Personlighedstyper

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Hvilken personlighedstype er du?

INTJ eller INTP
16
8%
ENTJ eller ENTP
13
6%
INFJ eller INFP
54
26%
ENFJ eller ENFP
31
15%
ISTJ eller ISFJ
47
23%
ESTJ eller ESFJ
20
10%
ISTP eller ISFP
14
7%
ESTP eller ESFP
11
5%
 
Afgivne stemmer: 206
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Personlighedstyper

Indlægaf missme » 11. jul 2016, 19:50

Utilregnelig skrev:Jeg tester altid som INTJ, og det passer rigtig godt på mig. En af mine venner introducerede mig for konceptet, fordi han syntes, jeg var så meget INTJ, som man overhovedet kunne blive - og han gad godt vide, om han havde ret i sine antagelser :lol:
Siden da begyndte jeg selv at interesse mig meget for det, så jeg har også vurderet mig ud fra de otte kognitive funktioner, som jo egentlig er den optimale måde at teste det på. Det giver desuden en hel bunke ekstra information, som jeg har brugt aktivt i mit liv. F.eks. er min "inferior function" extraverted sensing, og det betyder i korte træk, at jeg kan have tendens til at overstimulere mig selv med udefrakommende sensations, når jeg er stresset. Jeg er derfor ekstra opmærksom på, når jeg pludselig får lyst til at spise, uden at jeg er sulten, eller begraver mig selv i et computerspil - det er nemlig som regel min inferior function, der stikker sit hoved frem og siger, "hey, du har det ikke godt!"


Den vurdering du beskriver, findes den online og har du et link? For det lyder da spændende.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Personlighedstyper

Indlægaf icelady » 11. jul 2016, 19:50

ISFP


Adventurer.....wtf. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Personlighedstyper

Indlægaf MOGA » 11. jul 2016, 19:50

sigge skrev:Så vidt jeg husker fra kursus for mange år siden, er jeg ISTJ - i hvert fald en typisk ingeniør-personlighedstype, som ret mange på kurset fik (vi var alle ingeniører).


Det er lidt sjovt. Min uddannelsesmæssige baggrund er cirka så langt fra ingeniørfaget, som man kan komme, og min personlighedstype matcher slet ikke kollegaers. Min ingeniør-veninde siger, at jeg er mere nørdet en hun er - måske er der noget om snakken :D
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Viskelæder » 11. jul 2016, 19:55

Jeg fik denne:
ADVOCATE PERSONALITY (INFJ, -A/-T)

The Advocate personality type is very rare, making up less than one percent of the population, but they nonetheless leave their mark on the world. As members of the Diplomat Role group, Advocates have an inborn sense of idealism and morality, but what sets them apart is that they are not idle dreamers, but people capable of taking concrete steps to realize their goals and make a lasting positive impact.

Advocates tend to see helping others as their purpose in life, but while people with this personality type can be found engaging rescue efforts and doing charity work, their real passion is to get to the heart of the issue so that people need not be rescued at all.
1
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Suzan » 11. jul 2016, 20:01

Nu tog jeg den på dansk og blev ESFJ-T konsul.

Beskrivelsen passer utrolig godt :D
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Personlighedstyper

Indlægaf dgd2007 » 11. jul 2016, 20:30

Jeg har som sagt haft sådan noget på arbejde - dengang det var moderne med team-building og sådan (eller rettere lidt efter at det havde været moderne :)) - men jeg ville da lige prøve at se testen nu. Jeg måtte dog give op efter 10%. Jeg synes, der var for mange spørgsmål, der pressede en ind i en bestemt fold ... eller andre, der gik på "Gør du A og B?" Hvad svarer man så, hvis man bestemt gør A, men bestemt ikke B?

Men ok, jeg var nok ikke seriøs nok.
0
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Sevii » 11. jul 2016, 21:11

INFJ - det passer fuldstændig til mig for at være at ærlig.
1
:banan: :banan:
Brugeravatar
Utilregnelig
Indlæg: 201
Tilmeldt: 12. aug 2015, 01:20
Kort karma: 64
Likede indlæg: 420

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Utilregnelig » 11. jul 2016, 21:14

missme skrev:Den vurdering du beskriver, findes den online og har du et link? For det lyder da spændende.


Jeg synes, den her side forklarer det meget godt og simpelt: http://www.cognitiveprocesses.com/ Der kan man både læse om de forskellige funktioners generelle rolle (dominant, auxiliary osv.), de otte funktioner (extraverted sensing, introverted sensing etc.), og hvordan funktionerne bruges af de forskellige personlighedstyper.
Jeg vurderede mig selv ved at læse alle de otte funktioner igennem, hvorefter jeg stregede de funktioner ud, som jeg slet ikke bruger. Derefter havde jeg så en mindre pøl med funktioner, og ud fra dem vurderede jeg, hvilken af dem der er min dominant function und so weiter.

Er man endnu mere interesseret, kan jeg anbefale det her forum: http://personalitycafe.com/forum/ Der er nogle ret spændende diskussioner, og det kan være meget brugbart, hvis man gerne vil læse om, hvordan den inferior function udtrykkes hos en bestemt personlighedstype.
3
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Personlighedstyper

Indlægaf tjald62 » 11. jul 2016, 21:25

DEFENDER (ISFJ-A) det passer sgu meget godt :)
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Panton » 11. jul 2016, 21:30

The logistician ISTJ-T og det passer meget godt på mig.

Deler det åbenbart med både Sting og mutti Merkel :D
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Vixen » 11. jul 2016, 21:31

ESFJ-T - såkaldt konsul.
Meget extrovert og socialt væsen, overvejende realistisk mod intuitiv, mest princip-fokuseret mod logik-fokuseret, næsten lige imellem planlæggende og søgende, og klart mest forsigtig mod assertiv.

Derudover står der bl.a.:

"Understøttende og udadvendte, ESFJere er altid nemme at se til et selskab – det er dem som tager tiden til at snakke og le med alle! Men deres hengivenhed går dybere end bare at svæve gennem mængden, fordi det er deres pligt. ESFJere nyder virkelig at høre om deres venners forhold og aktiviteter, husker små detaljer, og de er altid klar til at snakke tingene igennem med varme og følsomhed. Hvis det ikke går godt, eller der er spænding i rummet reagerer ESFJere på det, og prøver at genoprette harmonien og stabiliteten i gruppen."
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Personlighedstyper

Indlægaf kokkenok » 12. jul 2016, 07:49

ENTP med ret store udslag
entp.png


og flere af punkterne passer umiddelbart ret godt.
Jeg er ikke vanvittigt god til adminstrative opgaver, jeg elsker at debattere - hvad som helst og har da mere end en gang, argumenteret synspunkter og holdninger - som ikke nødvendgivsvis er mine egne og jeg keder mig let, ved repetitive opgaver og foretrækker at have flere ogpaver(bolde) i luften eller arbejde med store systemer(i bred forstand) eller komplexe opgaver og analyser.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Personlighedstyper

Indlægaf KitKat » 12. jul 2016, 07:56

Jeg er INFP -T (Mediator) og jeg er godt nok overrasket over hvor præcis jeg føler mig ramt :genert:
1
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12388

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Joe » 12. jul 2016, 09:19

Bimmerdyret skrev:
Joe skrev:
Bimmerdyret skrev:
Joe skrev:
Bimmerdyret skrev:
Joe skrev:Jeg er INFP, og det har jeg også været de andre gange. Jeg gad godt, jeg vippede over til en ENFP, da jeg ofte synes, det introverte er lidt en hæmsko, især i mit fag.


Hvad er dit fag, og hvordan er de introverte en hæmsko?

Ikke nogen kritik, bare en nysgerrighed, da jeg har 3. generation af HSP'er i familien og de 2 generationer har arbejdet i "performance fag" = undervisere. Min søn er HSP mega, så godt med hints til hvad der kan arbejdes med :)


Jeg er journalist og derfor ofte ude blandt fremmede. Jeg er ret dygtig til mit job og i de der en-til-en-relationer som under et interview med enkelt person, der er der absolut ingen problemer. Men mit job tager mig ofte til begivenheder, hvor jeg ikke kender mange, og der har jeg svært ved at gebærde mig.



Ok, men hvor kommer så introvertheden ind som et problem?
Introverte kan jo typisk se igennem folk, og har ikke problemer en-til-en ???


Jeg sider jo at der absolut ikke er problemer en til en, det er de store flokke, jeg tit skal bevæge mig i.


Ja, altså jeg siger heller ikke at du siger det er problemer en til en, men nu nævner du de store flokke som du skal bevæge dig i, og det gør bare, sådan fra mit udgangsspørgsmål mere stærkt:

Hvad er det de introverte er en hemsko for dit arbejde - hvilke måde??

:kram: og det er altså slet ikke en kritik af dig på nogen måde.
Måske har jeg misforstået - så det er dig/din introverthed der er tale om :forvirret:


Ja, du skal vist have pudset dine briller. Jeg taler udelukkende om mig selv.
0
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Personlighedstyper

Indlægaf Fillie » 12. jul 2016, 11:33

ENFJ-T: Beskrivelsen er spot on. :)
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Livets forhold"