Når I inviterer gæster til fødselsdag....

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: Når I inviterer gæster til fødselsdag....

Indlægaf Kanga » 18. okt 2016, 19:01

Årh, bum bum...

Når vi inviterer, er det lidt forskelligt, hvad vi gør.
Da jeg havde fødselsdag sidst, var folk inviteret til kaffe, boller og kage. Færdig!
Min kæreste er lige fyldt halvrund, han inviterede på restaurant.
Da vores søn havde fødselsdag i sommers, inviterede vi til eftermiddagskaffe, bagerens theboller og købe-brunsvigermand, og så let aftensmad, til de der blev.

Egentlig er jeg mest til, at invitere til eftermiddagskaffe og ikke mere. Jeg hader at lave mad til mange, og synes jeg ender med at stå mere i køkkenet, end jeg er sammen med gæsterne.

Når vi bliver inviteret, er det oftest et halv- eller heldagsarrangement. Det er jeg, eller vi, ikke så vilde med. Hele dagen går med det, vi får ikke lavet noget andet den dag og ja, vi synes nok bare ikke det er så fantastisk, at sidde der i familiens skød i 6+ timer. Vi laver så heller ikke noget, andet end at sidde. Ingen dybere samtaler, en gåtur, et spil eller andet. Dét er dræbende.

Kanga
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Når I inviterer gæster til fødselsdag....

Indlægaf Spjaerten » 18. okt 2016, 19:06

I min familie er det enten frokost og kaffe eller kaffe og aftensmad.

Jeg elsker at fejre min fødselsdag og holder det gerne af flere omgange, familie som bor i den anden ende af landet og 1-2-3 vennegrupper - alt efter hvilke arrangementer jeg ender med at holde.

Venner & veninder inviterer ofte til middag eller fest.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Når I inviterer gæster til fødselsdag....

Indlægaf Urtekussen » 19. okt 2016, 05:31

Vi plejer at invitere til kaffe + et måltid.
Så er det lidt forskelligt, om det bliver frokost eller aftensmad.
Jeg orker ikke rigtigt at have gæster meget længere.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Når I inviterer gæster til fødselsdag....

Indlægaf Allmost_Famous » 19. okt 2016, 05:54

Sønnike har næsten lige holdt rund fødselsdag for familien, og der blev folk inviteret til frokostbuffet (ok stor salatbar, varm mad, pølsehorn, øl, sodavand, og diverse andre læskedrikke), en hyggelig gåtur, og efterfølgende kage, varm kakao med flødeskum, kaffe og te, og så kom der rigeligt med chokolade på bordene.

Vi var omkring 20 personer.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Når I inviterer gæster til fødselsdag....

Indlægaf Guilded_Lily » 19. okt 2016, 10:41

Før i tiden slog min bror og jeg ofte sammen og inviterede til aftensmad hos min mor. Så var det mostre, onkler, fætre og kusiner, der var inviteret. Vi kunne nå op på 15-16 stykker.

Senere, da både brormand og jeg blev mere satte, ændredes det til - for mit vedkommende - brunch for mor + søskende og kærester, kaffe og kage for svigerfamilien (min mor blev gerne hele dagen). Jeg ville gerne have alle samlet, men jeg har ikke plads. Nu er det endt med kaffe og kage for svigerne, svoger+kæreste og bror, svigerinde og deres søn (min mor er ikke mere). Det er mest af deres hensyn: svigerfar er syg og magter ikke ret meget, nevøen er så lille, han heller ikke klarer en heldagstur ret godt (eller det er nok nærmere svigerinden). Det gælder så for både min egen, mandens og børnenes fødselsdage.

I dag sidder vi i et sommerhus og tager en gåtur i klitterne med aftensmad på Flammen i aften. I morgen kommer svoger og kæresten til noget aftensmad af en art - sikkert fisk. Og det er så det for i år.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Når I inviterer gæster til fødselsdag....

Indlægaf Novella » 21. okt 2016, 04:23

zembra1986 skrev:Jeg må indrømme at jeg får lidt et chok når jeg høre, at det for flere mennesker er standarten, at blive inviteret til enhver fødselsdag i familien :genert:

En familie kan jo nemt bestå af 20 mennesker, dvs man render til fødselsdag 20 gange om året?....og det er bare med familien, så kommer evt. venners fødselsdage udover det

Det havde jeg godt nok ikke orket! :genert: men hvis man nyder det, så er alt jo fint :D

Det er min familie, det der - og jeg nyder det ikke altid. Vi kommer som regel til hinandens tamtam, og det er ikke velset at melde afbud, fordi man har brug for at ligge på sofaen en weekend, men det er jeg somme tider nødt til for at hænge sammen. Det er slet ikke velset ikke at holde noget, heller ikke når man ikke orker.

Det hele er sådan set ment godt, fordi "man skal fejre de begivenheder, der er" men det tager periodevis temmelig meget tid og mange penge. Vi har fx seks fødselsdage i august.

Min familie er sød og dejlig, det er ikke sådan. De går bare psykopatamok i sådan nogle ting her. Til jul giver alle tyve familiemedlemmer hinanden gaver. Vi taler cirka 20 x 20 gaver. Det ligner en eksplosion i en gavepapirsfabrik bagefter.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Når I inviterer gæster til fødselsdag....

Indlægaf Rapfisk » 21. okt 2016, 19:48

Novella skrev:
zembra1986 skrev:Jeg må indrømme at jeg får lidt et chok når jeg høre, at det for flere mennesker er standarten, at blive inviteret til enhver fødselsdag i familien :genert:

En familie kan jo nemt bestå af 20 mennesker, dvs man render til fødselsdag 20 gange om året?....og det er bare med familien, så kommer evt. venners fødselsdage udover det

Det havde jeg godt nok ikke orket! :genert: men hvis man nyder det, så er alt jo fint :D

Det er min familie, det der - og jeg nyder det ikke altid. Vi kommer som regel til hinandens tamtam, og det er ikke velset at melde afbud, fordi man har brug for at ligge på sofaen en weekend, men det er jeg somme tider nødt til for at hænge sammen. Det er slet ikke velset ikke at holde noget, heller ikke når man ikke orker.

Det hele er sådan set ment godt, fordi "man skal fejre de begivenheder, der er" men det tager periodevis temmelig meget tid og mange penge. Vi har fx seks fødselsdage i august.

Min familie er sød og dejlig, det er ikke sådan. De går bare psykopatamok i sådan nogle ting her. Til jul giver alle tyve familiemedlemmer hinanden gaver. Vi taler cirka 20 x 20 gaver. Det ligner en eksplosion i en gavepapirsfabrik bagefter.

Det lyder som min familie. Jeg elsker det! :love:
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Livets forhold"