Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf icelady » 25. dec 2016, 18:09

De har fundet Emilie.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-12-25-emilie-meng-fundet-doed


Man må jo næsten gå ud fra, der ligger en forbrydelse bag. Sørgeligt. :(
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf godtnavn » 25. dec 2016, 18:23

Og virkelig en tarvelig dag at få nyheden på, altså der er jo aldrig en god dag, men de får da aldrig nogensinde bare en okay jul igen den familie. Jeg tudede faktisk da jeg læste det, men jeg er også gravid og tuder nemmere, normalt påvirker den slags mig ikke så voldsomt. Nu håber jeg bare at hun blev myrdet/uheldet skete da hun forsvandt og hun ikke har været holdt fanget længe først.

Normalt påvirker det mig mest hvis den slags sker tæt på mig, enten at jeg kender nogen der kender de involverede eller hvis det geografisk er tæt på hvor jeg bor.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Wizzze » 25. dec 2016, 18:27

FruDulle skrev:Godt at familien nu har fået vished. Men så svært som det var at finde et eneste spor, frygter jeg om de kan finde en gerningsmand. Jeg færdes ved og i omegn af Korsør hver eneste dage og kører rundt på landet der hver dag 4 gange om dagen. Min tanker kredsre hver dag om hende og om hun lå et eller andet sted tæt på hvor jeg var.


Politiet har registreret samtlige telefoner der har været aktive i området hvor hun forsvandt den nat, det var jo ret sent, så kun et par hundrede. De skal nok blive gennemgået nøje, og finder de bare en minimal rest dna på liget, så skal gerningsmanden nok blive fundet 7-9-13.

Den største frygt er at det er en udlænding, der er over alle bjerge for længst :trist:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Wizzze » 25. dec 2016, 18:34

FruDulle skrev:
Wizzze skrev:
FruDulle skrev:Godt at familien nu har fået vished. Men så svært som det var at finde et eneste spor, frygter jeg om de kan finde en gerningsmand. Jeg færdes ved og i omegn af Korsør hver eneste dage og kører rundt på landet der hver dag 4 gange om dagen. Min tanker kredsre hver dag om hende og om hun lå et eller andet sted tæt på hvor jeg var.


Politiet har registreret samtlige telefoner der har været aktive i området hvor hun forsvandt den nat, det var jo ret set, så kun et par hundrede. De skal nok blive gennemgået nøje, og finder de bare en minimal rest dna på liget, så skal gerningsmanden nok blive fundet 7-9-13.

Den største frygt er at det er en udlænding, der er over alle bjerge for længst :trist:


God ting. Det indskrænker da en hel del.

Men der er næppe dna hvis hun har ligget i vand så længe.


Vi kan kun håbe :kryds:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55901
Kontakt:

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Ado » 25. dec 2016, 18:45

Hvor er det trist. :( :trist:
1
Donna Martin Graduates!
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf D.itsen » 25. dec 2016, 18:48

Jeg håber virkelig at hun har været død siden den nat i juli og ikke har været i fangenskab i flere måneder
Den tanke kan jeg slet ikke magte
5
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Wizzze » 25. dec 2016, 20:18

D.itsen skrev:Jeg håber virkelig at hun har været død siden den nat i juli og ikke har været i fangenskab i flere måneder
Den tanke kan jeg slet ikke magte


Det er de mærkeligste ting man håber på, og finder trøst i, når man hører sådan en historie :trist: :whine:
0
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf JoyNips » 25. dec 2016, 20:21

Eftersom hun vist er blevet anbragt der lige omkring den dato hun forsvandt, så har hun vist heldigvis ikke været i fangenskab.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Sophies-mor » 25. dec 2016, 20:27

Nej.
Og beklager, men det bringer slet ikke mine følelser i oprør over at det har fundet hende død. Det var forventeligt.
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Orchidea » 25. dec 2016, 20:36

Sophies-mor skrev:Nej.
Og beklager, men det bringer slet ikke mine følelser i oprør over at det har fundet hende død. Det var forventeligt.


Som wizzie siger de, så er det mærkeligt hvad man finder trøst i i den her sag. Jeg er glad for at hun er blevet fundet, for jeg tænker at uvisheden må være ubærlig. Ja, det var forventeligt at hun er død, men de (familien) må alligevel have klamret sig til et eller andet håb om, at hun måtte blive fundet uskadt.

Om alt er, så bringer hele denne sag sgu mine følelser i oprør. Stakkels, stakkels lille pige og stakkels, stakkels efterladte.
7
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Bimmerdyret » 25. dec 2016, 20:39

Nej, det gør jeg ikke, fordi jeg mener at man ikke kan "tillade" sig at tage fremmede mennesker sorg til sig som sin egen.
Det betyder ikke at man ikke kan tillade sig at blive trist til mode, eller føle sympati for de tragedier osv man læser eller hører om, men jeg oplever en tendens til at der er mange, der går psykisk ned og nærmest sørger og åbent er så berørte af fremmede menneskers tragedier at man skulle tro at de var nærmeste pårørende.
Sådan lidt a la kunsten at græde i kor agtigt.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Sophies-mor » 25. dec 2016, 20:40

Orchidea skrev:
Sophies-mor skrev:Nej.
Og beklager, men det bringer slet ikke mine følelser i oprør over at det har fundet hende død. Det var forventeligt.


Som wizzie siger de, så er det mærkeligt hvad man finder trøst i i den her sag. Jeg er glad for at hun er blevet fundet, for jeg tænker at uvisheden må være ubærlig. Ja, det var forventeligt at hun er død, men de (familien) må alligevel have klamret sig til et eller andet håb om, at hun måtte blive fundet uskadt.

Om alt er, så bringer hele denne sag sgu mine følelser i oprør. Stakkels, stakkels lille pige og stakkels, stakkels efterladte.

Det ER da alt andet lige en afklaring for familien, at de nu ved, hvad der er blevet af hende. Enig.
Men det rører mig mere, at to af mine veninder har mistet børn under tragiske omstændigheder inden for cirka halvanden måned, end der rører mig at en "tilfældig" & for mig ukendt teenager er dræbt.
Det synes jeg også er ok.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Orchidea » 25. dec 2016, 20:56

Sophies-mor skrev:
Orchidea skrev:
Sophies-mor skrev:Nej.
Og beklager, men det bringer slet ikke mine følelser i oprør over at det har fundet hende død. Det var forventeligt.


Som wizzie siger de, så er det mærkeligt hvad man finder trøst i i den her sag. Jeg er glad for at hun er blevet fundet, for jeg tænker at uvisheden må være ubærlig. Ja, det var forventeligt at hun er død, men de (familien) må alligevel have klamret sig til et eller andet håb om, at hun måtte blive fundet uskadt.

Om alt er, så bringer hele denne sag sgu mine følelser i oprør. Stakkels, stakkels lille pige og stakkels, stakkels efterladte.

Det ER da alt andet lige en afklaring for familien, at de nu ved, hvad der er blevet af hende. Enig.
Men det rører mig mere, at to af mine veninder har mistet børn under tragiske omstændigheder inden for cirka halvanden måned, end der rører mig at en "tilfældig" & for mig ukendt teenager er dræbt.
Det synes jeg også er ok.


Det var nu ikke fordi jeg mener det er forkert at du "ikke er berørt" (forstå mifåg ret). Mit indlæg var mere en forlængelse af, at det jo var forventeligt at hun er død. Det gav mening i mit hovede...

Vi har også mistet et ungt menneske, der stod os meget nær i sommers, i en tragisk ulykke. Vi er meget tætte med hendes forældre og jeg tror at det er med til at påvirke mig i forhold til Emilie sagen. At skulle lære at leve videre med det tab og den sorg, er umenneskeligt.
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf Orchidea » 25. dec 2016, 20:59

Bimmerdyret skrev:Nej, det gør jeg ikke, fordi jeg mener at man ikke kan "tillade" sig at tage fremmede mennesker sorg til sig som sin egen.
Det betyder ikke at man ikke kan tillade sig at blive trist til mode, eller føle sympati for de tragedier osv man læser eller hører om, men jeg oplever en tendens til at der er mange, der går psykisk ned og nærmest sørger og åbent er så berørte af fremmede menneskers tragedier at man skulle tro at de var nærmeste pårørende.
Sådan lidt a la kunsten at græde i kor agtigt.


Det er jeg enig i. At køre den længere end "at blive trist til mode, eller føle sympati for..." er upassende.
2
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Bliver I påvirkede af fremmedes tragedier?

Indlægaf TomKah » 25. dec 2016, 21:46

Jeg føler ikke rigtig noget for sådan nogle historier som Emilie, ud over almindelig interesse i verdens grusomhed. Jeg har læst Drabschefen og Drabschefen - Nye Sager i år, og Emilie sagen er jo i forlængelse heraf. Jeg tror det bliver en interessant historie hvis den bliver opklaret, men indtil da er der intet overraskende i den for mig. Jeg har i hvert fald for længst erkendt at verden er fuld af den slags grusomhed.

Jeg bliver til gengæld voldsomt berørt når folk jeg kender begår selvmord eller dør af sygdom under tragiske omstændigheder. Så det er ikke fordi jeg er stenhård, men sådan en sags som Emilies vækker ingen følelser ud over alm og overfladisk medfølelse med de efterladte.
1

Tilbage til "Livets forhold"