Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf computermus » 16. aug 2016, 10:05

DenSkarpeLaks skrev:Jeg gad virkelig godt at være bedre til at huske at bruge tandtråd. Hver gang jeg er til tandlæge får jeg en kæmpe opsang om at jeg snart får både paradentose og alt mulig andet ulækkert, og så går jeg hjem og renser som en gal i 2-3 uger... og så glemmer jeg alt om det resten af året.

Suk.

Åh, hvor jeg kender det med tandtråden. Heldigvis gjorde min tandlæge mig opmærksom på, at for mig var det vist bedre at bruge tandstikkere fra apoteket, da mine tænder sidder så tæt de fleste steder, at jeg op til flere gange under brugen af tandtråd har oplevet at det sad fast mellem mine tænder.Så vidt jeg husker hedder disse tandstikkere "Gum".
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf Annione » 16. aug 2016, 11:00

Jeg vil rigtig gerne være ordens-menneske. Og stuen og gangen bærer præg af at jeg gerne vil have styr på alt. Køkkenet hænger lidt. Badeværelse og soveværelse er et bombet lokum - jeg har bare ALT for mange ting, for meget dullegrej og for meget tøj. ...for slet ikke at tale om vores loftsrum :tie:

Jeg vil gerne spise sundere. Ikke for at tabe mig, men for at pleje min krop lidt bedre.

Jeg vil gerne smide mindre mad ud. Og jeg prøver at gendyrke mine fødevarer. I går kylede jeg en bunke slatne blåbær i en potte med jord, så jeg er spændt på at se, hvad der sker. Mine tomater og mine citron-træer vokser lystigt. Og på terrassen hænger mynte og tørrer, så jeg har mynte-te til hele vinteren :lun:
I det hele taget vil jeg gerne have flere grønne planter i huset og jeg skal nok få det. Jeg synes det er så fint med lidt grønt.
2
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2662

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf Venus222 » 16. aug 2016, 14:05

Jeg ville så gerne have en vane med at lave 30 min. yoga hver morgen. Og så ville jeg gerne være bedre til at spare....
1
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf Newsugar » 16. aug 2016, 15:01

Jeg ville så gerne løbe hver anden dag. Men det er som om jeg altid kun kommer ud på 1 tur hvor jeg så kommer fra det igen, indtil et års tid senere hvor jeg får ideen igen... Den ene gang jeg holdt ved 1 hel måned fik jeg ondt i knæet :tie:
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf LaScrooge » 16. aug 2016, 15:37

Jeg er okay til orden, til at komme afsted i ordentlig tid, lave mad og spise ordentligt, betale regninger til tiden og sådan noget. Det hjælper nok at jeg er mere A end B-menneske.

Jeg ville ønske at jeg var bedre til at implementere kreative rutiner.

Jeg ville gerne træne lidt hver dag, i hvert fald 3 gange om ugen. Lave noget fysisk. TRX, dans, step.

Jeg ville gerne dyrke en hobby, noget jeg arbejdede med og øvede mig på og som jeg syntes var sjovt og givende, og som kun var med mig. Det er jeg utroligt dårlig til. Jeg lavede på et tidspunkt et scenario til Minecraft, hvor jeg skrev en historie, lavede en instruktion med enkelte clues, byggede en ø, en kode der skulle knækkes, spor, der skulle findes, forhindringer der skulle overvindes, steder der skulle opdages, fælder der skulle faldes i og til slut, et hemmeligt twist. Det var pisse fedt og sjovt, kreativt og udfordrende og de 5 der spillede det var vilde med det. Hvad minder mon om det?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf Lucia » 16. aug 2016, 15:45

Som flere andre i tråden ville jeg gerne være sådan en, der gør rent oftere. Jeg kan først tage mig sammen, når nullermændene er lidt for dominerende.

Ville også gerne løbe en morgentur 3 gange om ugen (gjorde det et halvt års tid for nogle år siden, så jeg håber, jeg snart kan tage mig sammen til at genopfinde den vane).

Jeg vil også gerne være bedre til at gøre ting fremfor bare at tænke, at jeg gerne vil gøre det. Jeg er en håbløs drømmer og virkelig dårlig til at få gjort "unødvendige" ting. Jeg har fx. utallige små krea-projekter, jeg gerne vil lave, men får bare aldrig gjort det. Det er ligesom bare nemmere at stene på nettet og finde endnu flere projekter, jeg aldrig får lavet :rulle:
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf avdotja » 16. aug 2016, 20:22

Spasserinde skrev:
Spasserinde skrev:(...)
* Stå tids nok op til ikke at stresse - hvilket jo nok reelt, hvis jeg skal indrømme det, er en time før jeg skal af sted
(...)


Apropos denne - tager det også en times tid for jer andre at blive klar hvis I skal nå alting?

Altså hvis jeg lige skal nå at vågne, lige strækker mig 5 minutter på gulvet, børster tænder, går i hurtigt bad uden hårvask, lægger makeup, tager tøj på, spiser morgenmad og pakker taske, så tager det faktisk næsten en times tid for mig. Og jeg synes altså IKKE jeg tager mig god tid, tværtimod synes jeg at jeg virkeligt skal lægge mig i selen for at det ikke tager længere.

Det tager ca 30 min for mit vedkommende inklusiv 10-15 min gåtur med hunden men minus bad (gør det om aftenen), makeup (bruger jeg ikke) og morgenmad (spiser på arbejdet) :)
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf avdotja » 16. aug 2016, 20:23

Spasserinde skrev:...
* Øve sprog 10 min hver morgen
...

Hvordan gør du dette? Det vil jeg da også have som en god vane :D
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf Alphilia » 16. aug 2016, 20:36

Jeg vil gerne være bedre til at rode mindre og have færre bunker.
Jeg er - heldigvis- ikke så sippet med tid, men jeg er sikker på det ville gøre godt for mit sind og hoved med mere orden.

Så vil jeg gerne have en god vane med at sidde 10 min i ro når jeg kom hjem og generelt være bedre til ikke bare at tænde tv'et
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 16. aug 2016, 20:48

Jeg kunne godt tænke mig at være bedre til at kombinere det at have planer og mål for fremtiden med stadig at leve i nuet - det er som om at det ene udelukker lidt det andet for mit vedkommende.
Om det er en 'god vane' ved jeg ikke, men det kunne være dejligt for livet er sgu lidt for kort til at gå 'i hi' med eet fokus i et år - det er en erkendelse der kommer med alderen når der er færre år at tage af, tror jeg :lol:
Senest rettet af Velvet-Goldmine 16. aug 2016, 21:32, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Spasserinde
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. jan 2016, 10:01
Kort karma: 67
Likede indlæg: 830

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf Spasserinde » 16. aug 2016, 21:37

avdotja skrev:Det tager ca 30 min for mit vedkommende inklusiv 10-15 min gåtur med hunden men minus bad (gør det om aftenen), makeup (bruger jeg ikke) og morgenmad (spiser på arbejdet) :)

Okay, men hvis jeg dropper bad, makeup og morgenmad, så tror jeg også der ryger en god del af tiden :D Men med lidt morgenstræk, tøj, tandbørstning og pakning af taske i sig selv kunne jeg nok stadig ikke nå ned på dine 15-20 minutter.

avdotja skrev:
Spasserinde skrev:...
* Øve sprog 10 min hver morgen
...

Hvordan gør du dette? Det vil jeg da også have som en god vane :D


Jamen det gør jeg bare på duolingos app. :) Den er rigtigt god, synes jeg. Det er fjollet at jeg så ofte glemmer det, fordi det tager vitterligt kun 5-10 minutter at komme igennem to øvelser. Og at lære 2-3 nye ord om dagen er jo bedre end at lære 0. Det bliver jo alligevel til 80 stks på en måned, ikke.

Jeg gør det typisk lige efter jeg vågner. Det tager ligesom lidt tid for kroppen rigtigt at vågne, så kan jeg ligge og stene nogen verber under dynen før jeg står rigtigt op.
1
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf Prosperity74 » 19. aug 2016, 07:49

Motionere noget mere
Spise lidt sundere
Gå lidt tidligere i seng
Dyrke yoga og mindfulness
Være bedre til at sige fra
Passe bedre på mig selv
Gøre rent lidt oftere
2
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf Aspargsen » 19. aug 2016, 08:29

Torn skrev:Gøre rent! Jeg er et ordensmenneske og der er altid ryddet op, men rent... nej. Jeg hader at gøre rent og det gør min kæreste/samlever desværre også. Vi lever i en ryddelig svinesti.

En god morgenrutine. Min morgener er altid kaos. Jeg tror, jeg må til at planlægge min hverdagsmorgen. Helst så den bliver ens hver dag.

Og så vil jeg gerne miste min dårlige vane med at overspringshandle og erstatte den med være-i-god-tid-vanen. Det er nemmere sagt end gjort.


Nogle dejlige Vaner :D
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf kidkomb » 20. aug 2016, 21:26

Styrketræne to-tre gange om ugen. Og yoga.
Spise regelmæssigt.
Gøre rent og rydde op oftere. -så det var fint med uventede gæster. Ikke at der nogensinde kommer nogen. Men jeg får tit lidt pres ved tanken om, hvis nu... :stoned:
Øve klaver og bladsang flere gange om ugen.
Sidde ved computeren max en time om dagen.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke gode vaner ville du gerne have?

Indlægaf Fru Sunshine » 20. aug 2016, 21:34

Jeg ville ønske, at jeg havde rygrad til at indføre sundere mad, loop-træning 3 gange om ugen, spille mere klaver - især øve på det klassiske, som jeg ikke gider, fordi jeg er så dårlig til det - og at rydde op og gøre rent oftere.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"