Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf icelady » 17. sep 2015, 08:06

Ja, I har vel ikke kunnet undgå at læse om Bonnie og hendes ønske om en pølsevogn.

Nu har godhjertede danskere samlet ind, så hun kan få 2, hvis det skal være :D

Jeg har læst en del debatter om hende; der er de positive, som mener hun skal have chancen for at prøve noget nyt. De negative mener, at hun kunne jo bare have lagt penge til side.

Jeg står lidt midt imellem; jeg synes det er fint hun vil prøve. Men efter at have genset programmet i nat, så tror jeg ikke hun ville kunne klare det. (selvom jeg håber hun finder noget, så hun kan få noget glæde og ro i sin tilværelse.)


Jeg har ikke selv donoret til hende: sidst jeg donerede var flaskepant til de hjemløse.

Men hvad tænker du om indsamlinger? Vil du helst donere til personer eller organisationer? Eller kommer det an på den individuelle sag?
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf Akehurst2 » 17. sep 2015, 08:20

Generelt vil jeg helst donere til organisationer. Jeg har mest tillid til, at store professionelle organisationer får noget konkret ud af pengene.

Det kræver selvfølgelig, at det så rent faktisk er professionelt og veldrevent, hvilket der jo ikke er garanti for, men man kan da læse regnskaber og årsberetninger, så man kan danne sig et indtryk af, hvor meget de fx bruger til administration og hvilke projekter, de gennemfører.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf dykkersild » 17. sep 2015, 08:42

Jeg donerer gerne til begge men mest til organisationer.

Det er noget jeg føler stærkt for og jeg har en barnetro på, at mange bække små...og at modtagerne også reflekterer og dermed selv bliver positive yderer til samfundet på den ene eller anden måde.
Jeg tror på faste sponsorater og har selv en del af disse - jeg tror på, velfunderet organisationer kan gøre en forskel - og jeg mener, at vi har en forbandet forpligtigelse til at hjælpe dem der har mindre/eller har akut behov. Jeg tror på at hjælpe mennesker - ikke danskere først - men mennesker!

Jeg kan bliver helt sindssyg rasende når andre gør sig til herre over dels hvad jeg bruger mine egne penge på og dels tror at nødhjælp kan ydes uden at der er udgifter. Jeg kan anbefale bogen It that it af Bog Geldorf - her fortæller han om, hvordan det er umuligt at yde 100% af de penge man modtager. Det er den største fejl han begik med Band Aid.
I de her dage kan jeg næsten ikke færdes på FB - jeg får lyst til at råbe så mange, skide grimme ting efter dem der pt. skriver: gu vil jeg ej hjælpe indsamlingen på søndag, hvad med de hjemløse og gamle. Så hold din kæft - og gør noget ved det selv i stedet for at fortælle omverdenen hvad de skal bruge deres privat kroner til. Jamen for f..... jeg bliver helt ophidset over bare at skrive dette. Godt jeg ikke er hjemme i weekenden så jeg kan undgå diverse - det kan ikke være sundt for mig.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf Fru Sunshine » 17. sep 2015, 09:19

Det er meget forskelligt, hvad jeg donerer til, men det er både organisationer og privat.

Jeg har ikke doneret til Bonnie, for jeg anede ikke, at der blev samlet ind. Og desværre tror jeg, at hun havde været bedre tjent med at bruge pengene på flere psykologer eller noget andet hjælp, end på en pølsevogn.
Og jeg er lidt bange for, at hendes drøm ender med at blive det ultmative nederlag, fordi hun ikke kan klare det, og det kunne jeg godt frygte, ville knuse hende helt.

Så er det måske bedre at have en drøm, der forbliver en drøm, mens man kæmper sig tilbage til et menneskeligt liv. Hvis man kan.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf icelady » 17. sep 2015, 09:33

Pt er jeg meget træt af kommentarer som "Hvad med at samle ind til fattige/hjemløse/ældre osv osv"-kommentarne.

Det er ganske sikkert en fordom, men jeg tror altså ikke, at størstedelen af dem, der kæfter op med det, kunne finde på at donere til de formål.


Og ang Bonnie specifikt; jeg tror hun vil knække fuldstændig ved at få en pølsevogn. Det er jo ikke kun at stå i pølsevognen; det er indkøb, hygiejne, skatteregler osv osv. Og hun virker slet ikke til at have det psykiske overskud, som det må kræve at være selvstændig.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf decibell » 17. sep 2015, 11:56

Jeg tror, at Bonnie ville have en bedre chance for at klare det, hvis en anden ejede pølsevognen sammen med hende, og hun var "ansat" sammen med en mere (så de skiftedes til at passe vognen). Så havde hun støtte, især til de økonomiske ting, og hun kunne tillade sig at holde fri eller være syg uden at føle, at hun svigtede - og uden at pølsevognen led under det.

Men ellers synes jeg, det er dejligt, at et menneske, der har været så grueligt meget igennem, kan få lov at få en chance, som bare ikke dumper ned i skødet på alle og enhver. Om så det ikke skulle gå; bare det, at hun fik chancen, er skønt. Jeg vil ikke være sortseer og vende det gode til noget skidt ved at råbe "bjørnetjeneste" (i den gamle betydning!), bare fordi det måske kan gå galt. Hvis folk så har ondt i en vis del over gæld og andre ting, er det altså deres problem. De mennesker, der har doneret, har gjort det af et godt hjerte, og det skal andre ikke blande sig i. Det er selvfølgelig ikke en dårlig ting at bekymre sig om, om hun kan klare det, men at blande sig yderligere, hvis det ikke er for at hjælpe, det er bare forkert.

Når det gælder mig selv, skal folk heller ikke blande sig i, hvad eller hvem jeg skal donere til, eller OM jeg i det hele taget donerer noget. Jeg er nogen gange ved at kaste op over alle de mennesker, der (især på nettet) blander sig i alt, andre gør, i en hellig overbevisning om at det er deres soleklare ret, alt mens de sidder der og benytter chancen til at pudse glorien med, hvordan de gør det "meget bedre". Nej sgu, de skulle tage at blande sig udenom og i stedet bruge energien på at passe deres eget liv, som sikkert slet ikke ville se så fint og godt ud, hvis skinnet fra glorien stoppede med at blænde.
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf Aima » 17. sep 2015, 14:22

Jeg synes i udgangspunktet, at enhver indsamling til godgørende formål er vedkommende og godt, der findes formål jeg af princip ikke vil støtte og formål jeg ganske enkelt nedprioriterer til fordel for andet, men jeg har altid respekt for de mennesker der bidrager med initiativ og rent faktisk gør noget.

Mht. den konkrete indsamling, så tror jeg desværre også, at det er skudt langt over mål at forvente, at Bonnie er i stand til at forvalte og administrere driften af en pølsevogn, hun er simpelthen for syg, og desuden tror jeg også det vil spille ind at hun nok ikke tilnærmelsesvis kan genere den samme indtægt i en pølsevogn som i et bordel. Nu ved jeg jo ikke, hvad hun tjener som prostitueret, men det var faktisk ikke mit indtryk, at penge nogensinde blev udlagt som et problem i dokuen.

Anyway, hvis det viser sig, at hun rent faktisk er villig til at give pølsevognsbranchen et skud, ville jeg i teorien gerne bidrage med lidt uanset, og når det alligevel ikke ville ske nu og her, er det fordi, jeg allerede har brugt, hvad jeg tillader mig selv at bruge på indsamling/velgørenhed/støtte i denne måned.

Jeg støtter en organisation med et fast beløb i kvartalet, men derudover har jeg ikke rigtigt nogle mønstre eller mærkesager. Senest har jeg givet penge til at støtte nødhjælpsarbejde for syriske flygtninge, og har jeg tid og overskud tænker jeg også gerne lidt ud af boxen. I disse dage samler jeg tøj ind, også til flygtninge (for en organisation der fordeler det ud i resten af Europa), og for et halvt års tid siden var der en kvinde på debatten, hvis tråd udviklede sig til en lille privatindsamling, hvor søde debattører overførte lidt penge, fordi TS var presset økonomisk og manglede penge til sit barns briller, vistnok. Jeg deltog ikke i tråden, men jeg skrev til kvinden privat derinde og spurgte, om jeg ikke måtte have lov at sende hende en forkælelsesgave. Og så lavede jeg en pakke med forskellige ting, der kunne forsøde hendes dagligdag lidt. En hårkur, et gavekort til Matas, en bodylotion, nogle fine chokolader og en lækker parfume, jeg egentlig lige havde givet mig selv få dage inden, men fik lyst til at give videre til hende. Hun modtog pakken, og jeg fik den sødeste, varmeste besked fra hende, hun var simpelthen så taknemmelig, men sagen er jo, at den pakke ikke var en envejsting, den gjorde også en masse for mig, for jeg hyggede mig med at lave den, og jeg varmede mig ved tanken om, at kunne forkæle et andet menneske på den måde. Det gav mig en tilfredsstillelse af en art, og de dage, jeg brugte på at samle pakken, var med garanti bedre dage, end hvis jeg ikke havde gjort det. Og det handler i øvrigt ikke om udefrakommende anerkendelse, debattøren var enten ny eller en DP og jeg har aldrig fortalt andre end min mor om den pakke, det handler om den anderkendelse jeg someway giver mig selv, ved at gøre noget, der føles godt, og det er nok den følelse der guider mig sådan lidt instinktivt, når jeg tager stilling til, om jeg vil hjælpe. Det er ikke min samvittighed eller en pligtfølelse, det er bare ren og skær lyst til at gøre et eller andet, både for den/de pågældende, men i allerhøjestegrad også fordi jeg ved, det gør noget for mig selv.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf kidkomb » 17. sep 2015, 15:32

Aima skrev: for et halvt års tid siden var der en kvinde på debatten, hvis tråd udviklede sig til en lille privatindsamling, hvor søde debattører overførte lidt penge, fordi TS var presset økonomisk og manglede penge til sit barns briller, vistnok. Jeg deltog ikke i tråden, men jeg skrev til kvinden privat derinde og spurgte, om jeg ikke måtte have lov at sende hende en forkælelsesgave. Og så lavede jeg en pakke med forskellige ting, der kunne forsøde hendes dagligdag lidt. En hårkur, et gavekort til Matas, en bodylotion, nogle fine chokolader og en lækker parfume, jeg egentlig lige havde givet mig selv få dage inden, men fik lyst til at give videre til hende. Hun modtog pakken, og jeg fik den sødeste, varmeste besked fra hende, hun var simpelthen så taknemmelig, men sagen er jo, at den pakke ikke var en envejsting, den gjorde også en masse for mig, for jeg hyggede mig med at lave den, og jeg varmede mig ved tanken om, at kunne forkæle et andet menneske på den måde. Det gav mig en tilfredsstillelse af en art, og de dage, jeg brugte på at samle pakken, var med garanti bedre dage, end hvis jeg ikke havde gjort det. Og det handler i øvrigt ikke om udefrakommende anerkendelse, debattøren var enten ny eller en DP og jeg har aldrig fortalt andre end min mor om den pakke, det handler om den anderkendelse jeg someway giver mig selv, ved at gøre noget, der føles godt, og det er nok den følelse der guider mig sådan lidt instinktivt, når jeg tager stilling til, om jeg vil hjælpe. Det er ikke min samvittighed eller en pligtfølelse, det er bare ren og skær lyst til at gøre et eller andet, både for den/de pågældende, men i allerhøjestegrad også fordi jeg ved, det gør noget for mig selv.


Tak, for at skrive det!
Jeg synes rigtig tit at folk får tudet ørene fulde om, at en god gerning kun er god, hvis man ikke selv får noget ud af det. Man bliver skammet ud, hvis man indrømmer, at man lige klappede sig selv på skulderen, havde en bedre dag og fik overskud på selvværdskontoen over en god gerning gjort.

Bevares, jeg græmmer mig usigeligt, når folk er selvfede på FB og andre sociale medier. Det finder jeg på een eller anden måde vildt påtrængende. -SE! SE hvad jeg har gjort!! -det kan jeg ikke lide.
Men i en samtale, der drejer sig derhen ad, kan man sgu godt snakke om, at man gjorde det ene eller det andet. Hvis det ligesom ligger til konteksten og man ikke er den eneste, der sidder og braldrer op.
Men aller mest, så må man altså godt sidde derhjemme med et lille smil på læben og en tåre i øjenkrogen over, at man har gjort en forskel i nogens liv. Og føle sig stolt over det.
Og det gør jeg stort set aldrig, når jeg donerer til en organisation eller en indsamling. Det gør jeg til gengæld, når jeg betaler for fru Olsen nede i supermarkedet, når hun står og sorterer fra af sine varer ved kassen, fordi hun ikke har penge nok til både kattemad og chokolade. Eller når der ryger en hel 100-krone i en hjemløs' hånd, fordi man mærkede inden i, at sådan skulle det være.
Jeg er til pass-it-on og ikke til indsamlinger.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf Kommodedyret » 17. sep 2015, 16:41

Jamen det er da en nuttet lille historie, at man kan redde så tragisk en skæbne men en pølsevogn.
Det siger desværre bare noget om hvor meget folk de værdsætter den gode historie med den indbildte lykkelige slutning, og det siger lige så meget om hvor lidt indblik den almene dansker har i hvad sociale problemer egentlig er for noget.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf Aima » 17. sep 2015, 16:52

Jeg forstår godt, hvad du mener Kid, men jeg er faktisk lidt ligeglad med, hvorvidt folk flasher deres godhed på sociale medier, altså, hvis det gør noget for dem at få virtuel anerkendelse og likes, so be it, synes jeg. Målet helliger lidt midlet, og om den der boosting af den gode selvfølelse kommer udefra eller fra en selv, altså, jeg ved ikke, igen, hvis andre mennesker har det sådan, vil jeg ikke dømme dem.
Jeg har aldrig selv flashet, når jeg f.eks. har brugt en søndag på at samle ind til KB, faktisk har jeg direkte frabedt mig at blive tagget i et opslag af hende, jeg fulgtes med, men jeg skal da ærligt indrømme, at hvis det på nogen måde betød noget for min motivation og mit engagement at folk fik at vide og kunne like, at jeg var ude at samle ind, jamen så gjorde jeg det nok. Altså, er det virkeligt meget værre, end at dyrke den gode følelse i sig selv? :)

Den indsamling, jeg har gang i lige nu, formidler jeg på Facebook. Jeg gør det ikke for opmærksomheden eller anerkendelsen, for jeg synes faktisk det er ret grænseoverskridende at se mig selv og det jeg gør og føler for, eksponeret på den måde. Men budskabet var vigtigt og det var nødvendigt at få det ud, hvis det skulle virke. Nogle af de, der kommer og bidrager med ting til indsamlingen, har taget selfies heroppe og skrevet opdateringer om at de bidrog, og jeg har det fint nok med det, altså den følelse, de får, når de viser deres venneliste, hvad de gør, kan vel bare sidestilles med den følelse, jeg selv får, når jeg sidder og hygger mig med at sortere tøj, mens jeg føler, jeg gør en lille forskel? Min personlige gevinst er jo i virkeligheden foranlediget af det samme som deres, selvom den ikke kommer fra andre end mig selv.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf Pjeps » 17. sep 2015, 17:01

Jeg synes det er prisværdigt at nogen samler ind og hvis en pølsevogn kan hive hende væk fra bordellet, så er det jo bare fantastisk. Men der er jo mange andre ting som Bonnie slås med i øjeblikket ,hendes vægt er endnu lavere nu end i programmet, hendes kæreste er lige blevet skudt og brændt i en bil, og senest idag er hun sat ud af sit hus.

Jeg har smidt en skærv i kassen, og for min skyld må hun bruge de penge hvor hun har mest behov.

Jeg giver penge og min tid til de skævestes eksistenser, dem som af en eller anden grund ikke formår at passe ind i samfundet, og som samfundet ikke rigtig kan få passet ind.

Der findes utallige ting man kan donere penge og frivilligt arbejde til, og efter min overbevisning skal give der hvor man synes man vil hjælpe. Der er ikke nogen sager der er bedre end andre, desværre er de flestes lønninger ikke store nok til at give alle der mangler.

Jeg blev en dag ringet op af en miljø organisation der snakkede om rent drikkevand og bla bla bla og jeg forklarede at det var en god sag, men det var ikke der jeg prioriterede at hjælpe lige nu. Han blevet meget stødt og skældte faktisk ud over at jeg ikke så hans sag som den vigtigste, flot kammerat, du har lige givet mig endnu en grund til ikke at støtte dit foretagende.
0
:ninja:
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf Avino » 17. sep 2015, 18:19

icelady skrev:Ja, I har vel ikke kunnet undgå at læse om Bonnie og hendes ønske om en pølsevogn.

Nu har godhjertede danskere samlet ind, så hun kan få 2, hvis det skal være :D

Jeg har læst en del debatter om hende; der er de positive, som mener hun skal have chancen for at prøve noget nyt. De negative mener, at hun kunne jo bare have lagt penge til side.

Jeg står lidt midt imellem; jeg synes det er fint hun vil prøve. Men efter at have genset programmet i nat, så tror jeg ikke hun ville kunne klare det. (selvom jeg håber hun finder noget, så hun kan få noget glæde og ro i sin tilværelse.)


Jeg har ikke selv donoret til hende: sidst jeg donerede var flaskepant til de hjemløse.

Men hvad tænker du om indsamlinger? Vil du helst donere til personer eller organisationer? Eller kommer det an på den individuelle sag?


Jeg tror- lige som du- at hun ikke vil kunne klare det. ( Altså det med pølsevognen)
Tror i øvrigt heller ikke, at den udsendelse- har været god for hende.
Nu har vi så læst- at hendes kæreste er slået ihjel. Hendes mor har slået hånden af hende. Hun er blevet sat ud af sit hus.
Hvad gør alt det ved Bonnie ?
Jeg så en kvinde( i dokumentaren), som var så syg -af det arbejde hun har haft siden var 18. Jeg blev dårlig indeni.
Har hun en chanche ? Jeg ved det ikke, men tror ikke at hendes liv bliver bedre med en pølsevogn.
Jeg har ikke selv doneret, for jeg tror ikke på, at det gør hendes liv lettere. Jeg føler med hende- og hendes børn.

Ellers donerer jeg ikke- til noget som helst. Må indrømme, at jeg er ved at være træt- af alle disse donationer.
Det er gået fuldstændigt over gevind.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf Nicolait » 17. sep 2015, 20:14

icelady skrev:Pt er jeg meget træt af kommentarer som "Hvad med at samle ind til fattige/hjemløse/ældre osv osv"-kommentarne.

Det er ganske sikkert en fordom, men jeg tror altså ikke, at størstedelen af dem, der kæfter op med det, kunne finde på at donere til de formål.


Og ang Bonnie specifikt; jeg tror hun vil knække fuldstændig ved at få en pølsevogn. Det er jo ikke kun at stå i pølsevognen; det er indkøb, hygiejne, skatteregler osv osv. Og hun virker slet ikke til at have det psykiske overskud, som det må kræve at være selvstændig.


Det med pølsevognen kunne være en start. Jeg går ud fra, at hun, som prostitueret, er selvstændig erhvervsdrivende, så lidt må hun vel vide om skatteforhold.
Det med hygiejne og indkøb kan hun forhåbentligt få hjælp til.

Men jeg er helt enig i, at det med pølsevognen måske ikke skulle være første skidt, men derimod en masse psykologhjælp.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf Pixie88 » 17. sep 2015, 20:19

Jeg så dokumentaren om Bonnie, den stakkel kvinde :( men jeg donerer generelt ikke til den slags, fordi jeg føler mig usikker på hvor pengene ender.
Lige med Bonnie, der synes jeg de mange penge burde gå til intensiv behandling mod hendes spiseforstyrrelse og indre dæmoner. Det tror jeg ville gavne hende, mere end en pølsevogn.

Jeg donerer helst til Kræftens Bekæmpelse og Hus Forbi.
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Indsamlinger/donering (Insp af Bonnies Pølsevogn).

Indlægaf Delfin » 17. sep 2015, 23:50

Jeg har ingen holdning til Bonnie, da jeg ikke har set programmet.

Mht til donationer er det for mit vedkommende meget forskelligt og svingende, hvor meget og hvornår jeg giver noget. Det er noget, jeg beslutter fra gang til gang. I det små kan det være lidt håndører til en hjemløs eller et tryk på pant-knappen, og jeg er medlem af et par foreninger. Det hænder at jeg giver ved døren, og i en periode støttede jeg via private kanaler i Sierra Leone.

Senest lagde jeg mit restlager af hygiejne-halløj til flygtningeindsamlingen på kbh hovedbanegård. Om de nogensinde når frem til en syrisk kvinde, eller en anden render af med det, ved jeg ikke, men i det mindste bliver det brugt i stedet for at ryge i skraldespanden.
0
14 11 14

Tilbage til "Livets forhold"