Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HerErJeg
Indlæg: 4229
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5036

Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf HerErJeg » 17. sep 2016, 14:52

Forhåbentlig for evigt bag tremmer. Det er eddermanme hidsig læsning.
http://ekstrabladet.dk/112/23-aarig-sma ... ed/6298748
Så erkender han vold med døden til følge istedet for drab. Hvad skal det nytte at forsøge at dysse det ned? Han kan forhåbentlig få en forvaringsdom uanset hvad? For han er da overhovedet ikke en person at slippe på fri fod igen.
Stakkels familie, og stakkels pige hvad hun har oplevet.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf icelady » 17. sep 2016, 15:17

Hvad mener du han forsøger at dysse ned? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
HerErJeg
Indlæg: 4229
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5036

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf HerErJeg » 17. sep 2016, 15:28

icelady skrev:Hvad mener du han forsøger at dysse ned? :gruble:

Han vil jo ikke vedkende sig drab, men nøjes med vold med døden til følge. I min optik er den knapt så 'slem', men jeg har svært ved at se hvilken forskel det skal gøre?
Derfor kan han jo sagtens blive dømt for drab, men det er ikke det han håber på.
0
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Akehurst2 » 17. sep 2016, 15:34

HerErJeg skrev:Forhåbentlig for evigt bag tremmer. Det er eddermanme hidsig læsning.
http://ekstrabladet.dk/112/23-aarig-sma ... ed/6298748
Så erkender han vold med døden til følge istedet for drab. Hvad skal det nytte at forsøge at dysse det ned? Han kan forhåbentlig få en forvaringsdom uanset hvad? For han er da overhovedet ikke en person at slippe på fri fod igen.
Stakkels familie, og stakkels pige hvad hun har oplevet.


Det er meget sjældent at få en forvaringsdom, hvis der alene er tale om en enkelt sag, og ifølge pressen er han ikke tidligere straffet.

Så det tror jeg ikke, du skal regne med.
2
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Akehurst2 » 17. sep 2016, 15:36

HerErJeg skrev:
icelady skrev:Hvad mener du han forsøger at dysse ned? :gruble:

Han vil jo ikke vedkende sig drab, men nøjes med vold med døden til følge. I min optik er den knapt så 'slem', men jeg har svært ved at se hvilken forskel det skal gøre?
Derfor kan han jo sagtens blive dømt for drab, men det er ikke det han håber på.


Hvis han ikke hat haft forsæt til drab, så kan han ikke dømmes for drab.

Man kan ikke bedømme sagen kun ud fra Ekstra Bladet, men det skal vurderes, om der foreligger forsæt, evt. i form af sandsynlighedsforsæt, hvor det altså måtte have været sandsynligt for ham, at hun ville dø af hans behandling af hende.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf kidkomb » 17. sep 2016, 15:43

Akehurst2 skrev:
HerErJeg skrev:Forhåbentlig for evigt bag tremmer. Det er eddermanme hidsig læsning.
http://ekstrabladet.dk/112/23-aarig-sma ... ed/6298748
Så erkender han vold med døden til følge istedet for drab. Hvad skal det nytte at forsøge at dysse det ned? Han kan forhåbentlig få en forvaringsdom uanset hvad? For han er da overhovedet ikke en person at slippe på fri fod igen.
Stakkels familie, og stakkels pige hvad hun har oplevet.


Det er meget sjældent at få en forvaringsdom, hvis der alene er tale om en enkelt sag, og ifølge pressen er han ikke tidligere straffet.

Så det tror jeg ikke, du skal regne med.

Ifølge pressen ER han tidligere straffet.
Der stod vist ikke for hvad.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9521
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7832

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Sophies-mor » 17. sep 2016, 15:56

Han gik selv ud/ op og bad om at få hjælp til hende og indrømmede det.
Det tyder IMHO ikke på psykopati.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Akehurst2 » 17. sep 2016, 15:57

kidkomb skrev:
Akehurst2 skrev:
HerErJeg skrev:Forhåbentlig for evigt bag tremmer. Det er eddermanme hidsig læsning.
http://ekstrabladet.dk/112/23-aarig-sma ... ed/6298748
Så erkender han vold med døden til følge istedet for drab. Hvad skal det nytte at forsøge at dysse det ned? Han kan forhåbentlig få en forvaringsdom uanset hvad? For han er da overhovedet ikke en person at slippe på fri fod igen.
Stakkels familie, og stakkels pige hvad hun har oplevet.


Det er meget sjældent at få en forvaringsdom, hvis der alene er tale om en enkelt sag, og ifølge pressen er han ikke tidligere straffet.

Så det tror jeg ikke, du skal regne med.

Ifølge pressen ER han tidligere straffet.
Der stod vist ikke for hvad.


Nå, men jeg havde jo heldigvis også skrevet at man ikke skal bedømme det hele på Ekstra Bladet :blush:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf icelady » 17. sep 2016, 16:20

HerErJeg skrev:
icelady skrev:Hvad mener du han forsøger at dysse ned? :gruble:

Han vil jo ikke vedkende sig drab, men nøjes med vold med døden til følge. I min optik er den knapt så 'slem', men jeg har svært ved at se hvilken forskel det skal gøre?
Derfor kan han jo sagtens blive dømt for drab, men det er ikke det han håber på.


Det er da klart, han ikke vil vedkende sig drab. Det giver immervæk mulighed for længere straf end vold med døden til følge.

Det tolker jeg ikke som "at ville dysse det ned".
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf HappyPaww » 17. sep 2016, 16:25

Syge syge syge svin :evil: Det der er jo ikke "bare" vold i et forhold - men rendyrket vanvid! Han må da have været på stoffer eller noget siden han kan gå sådan amok i så ekstrem grad :trist:

En så voldsom mishandling burde kunne udløse forvaring - når han har gjort det en gang kan han sgu nemt finde på det igen. Føj for satan - må han rådne op i helvede!
4
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Animi » 17. sep 2016, 16:29

Forfærdelig sag :(
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
HerErJeg
Indlæg: 4229
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5036

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf HerErJeg » 17. sep 2016, 16:43

Hvis han kan få et skænderi til at blive et personangreb, hvor han går fuldstændig bersærk og bare bliver ved og ved og ved. Hvis hun er så ødelagt son der står, så er det ikke bare et dask eller spark - eller 10 for den sags skyld. Det har taget tid og alle de kræfter han har haft.
Min mening er at han er så meget til fare for andre, at det er bedst han bare bliver væk. Deraf ønsket om forvaring.
Betegnelsen vold med døden til følge, har i min optik et element af 'uheld' over sig. Det var slet ikke meningen, og helt uventet at det gik sådan. Det er sagen alt for voldsom til.
3
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3850

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf HappyQ » 17. sep 2016, 17:12

Stakkels far der skulle se sin datter sådan :trist:
3
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. sep 2016, 17:17

Akehurst2 skrev:
HerErJeg skrev:
icelady skrev:Hvad mener du han forsøger at dysse ned? :gruble:

Han vil jo ikke vedkende sig drab, men nøjes med vold med døden til følge. I min optik er den knapt så 'slem', men jeg har svært ved at se hvilken forskel det skal gøre?
Derfor kan han jo sagtens blive dømt for drab, men det er ikke det han håber på.


Hvis han ikke hat haft forsæt til drab, så kan han ikke dømmes for drab.


Jo, det kan man godt, for netop drab (§ 241) er en af de forbrydelser som der er hjemmel til at straffe for ved uagtsomhed. Vold med døden til følge (§ 246) kræver derimod forsæt, og har i øvrigt en maksimal strafferamme på 10 års fængsel mod manddrabets strafferamme på livsvarigt fængsel (8 år hvis det er uagtsomt). Så eftersom vold med døden til følge er sværere at bevise og højst giver 10 år, så kan jeg godt forstå han forsøger at påstå vold med døden til følge.
Senest rettet af Advocatus-Diaboli 17. sep 2016, 17:20, rettet i alt 1 gang.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Endnu en psykopat til evig opbevaring..

Indlægaf Hunkat » 17. sep 2016, 17:18

HerErJeg skrev:Hvis han kan få et skænderi til at blive et personangreb, hvor han går fuldstændig bersærk og bare bliver ved og ved og ved. Hvis hun er så ødelagt son der står, så er det ikke bare et dask eller spark - eller 10 for den sags skyld. Det har taget tid og alle de kræfter han har haft.
Min mening er at han er så meget til fare for andre, at det er bedst han bare bliver væk. Deraf ønsket om forvaring.
Betegnelsen vold med døden til følge, har i min optik et element af 'uheld' over sig. Det var slet ikke meningen, og helt uventet at det gik sådan. Det er sagen alt for voldsom til.


Mon ikke han også bliver dømt for drab? Altså, når man hopper på en person som er halv ens egens størrelse er vi så ikke ude i noget sandsynlighedforsæt, altså han MÅ ha' vidst det ville slå hende ihjel. Og så skal han forhåbentlig væk i lang, lang tid.

Det hører måske til i 'det må man ikke sige' men den slags (at tæve sin kæreste til døde helt umotiveret) er vist ikke velset i fængslerne. Man kan da håbe.

Det eneste 'lyspunkt' må være at hun har været bevidstløst det meste af tiden, hvis man kan kalde det det.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Livets forhold"