Fortæl din historie om din start på livet

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf canoodle » 16. sep 2015, 08:34

Nogle af os har fået hele historien om hvornår vi blev undfanget, fødselshistorien, hvordan vores søskende reagerede osv. Jeg kan godt lide min egen historie, måske vil i dele jeres?
0
All Adventurous women do
Akehurst2
Indlæg: 14147
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40607

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Akehurst2 » 16. sep 2015, 08:41

Mine forældre skulle holde nytår hos mine bedsteforældre. Men det sneede så meget, at de ikke kunne komme ned til mine bedsteforældre på landet, så de var nødt til at holde nytårsaften alene i lejligheden (havde min storebror, der kun var knap et år på det tidspunkt, så der var ikke noget med at gå i byen).

I september blev jeg født :-D

Min storebror, der så var ca. 1½ på det tidspunkt bød mig velkommen hjem fra hospitalet ved at kigge ned i vuggen og sige "hej lille" :love:
2
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6327
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 765
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14494

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Pjeps » 16. sep 2015, 09:09

Min mor skulle starte op på p-piller efter sin første graviditet. Det fik hun ikke lov til af lægen , da hun allerede var temlig gravid, lidt over halvvejs . Og så kom jeg 4 mdr efter.
2
:ninja:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6167
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16125

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Urtekussen » 16. sep 2015, 09:17

Da jeg skulle fødes, arbejdede min far ved den lokale havnefest.
Søndag var sidste dag, og ud over at slæbe ølkasser, fik de vist også tømt nogle.
Min mor overnattede hos mine bedsteforældre, og han blev ringet hjem af min farmor at nu var det altså nu.

Det var søndag aften, og jeg kom først mandag aften.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3724
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11268

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Danseprinsesse » 16. sep 2015, 09:26

Næh, det var et hyggeligt emne. :)

Jeg var ikke planlagt (vi er 4 søskende, og min mor har engang sagt, at det kun var min bror, der var planlagt - han er nr. 3).
Min mor arbejdede dengang som sygeplejerske Augustenborg Hospital og har sagt, at der blev jeg undfanget, mine forældre boede ikke sammen og sås kun i weekenden.
Da jeg så var på vej flyttede de sammen i en lejlighed med "das" i gården, hvor jeg boede det første år af mit liv. Ganske uvidende om det skabte jeg en del drama i familien, fordi jeg ikke blev døbt og fordi mine forældre valgte at jeg skulle hedde "Ditte", ingen af delene var velanset blandt bedsteforældrene.
1 år senere var min mor gravid med min søster og de købte det hus, der blev vores barndomshjem. Da jeg var 16 måneder gammel blev jeg storesøster for første gang.

Mere end det kan jeg faktisk ikke huske at have fået fortalt. Men for ikke så længe siden fortalte min kusine, der er en del ældre end mig, at hun kan huske, at det var min far, der tog en stor del af barslen med mig, hvilket jo har været lidt usædvanligt på det tidspunkt. Jeg må huske at bede min far fortælle lidt mere..
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Fru Sunshine » 16. sep 2015, 09:34

Da min mor fik veer, ville min far lige se et afsnit af Maverick færdig, inden de kørte. Det fik han så IKKE lov til.
På vejen derop fik han så spurgt, om det gjorde ondt, og det tog min mor altså ikke ret pænt. Nøj, hun blev sur.

Nå, men vel ankommet på hospitalet, blev min far sendt hjem (dengang deltog fædrene ikke ret ofte), men han for vild på hospitalet og endte med at løbe rundt nede i kælderen, hvor han endte ved kapellet. Der mødte han en portør, der spurgte, om han havde en oppe på fødeafdelingen, så min far var åbenbart ikke den eneste forvildede far, der var endt dernede.

Han var så lige nået hjem, da der blev ringet, at jeg var blevet født.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16232
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32435

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf icelady » 16. sep 2015, 09:34

Min far og mor havde sex og så blev jeg født 9 mdr efter. Det er det.

Selvom min far (efter sigende) hurtigt var ude med kommentarer ala "Sikker på, hun er min?"
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf computermus » 16. sep 2015, 09:38

Da jeg blev født,var hverken min biologiske "mor" eller "mormor" klar over at jeg var på vej.
Min "mor" tænkte ikke på andet efter at jeg var blevet født,end at hun ville hjem til sin mor.Sygehuspersonalet så også ret hurtigt at hvis min "mor" fik mig med hjem ville der ikke gå ret lang tid før kommunen ville blive nødt til at fjerne mig .
Så de ringede til min adoptivmor (fremadrettet betegnet som mor) og spurgte om hun ville have en lille pige.
Hun fik 14 dage til at beslutte sig i og dagen inden hun skulle give en tilbagemelding på hvad hun havde valgt,gik hun en lang tur på ca.2,5 time.
Så jeg blev hentet på sygehuset af min mor da jeg var 5 uger gammel.
Jeg har altid vidst at jeg var adopteret,der har aldrig været lagt skjul på det.
3
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Tricolette » 16. sep 2015, 09:57

Jeg er hjemmefødt - det gjorde man vist normalt i Viborg i sluttresserne.

Da min mor fik veer, gik min far i gang med at bygge et dukkehus til min storesøster, så mor lå i soveværelset og fødte, mens far stod i køkkenet og snedkererede, rodede og støvede - han var ikke helt populær ved jordemoderen.

Men det sjoveste er nok at der præcis er 3½ år imellem min søster og jeg, så vi fik altid halvårsgaver på hinandens fødselsdage, da vi var børn. :D
Tror jeg da skal indføres igen med det samme :fløjt:
1
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Pixie88 » 16. sep 2015, 10:04

:stoned:
Senest rettet af Pixie88 10. nov 2015, 00:17, rettet i alt 1 gang.
4
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Akehurst2
Indlæg: 14147
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40607

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Akehurst2 » 16. sep 2015, 10:32

Pixie88 skrev:Jeg er født dagen efter min ene storesøsters fødselsdag. Hun er født tre dage efter vores ældste søsters fødselsdag.
Vi er alle tre født ca 9 måneder efter min fars fødselsdag.

Det er alt jeg ved.

Edit: Jeg kom ud midt under tv avisen, det var min far lidt træt af :D


Hvor er det skægt! "Så er det tid til det årlige put :slem: "
5
Brugeravatar
Xeen-ia
Indlæg: 115
Tilmeldt: 14. aug 2015, 09:17
Kort karma: 24
Likede indlæg: 265

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Xeen-ia » 16. sep 2015, 10:46

Jeg lå dovent med røven nedad, så min mor var sat til kejsersnit ca. 14 dage før terminsdatoen.

Men to dage før datoen for kejsersnittet var mine forældre til fødselsdag hos min onkel og tante og der valgte jeg så at melde min ankomst midt i hovedretten.

Min tante blev efter sigende meget lidt begejstret for at min mor nu valgte at tage opmærksomheden fra fødselaren og hun har sandt at sige vist aldrig rigtig brudt sig om mig :-D
Men ud kom jeg altså den dag, taget ved akut kejsersnit. Fordi min mor var meget lang tid om at komme sig over narkosen, var det min far der sad med mig de første 8 timer af mit liv. Om det har haft en betydning skal jeg ikke kunne sige, men jeg har altid udpræget været fars pige ligesom min bror altid mest har været mors dreng. Han er så født helt almindeligt.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14718
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19065

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Flora » 16. sep 2015, 10:49

Jeg har kun hørt at jeg ikke var planlagt og det var til stor debat om hvorvidt jeg skulle til verden eller ej.

Dog var det til stor begejstring for både forældre og søskende da jeg så endelig blev født :afro:
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24994
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Wizzze » 16. sep 2015, 11:02

Jeg er født ved akut kejsersnit, fik åbenbart viklet mig ind i navlestrengen, så der blev tilkaldt læge, som vist ikke var helt appelsinfri da han kom ind, for det gik meget hurtigt, og jeg kom til verden med snitsår i arm, ben og hoved (heldigvis under håret). Udover chokket med meget blodig baby, og barbu barbu kejsersnit, så fik mine forældre også lidt af en overraskelse ved at se en tissetrold, for de havde fået at vide det ville blive en pige. Så i tiden efter var jeg iklædt en del lyserøde sparkedragter, hagesmække osv. det forklarer måske en del i dag :gruble: :lol:
Det forklarer måske også, at der er næsten 17år mellem mig og min lillebror, chokket skulle lige fortage sig :devil:
8
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1166
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3304

Re: Fortæl din historie om din start på livet

Indlægaf Minionine » 16. sep 2015, 11:05

Hmm ikke nogen vild historie herfra. Min mor blev planlagt gravid med mig som 20 årig, hvorefter mine forældre blev gift 4 mdr inde i graviditeten. Min mor gik 14 dage over tid og jeg var en stor baby! Jeg blev født på en meget solskinsrig dag, hvorfor jeg fik et navn, der starter med Sol :D Det synes jeg er lidt fint!
Senest rettet af Minionine 16. sep 2015, 18:29, rettet i alt 1 gang.
2

Tilbage til "Livets forhold"