Gammel elevfest

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Annione » 2. sep 2016, 11:17

Jeg synes gammel elevfest er fantastisk. Vi har holdt 2 som var virkelig sjove. Vi var 80 i vores årgang, så måske gør det det nemmere at bryde sit mønster?!
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Evapeva » 2. sep 2016, 11:27

Til de, der har tvivlsomme erfaringer med klassen og/eller reunion, kan jeg varmt anbefale Anna Odells "Gensynet" :D :D :D

http://dk.filmtrailer.com/cinema/14932/gensynet
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Delfin » 2. sep 2016, 11:33

Jeg valgte både 25års og 30års fra med den klasse, jeg gik i det meste af skoletiden. De gode minder derfra hænger ikke just som perler på en snor.
Jeg var til 25års med den klasse, jeg gik i det sidste år. Det var virkelig hyggeligt, men vi var også kun 13 i klassen, så det helt nede på jorden, holdt i privathjem og med mad udefra. Vi var først på rundtur på skolen, og det var også sjovt se den igen. 30års valgte de at holde for hele årgangen, og det gad jeg ikke.
0
14 11 14
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Torn » 2. sep 2016, 11:50

Jeg er ret vild med konceptet. Det plejer både at være sjovt og lærerigt. Dagen efter reflekterer jeg altid meget over, hvordan mit liv er gået. Det gælder både folkeskole, gymnasie og højskole.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Muuh » 2. sep 2016, 11:58

Jeg havde det i lang tid på samme måde, jeg gad virkelig ikke mødes med mine gamle klassekammerater. Jeg havde slet ikke behovet for at mødes med dem. Den person jeg var dengang ligger så langt fra den person, som jeg er i dag og gad ikke tilbage til den rolle.

Men så for nogle år siden, valgte jeg alligevel at tage til en sommerfest, for min gamle klasse og det viste sig, at være skide hyggeligt.
Vi havde alle sammen forandret os og det var hyggeligt at mindes gode stunder sammen, grine over nogle af de dumme ting vi gjorde dengang.

Siden har jeg mødes med dem 2-3 gang om året til klasse komsammen, det er ikke alle der deltager og ikke altid de samme. Men det er lige hyggeligt hver gang
3
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Charly » 2. sep 2016, 12:06

Nej tak.

Jeg kom ind i klassen i slutningen af 3. klasse, og jeg faldt aldrig rigtig til. Jeg blev ikke mobbet eller drillet - jeg passede bare ikke ind, og jeg har da heller ikke kontakt til nogle af dem i dag.

Min gymnasieklasse derimod har jeg været til en del fester med efterfølgende, og jeg har stadig to gode, gode veninder fra den tid.
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Gammel elevfest

Indlægaf computermus » 2. sep 2016, 12:40

Nej tak.
Jeg havde for så vidt en okay skoletid, men blev fra 3.klasse til 8.klasse, mere eller mindre negligeret af pigerne i min klasse. Så mine frikvarterer blev brugt på skolebiblioteket, hvor der altid var en rar skolebibliotekar at tale med.
Man kan vel sige at bøgerne blev min flugt fra tøsepjat , snak om drenge , makeup og deslige, som bare overhovedet ikke interesserede mig.
10. klasse var nok det bedste år, jeg havde i folkeskolen, for der var der flere der var taget videre på gymnasiet, hvilket betød at de tilbageværende elever fra i alt tre klasser blev blandet på kryds og tværs.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Gammel elevfest

Indlægaf kidkomb » 2. sep 2016, 13:09

Jeg gider godt med folkeskolen. Og vi har gjort det mange gange.
Gymnasiet er ikke noget jeg decideret ikke gider, men lysten er ikke voldsom.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Gammel elevfest

Indlægaf lillebjoern » 2. sep 2016, 13:19

Jeg synes det er meget skægt at se hvor folk er i dag. Jeg havde en god klasse, og ser også et par stykker derfra ind i mellem, så jeg ville helt sikkert komme. :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Gammel elevfest

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. sep 2016, 13:20

Sociologisk er sådan noget ganske spændende, synes jeg, men jeg har ret godt tjek på, hvad min folkeskoleklasse laver, da vi næsten allesammen enten bor eller har stærke rødder i vores barndomskvarter, så det behøver jeg ikke at tage til fest for at finde ud af. Min gymnasieklasse er jeg helt, som i HELT, ligeglad med, og det var jeg også dengang, så det giver sig selv, at jeg ikke gider reunion med dem. Det samme gælder højskole og universitet. Jeg brød mig ikke om store fællesskaber, før jeg var midt i 20erne og næsten færdiguddannet.

Jeg har gået i skole med mine to tætteste venner, men dem opfatter jeg ikke som klassekammerater.

Nu er jeg jo selv blevet lærer, og mine elever, gamle såvel som nuværende, kunne det til gengæld være sjovt at møde igen senere i livet.
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Luffegås » 2. sep 2016, 13:29

Jeg har været til tøse-reunion med dem jeg gik i 8. klasse sammen, og så har min efterskole gammel elevdag hvert år, hvor jeg har været til et par stykker, som er hyggelige. Men hvis den klasse jeg gik i fra 0.-7. spurgte, ville jeg være i tvivl. Jeg blev kampmobbet, af alle, men havde nogle få veninder. Jeg ville måske alligevel tage afsted en time eller 2, men hvis jeg kunne mærke stemningen stadig er at det er mig der er underdog, så ville jeg skride. Vi var kun børn, men jeg kan dælme godt synes mange var passive og lukkede øjnene, eller også var man bare medløber og mobbede med. Vi var aldrig helt fasttømret som klasse, og selv i dag virker ikke engang drengeklikkerne til at gide hinanden. Egentligt er vi bare en masse individer der har gået i samme klasse tilfældigvis, der er ikke mange der stadig snakker overhovedet.

Men mine 2 efterskoleårgange derimod, der hviler bare en eller anden kultur i baghovedet af, at man er en form for familie, måske langt ude som gran-gran-fætre-kusiner, men der er generelt en støtte og en smule opbakning til dem der klare sig godt og er blevet kendte, og dem der føder børn i metervis får også masser af likes fra alle der gik på skolen. Der er noget familiært at se en tidligere medelev, så ja, det vil jeg, selvom jeg var en af dem ingen så eller kendte.
Senest rettet af Luffegås 2. sep 2016, 13:31, rettet i alt 1 gang.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Fynbo
Indlæg: 171
Tilmeldt: 21. aug 2015, 14:19
Kort karma: 36
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 444

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Fynbo » 2. sep 2016, 13:31

Ellers tak.
Jeg blev mobbet og holdt udenfor, og jeg har absolut ingen interesse i at mødes med mine tidligere klasse"kammerater".
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Gammel elevfest

Indlægaf godtnavn » 2. sep 2016, 14:05

Min kærestes folkeskoleklasse holder hvert år, han er der ikke hver gang, men måske hvert andet år. Jeg synes det er lidt sært, de er i slutningen af 30'erne. Altså, han synes det er meget hyggeligt og så skal han da bare tage afsted, men ingen af dem ser han udover det, derfor forstår jeg ikke helt han gider.

Jeg ville ikke gide med min folkeskole, blev mobbet og har intet behov for at se de mennesker igen. Min hf-klasse var jeg glad for, men den jeg var dengang er så langt fra hvem jeg er i dag, og gider ikke folk der stadig ser mig sådan. Er stadig venner med et par fra hf på facebook, men ikke mange, og er ikke folk jeg snakker med.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Gammel elevfest

Indlægaf zembra1986 » 2. sep 2016, 14:18

Jeg ville klart takke nej til en sådan fest

Jeg brød mig ikke synderligt om at gå i folkeskole, både pga. af periodevis mobning, eller noget der i hvert ligner, og så fordi jeg bare ikke følte jeg passede sammen med mange af mine klassekammerater

Jeg har derfor ingen lyst eller behov for at møde mine gamle klassekammerater igen. Jeg tænker...hvis jeg havde haft lysten til at ses, så havde jeg nok holdt kontakten...det har jeg så ikke og det er der jo så en grund til.

Jeg er kommet videre i mit liv og er en anden og stærkere person i dag og jeg har ikke behov for, at blive konfronteret med fortiden, og en periode af mit liv jeg egentlig ikke var specielt lykkelig i.
Senest rettet af zembra1986 2. sep 2016, 14:21, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Gammel elevfest

Indlægaf Novella » 2. sep 2016, 14:18

Det ved jeg sgu ikke. Jo, det ville jeg måske, men jeg ville være en ubehagelig kælling imens. Et par stykker fra min gymnasieklasse havde rimelig travlt med, at jeg altid gjorde mig finere end dem. Dengang blev jeg ked af det og dukkede mig. Nu ville jeg formentlig smile og spørge til, hvordan det går med deres ufaglærte jobs og deres Eva Trio-samling. Om de egentlig selv synes, at det er godt nok og de har fået det allermeste ud af deres talenter?

Nah, det er nok bedst, at jeg dropper det.

Folkeskolen har jeg ingen interesse i whatsoever.
4

Tilbage til "Livets forhold"