Har I tændt for varmen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Har I tændt for varmen?

Ja
94
44%
Nej
121
56%

Afgivne stemmer: 215
kartoffelpizza
Kort karma: 17
Likede indlæg: 456

Re: Har I tændt for varmen?

Indlægaf kartoffelpizza » 7. okt 2017, 18:22

Vi har tændt på en halv for at tage råheden. Gulvarmen på badeværelset kører også.
0
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 392
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Falstria » 7. okt 2017, 18:33

kartoffelpizza skrev:Vi har tændt på en halv for at tage råheden. Gulvarmen på badeværelset kører også.

Hvis i kun har stillet termostaten på en halv, så lukker den vel slet ikke op? Det burde den ikke gøre.
0
kartoffelpizza

Indlægaf kartoffelpizza » 7. okt 2017, 18:36

Falstria skrev:
kartoffelpizza skrev:Vi har tændt på en halv for at tage råheden. Gulvarmen på badeværelset kører også.

Hvis i kun har stillet termostaten på en halv, så lukker den vel slet ikke op? Det burde den ikke gøre.

Hvorfor er her så blevet varmere? :genert: (I'm stupid).
Snyder vi os selv, og tror det?
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 7. okt 2017, 18:49

kartoffelpizza skrev:
Falstria skrev:

Har i ikke et termometer? :D

Er det da elvarme eller sådan noget mystisk?

Hvis det er en almindelig danfoss termostat fungere skalaen således:

termostat.jpg

http://hiti.danfoss.com/PCMPDF/VI51T601_begr-blok.pdf
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
kartoffelpizza

Indlægaf kartoffelpizza » 7. okt 2017, 18:51

Falstria skrev:
kartoffelpizza skrev:
Falstria skrev:

termostat.jpg

Nej, det er ikke el :lol: vi snyder bare os selv så.

Vi har intet termometer..
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 7. okt 2017, 18:54

kartoffelpizza skrev:
Falstria skrev:
kartoffelpizza skrev:
Falstria skrev:

termostat.jpg

Nej, det er ikke el :lol: vi snyder bare os selv så.

Vi har intet termometer..

Der er også termostater hvor skalaen går op til 8 og så er det pludseligt noget helt andet.

Hvor 1 svarer til 20 grader.

http://varme.danfoss.dk/PCMPDF/2_FJVR%2 ... edning.pdf
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 268
Likede indlæg: 1956

Indlægaf KinderBueno » 7. okt 2017, 19:56

Ja, det har vi. Vi gider under ingen omstændigheder at fryse, og vores hjem skal bare være lunt (og rart, synes vi jo). Jeg er virkelig glad for, at min kæreste er lige så kuldskær som jeg, og at han ikke skeler til varmeregningen. Han siger altid, at livet er for kort til at fryse indenfor, når vi i forvejen bor i et pissekoldt land. :P
4
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 200
Likede indlæg: 2430

Indlægaf Badesandalen » 8. okt 2017, 11:55

Nej, og jeg håber at kunne trække den til november. Det har sådan set også været planen de sidste par år, men der var ikke særligt godt isoleret i den gamle lejlighed og vi endte med at tænde i september allerede. :rulle: Det virker som om der er bedre isoleret her, plus nu er vi kommet ned på jorden og er lidt mere omringet af træer og andre huse, og vi har købt nogle tykke gardiner til stuen der kan lukke lidt mere af. Så :kryds: .
0
"I deal in pimp mentalities."
LaMariposa
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1469

Indlægaf LaMariposa » 8. okt 2017, 14:52

KinderBueno skrev:Ja, det har vi. Vi gider under ingen omstændigheder at fryse, og vores hjem skal bare være lunt (og rart, synes vi jo). Jeg er virkelig glad for, at min kæreste er lige så kuldskær som jeg, og at han ikke skeler til varmeregningen. Han siger altid, at livet er for kort til at fryse indenfor, når vi i forvejen bor i et pissekoldt land. :P

Hep! :worship:
1
Forstadskedelig :love:

I won't let it die
I can feel you when you're not around
When the night gets cold
We won't be alone
Brugeravatar
KinderBueno

Indlægaf KinderBueno » 8. okt 2017, 15:01

Apropos denne tråd, så har jeg jo for nylig boet et halvt år i Australien. Jeg ankom i juli i en region hvor vinteren er rigtig, rigtig kold - om natten ryger temperaturen under frysepunktet, og om dagen svinger det mellem 10-20 grader. Og ironisk nok, har jeg aldrig i mit liv frosset så meget, som jeg gjorde dér... i Australien. De fleste af husene var bare ikke isoleret. Og når man talte med de lokale om det, så var kommentaren ofte, at "det går jo ikke at isolere, det bliver aaaaaalt for varmt om sommeren jo!!!" - Aaarh, venner. Isolering virker ligesom begge veje. Termodynamik er smart på den måde. Men det var altså en udpræget misforståelse, og de fleste dealede bare med, at hvis det var 12 grader udenfor, så var det også 12 grader indenfor. Brrrrrrr.
0
LaMariposa
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1469

Indlægaf LaMariposa » 8. okt 2017, 15:22

KinderBueno skrev:Apropos denne tråd, så har jeg jo for nylig boet et halvt år i Australien. Jeg ankom i juli i en region hvor vinteren er rigtig, rigtig kold - om natten ryger temperaturen under frysepunktet, og om dagen svinger det mellem 10-20 grader. Og ironisk nok, har jeg aldrig i mit liv frosset så meget, som jeg gjorde dér... i Australien. De fleste af husene var bare ikke isoleret. Og når man talte med de lokale om det, så var kommentaren ofte, at "det går jo ikke at isolere, det bliver aaaaaalt for varmt om sommeren jo!!!" - Aaarh, venner. Isolering virker ligesom begge veje. Termodynamik er smart på den måde. Men det var altså en udpræget misforståelse, og de fleste dealede bare med, at hvis det var 12 grader udenfor, så var det også 12 grader indenfor. Brrrrrrr.

Da jeg flyttede til Spanien i februar og skulle finde værelse dernede undrede jeg mig over, hvorfor nogle opslag gjorde så meget ud af, at de havde varme i lejlighederne. Det viste sig at være fordi, at der ikke var installeret varme de andre steder. Nøj, jeg frøs i mit ikke-opvarmede værelse der første par måneder.
0
Forstadskedelig :love:

I won't let it die
I can feel you when you're not around
When the night gets cold
We won't be alone
Brugeravatar
KinderBueno

Indlægaf KinderBueno » 8. okt 2017, 16:12

LaMariposa skrev:
KinderBueno skrev:Apropos denne tråd, så har jeg jo for nylig boet et halvt år i Australien. Jeg ankom i juli i en region hvor vinteren er rigtig, rigtig kold - om natten ryger temperaturen under frysepunktet, og om dagen svinger det mellem 10-20 grader. Og ironisk nok, har jeg aldrig i mit liv frosset så meget, som jeg gjorde dér... i Australien. De fleste af husene var bare ikke isoleret. Og når man talte med de lokale om det, så var kommentaren ofte, at "det går jo ikke at isolere, det bliver aaaaaalt for varmt om sommeren jo!!!" - Aaarh, venner. Isolering virker ligesom begge veje. Termodynamik er smart på den måde. Men det var altså en udpræget misforståelse, og de fleste dealede bare med, at hvis det var 12 grader udenfor, så var det også 12 grader indenfor. Brrrrrrr.

Da jeg flyttede til Spanien i februar og skulle finde værelse dernede undrede jeg mig over, hvorfor nogle opslag gjorde så meget ud af, at de havde varme i lejlighederne. Det viste sig at være fordi, at der ikke var installeret varme de andre steder. Nøj, jeg frøs i mit ikke-opvarmede værelse der første par måneder.

Argh, det giver ingen mening! Jeg holder på, at de ville egne sig bedre til det kolde, nordlige klima, end vi som bor her, gør. Godt være her er koldt en stor del af tiden, men det er altså kun udenfor!
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 258
Likede indlæg: 5307

Indlægaf sigge » 9. okt 2017, 06:20

Jeg tændte her til morgen. Det bliver alligevel en tand for koldt, når nattemperaturen nærmer sig 0°.
0
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 481
Likede indlæg: 4598

Indlægaf Sophaya » 9. okt 2017, 06:33

Vi tændte i går. For satan, det er blevet koldt.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Ficus
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1740

Indlægaf Ficus » 9. okt 2017, 06:37

Vi tændte også i går. Måtte ty til strømper fordi her blev fodkoldt, så de blev tændt
0

Tilbage til "Livets forhold"