Hvad ved du er sandt?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 478
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Sukisaki » 18. feb 2017, 08:05

"Nej" er en hel sætning
This too shall pass
..og det hjælper ikke at tage bekymringerne på forskud i den grad som jeg har tendens til at gøre.
3
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf BlueBunny » 18. feb 2017, 08:05

"Hvor langt er der?"
Sandt forældresvar: "ikke så langt som der HAR været"

Og så er der
"Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne"
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. feb 2017, 08:13

hvis folk allerede har svigtet/skuffet 2 gange, så er der ingen 3. gang er lykkens gang!
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf mindrekreativtnavn » 18. feb 2017, 08:25

Man skal ikke glæde sig til noget, så bliver man bare skuffet.
Men at se frem til ting i stedet.
1
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Lykke » 18. feb 2017, 08:40

Smiling_Goat skrev:Jeg så en film den anden dag, og imens jeg gjorde det, gik noget op for mig.

"stol aldrig på nogen med en hals- eller ansigtstatovering"

Det må man måske ikke sige :D


Det kommer vel an på om du har en personlig oplevelse med det.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Animi » 18. feb 2017, 08:41

mindrekreativtnavn skrev:Man skal ikke glæde sig til noget, så bliver man bare skuffet.
Men at se frem til ting i stedet.


Er det ikke sådan set det samme? :P Tænker, hvis man ser frem til noget, er det vel positivt ladet, og så kan man også ende med at blive skuffet.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf klumphen » 18. feb 2017, 09:06

Man kan ikke stille sin hudsult med chokolade.
4
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Buller » 18. feb 2017, 09:11

klumphen skrev:Man kan ikke stille sin hudsult med chokolade.


Måske hvis man ikke spiser chokoladen, bare ruller sig i den. :)
0
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Indlæg: 204
Tilmeldt: 21. sep 2016, 07:38
Kort karma: 14
Likede indlæg: 158

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf mindrekreativtnavn » 18. feb 2017, 09:20

Animi skrev:
mindrekreativtnavn skrev:Man skal ikke glæde sig til noget, så bliver man bare skuffet.
Men at se frem til ting i stedet.


Er det ikke sådan set det samme? :P Tænker, hvis man ser frem til noget, er det vel positivt ladet, og så kan man også ende med at blive skuffet.


Jo det er det i princippet. Har bare erfaret, at hvis jeg siger at jeg glæder mig til noget, så "jinxer" jeg det og ender op skuffet. Men hvis jeg derimod ser frem til det, lyder det ikke som om at jeg glæder mig alt for meget og så bliver jeg heller ikke skuffet.

Jeg er underlig, ved det godt :stoned:
1
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Animi » 18. feb 2017, 09:21

mindrekreativtnavn skrev:
Animi skrev:
mindrekreativtnavn skrev:Man skal ikke glæde sig til noget, så bliver man bare skuffet.
Men at se frem til ting i stedet.


Er det ikke sådan set det samme? :P Tænker, hvis man ser frem til noget, er det vel positivt ladet, og så kan man også ende med at blive skuffet.


Jo det er det i princippet. Har bare erfaret, at hvis jeg siger at jeg glæder mig til noget, så "jinxer" jeg det og ender op skuffet. Men hvis jeg derimod ser frem til det, lyder det ikke som om at jeg glæder mig alt for meget og så bliver jeg heller ikke skuffet.

Jeg er underlig, ved det godt :stoned:


Jamen, så længe det virker for dig er det jo godt :D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Viskelæder » 18. feb 2017, 09:43

"Nobody can guide you up a mountain that they themselves haven't climbed" og "when setting out on a journey, do not seek advice from those who have never left home".

De betyder meget for mig. Jeg har altid ledt efter støtte og anerkendelse i, at jeg lever mit liv lidt forskelligt fra andre, men jeg har for det meste mødt uforstående og fordømmende kommentarer i stedet, hvilket har såret mig. Men selvfølgelig kan andre ikke støtte eller rådgive en i et liv eller mindset, der slet ikke giver mening for dem. Så man skal huske på, at hver rejse er individiduel og så (i forbindelse med at få støtte, forståelse og udfordring) søge de få personer, for hvem ens livsvalg og rejse giver mening.
8
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf dgd2007 » 20. feb 2017, 23:55

Det er måske lige på kanten af trådens definition om noget, man ved er sandt og har levet efter ... for jeg hørte det først i forgårs :fløjt:

Men i en sportsudsendelse (hvor filosofien ellers plejer at være ret letkøbt :)) kom Frederik Løchte med følgende, som bestemt er kandaídat i fremtiden!

Spørgsmålet var, hvordan sætter man sig op efter lige at have tabt første sæt? Og der blev mumlet lidt om, at ja, man kunne jo forklare sig selv, at fra kampens start skulle man vinde to sæt i alt for at komme videre, og det jo sådan set stadigvæk tilfældet ...

Men så kom han med sin gode: "Forestil dig, at kampen er slut nu! Hvad ville du så ærgre dig over, at du ikke havde prøvet på?"
4
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Annione » 6. mar 2017, 08:41

Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget.

...altså. Hvis ikke andet, så kan man da lære af sine fejl. Og prøve at få det bedste ud af det.

Omend jeg har meget svært ved at se Laura Ingalls mor (ja, Det lille hus på prærien) se det positive i, at de kunne få is om sommeren, da hagl havde ødelagt hele deres høst.

Sådan havde jeg det, da min far døde. Og min mor 3 uger efter bad mig om ikke at besøge hende. Igen. Overhovedet.
Jeg lærte, at jeg elskede min far, mere end jeg anede - og at jeg skal holde op med, at ville tro på det bedste i mennesker. Og jeg lærte, at jeg også kunne overleve det.
2
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Joe » 9. mar 2017, 23:23

Inspireret af et indlæg på sidste side:
Man skal simpelthen give den gas med at glæde sig til ting. For selvom skuffelsen kan gøre ondt, kan den ikke gå tilbage i tiden og fjerne den glæde, man følte, da man glædede sig.
5

Tilbage til "Livets forhold"