Black-outs ved alkoholindtag.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf TomKah » 19. jun 2016, 20:03

For mig er et alkoholproblem noget man har, hvis man drikker rigtig ofte. Altså ikke noget man har hvis man drikker 4-6 gange om året. Uanset hvor fuld man så er de 4-6 gange.
Men alkoholkulturen ER ved at ændres i Danmark

http://www.dr.dk/levnu/krop/vi-ryger-og ... get-mindre
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Anilara » 22. jun 2016, 06:41

Jeg oplever jævnligt blackouts og greyouts når jeg er fuld. Dvs jeg oplever det et par gange om året.
Jeg hylder det ikke, hvorfor skulle jeg det. Jeg synes dog heller ikke det er et problem, måske fordi jeg ingen konsekvenser har oplevet. Er altid sammen med folk jeg kender godt og er tryg ved, når det er.
Det er forskelligt hvornår det sker, og handler for det meste ikke om hvor meget jeg har drukket. Jeg kan have drukket en halv flaske vodka og 8 øl (som i weekenden) uden det sker, eller jeg kan have fået 5 glas rødvin, og så sker det.
Tror muligvis det oftere sker når jeg er lidt træt.

Det var værst da jeg var yngre, der syntes jeg virkelig det var ubehageligt at have sorte huller i hukommelsen. I dag er det for det meste ikke så galt, da det ikke drejer sig om mere end nogle minutter jeg ikke husker (og jeg som sagt ikke har oplevet noget dårligt som konsekvens). Jeg går vidst også for det meste i seng ret hurtigt efter.

Det kan godt ske jeg har et alkoholproblem ifølge nogen. Det skal de have lov at mene :) Jeg har ikke oplevet at jeg selv eller andre havde et problem med det.
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Q-beben » 22. jun 2016, 07:20

Jeg har ikke prøvet det ret tit - måske to gange i mit liv.

Men her i weekenden skete det. Jeg havde fået for meget at drikke, inden jeg skulle i byen... Og lige inden jeg skulle ud af døren, så tog jeg firma-visakortet og nem-id ud af min pung, fordi jeg ikke ville slæbe det med i byen. Jeg kan huske, at jeg tænkte, at jeg skulle gemme det et godt sted...

Og hey... jeg kan bare slet ikke huske, hvor jeg har gemt det. Jeg har ledt og ledt, men må snart give op :( Enormt irriterende...!
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf OberstNasig » 22. jun 2016, 19:16

Jeg har aldrig haft et decideret black-out og jeg havde ellers en periode i starten af mine tyvere, hvor jeg drak ret heftigt. Det kom sig nok af at jeg arbejdede i disko-branchen.

Men jeg har da oplevet ikke at kunne huske uvæsentlige dele af en aften, men sådan har jeg det også med en helt almindelig hverdag.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Tanten » 23. jun 2016, 00:17

Jeg har oplevet black outs som teenager i forbindelse med umådeholdent druk og senere, da jeg fik stærk medicin.

For mig indikerer black outs, at man ikke skal drikke eller i hvert fald drikke mindre. Hvis jeg alligevel oplevede black outs, ville jeg helt stoppe. Jeg vil simpelthen ikke udsætte mig selv for fare eller risikoen for at sige eller gøre noget upassende eller sårende overfor andre mennesker, som jeg ikke ville kunne huske efterfølgende.
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Tanten » 23. jun 2016, 00:19

I øvrigt kan black outs, sammen med flere andre symptomer, være et tegn på alkoholmisbrug - at man har oplevet black outs 2-3 gange i sit liv, og man drikker et par gange om året, er det næppe.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Zombie » 23. jun 2016, 18:34

Jeg har ikke rørt Tequila i 10 år af denne årsag.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Annione » 24. jun 2016, 08:35

Ja, hist og her har der været sorte huller. Men jeg har heldigvis aldrig lavet noget dumt - det er mere, at jeg ikke kan huske hvordan jeg kom fra A til B og hvem jeg havde snakket med.
Der var dog en gang, da jeg var omkring 20, hvor jeg plejede at besvime, når jeg drak for meget. Mistede bevidstheden i få sekunder og rejste mig så for at feste videre :8: Det synes jeg var mere scary, især fordi jeg en enkelt gang faldt om på et badeværelse og min kammerat kun lige nåede at få foden under mit hoved, inden jeg ellers havde knaldet hovedet i flisegulvet.
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Miss_no_More » 27. jun 2016, 10:24

Ja, jeg har oplevet black outs og det er da ikke videre behageligt. Ved mig er det synonymt med et stort alkoholindtag.
Heldigvis er det sjældent, det sker, men jeg er også blevet bedre til at drikke vand imellem drinksene og holde pause mellem shotsene, som helt sikkert er dem, der kan få mig i gulvet.

Grey outs, som det åbenbart hedder, oplever jeg dog stadig. Det ser jeg mere, som at hjernen skubber ting i baggrunden som ikke er af betydning. De kan altid genkaldes, når jeg snakker med folk efterfølgende.
0
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Black-outs ved alkoholindtag.

Indlægaf Flowergirl » 27. jun 2016, 16:06

Jeg tror faktisk aldrig jeg har haft blackouts. Ligemeget hvor fuld jeg har været har jeg godt kunne huske hvad jeg har lavet, hvordan jeg er kommet hjem osv. Ork det er ikke altid hukommelsen har været så god, men har altid senere hen fået hukommelsen tilbage på, hvad der er sket.

Jeg har dog prøvet hvor jeg har været så fuld, at jeg pludselig på vej hjem gik helt ud som et lys, hvilket resulterede i en forstuvet skulder (jeg gik hjem). Men kan tydeligt huske det.
0

Tilbage til "Livets forhold"