Hvordan er din alkoholtolerance?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7070
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13277

Re: Hvordan er din alkoholtolerance?

Indlægaf Rapfisk » 1. jul 2016, 19:05

To glas hvidvin, så er Tipsy Rap in the house.

Jeg kan tåle temmelig meget i forhold til tømmermænd, kvalme osv., men jeg bliver hurtigt fuld og kan ikke styre mine bevægelser.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Hvordan er din alkoholtolerance?

Indlægaf Wizzze » 1. jul 2016, 19:10

Torn skrev:Hvad sker der også for, at vin slår så meget hårdere end alt andet? Det drikker jeg endda langsommere end fx shots.


Fordi vin er blevet stærkere og stærkere over de sidste 20-25år, og så fordi vi drikker mere og mere oversøisk vin, og de generelt er stærkere end det oplyses

http://politiken.dk/mad/madnyt/ECE13047 ... d-du-tror/
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3251
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12378

Re: Hvordan er din alkoholtolerance?

Indlægaf Joe » 1. jul 2016, 19:16

Jeg bliver vel tipse efter sådan en 2-3 genstande. Men jeg kan drikke en del mere, før det bliver for meget. Det gjorde det dog til nytårsaften hvor jeg fik fire glas hvidvin og fire glas rødvin, plus bobler, m.m.
Men andre gange kan jeg holde den kørende ret længe og blive ved med at drikke. Jeg er fuld, går ikke lige, spilder lidt, men uden at det bliver decideret pinligt tænker jeg. Jeg har gennem årene opbygget mig en ret sød og sjov fuldepersona.

Jeg kaster til gengæld altid op efter tequilashots. Jeg tror det skyldes at jeg oftest allerede er pænt fuld, når jeg tænker det er en god idé at drikke tequila. Men holder mig generelt fra ren spiritus - jeg er heller ikke typen, der synes det er fedt at nyde en whisky eller lignende. Men drinks, øl, vin, cider, selv i nogle tilfælde de der klamme lakridsshots, det er fint med mig.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8193

Re: Hvordan er din alkoholtolerance?

Indlægaf Anilara » 2. jul 2016, 04:37

Det er så forskelligt. Sommetider skal der kun to fadøl til, så kan jeg mærke det. Eller tre glas rødvin.
Andre gange skal jeg op på 7-8 genstande.

Jeg kan drikke ret meget. Især hvis det er drinks eller shots- af en eller anden grund rammer det mig mindst. Derfor undgår jeg lidt det, da jeg ikke tror det er skide godt at drikke 10 shots eller fem glas whisky uden at mærke nogen særlig effekt :-p

Jeg synes det er sjovt at være fuld. Jeg er nok decideret fuld omkring 10 gange om året. Jeg drikker alkohol cirka hver anden uge.
0
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Hvordan er din alkoholtolerance?

Indlægaf chokoladegris » 6. jul 2016, 14:22

Jeg har drukket meget og gennem mange perioder hver weekend. I løbet af det sidste 1/1,5 år har jeg dog skåret meget ned på det med at drikke hver weekend, hvilket også betyder at jeg skal drikke mindre nu for at blive fuld :-) dog gider jeg heller ikke det længere med at blive stang stiv, det er sjovt at være småfuld og glad, men det er også det.

Sidst jeg drak endte jeg med at drikke knap 5 fadøl og det kunne jeg nu bestemt mærke at jeg havde.

Men hvad angår hvidvin, der er jeg virkelig svagdrikker! Har to gange drukket en flaske hvidvin for mig selv og er begge gange endt med at være mega fuld, ikke kunne huske en skid og ende med at kaste op :-D tror jeg nøjes med en halv flaske fremover.
0

Tilbage til "Livets forhold"