Mon de har fundet noget?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Mon de har fundet noget?

Indlægaf Ekliptika » 1. sep 2016, 10:59

Ifølge denne artikel i BT er de begyndt at grave i nogle kolonihaver, fordi nogle hunde har fundet spor. Det skulle være helt normalt, at hunde gør det under en eftersøgning, også uden det behøver at betyde noget:
http://www.bt.dk/krimi/nyt-i-eftersoegn ... ed-kolonih

Jeg har ikke så meget forstand på den slags eftersøgninger, men hvis de kolonihaver er oplagte, hvorfor undersøger man dem så først nu?
Er det mon bare medierne, der blæser det op til noget stort, eller har de mon fundet noget konkret, der kan lede dem i den retning?

Jeg føler virkelig med hendes pårørende. Det må være forfærdeligt ikke at vide, hvad der er sket med hende. Og være splittet mellem håbet om, at hun er i live og selv er løbet væk, om nogen kan have kidnappet hende, eller om hun har været udsat for en ulykke eller forbrydelse. Håber for dem, at de snart må få en afklaring.
Senest rettet af Ekliptika 2. sep 2016, 08:42, rettet i alt 1 gang.
1
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mon de har fundet noget?

Indlægaf Slettet bruger » 1. sep 2016, 11:51

Jeg tror hun er død og det en seksualforbrydelse. Desværre. Eller også er hun druknet i fuldskab, men det tror jeg mindre på. Piger er normalt mere forsigtige med den slags.

Jeg ved heller ikke så meget om den slags eftersøgninger. Men vil tro at enten er der kommet noget nyt frem (selv om politiet benægter det), eller også er de ved at komme langt ned på listen til de "dårligste" spor.

Hvis de regner med at det er en forbryder, serial killer type, kan der være noget psykologisk i det. Det sker at den slags forbrydere følger med i politiets arbejde pga. de får et egoboost af at de er så smarte at de kan snyde politiet - og det afslører dem nogen gange. De kan f.eks finde på at skrive et brev til politiet "haha i er så dumme i kigger i de kolonihaver" og så har man et spor. Eller de møder op og kigger på hvad politiet laver. Hvis man skal have noget på den måde er det vigtigt at holde sagen i medierne, så forbryderen holder interessen, hvis han bare glemmer sagen og går videre i sit liv mister man chancen for at han afslører sig selv.
Senest rettet af Slettet bruger 1. sep 2016, 11:59, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mon de har fundet noget?

Indlægaf Rapfisk » 1. sep 2016, 11:56

De har også tidligere undersøgt kolonihaverne, så noget tyder på, at de har fået nye spor, der peger i den retning.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
OCULUS RECORDANS
Indlæg: 25
Tilmeldt: 26. jul 2016, 11:18
Kort karma: 2
Likede indlæg: 21

Re: Mon de har fundet noget?

Indlægaf OCULUS RECORDANS » 1. sep 2016, 12:33

Tror egentligt ikke at der er dukket nye spor op.
Det er en meget normal procedure at man undersøger samme sted flere gange.
Kunne være man havde overset noget de forrige gange.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Mon de har fundet noget?

Indlægaf Charly » 1. sep 2016, 13:16

Stakkels pige og stakkels familie. Jeg håber, de snart finder hende, enten i live eller død - så kan familien da i det mindste få vished.
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Mon de har fundet noget?

Indlægaf Vappepigen » 1. sep 2016, 13:58

Hver eneste morgen, hvor jeg lige tjekker nyhederne, så håber jeg så meget de har fundet hende! Jeg tror desværre heller ikke hun er i live, med mindre hun sidder indespærret et sted!!!
Synes det we så skrækkeligt
0
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9489
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Mon de har fundet noget?

Indlægaf Sophies-mor » 1. sep 2016, 14:57

Med fare for at lyde, som om jeg er ligeglad med hendes skæbne:
Hvorfor er hun "så interessant" i mediebilledet, kontra en hel del andre i samme aldersgruppe, der er forsvundet?
Nu er en del af det jo tidsfaktoren - hun har været væk rigtig længe efterhånden - men allerede fra start blev derfor eksponeret voldsomt ud, at hun var væk. Også i forhold til andre, der var forsvundet.
:gruble:

Hvis hun er faldet i, kan hun være langt væk. Om det er en forbrydelse, har jeg ingen tanker om.
Sådan at forstå, at der kan være sket hvad som helst.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Mon de har fundet noget?

Indlægaf milisa » 1. sep 2016, 17:06

Sophies-mor skrev:Med fare for at lyde, som om jeg er ligeglad med hendes skæbne:
Hvorfor er hun "så interessant" i mediebilledet, kontra en hel del andre i samme aldersgruppe, der er forsvundet?
Nu er en del af det jo tidsfaktoren - hun har været væk rigtig længe efterhånden - men allerede fra start blev derfor eksponeret voldsomt ud, at hun var væk. Også i forhold til andre, der var forsvundet.
:gruble:

Hvis hun er faldet i, kan hun være langt væk. Om det er en forbrydelse, har jeg ingen tanker om.
Sådan at forstå, at der kan være sket hvad som helst.


Hvilke andre i samme aldersgruppe har man absolut INTET spor af?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9489
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Mon de har fundet noget?

Indlægaf Sophies-mor » 1. sep 2016, 17:07

Der har da været nogle stykker.
Men ikke i så lang tid.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Mon de har fundet noget?

Indlægaf milisa » 1. sep 2016, 17:11

Sophies-mor skrev:Der har da været nogle stykker.
Men ikke i så lang tid.


Jeg vil bare gerne have navnet på én, hvor man ikke har haft ét eneste spor at gå ud fra. Ikke ét. Intet forudgående skænderi, ingen fundne genstande, ingen ejendele der pludselig dukker op et sted. Der har været andre, der har været forsvundne, ja, og der har også været andre, der har været efterlyst med billede og det hele. Men hele humlen er jo, at de enten er blevet fundet igen efter meget kort tid - ergo er eksponeringen ikke så langt - eller også, har politiet haft noget at gå efter, hvorfor de ikke har været ude og bede så meget om hjælp, igen, eksponeringen er ikke så stor.

Pointe: Nej, der har ikke været en sag for nylig, der er sammenlignelig, og nej, hun bliver ikke mere eksponeret end andre sammenlignelige sager.
6
Tally-ho
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Mon de har fundet noget?

Indlægaf paint » 1. sep 2016, 21:59

Jeg kunne godt forstille mig, at politiet med deres interesse for kolonihaveforeningen, har en eller anden ide om, at der kunne være sket den forsvundne pige noget dér. Ved at dukke op og begynde at grave, bede om cpr-numre og rode i beboernes huse og redskabsrum, prøver man at 'ryste træet' og se om der skule falde noget ned. Forstået på den måde, at de får lejlighed til at se nærmere på beboerne og måske få en evt. skyldig til at reagere eller gå i panik og afsløre sig selv.

Det at de har udbedt sig folks cpr-numre og rodet lidt i skufferne, kunne tyde på at de gerne vil have lejlighed til at se folk i øjnene og se deres reaktioner.
Kolonihaveforeningen, har uden tvivl en fortegnelse over, hvem der har huse i foreningen, med tilhørende navne og adresser. Derfra kunne politiet nemt, finde folks cpr-numre i Folkeregistret, uden at få oplysningerne fra folk personligt. Politiet, må have et ønske om at se folks, eller måske en bestemt persons reaktioner.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Mon de har fundet noget?

Indlægaf Mumifar » 1. sep 2016, 23:41

Sophies-mor skrev:Med fare for at lyde, som om jeg er ligeglad med hendes skæbne:
Hvorfor er hun "så interessant" i mediebilledet, kontra en hel del andre i samme aldersgruppe, der er forsvundet?
Nu er en del af det jo tidsfaktoren - hun har været væk rigtig længe efterhånden - men allerede fra start blev derfor eksponeret voldsomt ud, at hun var væk. Også i forhold til andre, der var forsvundet.
:gruble:

Hvis hun er faldet i, kan hun være langt væk. Om det er en forbrydelse, har jeg ingen tanker om.
Sådan at forstå, at der kan være sket hvad som helst.


Det er fordi hun er meget smuk!!!!
Folk interreserer sig bare mere for smukke mennesker og det sælger dermed flere aviser.
Hun bliver eksponeret rigtig meget på de sociale medier, og de nationale nyheder er dermed også nødt til at følge sagen nøje.
Med dette sagt, så føler jeg en kæmpe sympati med hendes pårørende og jeg håber inderligt at hun bliver fundet i live.
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Mon de har fundet noget?

Indlægaf Ekliptika » 2. sep 2016, 08:41

Jeg har også bemærket, at den her sag bliver eksponeret ret meget og tænkt over, hvad der mon gør, at den får mere opmærksomhed, end de sager, hvor unge mænd forsvinder efter en bytur - oftest om vinteren. For i bund og grund ligner de sager jo hinanden temmelig meget. Jeg tror, det er fordi, hun er en pige. Der har ikke været så mange sager med forsvundne piger, som der har været med forsvunde drenge. Drengesagerne er for manges vedkommende endt med, at de findes druknet (nogle gange flere måneder efter) i havnen eller lignende. Så når en dreng forsvinder efter en bytur, så har man ofte et sandsynligt svar på, hvad der er sket med dem. I de sager, hvor piger forsvinder, er der flere forskellige muligheder, så det holder spekulationerne i gang. Og her kan jo ligge en potentiel seksualforbrydelse til grund, som vil være en sag, medierne vil kunne svælge i (undskyld udtrykket, men det oplever jeg ofte, at de gør; særligt den avis, jeg har refereret til herover). Det vil nok være mere "interessant" end de historier, hvor en fuld mand ved et uheld falder i havnen og drukner, fordi han var blevet for fuld. Det er sørgeligt, for for de pårørende er det jo lige tragisk.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Mon de har fundet noget?

Indlægaf Spjaerten » 2. sep 2016, 08:43

Sagen om den nogen og 70 årige mand i Århus der forsvandt i vinter har da fået mindst ligeså meget eksponering så synes i er lidt galt på den.
3
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Mon de har fundet noget?

Indlægaf Ekliptika » 2. sep 2016, 08:51

Spjaerten skrev:Sagen om den nogen og 70 årige mand i Århus der forsvandt i vinter har da fået mindst ligeså meget eksponering så synes i er lidt galt på den.


Tja, det er muligt du har ret, og jeg bare husker forkert.
Jeg synes ikke der er noget galt i, at sagen (eller andre tilsvarende sager) får megen opmærksomhed. Hvis det kan hjælpe, så er det jo kun godt.
Ind imellem tænker jeg bare på familien. Jeg håber, de også er ok med det. Og jeg håber, som i dette eksempel med grundig eftersøgning og gravearbejde i bestemte områder, at den nærmeste familie er informeret på forhånd om årsagen, inden de kan læse om det i avisen.
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.

Tilbage til "Livets forhold"