Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Daine » 18. sep 2016, 16:30

Sygdom (dog ikke "jeg hostede én gang til morgen, jeg må hellere blive hjemme"), jobsamtale og til en vis grad også arbejds/studiepres er for mig gangbare undskyldninger, som jeg ville acceptere. Og så synes jeg, det kommer meget an på relationen til vedkommende man skal møde. Er det en tæt ven/inde, så ved vedkommende vel også hvordan du har det? Og typisk er det også en man ser ofte eller på anden vis kommunikerer meget med, så en aflysning i ny og næ ville jeg ikke flejne over, det er vel en del af det at være gode tætte venner - at man kan bære over med disse ting.

Men hvis det er noget der har været planlagt i god tid/sker sjældent, så ville alt andet end sygdom (og jobsamtale) være ikke-brugbart som undskyldning. Og da især hvis jeg fik at vide, at vedkommende "ikke rigtig følte for at mødes/ikke havde lyst". Jeg ville føle mig virkelig nedprioteret og ja, til en vis grad også ydmyget over, at mit selskab ikke var værdsat mere.

Men jeg er heller ikke typen der har mange aftaler og jeg har masser af tid til bare at være 'mig'. Jeg kan ikke overskue at skulle noget hele tiden, så derfor holder jeg det på et minimum. Det har sine fordele - og ulemper :)
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Grissebassen » 18. sep 2016, 16:35

Jeg er egentlig meget enig med dig i, at venskabsaftaler bør være drevet af lyst. Men man kan også bare meget nemt miste lysten til et venskab, hvis der er for mange/vage aflysninger. Jeg er personligt selv sådan en, der er meget pligtdrevet i forhold til aftaler med mine venner. For jeg ved nemlig med mig selv, at selvom lysten ikke nødvendigvis er der til at starte med fordi jeg er træt/stresset/whatever og i virkeligheden har mere lyst til at kravle under dynen eller få ordnet de bunker, der ligger og venter, så ender jeg næsten altid med at hygge mig gevaldigt, når jeg først er i selskab med gode mennesker - og det er jo netop derfor vi er venner. Fordi de kan få mig til at være i nu'et sammen med dem og glemme, at jeg har det lidt skidt og er stresset. Som oftest takler jeg det med at advare på forhånd ved at smide en besked der hedder "jeg ved godt vi har en aftale idag, men jeg er sgu ikke på toppen. Har du evt. lyst til at vi gør det på den og den måde, for det kan jeg nemlig bedre overskue". Selvfølgelig er det helt legitimt at aflyse pga vigtige ting. Men vigtige ting i den sammenhæng behøver ikke vedrøre liv og død, modsat hvad ham din ven får det til at lyde som. Generelt synes jeg det er vigtigt at forventningsafstemme. Jeg har i hvert fald selv oplevet mere end én gang, at der er opstået misforståelser på den konto.
4
Brugeravatar
Corvida
Indlæg: 55
Tilmeldt: 27. apr 2016, 19:35
Kort karma: 5
Likede indlæg: 155

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Corvida » 18. sep 2016, 16:41

Viskelæder skrev:Jeg er helt enig med dig, TS.
Arbejde er pligt, fritid er lyst. Og hvis jeg ikke har lyst til at se folk, så gider jeg ikke bruge min tid på det, og så aflyser jeg. Om det så er pga. sygdom, jobsamtale, at jeg har en lort, der sidder på tværs, eller at jeg bare virkelig meget hellere vil ligge hjemme på sofaen og se serier.
Jeg er generelt pligtopfyldende, og mine venner kan regne med mig, når det gælder. Men mine tætte venner ved, at jeg nogle gange bare ikke gider mennesker, også selvom jeg elsker dem. Hvis de bliver trætte af det - hvilket jo er helt forståeligt - så er vi ikke venner i ret lang tid.
Når jeg laver aftaler, er det derfor ind i mellem med en disclaimer om, at jeg måske på dagen ikke gider. De tætte venner, jeg har, er på samme måde, så derfor fungerer det.


Jeg er vild med, hvor meget du ejer den holdning :) Jeg tror måske, at jeg skal arbejde på at gøre det samme i stedet for at spekulere og forklare så meget. Jeg ville til enhver tid hellere have en ven som dig, som overholder aftaler af lyst, end en som gør det pga. et ufravigeligt princip.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Purple Haze » 18. sep 2016, 16:54

Grissebassen skrev:Jeg er egentlig meget enig med dig i, at venskabsaftaler bør være drevet af lyst. Men man kan også bare meget nemt miste lysten til et venskab, hvis der er for mange/vage aflysninger.


Sådan har jeg det også.

Kan ikke helt gennemskue om jeg "ofte" melder fra til ting, tror det egentlig ikke - men hvis jeg absolut ikke gider et eller andet jeg har aftalt når dagen oprinder, så melder jeg fra. Eller også tager jeg afsted, får det bedste ud af det og går tidligt.

Og er ret large i forhold til at mine venner gør det samme.
Men har så også nogle stykker hvor jeg ikke længere tager initativ til at ses, fordi de som regel bare aflyser.
De bliver inviteret til fællesarrangementer, og så må de selv. komme på banen hvis de vil ses individuelt.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Viskelæder » 18. sep 2016, 17:05

Corvida skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er helt enig med dig, TS.
Arbejde er pligt, fritid er lyst. Og hvis jeg ikke har lyst til at se folk, så gider jeg ikke bruge min tid på det, og så aflyser jeg. Om det så er pga. sygdom, jobsamtale, at jeg har en lort, der sidder på tværs, eller at jeg bare virkelig meget hellere vil ligge hjemme på sofaen og se serier.
Jeg er generelt pligtopfyldende, og mine venner kan regne med mig, når det gælder. Men mine tætte venner ved, at jeg nogle gange bare ikke gider mennesker, også selvom jeg elsker dem. Hvis de bliver trætte af det - hvilket jo er helt forståeligt - så er vi ikke venner i ret lang tid.
Når jeg laver aftaler, er det derfor ind i mellem med en disclaimer om, at jeg måske på dagen ikke gider. De tætte venner, jeg har, er på samme måde, så derfor fungerer det.


Jeg er vild med, hvor meget du ejer den holdning :) Jeg tror måske, at jeg skal arbejde på at gøre det samme i stedet for at spekulere og forklare så meget. Jeg ville til enhver tid hellere have en ven som dig, som overholder aftaler af lyst, end en som gør det pga. et ufravigeligt princip.


Tak :) Og det tænker jeg også. Hvis du har det lidt som mig, så kan man møde noget modstand på det (folk kan blive meget forargede, når man vælger ikke at bruge en undskyldning, men bare sige ligeud, at men egentligt ikke har lyst den dag), men det er det værd. Det er mit indtryk, at det kun gør mine venskaber bedre, at de ved, at jeg vil dem 100%, når vi er sammen, og at jeg er ærlig.
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Grissebassen » 18. sep 2016, 17:08

Purple Haze skrev:
Grissebassen skrev:Jeg er egentlig meget enig med dig i, at venskabsaftaler bør være drevet af lyst. Men man kan også bare meget nemt miste lysten til et venskab, hvis der er for mange/vage aflysninger.


Og er ret large i forhold til at mine venner gør det samme.
Men har så også nogle stykker hvor jeg ikke længere tager initativ til at ses, fordi de som regel bare aflyser.
De bliver inviteret til fællesarrangementer, og så må de selv. komme på banen hvis de vil ses individuelt.


Jeg håndterer det på præcis samme måde.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Purple Haze » 18. sep 2016, 17:12

Viskelæder skrev:
Corvida skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er helt enig med dig, TS.
Arbejde er pligt, fritid er lyst. Og hvis jeg ikke har lyst til at se folk, så gider jeg ikke bruge min tid på det, og så aflyser jeg. Om det så er pga. sygdom, jobsamtale, at jeg har en lort, der sidder på tværs, eller at jeg bare virkelig meget hellere vil ligge hjemme på sofaen og se serier.
Jeg er generelt pligtopfyldende, og mine venner kan regne med mig, når det gælder. Men mine tætte venner ved, at jeg nogle gange bare ikke gider mennesker, også selvom jeg elsker dem. Hvis de bliver trætte af det - hvilket jo er helt forståeligt - så er vi ikke venner i ret lang tid.
Når jeg laver aftaler, er det derfor ind i mellem med en disclaimer om, at jeg måske på dagen ikke gider. De tætte venner, jeg har, er på samme måde, så derfor fungerer det.


Jeg er vild med, hvor meget du ejer den holdning :) Jeg tror måske, at jeg skal arbejde på at gøre det samme i stedet for at spekulere og forklare så meget. Jeg ville til enhver tid hellere have en ven som dig, som overholder aftaler af lyst, end en som gør det pga. et ufravigeligt princip.


Tak :) Og det tænker jeg også. Hvis du har det lidt som mig, så kan man møde noget modstand på det (folk kan blive meget forargede, når man vælger ikke at bruge en undskyldning, men bare sige ligeud, at men egentligt ikke har lyst den dag), men det er det værd. Det er mit indtryk, at det kun gør mine venskaber bedre, at de ved, at jeg vil dem 100%, når vi er sammen, og at jeg er ærlig.


Gider heller ikke dårlige undskyldninger.
Jeg gider ikke selv lyve, det er for åndssvagt. Og når folk kommer med noget der tydeligvis er en opfunden undskyldning, så bliver jeg sur - hvilket jeg ikke ville gøre hvis de bare var ærlige.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Buller » 18. sep 2016, 17:13

jeg er også med dig TS.

og heldigvis er min omgangskreds enig. Vi vil hellere give plads til at alle har det godt end at nogen skal tvinges til at være sociale. Det vil aldrig være vigtigere for mig at se min ven end at vide at min ven har det godt. Sådan har mine venner det heldigvis også, ellers var de ikke rigtige venner imo.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf kidkomb » 18. sep 2016, 17:13

Grissebassen skrev:Jeg er egentlig meget enig med dig i, at venskabsaftaler bør være drevet af lyst. Men man kan også bare meget nemt miste lysten til et venskab, hvis der er for mange/vage aflysninger. Jeg er personligt selv sådan en, der er meget pligtdrevet i forhold til aftaler med mine venner. For jeg ved nemlig med mig selv, at selvom lysten ikke nødvendigvis er der til at starte med fordi jeg er træt/stresset/whatever og i virkeligheden har mere lyst til at kravle under dynen eller få ordnet de bunker, der ligger og venter, så ender jeg næsten altid med at hygge mig gevaldigt, når jeg først er i selskab med gode mennesker - og det er jo netop derfor vi er venner. Fordi de kan få mig til at være i nu'et sammen med dem og glemme, at jeg har det lidt skidt og er stresset. Som oftest takler jeg det med at advare på forhånd ved at smide en besked der hedder "jeg ved godt vi har en aftale idag, men jeg er sgu ikke på toppen. Har du evt. lyst til at vi gør det på den og den måde, for det kan jeg nemlig bedre overskue". Selvfølgelig er det helt legitimt at aflyse pga vigtige ting. Men vigtige ting i den sammenhæng behøver ikke vedrøre liv og død, modsat hvad ham din ven får det til at lyde som. Generelt synes jeg det er vigtigt at forventningsafstemme. Jeg har i hvert fald selv oplevet mere end én gang, at der er opstået misforståelser på den konto.

Lige præcis. Og hvis man ikke kan være voksen og rent faktisk svinge sig op til at tage til en aftale OG hygge sig (for ingen gider helt ærligt, at folk sidder og ikke har lyst til at være der), så må man lade være med at lave den aftale. For så er man ikke helt så interesseret i virkeligheden.
-i min verden. Jeg anerkender fuldt ud, at det ikke betyder, at det er det samme for andre mennesker.
Vi kan alle sammen have en skod-dag, men så mander man sig op og hygger sig. Også for sin egen skyld, for på en skod-dag hjælper det oftest at komme ud og hygge sig.
Det er nok dét jeg har en bøf med. At man ikke engang gider at gøre forsøget.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Buller » 18. sep 2016, 17:17

kidkomb skrev:
Grissebassen skrev:Jeg er egentlig meget enig med dig i, at venskabsaftaler bør være drevet af lyst. Men man kan også bare meget nemt miste lysten til et venskab, hvis der er for mange/vage aflysninger. Jeg er personligt selv sådan en, der er meget pligtdrevet i forhold til aftaler med mine venner. For jeg ved nemlig med mig selv, at selvom lysten ikke nødvendigvis er der til at starte med fordi jeg er træt/stresset/whatever og i virkeligheden har mere lyst til at kravle under dynen eller få ordnet de bunker, der ligger og venter, så ender jeg næsten altid med at hygge mig gevaldigt, når jeg først er i selskab med gode mennesker - og det er jo netop derfor vi er venner. Fordi de kan få mig til at være i nu'et sammen med dem og glemme, at jeg har det lidt skidt og er stresset. Som oftest takler jeg det med at advare på forhånd ved at smide en besked der hedder "jeg ved godt vi har en aftale idag, men jeg er sgu ikke på toppen. Har du evt. lyst til at vi gør det på den og den måde, for det kan jeg nemlig bedre overskue". Selvfølgelig er det helt legitimt at aflyse pga vigtige ting. Men vigtige ting i den sammenhæng behøver ikke vedrøre liv og død, modsat hvad ham din ven får det til at lyde som. Generelt synes jeg det er vigtigt at forventningsafstemme. Jeg har i hvert fald selv oplevet mere end én gang, at der er opstået misforståelser på den konto.

Lige præcis. Og hvis man ikke kan være voksen og rent faktisk svinge sig op til at tage til en aftale OG hygge sig (for ingen gider helt ærligt, at folk sidder og ikke har lyst til at være der), så må man lade være med at lave den aftale. For så er man ikke helt så interesseret i virkeligheden.
-i min verden. Jeg anerkender fuldt ud, at det ikke betyder, at det er det samme for andre mennesker.
Vi kan alle sammen have en skod-dag, men så mander man sig op og hygger sig. Også for sin egen skyld, for på en skod-dag hjælper det oftest at komme ud og hygge sig.
Det er nok dét jeg har en bøf med. At man ikke engang gider at gøre forsøget.


sådan er vi jo netop forskellige... jeg er introvert, så hvis jeg er træt så er det sidste i ca. hele verden jeg har brug for at forholde mig til andre mennesker.

det ved jeg godt at ekstroverte aldrig kommer til at forstå, fordi de jo netop får energi af at være sammen med andre.

Men at de har så travlt med at få ondt i måsen over at jeg ikke har det på samme måde, det undrer mig altså.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf kidkomb » 18. sep 2016, 17:18

Buller skrev:
kidkomb skrev:
Grissebassen skrev:Jeg er egentlig meget enig med dig i, at venskabsaftaler bør være drevet af lyst. Men man kan også bare meget nemt miste lysten til et venskab, hvis der er for mange/vage aflysninger. Jeg er personligt selv sådan en, der er meget pligtdrevet i forhold til aftaler med mine venner. For jeg ved nemlig med mig selv, at selvom lysten ikke nødvendigvis er der til at starte med fordi jeg er træt/stresset/whatever og i virkeligheden har mere lyst til at kravle under dynen eller få ordnet de bunker, der ligger og venter, så ender jeg næsten altid med at hygge mig gevaldigt, når jeg først er i selskab med gode mennesker - og det er jo netop derfor vi er venner. Fordi de kan få mig til at være i nu'et sammen med dem og glemme, at jeg har det lidt skidt og er stresset. Som oftest takler jeg det med at advare på forhånd ved at smide en besked der hedder "jeg ved godt vi har en aftale idag, men jeg er sgu ikke på toppen. Har du evt. lyst til at vi gør det på den og den måde, for det kan jeg nemlig bedre overskue". Selvfølgelig er det helt legitimt at aflyse pga vigtige ting. Men vigtige ting i den sammenhæng behøver ikke vedrøre liv og død, modsat hvad ham din ven får det til at lyde som. Generelt synes jeg det er vigtigt at forventningsafstemme. Jeg har i hvert fald selv oplevet mere end én gang, at der er opstået misforståelser på den konto.

Lige præcis. Og hvis man ikke kan være voksen og rent faktisk svinge sig op til at tage til en aftale OG hygge sig (for ingen gider helt ærligt, at folk sidder og ikke har lyst til at være der), så må man lade være med at lave den aftale. For så er man ikke helt så interesseret i virkeligheden.
-i min verden. Jeg anerkender fuldt ud, at det ikke betyder, at det er det samme for andre mennesker.
Vi kan alle sammen have en skod-dag, men så mander man sig op og hygger sig. Også for sin egen skyld, for på en skod-dag hjælper det oftest at komme ud og hygge sig.
Det er nok dét jeg har en bøf med. At man ikke engang gider at gøre forsøget.


sådan er vi jo netop forskellige... jeg er introvert, så hvis jeg er træt så er det sidste i ca. hele verden jeg har brug for at forholde mig til andre mennesker.

det ved jeg godt at ekstroverte aldrig kommer til at forstå, fordi de jo netop får energi af at være sammen med andre.

Men at de har så travlt med at få ondt i måsen over at jeg ikke har det på samme måde, det undrer mig altså.

Er der noget jeg IKKE er, så er det ekstrovert. Jeg tvinger mig selv til det og så ender det med at jeg hygger mig. Jeg har øvet mig i mange år på ikke at stå i et hjørne.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf Buller » 18. sep 2016, 17:27

kidkomb skrev:
Buller skrev:
kidkomb skrev:
Grissebassen skrev:Jeg er egentlig meget enig med dig i, at venskabsaftaler bør være drevet af lyst. Men man kan også bare meget nemt miste lysten til et venskab, hvis der er for mange/vage aflysninger. Jeg er personligt selv sådan en, der er meget pligtdrevet i forhold til aftaler med mine venner. For jeg ved nemlig med mig selv, at selvom lysten ikke nødvendigvis er der til at starte med fordi jeg er træt/stresset/whatever og i virkeligheden har mere lyst til at kravle under dynen eller få ordnet de bunker, der ligger og venter, så ender jeg næsten altid med at hygge mig gevaldigt, når jeg først er i selskab med gode mennesker - og det er jo netop derfor vi er venner. Fordi de kan få mig til at være i nu'et sammen med dem og glemme, at jeg har det lidt skidt og er stresset. Som oftest takler jeg det med at advare på forhånd ved at smide en besked der hedder "jeg ved godt vi har en aftale idag, men jeg er sgu ikke på toppen. Har du evt. lyst til at vi gør det på den og den måde, for det kan jeg nemlig bedre overskue". Selvfølgelig er det helt legitimt at aflyse pga vigtige ting. Men vigtige ting i den sammenhæng behøver ikke vedrøre liv og død, modsat hvad ham din ven får det til at lyde som. Generelt synes jeg det er vigtigt at forventningsafstemme. Jeg har i hvert fald selv oplevet mere end én gang, at der er opstået misforståelser på den konto.

Lige præcis. Og hvis man ikke kan være voksen og rent faktisk svinge sig op til at tage til en aftale OG hygge sig (for ingen gider helt ærligt, at folk sidder og ikke har lyst til at være der), så må man lade være med at lave den aftale. For så er man ikke helt så interesseret i virkeligheden.
-i min verden. Jeg anerkender fuldt ud, at det ikke betyder, at det er det samme for andre mennesker.
Vi kan alle sammen have en skod-dag, men så mander man sig op og hygger sig. Også for sin egen skyld, for på en skod-dag hjælper det oftest at komme ud og hygge sig.
Det er nok dét jeg har en bøf med. At man ikke engang gider at gøre forsøget.


sådan er vi jo netop forskellige... jeg er introvert, så hvis jeg er træt så er det sidste i ca. hele verden jeg har brug for at forholde mig til andre mennesker.

det ved jeg godt at ekstroverte aldrig kommer til at forstå, fordi de jo netop får energi af at være sammen med andre.

Men at de har så travlt med at få ondt i måsen over at jeg ikke har det på samme måde, det undrer mig altså.

Er der noget jeg IKKE er, så er det ekstrovert. Jeg tvinger mig selv til det og så ender det med at jeg hygger mig. Jeg har øvet mig i mange år på ikke at stå i et hjørne.


tror egentlig bare du laver den klassiske fejl med at forveksle genert og introvert.
Jeg er ikke genert, men jeg er introvert. Det ene handler om om man tør snakke med fremmede, det andet drejer sig om hvor man får ny energi.

man kan ikke øve sig ud af hvor man får energi. Man kan bare lave overtrækket endnu større og mere ødelæggende.

Som træt introvert sidder man bare og tænker "fuck, jeg skulle være blevet hjemme" også selv om paven dukker op og giver et stripshow på baren.
1
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf TomKah » 18. sep 2016, 17:33

Jeg forstår slet ikke hvorfor det er væsentligt for din venindes kæreste om du overholder aftaler med din veninde.
Men når det så er sagt, så ville jeg nok også miste lysten til venskab hvis aftaler blev aflyst uden en rigtig god grund (jobsamtale og sygdom er bestemt gangbare).

Jeg har en kammerat som kun laver løse aftaler fordi det ikke er til at vide om man har lyst på dagen. Vi ses stort set ikke mere. Og en anden som er så tidsoptimistisk at jeg har svært ved at lave aftaler med hende fordi jeg ikke kan klare at folk kommer for sent.

Så man skal jo svinge sammen i et venskab og det er svært hvis man har meget forskellig tilgang til aftaler.
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf billiebean » 18. sep 2016, 17:33

Min reaktion på aflysninger afhænger ret meget af hvad "mønsteret" er med en person. Hvis vedkommende ofte siger ja og aflyser i sidste øjeblik, så bliver det selvsagt anstrengende i længden. Og det samme med en person som generelt er svær at få en aftale med og virker til ikke at ville prioritere samvær.

Til gengæld er jeg ret stor fan af at holde plads fri i kalenderen til spontane dag til dag aftaler for så er man ude over alt det med at forvente noget i ugevis som så ikke bliver - eller at folk siger nej fordi de ikke kan gennemskue hvad de har overskud til om 4 uger og hellere vil sige nej end aflyse. Så er det enten bare ja eller nej og så mødes man.

Men jeg har det generelt også fint nok med ikke at have kalenderen fyldt modsat andre. Spontanitet er undervurderet.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Dine forventninger til aftaler og aflysninger

Indlægaf kidkomb » 18. sep 2016, 17:34

Buller skrev:
tror egentlig bare du laver den klassiske fejl med at forveksle genert og introvert.
Jeg er ikke genert, men jeg er introvert. Det ene handler om om man tør snakke med fremmede, det andet drejer sig om hvor man får ny energi.

man kan ikke øve sig ud af hvor man får energi. Man kan bare lave overtrækket endnu større og mere ødelæggende.

Som træt introvert sidder man bare og tænker "fuck, jeg skulle være blevet hjemme" også selv om paven dukker op og giver et stripshow på baren.

Bevares, det kan da sagtens være. Jeg tillader mig at tro, at der i virkeligheden så ikke findes ret mange der er introverte. Og så er det ret ligegyldigt for min generelle holdning. For i de få tilfælde ville jeg være forstående ;)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Livets forhold"