Bruger du cykelhjelm når du cykler?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Bruger du cykelhjelm?

Ja
56
54%
Nej
48
46%
 
Afgivne stemmer: 104
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bruger du cykelhjelm når du cykler?

Indlægaf Slettet bruger » 21. okt 2016, 06:06

Rapfisk skrev:
abcd skrev:
Rapfisk skrev:Kan man høre cykelklokker med motorcykelhjelm på? For så kunne jeg godt se nogle fordele også i forhold til at holde varmen om vinteren.


Jeg har tilfældigvis en motorcykelhjelm og en kaffekop der kan simulere ringeklokke på hjemmekontoret, og et hurtigt eksperiment tyder på at svaret er ja :-)

:D

Også i trafikken og på 4-5 meters afstand?


Det vil jeg tro, de dæmper ikke voldsomt, men det måtte komme an på en prøve. Jeg har altid kørt med ørepropper på motorcykel fordi vindstøjen ellers hurtigt bliver ulidelig når man kommer over 50 km/t, og selv med ørepropper kan man stadig let høre dytten og udrykning - de skarpe lyde slipper igennem.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Bruger du cykelhjelm når du cykler?

Indlægaf thomassneum » 21. okt 2016, 06:43

Novella skrev:Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste argument for at lade være.


Her er to:

- Jeg kan bedre lide at cykle uden.
- Det er ikke et lovkrav.

:)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Bruger du cykelhjelm når du cykler?

Indlægaf Oddinary » 21. okt 2016, 06:43

Nej, jeg har ikke en. Jeg har aldrig før væltet på cykel, og bruger ikke cyklen til daglig transport, så det er ikke så ofte, jeg overhovedet bruger den. Men jeg synes også, at en lille formindsket risiko for hovedtraumer eller traumer, der er en lille smule mindre alvorlige, er værd at bruge cykelhjelm for. Og jeg ved godt, at mine sjældne cykelture ikke fritager mig for risikoen for ulykker. Men jeg er studerende, og har endnu ikke gidet prioritere den udgift - men jeg ved godt, jeg er en kæmpe idiot. :genert:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Bruger du cykelhjelm når du cykler?

Indlægaf godtnavn » 21. okt 2016, 09:47

Den eneste gang jeg har været tæt på at blive ramt i trafikken var den ene gang jeg gav en cykelhjelm en chance, jeg kan ikke orienterer mig ordentlig med hjelmen, resultatet var at jeg nær var blevet ramt. Så jeg vil ikke gamble med min sikkerhed, så tager ikke hjelm på :)

Har de sidste 20 år cyklet til og fra skole/arbejde i københavn, afstande på alt fra 2-10 km hver vej dagligt, aldrig er jeg faldet. Jeg er derimod gledet i badet, og faldt heldigvis heldigt. Skal jeg passe på min hjerne giver hjelm i badet bedre mening end på cyklen, ingen af stederne har jeg dog tænkt mig at gå med hjelm.

Ikke en gang når jeg får en elcykel har jeg tænkt mig det, men det bliver også en kassecykel med el og altså ikke en cykel jeg kommer til at køre hurtigt på, el'en gør bare at jeg kan cykle normalt tempo uden at kampsvede på en kassecykel :P
0

Tilbage til "Livets forhold"