Aflyse rejse eller ej?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2591
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3873

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Anlewi » 7. jul 2016, 17:54

Jeg var nok taget afsted, men det ville have været angstprovokerende
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Muspel » 7. jul 2016, 20:20

Tak for alle jeres svar. Jeg svarer jer fælles, da det hvis ellers bliver noget rod.

Stemningen skiftede lidt i tråden til 'gør det' op af dagen. Men jeg har ikke helt bestemt mig endnu.

Jeg arbejder med lidt forskellige løsninger
- tage afsted og får det bedste ud af det
- blive hjemme og enten a: tage en uge på højskole - der kan gøres for ca det beløb jeg mindst ville bruge på at tage afsted - så jeg ikke ender 14 dage i en lejlighed i regnvejr
Eller B tage på billig afbudsrejse i stedet evt med veninde - når der er ro på i forhold til vennen.

Men jeg er rigtig glad for alle jeres input. De har givet mig noget at tænke over. Men grundlæggende må jeg jo nok gøre op med mig selv, om jeg tror jeg får mere positivt ud af at blive hjemme eller at rejse. Men krystalkuglen er ikke helt klar på det punkt ...
Hun nåede i øvrigt hjem. og det var jo det aller-vigtigste.
3
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf IrmaPigen » 8. jul 2016, 05:22

Når man kigger på nettet, ser det altså ud som om man godt kan ændre rejse for KLM flybilletter.

Jeg ville tjekke op på det igen, og hvis du ikke selv kan gøre det på nettet ville jeg ringe til selskabet og forsøge at finde en løsning med dem.
1
Brugeravatar
Stormborn
Indlæg: 24
Tilmeldt: 2. maj 2016, 04:22
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Stormborn » 8. jul 2016, 09:00

Jeg kan godt forstå hvis du vælger at blive hjemme, men jeg vil bare sige at jeg har været i Costa Rica og det var helt fantastisk. Jeg følte mig tryg udenfor hovedstaden og det var forholdsvist billigt at bo på hotel og at rejse rundt i landet.
Ved ikke hvad du interesserer dig for, men hvis du gerne vil være tilknyttet et sted er der steder hvor man kan hjælpe frivilligt med forskellige ting. Blandt andet at hjælpe med at beskytte skildpadder.

Ellers er der normalt en del backpackers de forskellige steder og mange gode guidet udflugter man kan tage på billigt sådan at man ikke står helt på egen hånd.
Men som sagt, du kender dig selv bedst og hvis du har en dårlig mavefornemmelse over at rejse alene til et ukendt land, så er det jo fuldt forståeligt at blive hjemme :)

Forresten, jeg ville også prøve at ringe til KLM. Jeg har før haft held med at ændre en billet hos dem.
2
Lakika
Indlæg: 179
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:25
Kort karma: 17
Likede indlæg: 185

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Lakika » 8. jul 2016, 20:07

Stormborn skrev:Jeg kan godt forstå hvis du vælger at blive hjemme, men jeg vil bare sige at jeg har været i Costa Rica og det var helt fantastisk. Jeg følte mig tryg udenfor hovedstaden og det var forholdsvist billigt at bo på hotel og at rejse rundt i landet.
Ved ikke hvad du interesserer dig for, men hvis du gerne vil være tilknyttet et sted er der steder hvor man kan hjælpe frivilligt med forskellige ting. Blandt andet at hjælpe med at beskytte skildpadder.

Ellers er der normalt en del backpackers de forskellige steder og mange gode guidet udflugter man kan tage på billigt sådan at man ikke står helt på egen hånd.
Men som sagt, du kender dig selv bedst og hvis du har en dårlig mavefornemmelse over at rejse alene til et ukendt land, så er det jo fuldt forståeligt at blive hjemme :)

Forresten, jeg ville også prøve at ringe til KLM. Jeg har før haft held med at ændre en billet hos dem.


Fuldstændig enig i opfattelsen af Costa Rica som en god destination som alene backpacker. Det var godt nok i 90'erne jeg var der, så selvfølgelig kan noget være ændret, men generelt er det et meget smukt land, fantastiske strande, regnskov, vandfald og eksotisk dyreliv.

Jeg mødte mange amerikanske backpackere, som var meeeget sociale, så hvis du ikke har mod på at tage på ture alene, er det nemt hurtigt at finde andre at slå sig sammen med.
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Miss_no_More » 8. jul 2016, 21:18

Jeg ville være alt for meget kylling til at rejse alene :blush:
1
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Wunder8 » 9. jul 2016, 11:46

Jeg var 100 % taget afsted og taget det som en kæmpe oplevelse, men jeg kan også godt lide at rejse alene. Hvis du bor på hostels, møder du nye mennesker i løbet af ingen tid.
2
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Muspel » 11. jul 2016, 21:44

Tak for hjælpen alle sammen.

Efter at have undersøgt om jeg enten kunne ændre datoen eller få noget af beløbet retur, har jeg annulleret bookingen. Jeg har søgt om at få skatter tilbage, og får sandsynligvis ca 1500.

Jeg gad godt være typen, der smed rygsækken på ryggen, købte lonely planet Costa Rica i lufthavnen og fik en fed tur på egen hånd. Men jeg kunne mærke, st det er jeg ikke.

Var jeg taget afsted havde det primært været for at vise omverdenen, at jeg var sådan en. Og ikke for min egen skyld.

Jeg har det fint med min beslutning, og håber jeg snart kommer på en anden spændende rejse.
12
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Fru Sunshine » 11. jul 2016, 23:07

Hatten af for det. Jeg ville have gjort det samme, men jeg har så heller ikke noget voldsomt godt indtryk af Costa Rica.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Muspel » 12. jul 2016, 17:23

Og i dag har jeg besluttet, at jeg i stedet tager på højskole fra på søndag. Hvor jeg skal lave mad over ild en hel uge. Yeay. Det skal nok blive en god sommer.
7

Tilbage til "Livets forhold"