeg havde dårlig kontakt med elever og forældre, havde været til tjenstlig samtale p.g.a. forældreklager (det er så løgn. Jeg har været til tjenstlig samtale p.g.a. et misforstået opslag på FB) og at jeg havde mange forældreklager i rygsækken.
Jeg har lige præcis haft 3 på 10 år, og mig bekendt må man kun udtale sig positivt eller neutralt som referent. Jeg begriber stadig ikke, at hun ikke bare sagde, at hun ikke ville give reference, med mindre hun virkelig var ude på at knuse mig.
Men det var hun jo nok.


Hvis du nogensinde oplever det igen skal du vide, at en tidligere arbejdsplads har pligt til at udtale sig loyalt om en tidligere medarbejder. Man kan selvfølgelig ikke altid vide, hvad der bliver sagt, men i det her tilfælde havde du faktisk kunnet køre en sag på hende.


Kan du henvise til noget på skrift på det, du kalder loyalt?

Er det ikke sådan, at virksomheden som udgangspunkt har pligt til at oplyse hvor længe medarbejderen har været ansat og hvad opgaver personen har udført, evt. også løn - og ikke mere, hvis de ikke ønsker det.

Jo, men de må ikke svine en til, som det blev gjort her. Det er illoyalt og dermed ikke tilladt.


Det var slet ikke din historie jeg mente Sunshine - den kender jeg godt og det er noget svineri. Det var loyal-tingen som Fisken beskrev - det formulering har jeg aldrig hørt om.

Åh, på den måde. :blush: Jeg har kun hørt det som, at de ikke må udtale sig negativt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf OberstNasig » 9. jun 2016, 18:22

I den lidt lettere afdeling. Min kæreste har haft sex med sin tidligere chef på sit daværende studiearbejde, så det lægger langt tilbage i fortiden. Hun har efterfølgende ønsket et forhold med ham, hvilket han ikke var opsat på. Imens vi er kærester, inviterer hun ham med til en middag med den begrundelse at der kun er par og at han skal udgive sig for at være hendes kæreste for en aften :evil:
Det er iøvrigt en kvinde i midt-trediverne, jeg beskriver.


De andre episoder har jeg heldigvis fortrængt.
1
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: "Hvordan kunne han/hun gøre/sige/tænke det?!"

Indlægaf Craver » 10. jun 2016, 10:45

Hold da op nogle vilde ting, I har været udsat for :tie:

Jeg har heldigvis været ret forskånet, men jeg har oplevet en smule.

I 2.G dumpede jeg matematik B niveau. Jeg kan godt finde ud af matematik, jeg skal bare have forklaret det nogle gange, før det er forståeligt. Min matematiklærer var dog en ko af rang og mente udelukkende, at det var fordi, jeg var luddoven, jeg ikke klarede mig bedre. Efter eksamen trækker hun mig så til side og siger til mig, jeg helt oprigtigt skulle overveje, om gymnasiet var noget for mig, "da min intelligens tydeligvis ikke duede til det, og at der var bedre alternativer for mig, som fx HG eller SOSU" - jeg færdiggjorde gymnasiet med et okay snit, tog matematik B på et sommersuppleringskursus og fik 10, og nu læser jeg til jordemoder. På trods af min uduelige intelligens.. :engel:

I mine sabbatår mødte jeg en del tarvelige mennesker - som fx den plejehjemsleder, der mente jeg havde en svækket arbejdsmoral, fordi jeg tillod mig at få influenza, for det var et tegn på svaghed (?!). Hun var endda uddannet sygeplejerske :lol2: På et andet plejehjem arbejdede jeg sammen med en ældre sygehjælper, som bestemt ikke var fan af nye rutiner - jeg havde en springerfunktion, hvilket i bund og grund betød, jeg gav en ekstra hånd der, hvor der var brug for det på de forskellige afdelinger. En aften skulle jeg hjælpe hende med et toiletbesøg hos en beboer, som indenfor kort tid havde haft tre hjerneblødninger og havde fået en ret kraftig afasi deraf, så kommunikationen var stærkt begrænset. Da jeg ankommer på stuen, står hun bøjet ned over beboeren, som sidder ved et bord med aftensmad foran sig, imens hun snakker om sengetid nu - hvilket var ret mærkeligt, eftersom klokken kun var 16.30, og normalt kom denne beboer i seng noget senere, da han holdt af et særligt radioprogram, der kom klokken 20. Her ser jeg, at hun gentagende gange tager maden fra beboeren og sætter det foran ham igen, imens hun igen og igen spørger, om han er færdig med maden, og at "nu måtte han bestemme sig, for hun havde ikke tid til det pjat" - beboeren har svært ved at udtrykke sig,og det ender med at hun tager maden fra ham, selvom han max har spist en halv rugbrødsmad ud af fire halve. Jeg spørger hende, om han ikke skal spise færdig, og at der er da alt for tidligt ift. vante rutiner. Her får jeg besked på, at det ved jeg ikke en skid om, og at det var ikke en del af mit job at vurdere beboerne og deres behov. Jeg hjælper hende med lift + forflytning og går hurtigt igen, da jeg skal hjælpe et andet sted. Der går et kvarter og pludselig står hun i den anden afdelings køkken, hvor jeg hjælper med at servere mad - der knipser hun af mig og beder mig om "at pisse ind og passe mit arbejde, i stedet for at være sådan en døgenigt, der ikke kunne finde ud af noget som helst", hvilket var en opvaskemaskine, der skulle tømmes. Jeg bliver ret chokeret og ender med at tage hjem fra vagten, hvilket min kollega fra den anden afdeling støtter mig i. Da jeg kommer hjem ringer jeg til min chef, der siger, jeg skulle lade være med at være så sart, og at borgeren ikke led særlig meget overlast. Jeg satte ikke mine ben deroppe igen.
8
... I would name her Rock'N'Roll

Tilbage til "Livets forhold"