Lorte chef!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Lorte chef!

Indlægaf Tux » 23. nov 2016, 18:17

DD_81 skrev:
Studsgaard skrev:
DD_81 skrev:Nogle gange så handler det også om måden man kommer og siger tingene på, om attituden.
Hvis nu din mand havde sagt noget ala "jeg er nødt til at tage fri mandag, fordi konen skal på sygehuset til en ambulant operation, finder i en afløser eller skal jeg selv?" så havde det ligget i kortene at han forventede at få fri, og at det blev løst.
Men hvis nu han har spurgt mere vævende og uklart, og derved ikke fået klargjort chefen hvor vigtig det er for ham (dig) at få fri, ja så er det jo nemt at sylte den!


alternativt kunne du jo have kontaktet afdelingen du skal behandles på, og spørge til eventuelle andre ledige tider der måtte passer jer bedre :)


Han har gjort det tydeligt hvad det var og hvorfor, og det med han selv finder en afløser, det kan må han ikke.


Så synes jeg han skal spørge sin chef direkte, hvorfor det er der ikke bliver gjort en indsats for at skaffe en afløser, så han kan få fri!

Ej altså, man kan ikke forvente at få fri når man først (med god grund selvfølgelig) spørger to uger i forvejen.. Og ej heller at arbejdsgiver bekoster en vikar til at dække vagten..
6
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Lorte chef!

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. nov 2016, 07:37

Tux skrev:Ej altså, man kan ikke forvente at få fri når man først (med god grund selvfølgelig) spørger to uger i forvejen.. Og ej heller at arbejdsgiver bekoster en vikar til at dække vagten..


Selvfølgelig kan man forvente at en arbejdsgiver forsøger at imødekomme ønsket om en fridag, når noget vigtigt dukker op, også selv om man kun spørger med 2 ugers frist! Medarbejderen vil jo i det tilfælde enten afspadsere, holde en ferie/fri-dag, eller få tjenestefri uden løn.

Der er da mange ting, der med god grund, dukker op med forholdsvis kort varsel.
En indkaldelse til undersøgelse, tandpine, sygdom hos sig selv eller nærmeste. Det bør kunne løses med en varsling på 2 uger, når man har mulighed for at dække ind med vikarer/afløsere, eller ihvertfald som minimum forsøges dækket ind.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Lorte chef!

Indlægaf Tux » 24. nov 2016, 08:31

DD_81 skrev:
Tux skrev:Ej altså, man kan ikke forvente at få fri når man først (med god grund selvfølgelig) spørger to uger i forvejen.. Og ej heller at arbejdsgiver bekoster en vikar til at dække vagten..


Selvfølgelig kan man forvente at en arbejdsgiver forsøger at imødekomme ønsket om en fridag, når noget vigtigt dukker op, også selv om man kun spørger med 2 ugers frist! Medarbejderen vil jo i det tilfælde enten afspadsere, holde en ferie/fri-dag, eller få tjenestefri uden løn.

Der er da mange ting, der med god grund, dukker op med forholdsvis kort varsel.
En indkaldelse til undersøgelse, tandpine, sygdom hos sig selv eller nærmeste. Det bør kunne løses med en varsling på 2 uger, når man har mulighed for at dække ind med vikarer/afløsere, eller ihvertfald som minimum forsøges dækket ind.

Klart, og hvis man selv er syg er det 100% op til arbejdsgiveren hvordan man så får driften til at gå op.

Men det er jo faktisk ikke det som er tilfældet her, det er ikke akut, det er ikke egen eller alvorlig sygdom - det er praktik. Og mulighederne er jo netop blevet undersøgt, det kan bare ikke lade sig gøre uden ekstraudgifter til en vikar (hvilket ikke dækkes af en selvbetalt fridag). Det ville være god stil af firmaet at kunne give fri til den slags, men det er ikke noget jeg med rette mener man kan forvente..
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Lorte chef!

Indlægaf Fru Sunshine » 24. nov 2016, 15:32

Det er da virkelig dårligt, at det kan lade sig gøre for andre, men ikke for Studs' mand.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Lorte chef!

Indlægaf Sophies-mor » 24. nov 2016, 15:40

Rakel skrev:
Fru Sunshine skrev:Det er da virkelig dårligt, at det kan lade sig gøre for andre, men ikke for Studs' mand.


Det er jo ikke sikkertat der lige er en vikar at få den dag. Vi ved jo reelt meget lidt om, hvorfor der siges nej - men det er sådan på masser af arbejdspladser 2016.

Hos os må alle "de gamle" erfarne ikke få fri samtidig. Vi bruger så ikke vikarer.
Men kunne forestille mig, at de kun har x antal, der må få fri ad gangen og han er bare kommet sidst med forespørgslen.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Lorte chef!

Indlægaf Ado » 24. nov 2016, 18:02

Altså, misforstå mig ikke. Jeg kan sagtens forstå, at du gerne ville have ham med. Men handler chefen ikke meget normalt? Min erfaring med fridage er, at det er "først til mølle".
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Lorte chef!

Indlægaf Tux » 24. nov 2016, 18:21

Fru Sunshine skrev:Det er da virkelig dårligt, at det kan lade sig gøre for andre, men ikke for Studs' mand.


Hvis læser du det skulle være tilfældet?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Lorte chef!

Indlægaf Fru Sunshine » 24. nov 2016, 18:28

Tux skrev:
Fru Sunshine skrev:Det er da virkelig dårligt, at det kan lade sig gøre for andre, men ikke for Studs' mand.


Hvis læser du det skulle være tilfældet?

I det allerførste indlæg
Og det er ikke fordi de nødvendigvis ikke kan udføre deres job og få leveret alle varene, for de har før haft andre vognmænd inde at køre for dem Eks i ferier og sygdom. Men det koster jo ekstra.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Lorte chef!

Indlægaf Ado » 24. nov 2016, 18:33

Men er det ikke meget rimeligt, at chefen prøver at holde udgifterne nede og dermed undgå at hyre vikar ind? På mit arbejde kan vi ikke alle få fri samme dag. Der er det simpelthen først til mølle.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Lorte chef!

Indlægaf Studsgaard » 24. nov 2016, 18:55

Jeg kan skam også godt forstå at det ikke er lige let at give chauffør nr tre fri. Men derfor kan jeg da godt syntes han er en røv nu når jeg er så nervøs og mest af alt har brug for at have min mand hos mig (nu har jeg heldigvis fået en super god erstatning og hun bliver også gerne og venter til jeg skal ind :love: )

Der har været mange ting der ikke virker lige logiske eller fair i det firma. Og begrundelsen har blandt andet været at min mand er den der tjæner mange penge ind, og altid kører ed mest overskud. Men jeg kan ikke fortælle en masse uden at udlevere chefen/firmaet. Det virker noglegang som om det bare gælder om at ramme chefen på en god dag (ikke lige med det her fri næste fredag)

Angående det med om det er muligt at få andre ind, så jo, de har to eller tre vognmænd de plejer at trække på når der er sygdom eller lignende, så det er muligt at få hjælp.
1
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Lorte chef!

Indlægaf Tux » 24. nov 2016, 19:29

Fru Sunshine skrev:
Tux skrev:
Fru Sunshine skrev:Det er da virkelig dårligt, at det kan lade sig gøre for andre, men ikke for Studs' mand.


Hvis læser du det skulle være tilfældet?

I det allerførste indlæg
Og det er ikke fordi de nødvendigvis ikke kan udføre deres job og få leveret alle varene, for de har før haft andre vognmænd inde at køre for dem Eks i ferier og sygdom. Men det koster jo ekstra.


Sygdom og ferie er jo en anden situation, det er ikke det samme som at chefen gerne bekoster en vikar når andre vil have en dag fri..
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Lorte chef!

Indlægaf Studsgaard » 24. nov 2016, 19:38

Tux skrev:
Fru Sunshine skrev:
Tux skrev:
Fru Sunshine skrev:Det er da virkelig dårligt, at det kan lade sig gøre for andre, men ikke for Studs' mand.


Hvis læser du det skulle være tilfældet?

I det allerførste indlæg
Og det er ikke fordi de nødvendigvis ikke kan udføre deres job og få leveret alle varene, for de har før haft andre vognmænd inde at køre for dem Eks i ferier og sygdom. Men det koster jo ekstra.


Sygdom og ferie er jo en anden situation, det er ikke det samme som at chefen gerne bekoster en vikar når andre vil have en dag fri..


Ferie eller en selvbetalt fridag er da det samme.
1
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Lorte chef!

Indlægaf Tux » 24. nov 2016, 21:05

Studsgaard skrev:
Tux skrev:
Fru Sunshine skrev:
Tux skrev:
Fru Sunshine skrev:Det er da virkelig dårligt, at det kan lade sig gøre for andre, men ikke for Studs' mand.


Hvis læser du det skulle være tilfældet?

I det allerførste indlæg
Og det er ikke fordi de nødvendigvis ikke kan udføre deres job og få leveret alle varene, for de har før haft andre vognmænd inde at køre for dem Eks i ferier og sygdom. Men det koster jo ekstra.


Sygdom og ferie er jo en anden situation, det er ikke det samme som at chefen gerne bekoster en vikar når andre vil have en dag fri..


Ferie eller en selvbetalt fridag er da det samme.


Kommer jo an på situationen om det kan sammenlignes, nu er der jo faktisk noget lovgivning om hvornår man har ret til ferie, hvilket kan være grunden til at man i dette ferie-tilfældet er blevet nødt til at bekoste en vikar. Anyhow er ferieperioder noget andet en "almindelige" dage med kort varsel.
0

Tilbage til "Livets forhold"