Fællesskaber for buddhister?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sildeben
Indlæg: 10
Tilmeldt: 6. aug 2016, 20:10
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Fællesskaber for buddhister?

Indlægaf Sildeben » 6. aug 2016, 20:24

Jeg er meget interesseret i buddhisme og ved en del i forvejen, men jeg synes jeg mangler noget sparring og oplysninger fra nogle der har taget springet og er ("blevet") buddhist. Jeg bor desværre langt fra centre og templer så jeg tænkte at nettet er et fantastisk sted at opsøge vejledning. Fx i form af forskellige fora eller fb sider, men jeg kan simpelthen ikke rigtig finde nogle danske med nylig og jævnlig aktivitet. Andre steder skal man godkendes først, men det har jeg efterhånden ventet nogle dage på at blive.. Ikke at det som sådan haster, men det kunne nu alligevel være rart at komme i gang.

Er der mon nogen herinde der kender til nogle online fællesskaber for evt. kommende buddhister? :)
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7924

Re: Fællesskaber for buddhister?

Indlægaf Nicolait » 7. aug 2016, 09:52

Der ligger vist et buddhistisk center ude på svanemøllevej 56 i København.

Jeg har været der ude i forbindelse med en skoleopgave, og de virker meget åbne.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Fællesskaber for buddhister?

Indlægaf Straniera » 7. aug 2016, 11:24

Hvilken retningen er du interesseret i? Center for Visdom og Medfølelse følger Mahayana-traditionen, og de har af og til retreats rundt omkring i Danmark, men også ugentlige møder, som dog er i Kbh.
0

Tilbage til "Livets forhold"