Maskulint og feminint

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Maskulint og feminint

Indlægaf dgd2007 » 28. okt 2016, 10:13

paint skrev:[...]
Så nu er det bare at komme i gang med dette her:

Billede

Njaeh, det ved jeg nu ikke rigtig. Du har selvfølgelig ret i, at kvinder procentvis har bredere hofter for at muliggøre fødsler. Men jeg synes nu roligt, man kan lægge målebåndet væk.

For mig er det feminine/kvindelige meget mere noget med de umiddelbare reaktioner - og fysisk ting som den lidt lysere tient, de blødere former og alt sådan noget. Jeg vil endda sige, at det nogle gange nærmest kan fremhæve det kvindelige, når de mere stereotype "målebåndskarakteristika" er lidt underspillede. Du kan sagtens have en lang hage og være 1.90 høj og have ultrasmå bryster - og være ekstremt feminin. Det synes jeg, gør det mere spændende, end hvis det hele var et spørgsmål om at stille op til en opmåling. :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Maskulint og feminint

Indlægaf Slettet bruger » 28. okt 2016, 10:18

dgd2007 skrev:
paint skrev:[...]
Så nu er det bare at komme i gang med dette her:

Billede

Njaeh, det ved jeg nu ikke rigtig. Du har selvfølgelig ret i, at kvinder procentvis har bredere hofter for at muliggøre fødsler. Men jeg synes nu roligt, man kan lægge målebåndet væk.

For mig er det feminine/kvindelige meget mere noget med de umiddelbare reaktioner - og fysisk ting som den lidt lysere tient, de blødere former og alt sådan noget. Jeg vil endda sige, at det nogle gange nærmest kan fremhæve det kvindelige, når de mere stereotype "målebåndskarakteristika" er lidt underspillede. Du kan sagtens have en lang hage og være 1.90 høj og have ultrasmå bryster - og være ekstremt feminin. Det synes jeg, gør det mere spændende, end hvis det hele var et spørgsmål om at stille op til en opmåling. :)


For mig er WHR på en kvinde meget entydigt den mest seksuelle egenskab, og det er et minimumskrav at det er i orden for at jeg kan have et romantisk forhold til hende. En kvinde med en ratio på 0,9 kommer jeg aldrig til at være i forhold med uanset hvor sød og dejlig hun ellers måtte være - jeg ville altid gå og begære kvinder med mere attraktive mål.
0
Brugeravatar
Peter Post
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. aug 2016, 12:57
Kort karma: 5
Likede indlæg: 87

Re: Maskulint og feminint

Indlægaf Peter Post » 28. okt 2016, 10:19

Jasmin skrev:0,69
Ja, jeg måtte jo prøve :D
Så du er lidt Marilyn Monroe ;)
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43976

Re: Maskulint og feminint

Indlægaf paint » 28. okt 2016, 10:24

dgd2007 skrev:
paint skrev:[...]
Så nu er det bare at komme i gang med dette her:

Billede

Njaeh, det ved jeg nu ikke rigtig. Du har selvfølgelig ret i, at kvinder procentvis har bredere hofter for at muliggøre fødsler. Men jeg synes nu roligt, man kan lægge målebåndet væk.

For mig er det feminine/kvindelige meget mere noget med de umiddelbare reaktioner - og fysisk ting som den lidt lysere tient, de blødere former og alt sådan noget. Jeg vil endda sige, at det nogle gange nærmest kan fremhæve det kvindelige, når de mere stereotype "målebåndskarakteristika" er lidt underspillede. Du kan sagtens have en lang hage og være 1.90 høj og have ultrasmå bryster - og være ekstremt feminin. Det synes jeg, gør det mere spændende, end hvis det hele var et spørgsmål om at stille op til en opmåling. :)


Naturligvis, vil der altid være forskellige personlige præferencer, af den éne eller anden art. Men udsætter man (og det har man gjort) et meget stort antal mænd for billeder af kvinder, med forskellige mål - så er resultaterne ret slående. Stort set alle mænd, valgte kvinder med 0.7 ratio (eller tæt på) og for kvinder mht. mænd, var det 0.9.

Jeg vil gætte på at disse mål, som det også er nævnt, handler om det generelle helbred og tilsvarende fertilitet.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Maskulint og feminint

Indlægaf Jasmin » 28. okt 2016, 10:26

Peter Post skrev:
Jasmin skrev:0,69
Ja, jeg måtte jo prøve :D
Så du er lidt Marilyn Monroe ;)


0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Maskulint og feminint

Indlægaf Anilara » 28. okt 2016, 10:51

Jasmin skrev:
Anilara skrev:Ovenpå al den køns-kage virak tænkte jeg, at det kunne være spændende at høre, hvad I først og fremmest finder hhv. særligt maskulint og feminint?
Nævn gerne både forskellige materielle ting og menneskelige karaktertræk (fysisk/psykisk).

Eller synes nogen måske, at der ikke længere kan tales om, at noget er tilhørende primært maskuline/feminine værdier?
Jeg syntes efterhånden at de begreber er ved at være lidt flydende. Og indeholder vi ikke lidt af begge? Når jeg spiller fodbold, så både spytter og bander jeg som en havnearbejder på banen. Bagefter kan jeg da godt trække i en fræk kjole og være meget tøset. Jeg syntes min kæreste er meget maskulin lige meget hvad han laver fordi han er den person som han er.

Men du siger jo så netop at fodbold, at spytte og bande er maskulint, eller? :)
Og så kan det være jeg ikke forstår det, men du starter med at spørge, om vi ikke alle indeholder noget af begge dele, men samtidig indeholder din kæreste ikke noget du finder feminint?
Jeg spørger blot for at få uddybet.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Maskulint og feminint

Indlægaf dgd2007 » 28. okt 2016, 10:55

Arh, jeg ved ikke. Jeg snakker ikke om, at kvinder skal ligne mænd, eller havd der nu antydes :)
Men altså jeg tager nu også den slags undersøgelser med et gran salt. For det første er det nok en bestemt type, der deltager i sådan noget. Og - ikke at forglemme - det er jo meget kulturbestemt. Der er/har været tider og steder, hvor det fx blev regnet den yderste attråværdighed, når kvinden var meget frodig/tyk, og som nok noget ret sjældent i verdenshistorien har det i den vestlige verden i det 20. århundrede været det modsatte. Jeg tror, man skal passe på med at tillægge den slags tid- og stedbetingede "idealer" en universel korrekthed.
1
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Maskulint og feminint

Indlægaf Jasmin » 28. okt 2016, 12:06

Anilara skrev:
Jasmin skrev:
Anilara skrev:Ovenpå al den køns-kage virak tænkte jeg, at det kunne være spændende at høre, hvad I først og fremmest finder hhv. særligt maskulint og feminint?
Nævn gerne både forskellige materielle ting og menneskelige karaktertræk (fysisk/psykisk).

Eller synes nogen måske, at der ikke længere kan tales om, at noget er tilhørende primært maskuline/feminine værdier?
Jeg syntes efterhånden at de begreber er ved at være lidt flydende. Og indeholder vi ikke lidt af begge? Når jeg spiller fodbold, så både spytter og bander jeg som en havnearbejder på banen. Bagefter kan jeg da godt trække i en fræk kjole og være meget tøset. Jeg syntes min kæreste er meget maskulin lige meget hvad han laver fordi han er den person som han er.

Men du siger jo så netop at fodbold, at spytte og bande er maskulint, eller? :)
Og så kan det være jeg ikke forstår det, men du starter med at spørge, om vi ikke alle indeholder noget af begge dele, men samtidig indeholder din kæreste ikke noget du finder feminint?
Jeg spørger blot for at få uddybet.
LOL! Ja, jeg kan godt se det er noget rod jeg har skrevet.
Hm! Tænker nok ikke så meget over hvad som er det ene eller andet. Syntes måske heller ikke at fodbold er specielt maskulin. Tredje halvleg hos os er en stor hønsegård. ;)
Min kæreste er bare all mand i mine øjne.
1
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Maskulint og feminint

Indlægaf Aspargsen » 28. okt 2016, 13:57

paint skrev:
dgd2007 skrev:Hende på billederne har da også lidt "V"(?)
Men kvinders hårgrænse går ofte ligesom lidt lavere på kraniet i det hele taget, synes jeg. :)


Hvis vi taler om det rent fysiske, i form af kvindelige attributter - i forbindelse med, hvad det modsatte køn finder attraktivt og kvindeligt, kan det hele koges ned til den såkaldte 0.7 ratio. Dvs forholdet mellem hoftemål og taljemål, skal være 70% (waist measurement is 70% of the hip measurement). Ideelt skulle det være 63.5 cm talje/91 cm hoftemål

Disse kvinder har det ( på nær Marilyn Monroe, som var en 0.69. De andre på billedet, har det præcist. (Marilyn Monroe, først fra venstre, herefter
Sophia Loren, Alessandra Ambrosio (min personlige favorit ;) ) og Venus de Milo.

Billede


For mænds vedkommende, skal ratio være 0.9.

Omfattende videnskabelige undersøgelser viser, at netop disse mål (altså målforholdet) er det ideelle ;)

"A WHR (waistHipRatio) of 0.7 for women and 0.9 for men have been shown to correlate strongly with general health and fertility. Scientists have discovered that the waist-hip ratio (WHR) is a significant factor in judging female attractiveness. Women with a 0.7 WHR are usually rated as more attractive by men from European cultures.

Så nu er det bare at komme i gang med dette her:

Billede


Dejlig favorit :fløjt:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
yessup
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. maj 2016, 14:36
Kort karma: 0
Likede indlæg: 23

Re: Maskulint og feminint

Indlægaf yessup » 29. okt 2016, 15:57

Frem for alt:

Maskulint: At turde gå imod strømmen

Feminint: At følge lemmingeagtigt efter hvad der er populært

Derfor står mændene for meget af innovationen i samfundet. Det er jo de færreste nye ting der er populære eller vigtige lige fra starten, så at turde beskæftige sig med noget der ikke er hipt er en vigtig egenskab.

Inden kvinderne nu bliver alt for sure på mig vil jeg dog nævne at mændenes egenrådighed også har en bagside. Det kan nemt udvikle sig til noget dumstædigt, og dermed konfliktskabende. At mændene står for en stor del af volden i samfundet har tildels noget med samme "mig alene-vide"-attitude at gøre.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Maskulint og feminint

Indlægaf Novella » 29. okt 2016, 16:17

Sur er sådan noget små børn bliver, yessup. Sur er slet en følelse, jeg gider spilde på sådan noget, som du lige skrev. Det kunne til gengæld være interessant høre, om mænd ikke følger lemmingeagtigt efter Teslaer, fodbold, DW-ure, sneakers, tilbud i Biltema, varmepumper, Sonos, outdoorudstyr, tekniske uddannelser, rødvin, specialøl, islandske burgere, tatoveringer eller fuldskæg - eller om det kun er lemmingeagtigt at følge efter trends, når det er kvinder, der gør det?
3
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Maskulint og feminint

Indlægaf Aspargsen » 31. okt 2016, 01:34

Novella skrev:Sur er sådan noget små børn bliver, yessup. Sur er slet en følelse, jeg gider spilde på sådan noget, som du lige skrev. Det kunne til gengæld være interessant høre, om mænd ikke følger lemmingeagtigt efter Teslaer, fodbold, DW-ure, sneakers, tilbud i Biltema, varmepumper, Sonos, outdoorudstyr, tekniske uddannelser, rødvin, specialøl, islandske burgere, tatoveringer eller fuldskæg - eller om det kun er lemmingeagtigt at følge efter trends, når det er kvinder, der gør det?

Jeg havde sådan håbet af du havde taget fat i "Derfor står mændene for meget af innovationen i samfundet. " og var kommet med en liste af innovative kvinder :genert:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Maskulint og feminint

Indlægaf Novella » 31. okt 2016, 04:36

Hvorfor det? Jeg kan godt finde en liste med innovative kvinder, men jeg er selv en af dem, og mig kender du jo ikke. Jeg arbejder med innovation hver dag, selv om du ikke hører om mig. Det gør du sikkert også. Du går også lemmingeagtigt efter trends - ikke dem alle, men en del af dem. Det gør jeg også. Jeg interesserer mig ikke for Lykkehjulet og indbagt mørbrad, men det var the shit i 1990. Mennesker går lemmingeagtigt efter trends. Det er sådan noget underligt ynke-provo at forsøge at gøre det til et feminint tankesæt.
2

Tilbage til "Livets forhold"