Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Corvida
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. apr 2016, 19:35
Kort karma: 5
Likede indlæg: 155

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Corvida » 27. sep 2016, 13:21

Fru Sunshine skrev:
Corvida skrev: Jeg har skam selv været på understøttelse i mange år, så det behøver du ikke forklare mig.
En jobsamtale kender man som regel til i ret god tid, og så vil man vel næppe lave aftaler for den dag. Jeg er i hvert fald aldrig blevet kaldt ind med så kort varsel, at det ikke kunne lade sig gøre at planlægge - og der står altså i langt de fleste jobopslag, hvornår man forventer at afvikle samtaler. Så holder man vel de tidspunkter fri til netop samtale, hvis man nu skulle være så heldig.
I de tilfælde, hvor det ville være OK, er når det er en gammel aftale, man så må aflyse, for så har man jo ikke set det komme.


Hvis du har været på understøttelse ved du også godt, at du skal søge flere jobs om ugen. Jeg søgte en hel del udover det minimale antal som er påkrævet, da jeg rigtig gerne ville i job. Jeg har aldrig set et jobopslag, hvor der stod en præcis dato for indkaldelse til samtale. I nogle står det slet ikke og i andre står der hvilke uger, der blive afholdt samtaler i. Det vil sige, at jeg potentielt kunne blive indkaldt til jobsamtale i stort set hele den periode, hvor jeg var på understøttelse. Skulle jeg så undlade at lave aftaler i op til 2 år fremfor at flytte en kaffeaftale? Du må meget undskylde, men... :lol2:

Den holdning med, at man skal holde sig helt fra at lave aftaler, hvis der på nogen måde kan ske noget, som kan komme i vejen, er så ekstremt firkantet at jeg står helt af. Jeg har et job og en familie - muligheden for, at der i teorien kan ske noget, som gør at jeg må aflyse, er der altid. Hvis jeg skulle følge den regel kunne jeg ikke have et venskab før jeg går på pension.
4
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Viskelæder » 27. sep 2016, 13:21

Aspargsen skrev:
Corvida skrev: at mine venner bare skal skide på aftaler. Hvis du har lyst til at læse det ind i mine indlæg, så må du have god fornøjelse med det.


Det var da også min opfattelse af i din vennekreds var man sådan skideligeglade med aftaler det var kun noget man overholdte hvis man ikke kunne finde på andet af lave


Seriøst?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Fru Sunshine » 27. sep 2016, 14:30

Corvida skrev:
Fru Sunshine skrev:
Corvida skrev: Jeg har skam selv været på understøttelse i mange år, så det behøver du ikke forklare mig.
En jobsamtale kender man som regel til i ret god tid, og så vil man vel næppe lave aftaler for den dag. Jeg er i hvert fald aldrig blevet kaldt ind med så kort varsel, at det ikke kunne lade sig gøre at planlægge - og der står altså i langt de fleste jobopslag, hvornår man forventer at afvikle samtaler. Så holder man vel de tidspunkter fri til netop samtale, hvis man nu skulle være så heldig.
I de tilfælde, hvor det ville være OK, er når det er en gammel aftale, man så må aflyse, for så har man jo ikke set det komme.


Hvis du har været på understøttelse ved du også godt, at du skal søge flere jobs om ugen. Jeg søgte en hel del udover det minimale antal som er påkrævet, da jeg rigtig gerne ville i job. Jeg har aldrig set et jobopslag, hvor der stod en præcis dato for indkaldelse til samtale. I nogle står det slet ikke og i andre står der hvilke uger, der blive afholdt samtaler i. Det vil sige, at jeg potentielt kunne blive indkaldt til jobsamtale i stort set hele den periode, hvor jeg var på understøttelse. Skulle jeg så undlade at lave aftaler i op til 2 år fremfor at flytte en kaffeaftale? Du må meget undskylde, men... :lol2:

Den holdning med, at man skal holde sig helt fra at lave aftaler, hvis der på nogen måde kan ske noget, som kan komme i vejen, er så ekstremt firkantet at jeg står helt af. Jeg har et job og en familie - muligheden for, at der i teorien kan ske noget, som gør at jeg må aflyse, er der altid. Hvis jeg skulle følge den regel kunne jeg ikke have et venskab før jeg går på pension.

Jeg har også både job og familie, og det fungerer for mig.
Og selvfølgelig kan der komme noget i vejen, og så er der jo ingen vej udenom en aflysning. Så uforstående er jeg trods alt ikke.
Jeg har selv søgt vildt mange stillinger ud over det påkrævede, men der har altid stået i opslagene, hvornår man forventede at afvikle samtaler. Måske er det bare sådan i min branche, at de altid skriver det. Jeg har jo ikke undersøgt andre områder, end det jeg gerne ville være i.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Corvida
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. apr 2016, 19:35
Kort karma: 5
Likede indlæg: 155

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Corvida » 27. sep 2016, 18:16

Fru Sunshine skrev: Jeg har også både job og familie, og det fungerer for mig.


Jobs og familier har det med ikke at være helt ens, trods alt. Med andre ord, så er jeg sikker på, at nogle sagtens kan skemalægge hele deres liv. Det kan jeg ikke altid, af diverse grunde, som jeg ikke har lyst til at offentliggøre her. Heldigvis ønsker jeg heller ikke at leve så rigidt. Jeg ønsker frihed og rummelighed i mine relationer til, at man kan aflyse en gang imellem uden at skulle stå skoleret og diske op med verdens bedste undskyldning for sine venner. Det står nok en del klarere for mig nu, end det gjorde før.

Emnet er vist under alle omstændigheder uddebatteret for mit vedkommende. Tak for de gode og nuancerede svar, som de fleste af jer kom med. Til dem, der havde brug for at få fyret lidt galde af ved at antage, at jeg er en træls person som nyder at spilde andres tid eller at jeg ikke evner at bruge en kalender til at forudse dobbeltbookinger, så håber jeg, at det hjalp lidt på jeres mavesyre :)
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Fru Sunshine » 27. sep 2016, 18:21

Corvida skrev:
Fru Sunshine skrev: Jeg har også både job og familie, og det fungerer for mig.


Jobs og familier har det med ikke at være helt ens, trods alt. Med andre ord, så er jeg sikker på, at nogle sagtens kan skemalægge hele deres liv. Det kan jeg ikke altid, af diverse grunde, som jeg ikke har lyst til at offentliggøre her. Heldigvis ønsker jeg heller ikke at leve så rigidt. Jeg ønsker frihed og rummelighed i mine relationer til, at man kan aflyse en gang imellem uden at skulle stå skoleret og diske op med verdens bedste undskyldning for sine venner. Det står nok en del klarere for mig nu, end det gjorde før.

Emnet er vist under alle omstændigheder uddebatteret for mit vedkommende. Tak for de gode og nuancerede svar, som de fleste af jer kom med. Til dem, der havde brug for at få fyret lidt galde af ved at antage, at jeg er en træls person som nyder at spilde andres tid eller at jeg ikke evner at bruge en kalender til at forudse dobbeltbookinger, så håber jeg, at det hjalp lidt på jeres mavesyre :)

Jeg er sgu ikke rigid og lever ikke firkantet og skemalagt.
Jeg gider bare ikke spilde min tid på mennesker, der kan finde på at aflyse, fordi de ikke lige har lyst alligevel.
Og ja, det her er galde, for jeg synes dælme du drager nogle pænt forhastede konklusioner, fordi man ikke er enig med dig.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Aspargsen » 27. sep 2016, 19:26

Viskelæder skrev:
Aspargsen skrev:
Corvida skrev: at mine venner bare skal skide på aftaler. Hvis du har lyst til at læse det ind i mine indlæg, så må du have god fornøjelse med det.


Det var da også min opfattelse af i din vennekreds var man sådan skideligeglade med aftaler det var kun noget man overholdte hvis man ikke kunne finde på andet af lave


Seriøst?

Ja
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Anilara » 28. sep 2016, 16:37

Well, for mit vedkommende er det meget forskelligt.
Jeg har stor pligtfølelse for at overholde aftaler, men måske er det forstærket af, at jeg ikke kan huske nogensinde at have fortrudt at mødes med en ven/veninde? Derfor kan jeg ikke engang huske om jeg nogensinde har aflyst en aftale med en nær ven/veninde.

Samtidig er jeg temmelig large med mine venskaber. De må sgu gerne aflyse, for jeg ved mine venner kan li' at være sammen med mig, når de har tid og overskud. Jeg har en veninde som har aflyst nok 8 gange sidste år, og som ikke lod sig høre fra sig i måneder, men jeg kender hende - det har ikke noget med mig at gøre, men hendes egne problemer. Når vi er sammen, har vi det super godt og sjovt.

Så jeg er ret tålmodig og tolerant, så længe at aflysninger foregår inden jeg er på vej ud af døren (men selv der, kan jeg acceptere gode undskyldninger).
0

Tilbage til "Livets forhold"