Hvor lang tid står du under bruseren?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf Puffi » 16. sep 2015, 18:33

Jeg har faktisk aldrig taget tid, men det tager ikke ret lang tid. Med mindre jeg skal vaske hår. Det tager en krig. Men selve shampoo'ingen (er det et ord?) foregår med vandet slukket. Det gør indsæbning af korpus også. Et par gange om måneden står jeg dog og lader det varme vand hamre over mig indtil der ikke er mere varmt vand. Det er heaven og er som et knus :love:
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf MyGirl » 17. sep 2015, 14:30

3-5 minutter vil jeg tro..
0
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf tjald62 » 17. sep 2015, 19:38

Er buschauffør til hver dag så er ofte mentalt træt når jeg kommer hjem. Så ca. 20 til 25 minutter hver anden dag hvor jeg bare står og slapper af under en god varm bruser.
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf A 7 » 18. sep 2015, 11:33

2-3 minutter. Det skal bare overstås.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf Karkluden » 20. sep 2015, 20:26

Jeg bader eftermiddag eller aften, og 5-6 gange om ugen, fordi jeg træner næsten hver dag.
Mine bade varer maksimalt 10 minutter (for jeg har taget tid på det), og det er, når det er den HELT store tur med scrub, barbering af ben, armhuler og forneden, hårkur, ansigtsmaske og hallihalløj. Og så er vandet jo slukket, når der bliver sæbet ind osv, og jeg fylder lidt vand i en skål og skyller skraberen i den fremfor løbende vand. Så vandet løber måske reelt kun 5 minutter på de allerlængste bade.
På almindelige bade løber vandet nok omkring 2 minutter, men jeg er også korthåret.

Jeg bader halvt/halvt i fitness world og derhjemme, og jeg er obs på ikke at bruge varmt-varmt vand - både pga regningen og fordi min hud og hår ikke kan tåle det.

Jeg kan i øvrigt uden problemer nå bad inkl barbering og hårkur, indsmøring af krop og ansigt, fuld fest-krigsmaling med contouring og hele gøgemøget, føntørring af korthårsfrisure + styling OG påklædning inkl. størmpebukser, flot kjole osv på under 30 minutter. Det er, no shit, mig der sidder og venter på min, mandlige, kæreste, når vi skal noget.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. sep 2015, 23:02

Omkring fem minutter løber vandet nok. Det er slukket, når jeg sæber mig ind.
Hvis jeg kun skal vaske kroppen, er 1-2 minutter med rindende vand rigeligt.

Jeg må indrømme, at jeg synes, at bade, der fast varer 15-20 min., er en uvane, medmindre man har et stort hår at vaske.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf Pandesteg » 21. sep 2015, 07:49

2-3 minutter vil jeg skyde på. Lidt længere når jeg skal vaske hår og barbere ben, men der er vandet så slukket noget af tiden.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf Vixen » 21. sep 2015, 08:07

10 minutter. 7 hvis jeg ikke barberer ben og hoo-ha. :slem:
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf Bøtte » 23. sep 2015, 00:26

Omkring 5 min, tror jeg. Lidt længere hvis jeg har barnet med, for så skal hun også vaskes og pjatte lidt.

En gang i mellem kan jeg godt stå der længere under meget varmt vand :love:

I dag tog det max 20 sekunder, havde nemlig glemt at der var lukket for varmen, så vandet var iskoldt. Var det ikke fordi jeg havde været ude og løbe, var jeg sprunget over det.
Jeg brugte dog også et minut på at vaske hår i håndvasken.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf ExCoastal » 25. sep 2015, 19:29

Max 5 minutter. Dels har jeg altid taget hurtige brusebade, og dels slår vandforsyningen os hård oveni hovedet, hvis vi bruger for meget vand. Noget med noget tørke i Californien...

Min kone er også lynhurtig under bruseren, men både min søn og papdatter kan bruge evigheder. Men efter vi har set de seneste regninger for vores vandforbrug, så kommer der en advarsel efter 5 minutter, og 2-3 minutter senere kommer den sidste advarsel :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf girl_beat » 25. sep 2015, 19:47

ExCoastal skrev:Max 5 minutter. Dels har jeg altid taget hurtige brusebade, og dels slår vandforsyningen os hård oveni hovedet, hvis vi bruger for meget vand. Noget med noget tørke i Californien...

Min kone er også lynhurtig under bruseren, men både min søn og papdatter kan bruge evigheder. Men efter vi har set de seneste regninger for vores vandforbrug, så kommer der en advarsel efter 5 minutter, og 2-3 minutter senere kommer den sidste advarsel :)[/:)


Det må vel også give mening for børnene? Altså, at man ikke bruger løs af ressourcerne til sig selv, når tørke rent faktisk er en trussel?

Selv tager jeg 3-4 min. bade uden hårvask og 10-15 min. inkl. hårvaske og diverse barbering :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf Dime » 25. sep 2015, 19:50

Nogle gange 1 minut, nogle gange 20 minutter... Det afhænger af humør og så'n...
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf ExCoastal » 25. sep 2015, 21:28

girl_beat skrev:
Det må vel også give mening for børnene? Altså, at man ikke bruger løs af ressourcerne til sig selv, når tørke rent faktisk er en trussel?

Selv tager jeg 3-4 min. bade uden hårvask og 10-15 min. inkl. hårvaske og diverse barbering :)


Det giver meget mening for dem lige nu, fordi der er nogle ret håndgribelige beviser på, at vi er nødt til at spare på vandet. Græsplænen er gul og brun og er helt gået ud flere steder, og det har de naturligvis spurgt om.

Min søn stiller flere spørgsmål, fordi han gerne vil forstå, hvordan det hele hænger sammen. Sidste år da vi kørte forbi en af de enorme kunstige søer bemærkede han, hvor lidt vand, der var tilbage, så nu forstår han godt, at vi er nødt til at spare på vandet.
0
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf Puffi » 26. sep 2015, 23:21

Åh ja, badekar. Det savner jeg, voksede op kun med badekar. At ligge der og bare ligge :lun:
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Hvor lang tid står du under bruseren?

Indlægaf Vaginetta » 27. sep 2015, 00:52

Man kan bestille oppustelige badekar til voksne hjem via eBay. :D Har selv overvejet det fordi det ærgrer mig at man ikke (længere?) har tradition for badekar i Danmark. I nogle lande er der nærmest altid installeret badekar uanset hvor småt badeværelset så måtte være.

$_12.JPG


Mht. brusebad står jeg der gerne 5-10 minutter til hverdag (vil hellere prioritere at sove om morgenen :træt: ) men hvis jeg rigtig skal forkæle mig selv eller har haft en stresset dag/hård løbetur kan jeg sagtens stå der 20-30 minutter. Elsker det. Og fri mig for "sparebrusere" hvor man nærmest når at blive kold midt i processen og det tager 42 år at vaske shampooen ud. Til gengæld fyrer jeg sjældent op for radiatorerne, så jeg bilder mig ind at klimaregnskabet går lige op. :deer:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Livets forhold"