Tråden for kiksede gaver

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22964

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf POCKETKITTEN » 1. dec 2016, 19:39

Et par år efter min tantes død, gav min onkel mig en af hendes gamle noname parfumer i fødselsdagsgave. Totredjedele var brugt, og den var uringul af alderdom.
5
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf Muspel » 1. dec 2016, 21:23

Da jeg var 17 og boede hjemme brillierede mine to papsøskwnde. Den ene gav mig et sufflefad. Den anden en pakke engangsklude. I ved de der multicolor fra supermarkedet :)

En eks gav mig et æg af plastic, der spillede en melodi, når æggene var kogte. Sødt nok. Men det var det eneste jeg fik. Han fik et baristakursus til 600. Vi var 31 år gamle. ... ...
6
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf Wizzze » 1. dec 2016, 21:37

Fillie skrev:Jeg håber, at den debattør, der fik et hvidkålshoved, melder sig i tråden. Jeg mindes iøvrigt også en modtager af en agurk. :-D


Det er da praktiske og brugbare gaver :devil: modsat et par strikkede vanter uden tommelfingre :stoned:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf Wizzze » 1. dec 2016, 21:44

vibbsen skrev:Da jeg fyldte 30 havde jeg brændende ønsket mig en diamant prinsessering. Og havde sendt jeg ved ikke hvor mange links til hr.vibbsen på hvor han kunne købe den i England (hvor vi boede dengang, og hvor diamanter var en del billigere end her hjemme).

Det "nåede" han så ikke lige. Og gik i gang med at kigge efter en ring da vi var komme hjem til DK hvor festen skulle holdes. De kostede jo en formue. Og dem der lå i det prisleje han kunne få en pæn ring til i UK, var nogle små snottede sten i en elendig kvalitet....Så han opgav. Og gik i panik.

Og kastede sig ind i Jackpot (af alle steder) nærmest lige før lukketid og købte et sæt bestående at en jakke og et par bukser i lyst hør samt 2 t-shirts i pink farver.....Det er nok sådan cirka det grimmeste sæt tøj jeg nogensinde har set....Og det krøllede bare man kiggede på det...Min veninde griner stadig ved tanken om hvordan jeg så ud i ansigtet...


Det er først panikshopping når man får et sæt vinduesviskere og 1L motorolie fra tanken !!
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf Wizzze » 1. dec 2016, 21:53

Anne Droid skrev:For en del år siden ønskede jeg mig et nyt strygejern. Det gamle kunne knap nok stryge en perleplade og det var kun det jeg brugte det til. Min mor mente at jeg skulle have et ordentligt strygejern, så hun gik sammen med min far (jeg er skilsmissebarn) om at købe et strygejern med flere funktioner end jeg nogensinde får brug for. Bonusinfo: jeg ejer ikke et strygebræt og har ikke tøj der skal stryges.

En kæreste jeg på det tidspunkt havde været sammen med i et år (vi mødtes på min fødselsdag året før), gav mig et kompas der nærmest kun kan vise nord og en billig plastikskål. Plastikskålen fik jeg fordi han ikke kunne lide at lave mad i glasskåle og jeg havde ingen i plastik. Han lavede aldrig mad hos mig og nødigt hos sig selv. Han havde tit fortalt om alle de fantastiske gaver han havde givet eksen og hvad det var.

Det år jeg var 23, fik jeg kun køkkenting i julegave. Jeg fik tilmed to af hver og der stod ingen køkkenting på ønskesedlen. Familien syntes bøger var for kedeligt og det var bagevægte og stavblendere åbenbart ikke :forvirret:

Den anden dag fik min kæreste den geniale idé, at et nyt brusehoved ville være en fantastisk julegave til mig. Han kom heldigvis på andre tanker.


Sidder og prøver at forestille mig juleaften hvis jeg gav kæresten et strygejern :gruble: jeg er ikke sikker på, at jeg ville overleve :lol:
Men det er lige før jeg overvejer at købe et, bare for at se hendes reaktion :devil:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf vibbsen » 1. dec 2016, 22:08

Wizzze skrev:
Anne Droid skrev:For en del år siden ønskede jeg mig et nyt strygejern. Det gamle kunne knap nok stryge en perleplade og det var kun det jeg brugte det til. Min mor mente at jeg skulle have et ordentligt strygejern, så hun gik sammen med min far (jeg er skilsmissebarn) om at købe et strygejern med flere funktioner end jeg nogensinde får brug for. Bonusinfo: jeg ejer ikke et strygebræt og har ikke tøj der skal stryges.

En kæreste jeg på det tidspunkt havde været sammen med i et år (vi mødtes på min fødselsdag året før), gav mig et kompas der nærmest kun kan vise nord og en billig plastikskål. Plastikskålen fik jeg fordi han ikke kunne lide at lave mad i glasskåle og jeg havde ingen i plastik. Han lavede aldrig mad hos mig og nødigt hos sig selv. Han havde tit fortalt om alle de fantastiske gaver han havde givet eksen og hvad det var.

Det år jeg var 23, fik jeg kun køkkenting i julegave. Jeg fik tilmed to af hver og der stod ingen køkkenting på ønskesedlen. Familien syntes bøger var for kedeligt og det var bagevægte og stavblendere åbenbart ikke :forvirret:

Den anden dag fik min kæreste den geniale idé, at et nyt brusehoved ville være en fantastisk julegave til mig. Han kom heldigvis på andre tanker.


Sidder og prøver at forestille mig juleaften hvis jeg gav kæresten et strygejern :gruble: jeg er ikke sikker på, at jeg ville overleve :lol:
Men det er lige før jeg overvejer at købe et, bare for at se hendes reaktion :devil:


Du tør ikke.....*Lokke-lokke-lokke-lokke-lokke*

Jeg tilbyder ellers gerne at komme og sætte plaster på :lol: :lol:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf vibbsen » 1. dec 2016, 22:09

Man ved bare at man har været for mange år på debatten når man tænker "Ej-altså...Det kan jeg godt huske...Jeg forstår stadig hvorfor hun ikke smed ham ud da hun fik en xxxxx i julegave"
9
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf Wizzze » 1. dec 2016, 22:23

vibbsen skrev:
Wizzze skrev:
Anne Droid skrev:For en del år siden ønskede jeg mig et nyt strygejern. Det gamle kunne knap nok stryge en perleplade og det var kun det jeg brugte det til. Min mor mente at jeg skulle have et ordentligt strygejern, så hun gik sammen med min far (jeg er skilsmissebarn) om at købe et strygejern med flere funktioner end jeg nogensinde får brug for. Bonusinfo: jeg ejer ikke et strygebræt og har ikke tøj der skal stryges.

En kæreste jeg på det tidspunkt havde været sammen med i et år (vi mødtes på min fødselsdag året før), gav mig et kompas der nærmest kun kan vise nord og en billig plastikskål. Plastikskålen fik jeg fordi han ikke kunne lide at lave mad i glasskåle og jeg havde ingen i plastik. Han lavede aldrig mad hos mig og nødigt hos sig selv. Han havde tit fortalt om alle de fantastiske gaver han havde givet eksen og hvad det var.

Det år jeg var 23, fik jeg kun køkkenting i julegave. Jeg fik tilmed to af hver og der stod ingen køkkenting på ønskesedlen. Familien syntes bøger var for kedeligt og det var bagevægte og stavblendere åbenbart ikke :forvirret:

Den anden dag fik min kæreste den geniale idé, at et nyt brusehoved ville være en fantastisk julegave til mig. Han kom heldigvis på andre tanker.


Sidder og prøver at forestille mig juleaften hvis jeg gav kæresten et strygejern :gruble: jeg er ikke sikker på, at jeg ville overleve :lol:
Men det er lige før jeg overvejer at købe et, bare for at se hendes reaktion :devil:


Du tør ikke.....*Lokke-lokke-lokke-lokke-lokke*

Jeg tilbyder ellers gerne at komme og sætte plaster på :lol: :lol:


Tror ikke plaster er nok :genert:

3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. dec 2016, 22:43

Et badehåndklæde helt uden sjovt motiv eller noget.
Jeg var 5 år og tænkte "Det kan man da ikke give et barn!".
5
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf Studsgaard » 1. dec 2016, 23:06

Som teenager fik jeg en gjøltrold - min kusine fik en helt ligesådan :forvirret2:
Det var vores onkel og ikke tante der havde købt julegaverne det år.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf paint » 1. dec 2016, 23:19

Én af mine kusiner, havde engang fået dén fantastiske ide, at alle de gaver hun gav, skulle være hjemmelavede. Jeg fik et glas hjemmerørt sennep, iklædt en lille hjemmestrikket sweater med et rensdyr på.

"Nææh. Det var lige hvad jeg ønskede mig" :wacko:
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. dec 2016, 23:22

paint skrev:Én af mine kusiner, havde engang fået dén fantastiske ide, at alle de gaver hun gav, skulle være hjemmelavede. Jeg fik et glas hjemmerørt sennep, iklædt en lille hjemmestrikket sweater med et rensdyr på.

"Nææh. Det var lige hvad jeg ønskede mig" :wacko:


I det mindste en spiselig gave :lol:
Hvad gjorde du med sweateren?
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf Vixen » 1. dec 2016, 23:23

Aftenen før min fødselsdag for et par år siden, sagde min kæreste henkastet, at han havde tænkt på at give mig The Sims I fødselsdagsgave. Det er ikke helt tosset, for jeg havde snakket om, at jeg godt gad prøve det igen, men ikke ville købe det, fordi jeg ikke var sikker på, om det nu kunne fange min interesse.

Men det var hele situationen i, at han FORESLOG min fødselsdagsgave aftenen før. "Jeg overvejer at give dig The Sims... i morgen". :stoned: Altså, hvad? Hvad havde du forventet af denne samtale? Skal jeg sige "Det lyder godt, lad os sige det" og så virke overrasket og glad i morgen? Havde du en plan B, hvis jeg ikke tror, jeg vil bruge det?


På min 18-års fødselsdag var vi næsten lige blevet kærester, og han troppede op til familiemiddagen med en buket blomster... Ikke andet. Jeg var så forelsket i ham, at det gik an, men den var sgu ikke gået i dag. ;) Fødselsdagsgaven viste sig senere at være en tur på en fin restaurant i Berlin, hvor vi skulle på romantisk weekendtur. Superlækkert og romantisk, men men timingen kunne have været bedre (han havde ikke planlagt det endnu på selve fødselsdagen).

Han er blevet bedre til gaver i dag. Hehe.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf paint » 1. dec 2016, 23:29

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Én af mine kusiner, havde engang fået dén fantastiske ide, at alle de gaver hun gav, skulle være hjemmelavede. Jeg fik et glas hjemmerørt sennep, iklædt en lille hjemmestrikket sweater med et rensdyr på.

"Nææh. Det var lige hvad jeg ønskede mig" :wacko:


I det mindste en spiselig gave :lol:
Hvad gjorde du med sweateren?


Jeg havde sennepsglasset med sweater på, stående i et køkkenskab i årevis. Jeg vidste ikke rigtig, hvad jeg skulle stille op med det. (jeg er ikke den store sennep-spiser) :genert:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Tråden for kiksede gaver

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. dec 2016, 23:34

paint skrev:Jeg havde sennepsglasset med sweater på, stående i et køkkenskab i årevis. Jeg vidste ikke rigtig, hvad jeg skulle stille op med det. (jeg er ikke den store sennep-spiser) :genert:


Sådan går det tit, synes jeg, med specialvarer-gaver :tie:

Nu får jeg helt lyst til at skrive "hjemmerørt sennep i glas iklædt hjemmestrikket rensdyrsweater" på min ønskeseddel, så jeg faktisk af et ærligt hjerte kunne sige "Næææh, lige hvad jeg ønskede mig!", når jeg pakkede ud :klap:
17

Tilbage til "Livets forhold"