Er du en god nabo?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Anilara » 5. sep 2016, 13:37

En god nabo er for mig ikke en, som holder sig for sig selv. Det er en ligegyldig nabo :genert:
Men man har jo forskellige behov. Det er nok bare det eneste "kritikpunkt" jeg har ift. at bo i København. Alle andre steder jeg har boet, har naboskaberne været fine. Og det betyder langt fra, at jeg behøver at hænge ud med dem en gang i måneden og forventer at de bager kage til mig. For mig er godt naboskab bare mere end hensyn. Jeg ser hensyn som en selvfølge, selvom det ikke er det alle steder.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf dgd2007 » 5. sep 2016, 13:42

Anilara skrev:En god nabo er for mig ikke en, som holder sig for sig selv. Det er en ligegyldig nabo :genert:
Men man har jo forskellige behov. Det er nok bare det eneste "kritikpunkt" jeg har ift. at bo i København. Alle andre steder jeg har boet, har naboskaberne været fine. Og det betyder langt fra, at jeg behøver at hænge ud med dem en gang i måneden og forventer at de bager kage til mig. For mig er godt naboskab bare mere end hensyn. Jeg ser hensyn som en selvfølge, selvom det ikke er det alle steder.

Ja, der er jo plusser og minusser ved det hele. Jeg har også folk, der var vokset op i meget små byer, være gevaldigt trætte af, at alle vidste alt om alle :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Wizzze » 5. sep 2016, 13:53

Altså, vi knalder generelt for lukkede vinduer og seng/sofa/whatever står ikke op af ydervæg/radiator eller andet der kan forplante lyd, vi spiller generelt ikke højt musik (kun når jeg får 80´er nostalgiflip, så sjældent :genert: ), vi laver ikke osende eller ildelugtende mad, kæresten smider for det meste de høje hæle lige inden for døren, vi har ingen dyr eller skrigende baby ( :trist: ), vores "fester" er mere afdæmpede parmiddage end vilde abegilder, vi har næsten alt på lager til de der "kriser" hvor nogen mangler mel, sukker osv.

Så jeg vil sige at vi er ok gode naboer, vi får ihvertfald ingen klager, men nu er jeg også kasseren og ham der opkræver husleje, så de kan lige vove :devil:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Rapfisk » 5. sep 2016, 13:55

Wizzze skrev:Altså, vi knalder generelt for lukkede vinduer og seng/sofa/whatever står ikke op af ydervæg/radiator eller andet der kan forplante lyd, vi spiller generelt ikke højt musik (kun når jeg får 80´er nostalgiflip, så sjældent :genert: ), vi laver ikke osende eller ildelugtende mad, kæresten smider for det meste de høje hæle lige inden for døren, vi har ingen dyr eller skrigende baby ( :trist: ), vores "fester" er mere afdæmpede parmiddage end vilde abegilder, vi har næsten alt på lager til de der "kriser" hvor nogen mangler mel, sukker osv.

Så jeg vil sige at vi er ok gode naboer, vi får ihvertfald ingen klager, men nu er jeg også kasseren og ham der opkræver husleje, så de kan lige vove :devil:

Og på den måde fik du lige slettet det gode indtryk fra første afsnit :wacko:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Wizzze » 5. sep 2016, 13:58

Rapfisk skrev:
Wizzze skrev:Altså, vi knalder generelt for lukkede vinduer og seng/sofa/whatever står ikke op af ydervæg/radiator eller andet der kan forplante lyd, vi spiller generelt ikke højt musik (kun når jeg får 80´er nostalgiflip, så sjældent :genert: ), vi laver ikke osende eller ildelugtende mad, kæresten smider for det meste de høje hæle lige inden for døren, vi har ingen dyr eller skrigende baby ( :trist: ), vores "fester" er mere afdæmpede parmiddage end vilde abegilder, vi har næsten alt på lager til de der "kriser" hvor nogen mangler mel, sukker osv.

Så jeg vil sige at vi er ok gode naboer, vi får ihvertfald ingen klager, men nu er jeg også kasseren og ham der opkræver husleje, så de kan lige vove :devil:

Og på den måde fik du lige slettet det gode indtryk fra første afsnit :wacko:


Det er en meget lav husleje, tror jeg er ret populær på den front :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Ado » 5. sep 2016, 14:10

Ja, det er jeg. Jeg larmer ikke sent om aftenen. Jeg maser mit skrald mest muligt, så jeg ikke fylder affaldscontaineren for meget. Jeg giver smagsprøver på det jeg bager, jeg giver resten af min pizza væk, hvis jeg ikke kan spise den. Og så fodrer jeg den ene nabos kat. Den får også lov til at låne en seng/sofa og ude på terrandaen har den sin egen madskål og sovepladser/kurve. :D
0
Donna Martin Graduates!
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf godtnavn » 5. sep 2016, 14:15

Det tror jeg vi er :)

Hvor vi boede før klagede vores underbo flere gange om ugen, men det var over ting som "at vi gik rundt i lejligheden om aftenen og det larmede". Hun klagede også til boligselskabet der skulle informerer os om der var klaget, men i følge dem ville der intet blive gjort da der i klagen ikke stod ting som de fandt uacceptable. Det skal så siges at vi kunne høre vores naboer snorke, og vi kunne hører ordene i samtaler til fester hvor folk jo snakker lidt højere, så der var meget lydt. Men fordi hun brokkede sig flere gange om ugen begyndte jeg at føle jeg var en virkelig ringe nabo.
Må i øvrigt indrømme jeg morede mig lidt voer en mor med to drenge flyttede ind efterfølgende, så nu savner hun nok vores "gå rundt i lejligheden" larm :lol:

Efter vi er flyttet (for over 2 år siden) har vi ikke fået en eneste klage, og vores underbo hilser pænt så tror ikke hun mener vi larmer. Der er et par andre i opgangen vi snakker lidt med, og har vi holdt fest og lavet for meget kage deler vi ud til dem. Ligeledes hjalp et par af dem under flytningen, selvom vi jo ikke kendte nogle af dem på det tidspunkt. Vi (eller min kæreste) har også givet en hånd med bl.a. at flytte et køleskab ned for naboer og den slags (jeg er slet ikke stærk nok til at hjælpe med den type ting). Og vi låner og giver gerne sukker/mel osv hvis en nabo mangler.

Så vi er ikke super tætte med naboerne, men småsnakker på trappen og hjælper med småting, og umiddelbart larmer vi ikke. Holder ikke vilde drukfester med høj musik men får ofte venner over til snak og hygge, det kan de måske hører, men det er et lydniveau jeg ikke har dårlig samvittighed over, især fordi her virkelig ikke er lydt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Er du en god nabo?

Indlægaf Bøtte » 5. sep 2016, 14:39

Anilara skrev:En god nabo er for mig ikke en, som holder sig for sig selv. Det er en ligegyldig nabo :genert:
Men man har jo forskellige behov. Det er nok bare det eneste "kritikpunkt" jeg har ift. at bo i København. Alle andre steder jeg har boet, har naboskaberne været fine. Og det betyder langt fra, at jeg behøver at hænge ud med dem en gang i måneden og forventer at de bager kage til mig. For mig er godt naboskab bare mere end hensyn. Jeg ser hensyn som en selvfølge, selvom det ikke er det alle steder.


Det er jeg faktisk enig i.

Jeg kommer fra en lille vestjysk by, hvor naboerne har nøgler til hinandens huse, går ind uden at banke på, hvor man låner på kryds og tværs, passer hinandens hunde og hvor man endda med de tætteste, selv kan låse sig ind efter noget i køleskabet, hvis man er udgået og naboen ikke er hjemme.
Nu bor jeg så i en større (men stadig ikke storby) by og her er man naboer på en helt anden måde. Det er slet ikke det samme. Det er ikke fordi jeg har et behov for at naboerne render rundt i vores hus, når vi ikke er hjemme, men jeg gad godt man 'kom hinanden ved'. Og det gør man altså ikke helt på samme niveau. Har kun haft to naboer, hvor det var tilfældet.
1

Tilbage til "Livets forhold"