Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Juki » 29. sep 2016, 17:01

Jeg tænkte denne her tråd passer godt til efterårsvejret, så jeg håber I vil være med til noget u-hyg-ge-ligt :D

"The Mandela effect" er kort fortalt når mange folk har en erindring om noget, som har vist sig at være forkert. Det kan være navne på ting, logoer, filmscener og lignende. Mange har fx en erindring om at Nelson Mandela døde i fængslet for mange år siden. De mindes endda at have set avisudklip m.m. Der skulle endda findes en ældre bog hvori der står han er død, selvom han angiveligt først døde i december i 2013. Deraf navnet "The Mandela effect".

Der findes en masse eksempler på nettet, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I husker, som senere har vist sig at være forkert eller forandret.

Eksempelvis husker mange en scene fra Snow white hvor der bliver sagt "Mirror mirror on the wall" - Forkert! Der bliver sagt "Magic mirror on the wall". I Star Wars husker mange sætningen "Luke, I am your father". I virkeligheden(?) bliver der sagt "No, I am your father". En tredje er fra Forrest Gump. "Life is like a box of chocolates", forkert igen! Der bliver sagt "Life was like a box of chocolates".

Selv i Matador er der en scene som mange angiveligt husker, men som aldrig er blevet lavet.

Så hvorfor tror I at mange husker det anderledes end det egentlig er?

Nogen mener det skyldes at man kan rejse tilbage i tiden. Ja, grin bare, men de mener altså at nogen har rejst tilbage i tiden, har ændret en lille smule og derved ændret fremtiden..


Andre store konspirationsteorier omhandler 9/11. Fx at der var plantet bomber i World Trade Center, da et fly ikke vil kunne få den første bygning til at falde sammen som det gjorde.
Der var eftersigende flere fly involveret i 9/11 og en anden teori går på at de kaprede fly landede sikkert et andet sted, hvor alle passagererne blev henrettet. Det giver måske ikke meget mening i sig selv, men angiveligt skulle flere af flypassagererne have ringet til deres pårørende - selvom eksperter har fundet ud af at deres mobiler under ingen omstændigheder vil kunne have fungeret oppe i luften, og slet ikke i 2001 - og flypassagererne skulle angiveligt have lavet nogle sære opkald. Ikke sådan nogle panik-opkald, men de skulle have sagt deres fulde navn og hvad der var ved at ske. Eksempelvis "Far, det er Martin Christian Jensen. Jeg sidder i et fly der er ved at styrte ned".

Så er der illuminati, der eftersigende skulle "styre verden". Der findes et hav af teorier om kendte mennesker der er med, lige fra Kennedy familien til Kardashian familien. Jojo.

Af de måske mindre seriøse teorier er at The Simpsons kan forudse fremtiden. De har fx forudset at Donald Trump vil stille op til præsidentvalget, Super Bowl resultater m.m.

Og så er der dem med at Elvis, Michael Jackson osv. slet ikke er døde.

Sangerinden Katy Perry skulle være JonBenet Ramsay, der eftersigende blev myrdet i familiens hjem da hun var bare 6 år.

Stevie Wonder er i virkeligheden ikke blind. Det skulle have været et "stunt" i starten af hans karriere for at skille sig ud og nu hænger han ligesom på det.. Der skulle angiveligt være flere episoder der afslører ham. Fx under et koncertnummer med Paul McCartney. Her løber Paul forbi Stevie, rammer et mikrofonstativ så mikrofonen er ved at falde på gulvet, men Stevie for afværget situationen ved at gribe stativ og mikrofonen..

.. Og jeg kunne blive ved :D

Hvad kender du af konspirationsteorier og hvilke tror du selv på? Eller synes er helt ude i hampen.

Lad os skræmme hinanden :slem:
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Rapfisk » 29. sep 2016, 17:03

Matadorscenen er Lærer Andersen på altanen. Mange er sikre på, at de har set det, men der altså kun Misse Møghes genfortælling i afsnittet.
6
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Aspargsen » 29. sep 2016, 17:25

Det nærmeste jeg kommer Mandela effekten er sangteksterne, der hvor man i lang tid har gået og sunget med på en sang og pludselig en dag ser sangteksten og pludselig giver sangen meget mere mening

"Luke i am your father" lyder altså bare bedre så den fortsætter jeg med af bruge :fløjt:

Og der er altså noget mystisk over bygning 7
Og skyggerne opfører sig mærkeli
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Sorenspige » 29. sep 2016, 18:50

Jeg har aldrig hørt, at nogle folk tror, at Mandela døde i fængslet. Noget af det utrolige ved ham var da netop, at han overlevede alle de år i fængsel.
4
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf JackieO » 29. sep 2016, 19:18

Sorenspige skrev:Jeg har aldrig hørt, at nogle folk tror, at Mandela døde i fængslet. Noget af det utrolige ved ham var da netop, at han overlevede alle de år i fængsel.


Nej, og hvordan kunne han blive den første sorte præsident i Sydafrika, hvis han var død, mens han sad fængslet?
3
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Sorenspige » 29. sep 2016, 19:38

JackieO skrev:
Sorenspige skrev:Jeg har aldrig hørt, at nogle folk tror, at Mandela døde i fængslet. Noget af det utrolige ved ham var da netop, at han overlevede alle de år i fængsel.


Nej, og hvordan kunne han blive den første sorte præsident i Sydafrika, hvis han var død, mens han sad fængslet?


Præcis. Det giver ingen mening.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Animi » 29. sep 2016, 19:44

Jeg læste engang en artikel om at der var en periode, hvor der åbenbart var mange der troede at der var 52 stater i USA - og ikke kun de 50.

Selv tænkte jeg også med det samme på Matador :P

Der er også en film (kan ikke lige huske hvilken) hvor min mor altid talte om en meget alvorlig scene, hvor den ene så pludselig slog en prut. Det har altid moret hende. Da vi så endelig så filmen, var der ingen prut i den scene. Min mor var ellers sikker på at det skete, men nej.

Så er der også noget med at rigtig mange amerikanere er sikker på at Sex and the City oprindeligt hed Sex in the City, og bliver forvirret når de ser and i stedet for in. Men der tænker jeg at forklaringen nok er at det godt kan lyde som 'in' når man hurtigt siger Sex 'n' the City.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf kidkomb » 29. sep 2016, 19:54

Jeg har troet at der var 52 stater i USA :blush: Jeg har sikkert hørt det et sted, for jeg har aldrig tjekket det.
De sidste 10 år har jeg bare været klar over at jeg IKKE ved hvor mange stater der er. Det er nemmere :lol:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Pixie88 » 29. sep 2016, 20:18

Flat Earth Society, der, i korte og meget simple træk, går ud på at jorden faktisk er flad. Det med at jorden runder skulle så enten være en illusion eller lidt a la Mandela effekten, hvor NASA gerne vil have os til at tro jorden er rund.

At der ikke er noget magnetfelt.

At verdens rigeste famile, Rothschild, ejer Associated Press, Reuters og hvad der ellers er, for at USA og Israel kan styre 100% hvad der vises i al verdens medier og dermed holde os låst fast i den illusion/hjernevaskelse som de har brug for, for at kunne køre deres egen agenda.
Rothschild er en jødisk familie, så Israel er dem der styrer USA, finansierer Islamisk Stat samt krigen mod dem.

Crisis actors.
En del mennesker påstår at terror i Europa og USA er et iscenesat skuespil. En af grundene til denne påstand er, at man mener at have set de samme mennesker (ofte sårede, pårørende eller tilskuere) til angrebene i Boston, Paris, Sandy Hook og Bruxelles.
Hvis man Googler det kommer der en del billeder frem.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Rapfisk » 29. sep 2016, 20:18

Jeg har lige hørt på svensk tv, at 970 svenskere rapporterede til myndighederne, at de havde set russiske missiler i luften over Sverige. Der var ikke et eneste, men der blev talt meget om risikoen (og så har der tilsyneladende været meteorstorm).
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Viskelæder » 29. sep 2016, 20:36

Pixie88 skrev:
Crisis actors.
En del mennesker påstår at terror i Europa og USA er et iscenesat skuespil. En af grundene til denne påstand er, at man mener at have set de samme mennesker (ofte sårede, pårørende eller tilskuere) til angrebene i Boston, Paris, Sandy Hook og Bruxelles.
Hvis man Googler det kommer der en del billeder frem.



Det med Crisis actors havde jeg aldrig hørt om før. Der er godt nok mange overbevisende billeder.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf dgd2007 » 29. sep 2016, 20:58

Aspargsen skrev:Det nærmeste jeg kommer Mandela effekten er sangteksterne, der hvor man i lang tid har gået og sunget med på en sang og pludselig en dag ser sangteksten og pludselig giver sangen meget mere mening [...]

Sjovt, jeg har haft den modsatte oplevelse. Fx tjekkede jeg engang teksten til en af mine "tidlig teenager"-sange ... og så gav den pludselig endnu mindre mening :D

0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf sortkaffe » 29. sep 2016, 20:58

Åh jeg elsker konspirationsteorier - for nogle af dem er så gode at man sidder der og tænker "Hvad nu hvis det er sandt?"

Ja jeg ved stadig ikke helt om jeg tror på at der har været mennesker på månen :blush:
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf kidkomb » 29. sep 2016, 20:59

Viskelæder skrev:
Pixie88 skrev:
Crisis actors.
En del mennesker påstår at terror i Europa og USA er et iscenesat skuespil. En af grundene til denne påstand er, at man mener at have set de samme mennesker (ofte sårede, pårørende eller tilskuere) til angrebene i Boston, Paris, Sandy Hook og Bruxelles.
Hvis man Googler det kommer der en del billeder frem.



Det med Crisis actors havde jeg aldrig hørt om før. Der er godt nok mange overbevisende billeder.

Jeg googlede lige og jeg kan da se ligheden, men jeg synes det er nemt at se at det ikke er den samme.
Der er lige en enkelt undtagelse, men ellers.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf dgd2007 » 29. sep 2016, 21:03

kidkomb skrev:Jeg har troet at der var 52 stater i USA :blush: Jeg har sikkert hørt det et sted, for jeg har aldrig tjekket det.
De sidste 10 år har jeg bare været klar over at jeg IKKE ved hvor mange stater der er. Det er nemmere :lol:

Nja, 50 er der ... eller rettere 46, for de 4 af dem hedder faktisk ikke "State", men "Commonweath ..." fx "of Massachusetts". :fløjt:

Men apropos film, teaterstykker eller andet, der ofte bliver forkert citeret, er der vist masser. Selv "Play it again, Sam" er vist forkert.
0

Tilbage til "Livets forhold"