Hvordan skal jeg forholde mig?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Trine2901
Indlæg: 7
Tilmeldt: 30. maj 2016, 10:04
Kort karma: 1
Likede indlæg: 1

Hvordan skal jeg forholde mig?

Indlægaf Trine2901 » 26. jul 2016, 10:01

Jeg står i en lidt pudsig situation, og jeg vil rigtig gerne have input.
Jeg var så heldig at vinde en præmie i starten af juni fra en blogger - dvs. en privatperson. Jeg sender min adresse og venter spændt på gaven, men der sker ikke noget. Kontakter vedkommende efter et par uger for at høre, om præmien er på vej, og får en stor undskyldning - den ligger på køkkenbordet og er gået i glemmebogen, men vil blive sendt meget snart. Helt fint, det sker for alle nu og da. Jeg venter mere og rykker en gang mere og en gang mere (alle gangene i virkelig pænt sprog og i en glad tone), men har stadig ikke modtaget den og bloggeren har ikke reageret på de sidste par beskeder. Bloggeren lider af en sygdom der gør, at vedkommendes overskud ofte er på et meget lille sted, så det er ganske forståeligt, hvis brevpost til fremmede ikke er på toplisten over ting, der skal gøres, men har ventet omkring to måneder nu - ville I blive ved at rykke, lade det løbe ud i sandet eller skrive en "sender du bare engang, når du har overskud :)"-besked? Vil lige understrege jeg på ingen måde kunne finde på at skælde bloggeren ud (eller udgive bloggerens navn eller blog), har bare svært ved at finde ud af, hvad man gør her.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvordan skal jeg forholde mig?

Indlægaf Anlewi » 26. jul 2016, 10:37

Jeg ville lade som inenting
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Trine2901
Indlæg: 7
Tilmeldt: 30. maj 2016, 10:04
Kort karma: 1
Likede indlæg: 1

Re: Hvordan skal jeg forholde mig?

Indlægaf Trine2901 » 26. jul 2016, 10:41

Anlewi skrev:Jeg ville lade som inenting


Jaeh, det er måske nok også det mest oplagte og hensynsfulde. Jeg havde, fjollet nok, bare virkelig glædet mig til den præmie og tænkte, at vedkommende måske om ikke andet kunne skrive, at præmien ikke ville komme, når vedkommende stadig blogger jævnligt - men jeg skal ikke gøre mig klog på fremmede menneskers overskud, der er jo nok temmelig mange faktorer, jeg på ingen måde kender til, der kan spille ind.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvordan skal jeg forholde mig?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jul 2016, 11:14

Jeg ville lade som ingenting og gå ud fra, at der aldrig havde været nogen præmie.
4
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvordan skal jeg forholde mig?

Indlægaf BlueBunny » 26. jul 2016, 11:27

Jeg ville blive irriteret og miste en del for personen. Og såfremt bloggeren havde en ny konkurrence ville jeg offentligt gøre opmærksom på at jeg ikke havde modtaget min præmie.

Jeg tror desværre at nogen udlover falske præmier og endda finder falske vindere. Jeg synes ikke den slags er ok.
8
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hvordan skal jeg forholde mig?

Indlægaf Akehurst2 » 26. jul 2016, 11:33

BlueBunny skrev:Jeg ville blive irriteret og miste en del for personen. Og såfremt bloggeren havde en ny konkurrence ville jeg offentligt gøre opmærksom på at jeg ikke havde modtaget min præmie.



Enig. Hvis hun fortsætter med at udlove præmier, så ville jeg gøre opmærksom på, at jeg ikke havde fået min - ellers ville jeg ikke gøre noget ved det.

Der er noget med, at bloggere er omfattet af samme regler som andre erhvervsdrivende i forhold til markedsføring - de skal i hvert fald oplyse, hvis de har fået tilsendt produkter, de reklamerer for. Men om det betyder, de ikke må holde "falske" konkurrencer ved jeg ikke.

JoyNips skrev: Måske gør Joynips? Jeg tagger hende lige :)
0
Trine2901
Indlæg: 7
Tilmeldt: 30. maj 2016, 10:04
Kort karma: 1
Likede indlæg: 1

Re: Hvordan skal jeg forholde mig?

Indlægaf Trine2901 » 26. jul 2016, 11:39

Jeg tror ikke, præmien er falsk - har vundet en ting fra hende før, der kom med posten. Tror reelt bare, at det er meget langt nede på listen over ting, vedkommende prioriterer at gøre. Kan vitterligt sagtens forstå vedkommende starter med at pleje egne hobbyer, ferier, venner og pleje af sygdom, men jeg tænkte bare, at der nok har været et øjeblik i løbet af to måneder til at smide brevet i en postkasse.

Hvordan ville I gøre offentligt opmærksom på det? Altså under konkurrencen skrive 'Hej XXX, jeg har forsøgt at kontakte dig over FB. Den præmie jeg vandt i den og den konkurrence i juni er stadig ikke kommet, og jeg kan ikke få fat på dig, kontakt mig på XX'' - eller hvordan?

For jeg synes egentlig også princippet i, vedkommende har fået reklame af alle mulige via facebook (når ens venner kan se, man deltog i konkurrencen) og så ikke sender præmien er lidt lunkent..
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Hvordan skal jeg forholde mig?

Indlægaf Tux » 26. jul 2016, 11:39

BlueBunny skrev:Jeg ville blive irriteret og miste en del for personen. Og såfremt bloggeren havde en ny konkurrence ville jeg offentligt gøre opmærksom på at jeg ikke havde modtaget min præmie.

Jeg tror desværre at nogen udlover falske præmier og endda finder falske vindere. Jeg synes ikke den slags er ok.


This. Jeg ville rykke igen og også spørge offentligt via bloggen senere hvis præmien stadig ikke dukker op.

Blogs I dag er ofte mere end blot en privatpersons tanker men også forretninger, særligt når man begynder at udlodde præmier..
0
Trine2901
Indlæg: 7
Tilmeldt: 30. maj 2016, 10:04
Kort karma: 1
Likede indlæg: 1

Re: Hvordan skal jeg forholde mig?

Indlægaf Trine2901 » 26. jul 2016, 12:01

Tux skrev:
BlueBunny skrev:Jeg ville blive irriteret og miste en del for personen. Og såfremt bloggeren havde en ny konkurrence ville jeg offentligt gøre opmærksom på at jeg ikke havde modtaget min præmie.

Jeg tror desværre at nogen udlover falske præmier og endda finder falske vindere. Jeg synes ikke den slags er ok.


This. Jeg ville rykke igen og også spørge offentligt via bloggen senere hvis præmien stadig ikke dukker op.

Blogs I dag er ofte mere end blot en privatpersons tanker men også forretninger, særligt når man begynder at udlodde præmier..



Det kan godt være jeg er for flink/naiv/andet. Nu har jeg skrevet til vedkommende endnu en gang for at se, om der kommer et svar denne gang. Stadig i en pæn og venlig tone, ingen grund til at blive ubehagelig.
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvordan skal jeg forholde mig?

Indlægaf JoyNips » 26. jul 2016, 12:17

Akehurst2 skrev:
Enig. Hvis hun fortsætter med at udlove præmier, så ville jeg gøre opmærksom på, at jeg ikke havde fået min - ellers ville jeg ikke gøre noget ved det.

Der er noget med, at bloggere er omfattet af samme regler som andre erhvervsdrivende i forhold til markedsføring - de skal i hvert fald oplyse, hvis de har fået tilsendt produkter, de reklamerer for. Men om det betyder, de ikke må holde "falske" konkurrencer ved jeg ikke.

JoyNips skrev: Måske gør Joynips? Jeg tagger hende lige :)


Yup, Forbrugerombudsmanden har for nylig udsendt retningslinjer for bloggere ved reklame. Men det er jo den offentligretlige regulering af markedsføringen.
Her er spørgsmålet vel nærmere, om TS har et civilretligt krav på at få gevinsten udleveret. Og det vil jeg umiddelbart ikke mene, eftersom der jo i bund og grund ikke rigtig er tale om en aftale, som kan kræves opfyldt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hvordan skal jeg forholde mig?

Indlægaf Akehurst2 » 26. jul 2016, 12:28

JoyNips skrev:Yup, Forbrugerombudsmanden har for nylig udsendt retningslinjer for bloggere ved reklame. Men det er jo den offentligretlige regulering af markedsføringen.
Her er spørgsmålet vel nærmere, om TS har et civilretligt krav på at få gevinsten udleveret. Og det vil jeg umiddelbart ikke mene, eftersom der jo i bund og grund ikke rigtig er tale om en aftale, som kan kræves opfyldt.


Jeg tænkte, om det var en art falsk markedsføring at love noget, man ikke holder - men det er måske at strække den lidt langt. Selvom konkurrencer sikkert skaber trafik til bloggen og er en del af det samlede koncept.

Hvis det er i strid med nogen retningslinjer kan man jo om ikke andet bruge det til at presse bloggeren lidt - selvom jeg jo så kan forstå på TS, at det ønsker hun ikke. Så skulle det være fordi hun lavede flere konkurrencer.
0

Tilbage til "Livets forhold"