"Det er så NEMT at finde en bolig, hvis man ikke er kræsen!"

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: "Det er så NEMT at finde en bolig, hvis man ikke er kræsen!"

Indlægaf Hunkat » 5. aug 2016, 03:35

Nu er det ikke for at afspore tråden men...

Undskyld mig, hvor sindsyge tilstande har vi hvis man er 'kræsen' hvis man gerne vil bo sammen som par?

Det er altså langt ud i min optik.

(ikke rettet mod dig TS, jeg synes ikke det er kræsenhed, jeg synes faktisk det er et helt naturligt krav som slet ikke burde komme i spil)
9
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: "Det er så NEMT at finde en bolig, hvis man ikke er kræsen!"

Indlægaf fisken80 » 5. aug 2016, 08:12

Hunkat skrev:Nu er det ikke for at afspore tråden men...

Undskyld mig, hvor sindsyge tilstande har vi hvis man er 'kræsen' hvis man gerne vil bo sammen som par?

Det er altså langt ud i min optik.

(ikke rettet mod dig TS, jeg synes ikke det er kræsenhed, jeg synes faktisk det er et helt naturligt krav som slet ikke burde komme i spil)


Ved du hvad, jeg sad lige og tænkte det samme. Jeg kan forstå, at man kan bruge ordet kræsen, hvis der er bestemte områder man BARE ikke vil bo i eller hvis man insisterer på, at man kun vil bo i København. Men at sige man er kræsen, fordi man gerne vil bo sammen med sin kæreste synes jeg godt nok er langt ude. Og egentlig også, at man er kræsen, hvis man ikke vil dele sin bolig med totalt ukendte mennesker...

Hvis det gør én kræsen, så er jeg det gange to da.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: "Det er så NEMT at finde en bolig, hvis man ikke er kræsen!"

Indlægaf Rapfisk » 5. aug 2016, 08:49

Stars skrev:Jeg synes bestemt ikke, det er "en pisseirriterende version over "tag dig sammen"" ... Det er da et helt konkret forslag. :)
Nu er min søn ikke desperat, så han søger kun billige boliger i vores egen kommune, men private kollegier er ikke noget, jeg selv har tænkt over. Må lige google, om der er nogen på Frederiksberg :-D

Det er vist stadig kun ét på Frederiksberg, 4. maj-kollegiet. Det kræver, at du eller nogle af din søns bedsteforældre har været modstandskæmpere :)
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: "Det er så NEMT at finde en bolig, hvis man ikke er kræsen!"

Indlægaf lulu-p » 5. aug 2016, 08:59

Her i Aarhus er der en del nybyggeri til leje. De stor 4-5 v er ofte svære at leje ud til par eller familier fordi huslejen er høj. De bliver derfor ofte lejet ud til bofællesskaber, hvor 4 studerende bor sammen og lægger 4000-5000 hver for et værelse. Det er dyrt for et værelse, men det er nyt, lækkert og ofte centralt beliggende. Jeg ved ikke om man har de samme muligheder i KBH?
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: "Det er så NEMT at finde en bolig, hvis man ikke er kræsen!"

Indlægaf paint » 5. aug 2016, 09:00

Rapfisk skrev:
Stars skrev:Jeg synes bestemt ikke, det er "en pisseirriterende version over "tag dig sammen"" ... Det er da et helt konkret forslag. :)
Nu er min søn ikke desperat, så han søger kun billige boliger i vores egen kommune, men private kollegier er ikke noget, jeg selv har tænkt over. Må lige google, om der er nogen på Frederiksberg :-D

Det er vist stadig kun ét på Frederiksberg, 4. maj-kollegiet. Det kræver, at du eller nogle af din søns bedsteforældre har været modstandskæmpere :)


Er der ikke også Falkoner Kollegiet og det, vist ret nye, Hedorfs Kollegium?

https://www.kollegierneskontor.dk/defau ... 36&lang=DK

http://www.hedorfskollegium.dk/
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: "Det er så NEMT at finde en bolig, hvis man ikke er kræsen!"

Indlægaf Rapfisk » 5. aug 2016, 09:11

paint skrev:
Rapfisk skrev:
Stars skrev:Jeg synes bestemt ikke, det er "en pisseirriterende version over "tag dig sammen"" ... Det er da et helt konkret forslag. :)
Nu er min søn ikke desperat, så han søger kun billige boliger i vores egen kommune, men private kollegier er ikke noget, jeg selv har tænkt over. Må lige google, om der er nogen på Frederiksberg :-D

Det er vist stadig kun ét på Frederiksberg, 4. maj-kollegiet. Det kræver, at du eller nogle af din søns bedsteforældre har været modstandskæmpere :)


Er der ikke også Falkoner Kollegiet og det, vist ret nye, Hedorfs Kollegium?

https://www.kollegierneskontor.dk/defau ... 36&lang=DK

http://www.hedorfskollegium.dk/

De administreres begge af Kollegiernes Kontor :) (KKIK.dk)
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: "Det er så NEMT at finde en bolig, hvis man ikke er kræsen!"

Indlægaf paint » 5. aug 2016, 10:40

Rapfisk skrev:
paint skrev:
Rapfisk skrev:
Stars skrev:Jeg synes bestemt ikke, det er "en pisseirriterende version over "tag dig sammen"" ... Det er da et helt konkret forslag. :)
Nu er min søn ikke desperat, så han søger kun billige boliger i vores egen kommune, men private kollegier er ikke noget, jeg selv har tænkt over. Må lige google, om der er nogen på Frederiksberg :-D

Det er vist stadig kun ét på Frederiksberg, 4. maj-kollegiet. Det kræver, at du eller nogle af din søns bedsteforældre har været modstandskæmpere :)


Er der ikke også Falkoner Kollegiet og det, vist ret nye, Hedorfs Kollegium?

https://www.kollegierneskontor.dk/defau ... 36&lang=DK

http://www.hedorfskollegium.dk/

De administreres begge af Kollegiernes Kontor :) (KKIK.dk)


Det gør de da også. Dét havde jeg ikke set :)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Utilregnelig
Indlæg: 201
Tilmeldt: 12. aug 2015, 01:20
Kort karma: 64
Likede indlæg: 420

Re: "Det er så NEMT at finde en bolig, hvis man ikke er kræsen!"

Indlægaf Utilregnelig » 5. aug 2016, 11:04

Hunkat skrev:Nu er det ikke for at afspore tråden men...

Undskyld mig, hvor sindsyge tilstande har vi hvis man er 'kræsen' hvis man gerne vil bo sammen som par?

Det er altså langt ud i min optik.

(ikke rettet mod dig TS, jeg synes ikke det er kræsenhed, jeg synes faktisk det er et helt naturligt krav som slet ikke burde komme i spil)


fisken80 skrev:Ved du hvad, jeg sad lige og tænkte det samme. Jeg kan forstå, at man kan bruge ordet kræsen, hvis der er bestemte områder man BARE ikke vil bo i eller hvis man insisterer på, at man kun vil bo i København. Men at sige man er kræsen, fordi man gerne vil bo sammen med sin kæreste synes jeg godt nok er langt ude. Og egentlig også, at man er kræsen, hvis man ikke vil dele sin bolig med totalt ukendte mennesker...

Hvis det gør én kræsen, så er jeg det gange to da.


Tak, det er jeg faktisk rigtig glad for, at I siger! Jeg var lidt begyndt at overveje, om jeg skulle foreslå min kæreste det med to lejligheder igen, men I har da helt ret - at ville bo sammen med sin kæreste er ikke kræsenhed. Så selvfølgelig skal vi da finde et sted, hvor vi begge to kan bo.
Senest rettet af Utilregnelig 5. aug 2016, 13:46, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Utilregnelig
Indlæg: 201
Tilmeldt: 12. aug 2015, 01:20
Kort karma: 64
Likede indlæg: 420

Re: "Det er så NEMT at finde en bolig, hvis man ikke er kræsen!"

Indlægaf Utilregnelig » 5. aug 2016, 13:46

Smiling_Goat skrev:Mht. omkostninger ifm. transport til jobsamtaler: Er du sikker på, at du ikke kan få tilskud?

Der står lidt om det her (Aarhus Kommune) https://www.aarhus.dk/sitecore/content/ ... sc_lang=da
Jeg kan ikke tro, at det kun er forbeholdt borgere i Aarhus dog, så jeg ville kontakte jobcentret, hvis jeg var dig.


Det vidste jeg ikke - smart! Jeg er ikke ledig endnu (jeg mangler at forsvare mit speciale), så jeg havde ikke undersøgt, hvad jobcentret giver af den slags muligheder. Men så er det da ét problem mindre, når jeg rent faktisk bliver tilknyttet jobcentret :) Så må jeg bare håbe, jeg først skal til jobsamtale igen, når jeg rent faktisk er blevet ledig :P
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: "Det er så NEMT at finde en bolig, hvis man ikke er kræsen!"

Indlægaf Myresluger » 5. aug 2016, 14:40

Jeg kender nogen der lige er flyttet i nybyggede lejligheder i Valby (i juli og de var først indflytningsklar her og måske er der ledige?)- jeg mener at det er lærernes fagforening der ejer dem - og ingen af dem er lærere, så måske kunne der være noget i fagforeninger i ikke er medlem af?
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: "Det er så NEMT at finde en bolig, hvis man ikke er kræsen!"

Indlægaf JoyNips » 5. aug 2016, 16:36

Myresluger skrev:Jeg kender nogen der lige er flyttet i nybyggede lejligheder i Valby (i juli og de var først indflytningsklar her og måske er der ledige?)- jeg mener at det er lærernes fagforening der ejer dem - og ingen af dem er lærere, så måske kunne der være noget i fagforeninger i ikke er medlem af?


Ja, der er i hvert fald en del nybygget omkring ny Ellebjerg st
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Livets forhold"