Aflyse rejse eller ej?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Muspel » 7. jul 2016, 07:16

DD_81 skrev:Du har ikke mulighed for at bo ved hende, selvom hun ikke er der?
- var det mig der havde aflyst en aftale på den måde, ville jeg uden betænkning lade min bolig stå til rådighed i perioden, så ikke den anden part kom i bekneb. Det kan selvfølgelig være en udfordring ifht. overlevering af nøgle etc.

Mulighed for ombookning af flybillet, så du kan rejse på et andet tidspunkt, hvor i begge har tid.
vil formodentligt være billigere end at lade billetten gå tabt.
Hvis ikke den kan ombookes, og du hælder til at blive hjemme, så spørg hvad det koster at ændre navn, måske du kan få den solgt uden for meget tab!


Det er på mange måder en dum situation.

Der kommer til at bo en anden i hendes bolig lige straks, da firmaet må sende en ny person fra Danmark. Og boligen er et hotelværelse. Så jeg kan desværre ikke lige rykke ind i en halv seng der.

Hun skulle hjem til dk i midten af august, så flytte den kan vi heller ikke.

Og KLM ændrer ikke i billet. Men jeg vil undersøge forslag om, om jeg evt kan få skatterne tilbage.

Tak for gode forslag.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf avdotja » 7. jul 2016, 07:21

Jeg var personligt rejst, især fordi det ikke er oplagt at man kommer derover igen (hvis veninden kommer hjem i august). Men jeg rejser også gerne alene, og hvis det udelukkende kommer til at føles som en dyr pligt at tage afsted, er det bedre at afskrive flybilletten.
3
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Muspel » 7. jul 2016, 07:23

Tak for svar alle sammen.

Jeg er faktisk lidt lettet over, at stemningen mest siger 'bliv'. Og ikke 'hallo! 14 dage i Costa Rica. Afsted med dig!'


Da min veninde ringede grædende fra lufthavnen i går var min første impuls også at sige 'pyt med det - det er jo bare penge' - og jeg tror, at jeg er nået frem til, at de 7000 ( :whine: ) må være spildt. Fremfor at sende flere penge efter noget som ikke vil blive rigtig godt.

Den eneste grund til at tage derover var at besøge veninde og dele oplevelsen med hende. Hun har været der i lang tid, og jeg ved fra egne rejser, hvor dejligt det er at nogen kan snakke med om det sted, man har været.

Havde det været fx Thailand eller Goa, hvor jeg har været før og elsker, og hvor man kan få et hotel i nakken for 10$ havde jeg sikkert taget afsted med kufferten fuld af bøger.

Allesammen: tusind tak for hjælpen.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Pandesteg » 7. jul 2016, 07:26

Du bliver nok nødt til at mærke godt efter nede i maven, sådan helt basic om du har lyst til at rejse på de nye betingelser (eller hvordan man skal udtrykke det).... Men jeg ville blive hjemme.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. jul 2016, 10:01

har du været i telefonisk kontakt med KLM vedr evt. ændring af billet??
Måske har de nogle der står standby til en del af din rute, således de henter fortjenesten ind, og derved kan gi dig frihed til at flytte billetten til ny dato og ny destination, eller bare ny destination på dine aktuelle rejse datoer.

For som du selv skriver, var det et kendt sted, så var du og en stak bøger nok rejst ud.
Og 7000 kr er jo immervæk en slat penge, så hvis det ved en times arbejde alligevel blev muligt at ændre på tingene, så ville det jo være en stor gevinst.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Tux » 7. jul 2016, 10:19

Det er ikke for at ødelægge den gode stemning og konsensus..

Men hvis der havde været mig, havde jeg taget afsted og fået en god tur ud af det. Men jeg har så heller ikke noget imod at rejse alene.

Det er ikke muligt at finde en anden at rejse med måske?
2
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Muspel » 7. jul 2016, 10:39

DD_81 skrev:har du været i telefonisk kontakt med KLM vedr evt. ændring af billet??
Måske har de nogle der står standby til en del af din rute, således de henter fortjenesten ind, og derved kan gi dig frihed til at flytte billetten til ny dato og ny destination, eller bare ny destination på dine aktuelle rejse datoer.

For som du selv skriver, var det et kendt sted, så var du og en stak bøger nok rejst ud.
Og 7000 kr er jo immervæk en slat penge, så hvis det ved en times arbejde alligevel blev muligt at ændre på tingene, så ville det jo være en stor gevinst.


Nej. Jeg har bare læst mig til det - men du har ret. Det skal forsøges.
1
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Muspel » 7. jul 2016, 10:41

Tux skrev:Det er ikke for at ødelægge den gode stemning og konsensus..

Men hvis der havde været mig, havde jeg taget afsted og fået en god tur ud af det. Men jeg har så heller ikke noget imod at rejse alene.

Det er ikke muligt at finde en anden at rejse med måske?


Ja men en del af mig tænker det samme! Og derfor er jeg også stadig lidt i tvivl ...

Jeg tror desværre, at det bliver lidt op af bakke og finde en makker, der er klar til 14 dage i Costa Rica med 7 dages varsel. Ellers meld jer gerne :-D
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9010
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Purple Haze » 7. jul 2016, 10:52

Jeg ville tage afsted, men jeg har det også fint med at rejse alene.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Muspel » 7. jul 2016, 11:00

Purple Haze skrev:Jeg ville tage afsted, men jeg har det også fint med at rejse alene.


Gid jeg også havde det! Jeg googler løs på muligheder som yogakursus eller lign, der evt kunne give mig den ide, der gjorde jeg får mod på det.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jul 2016, 11:11

Hvis det "bare" handlede om at rejse alene, synes jeg, at situationen havde været en helt anden.
Her skal du derudover også putte væsentligt flere penge i projektet og planlægge en masse på kort tid. Samtidig med at du har erfaret, at du generelt ikke bryder dig om at rejse alene.
Under de omstændigheder kan jeg altså godt forstå, at du kvier dig ved at tage afsted.

Sidste år spildte jeg selv 8000 kr., fordi tingene gik anderledes end planlagt. Selvom min økonomi var begrænset, og jeg i modsætning til dig ikke kunne vælge ikke at købe den samme vare igen på et senere tidspunkt, gik det fint, og selve spildet var hurtig glemt.
Senest rettet af DetSorteCirkus 7. jul 2016, 11:14, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. jul 2016, 11:11

Ellers søger du en der hedder det samme som dig, som vil købe din billet :D

Så en mand fra Canada, der skulle på jordomrejse med kæresten, men hun gik fra ham.
Han søgte en pige der havde samme navn, så de kunne rejse sammen, - og fandt en :D
6
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Animi » 7. jul 2016, 11:27

Jeg tænker at det måske kunne være en rigtig god oplevelse for dig, at springe ud i det. Så kan du finde ud af om det virkelig ikke er noget for dig at rejse alene, eller om det mere bare er tanken om det du frygter.

Evt kunne du se om du kunne finde et hostel, så den ekstra udgift er lidt billigere. Det er også en rigtig god måde at møde andre rejsende må, som man måske kunne se byen med.

Men ellers så gør som Ennovy siger - fyld kufferten med bøger, så du kan bruge ugerne på rigtig at slappe af.

Jeg synes du skal gøre det :)
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf Charly » 7. jul 2016, 11:42

Havde det været mig, havde min første indskydelse være at aflyse i ren panik over tanken om at rejse alene. Når jeg så havde trukket vejret dybt i et par minutter (eller nærmere en halv time), så ville jeg sige til mig selv, at jeg skulle tage afsted - med kufferten fyldt med gode bøger eller hvad du nu slapper af med.

Hjemmefra ville jeg undersøge om der er guidede ture, man kunne tilmelde sig og hvad der ellers er af seværdigheder eller ting jeg gerne ville opleve. Jeg synes det er synd hvis du går glip af den rejse, og det er sgu mange penge, der bare ryger på ingenting, hvis du ikke kan få refunderet dem eller ændret billetten. Kan du det (så at du ville ringe til KLM), så ville jeg nok udskyde eller aflyse rejsen.
4
JoyNips
Indlæg: 12051
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Aflyse rejse eller ej?

Indlægaf JoyNips » 7. jul 2016, 11:51

Jeg var taget afsted. Det er ikke lige hver dag, man kommer forbi Costa Rica. Og det må være muligt at få noget overnatning til fornuftig pris på hostels, airbnb, b&b's eller lignende. Pengene på flybillet er brugt, du har taget ferie fra arbejde (antager jeg) og vejret herhjemme bliver alligevel skod.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Livets forhold"