Kvinder og barsel.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Kvinder og barsel.

Indlægaf Bimmerdyret » 16. sep 2016, 11:30

Dikus skrev:Christ. De finder ud af det, når den mandlige partner falder om med hjerteproblemer. Lur mig, om de ikke også hr hjernekapacitet til at løse opgaven, når de har otte måneder til at planlægge i.


:lol: Hendes partner er kvinde.
De to andre i det andet firma er mænd, og de ser nu ganske sprøde ud begge to og ikke nogen der umiddelbart står nært for at stille træskoene :D
0
Kisser
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2682

Re: Kvinder og barsel.

Indlægaf Kisser » 18. sep 2016, 05:26

Når to 15-årige får børn og overlader den primære omsorg til bedsteforældrene ser vi dem som socialt udsatte. Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være anderledes bare fordi de er blevet 40 og har en karriere, når resultatet er det samme.

Ift til det at have au pairs og bedsteforældre som primære omsorgspersoner, så er der jo det problem at au pairs får nye job og bedsteforældre bliver gamle og dør. De fleste mener vist, at det er en mindre god idé, når folk på 60+ får børn.

Derudover risikerer det her barn jo at vokse op med forældre, som prioriter arbejdet over ham. Det tror jeg, vil kunne give de fleste børn et knæk.

Alt i alt forstår jeg ikke at man vælger at få børn, når man har SÅ lidt tid til dem. ISÆR ikke, når man samtidig ved at man risikerer at få børn, som er handicappede, syger eller bare har kolik og som derfor ikke bare kan stå i en barnevogn på kontoret.
3
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Kvinder og barsel.

Indlægaf Allmost_Famous » 18. sep 2016, 06:55

Kisser skrev:Når to 15-årige får børn og overlader den primære omsorg til bedsteforældrene ser vi dem som socialt udsatte. Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være anderledes bare fordi de er blevet 40 og har en karriere, når resultatet er det samme.

Ift til det at have au pairs og bedsteforældre som primære omsorgspersoner, så er der jo det problem at au pairs får nye job og bedsteforældre bliver gamle og dør. De fleste mener vist, at det er en mindre god idé, når folk på 60+ får børn.

Derudover risikerer det her barn jo at vokse op med forældre, som prioriter arbejdet over ham. Det tror jeg, vil kunne give de fleste børn et knæk.

Alt i alt forstår jeg ikke at man vælger at få børn, når man har SÅ lidt tid til dem. ISÆR ikke, når man samtidig ved at man risikerer at få børn, som er handicappede, syger eller bare har kolik og som derfor ikke bare kan stå i en barnevogn på kontoret.

Det synes jeg faktisk, er en vigtig perspektivering. De 15-årige er helt legale at gå efter, mens et forældrepar på 40+ for nogle ses som forbilleder fordi de hellere vil tjene penge, end være sammen med barnet. Gad vide hvad omverdenens reaktion på den ene uges "ferie" efter kejsersnittet, hvis mor og far vildt gerne ville ud og realisere sig selv på alle mulige andre områder, end økonomi/karriere.

Men så igen, yngre forældre får generelt høvl for ting, man ikke hæver øjenbryn over hos de ældre forældre.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Kvinder og barsel.

Indlægaf JoyNips » 18. sep 2016, 07:49

men hun virker i det mindste som en super reel arbejdsgiver... http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... en/6299430
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Kvinder og barsel.

Indlægaf IrmaPigen » 18. sep 2016, 08:17

JoyNips skrev:men hun virker i det mindste som en super reel arbejdsgiver... http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... en/6299430


Det er jo også dyrt hvis man skal betale sig fra andre gør alt for end herunder tager sig af ens børn.
0

Tilbage til "Livets forhold"