Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1768

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Q-beben » 1. mar 2017, 14:01

Jeg kan godt lide duften af mine egne prutter... :) Det er dog kun mine egne prutter, jeg kan li' - og andre kan bestemt ikke li' dem :)
5
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 454
Likede indlæg: 6784

Indlægaf Joe » 1. mar 2017, 23:11

Lige nu er jeg lidt bange for den 13. Marts. Jeg synes der er noget skummelt over den dato. Måske fordi det hele tiden ligger i mit baghoved at jeg skal et eller andet den dag. Men reelt er der ikke andet på programmet end et møde på arbejdet, der strækker sig en smule ud over arbejdsdagen. Men jeg har det hele tiden som om der sker et eller andet den dag.
Så den del af mig, der mener at jeg er synsk, frygter at det betyder at der sker et eller andet knapt så godt.

Men ok, jeg var også lidt nervøs hele januar, fordi jeg i november drømte, at jeg fik at vide, at jeg ville dø i januar. Samtidig med at min lillesøster i den periode også flere gange drømte at jeg døde. Men I'm still standing! :afro:
1
Man sku’ nok ha’ været der...
jeanett88
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Indlægaf jeanett88 » 3. mar 2017, 11:54

Den 13 marts kan du tjekke om du skal have penge tilbage i skat eller om du skylder. Måske er det bare det? :-D
5
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 539
Likede indlæg: 9005

Indlægaf Lemonella » 3. mar 2017, 12:16

Lige nu vil jeg dele en dum ting, som jeg lige har gjort. :lol:
Jeg havde en lille pose jordbær i fryseren fra i sommers. Tænkte, at jeg ville koge lidt jordbærmarmelade. Troede jeg havde en vaniliestang, med måtte ty til vanilliesukker. Da jeg hælder vaniliesukkeret ned i gryden, opdager jeg, at jeg har taget bagepulverbøtten og når, at stoppe inden der kommer for meget i.
Så når kæresten skal have marmelade på ostemaden, får han det med lidt bagepulver også, men det ved kun jeg og så jer her inde. :D
5
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Joe

Indlægaf Joe » 3. mar 2017, 12:20

jeanett88 skrev:Den 13 marts kan du tjekke om du skal have penge tilbage i skat eller om du skylder. Måske er det bare det? :-D

Måske. Men det havde jeg faktisk slet ikke skænket en tanke tidligere, for jeg har egentlig fornemmelsen af at gå i 0.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1412
Likede indlæg: 23982

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. mar 2017, 12:36

Joe skrev:
jeanett88 skrev:Den 13 marts kan du tjekke om du skal have penge tilbage i skat eller om du skylder. Måske er det bare det? :-D

Måske. Men det havde jeg faktisk slet ikke skænket en tanke tidligere, for jeg har egentlig fornemmelsen af at gå i 0.

Hvis dette drama bare ender med 334 kr på din Nem-konto, kan jeg godt indrømme at det vil give mig et stik af skuffelse. Ikke at jeg helst ser du bliver udsat for en ulykke, slet ikke, men måske noget i retning af at din nabos hus styrter sammen (Imens de er på arbejde).
2
Overdrivelse er en million gange værre end underdrivelse.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 808
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 4439

Indlægaf Fillie » 3. mar 2017, 13:05

I øjeblikket dukker der jævnligt en video op på Facebook med sange, der i år er 15 år gamle. Jeg kan slet ikke håndtere, at der er gået så mange år, når det føles som i går. Det giver mig en kæmpe følelsesmæssig mavepuster, at livet går så stærkt, og at der ikke findes nogen rewindknap.
8
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Joe

Indlægaf Joe » 3. mar 2017, 13:08

Dirtylittledevil skrev:
Joe skrev:

Hvis dette drama bare ender med 334 kr på din Nem-konto, kan jeg godt indrømme at det vil give mig et stik af skuffelse. Ikke at jeg helst ser du bliver udsat for en ulykke, slet ikke, men måske noget i retning af at din nabos hus styrter sammen (Imens de er på arbejde).

Jamen, jeg er også selv meget spændt! Jeg skal nok opdatere, såfremt at det ikke er min egen død, jeg har forudset. Eller bare et hukommelsestab, der gør at jeg ikke aner hvad debatten.net er.
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1412
Likede indlæg: 23982

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. mar 2017, 13:22

Jeg har altid følt at jeg var særligt udvalgt, men nu er jeg vel snart halvvejs gennem livet og jeg ved stadig ikke hvad pokker det er jeg er udvalgt til!
Måske skal jeg bare bruge anden halvdel af mit liv på at forlige mig med tanken om ikke at være "The chosen one"? Ahrr sikke noget pjat, jeg må bare være tålmodig, den slags store ting sker når det sker...
4
Overdrivelse er en million gange værre end underdrivelse.
Balletdanserinde
Kort karma: 2
Likede indlæg: 16

Indlægaf Balletdanserinde » 3. mar 2017, 18:34

Jeg er mega fan af den her tråd... nok også fordi jeg har lidt, der vil være rigtig rart at komme ud med.

Jeg kan sg virkelig også godt føle mig ensom. På den anden side vil jeg ikke være utaknemmelig, jeg har én super god veninde og en fantastisk kæreste. Måske er det i virkeligheden også et spørgsmål om at jeg har svært ved at stole på nye bekendtskaber, skulle være a) interesserede i mig b) til at stole på.

Havde en meget tæt veninde jeg mødte på studiet gennem 3 år, som jeg hen mod afslutningen på studiet både udviklede sig mere negativt/jeg kunne se klarere end tidl., hvor forskellige vores værdier var, og indså da jeg fik en kæreste og hun var enormt konkurrencemindet ifht. det (hun var i et forhold) og at hun generelt var konkurrenceminded, smålig, ikke kunne glæde sig på mine (eller nogen andre venner og veninders) vegne og generelt var ret manipulerende og modbydelig. Jeg afstod fra tanken dengang, da jeg ikke tænkte jeg havde behov for at tænke den slags og det føltes for surrealistisk oveni den udvikling/afvikling vores venskab havde taget, men nu tænker jeg faktisk tilbage om hende, at hun havde nogen enten psykopatiske eller narcisissestiske (staveplade!) træk, uden tvivl. OG at jeg er VIRKELIG glad for, at jeg stoppede det venskab, selv om det var vildt svært dengang og jeg brugte længe på at sørge over, den person jeg havde troet hun havde været og det venskab jeg havde troet vi havde. Hun var altid rigtig behagelig, når jeg havde det svært, men når det f.eks. gik en det godt, så var hun slet ikke særlig rar (understatement). Det har eddermaeme gjort mig rodet med min tillid til mennesker. Det er svært at beskrive fyldestgørende her. Det var som om hun var min tætte ven, da jeg finder ud af at hun var som en ulv i fåreklæder. Og jeg var så blændet, af hende og selve processen da jeg begyndte at se hendes negative sider og opdage hvor utryg jeg reelt var ved hende, hvor mange spil der konstant kørte (som jeg slet ikke er en person der har den mindste smule interesse i!) var super hård og jeg er ret sikker på jeg kom i en slags chok og krise, som min. fordi det faktisk var en vanvittig skræmmende oplevelse. Efter det følte jeg jo ikke jeg kunne stole på min egen dømmekraft.

Derudover så bøvler jeg lidt med på mit nye job, det sociale med kollegaerne. Det startede sådan set ganske fint og udemærket ud, men så opstod der nogle udfordringer med selve min kerneopgave, som så fyldte enormt meget hos mig, og som jo har optaget mit primære fokus og energi ifht. at løse det. Det har så betydet at jeg sådan set ikke havde overskuddet til at small-talke og lære de nye kollegaer at kende i den periode på den måde. Nu går det så bedre med min kerneopgave, men jeg kan mærke at min distancering fra det sociale på arbejdspladsen så har gået hen og gjort mig alt for selvbevidst og usikker på det område. Så nu skal jeg VIRKELIG tage mig sammen for at komme i gang med det igen, imens jeg føler jeg har et usikkert/ustabilt/ikke-noget-reelt-grundlag med de andre at bygge ovenpå. Så lige for tiden, da det er nyt at selve mit arbejde kører som det skal og jeg stadig nyder det, men stadig bruger meget energi på det, ser jeg meeeget frem til weekenderne, så jeg føler jeg kan 'trække vejret' og lige få hvilet og ladt til ugen der kommer.
Og i går tog jeg så en meeega tudetur, fordi jeg savnede min gamle arbejdsplads og menneskerne fra den helt ind i hjertet. Selve jobbet var bare ikke udfordrende eller spændende nok og ej heller lønnen. Men fuck, hvor jeg elsker det sted.
0
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2661

Indlægaf Badesandalen » 3. mar 2017, 20:27

Dirtylittledevil skrev:Jeg har altid følt at jeg var særligt udvalgt, men nu er jeg vel snart halvvejs gennem livet og jeg ved stadig ikke hvad pokker det er jeg er udvalgt til!
Måske skal jeg bare bruge anden halvdel af mit liv på at forlige mig med tanken om ikke at være "The chosen one"? Ahrr sikke noget pjat, jeg må bare være tålmodig, den slags store ting sker når det sker...

Du er særligt udvalgt til at være helt utroligt underholdende. :kys:
6
"When you talk, it's so beautiful, it's like you're puking rainbows."
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 639
Likede indlæg: 8532

Indlægaf Zombie » 4. mar 2017, 15:58

Jeg drømmer engang imellem livagtigt. Det sker ikke 100% som i drømmen, men næsten. Min mormor gjorde det samme og mit startede efter hun døde. Hvor jeg i øvrigt vågnede om natten og sagde til min veninde, at min mormor var død, selvom jeg ikke havde fået at vide, at hun var syg. Og da vi ringer til min mor, er min mormor død 5 minutter forinden.

For et par weekender siden drømte jeg, at min søster var på arbejde i sin skadestue og blev stukket med en kniv. Skrev en besked til hende om, at hvis hun skulle på vagt om aftenen og de fik en lyshåret fyr i starten af 20'erne ind, som var påvirket af stoffer eller alkohol, så havde han en kniv på sig.
De får en sådan fyr ind, grundet bandeballade har de vagter på. Min søster beder den ene vagt tjekke fyren, pga en mistanke (de kan bare bede om det på den baggrund). Han havde en springkniv på sig. En time senere vælter han et bord og går lidt amok, og må sendes til psyk. Min søster var ikke hos ham, da det skete, men godt han ikke havde den kniv!

Jeg tror ikke på overnaturlige ting, men jeg kan ikke forklare sammenfaldene. Der er flere. Min familie har bare accepteret det, selvom de alle sammen er ateister.
10
No1
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1969

Indlægaf No1 » 4. mar 2017, 20:29

Jeg er bange for at være alene, men samtidigt har jeg svært ved at rumme andre mennesker omkring mig. Det eneste tidspunkt hvor jeg ikke rigtigt føler mig ensom er, når jeg er med min far - eller i øjeblikke sammen med min kæreste. Jeg vil gerne have børn, men tanken om at skulle holde én anden person ud i minimum 18 år gør nok, at jeg aldrig får dem. Det er ikke så meget børnene jeg skal udholde, men nærmere deres far. :D
1
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 386
Likede indlæg: 4271

Indlægaf lillebjoern » 4. mar 2017, 20:49

Generelt anser jeg mig slet ikke som troende, og tager helst afstand fra religion som argument for noget som helst. Men i de mest desperate tider jeg har haft, har jeg taget mig selv i at tale/tænke til "nogen" deroppe – á la "vil I ikke lade det her ske..." eller det omvendte – om "de" ikke vil lade være med noget. Jeg har aldrig sagt det til nogen og gør det kun når jeg er helt alene.
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Sol_sikken
Kort karma: 4
Likede indlæg: 70

Indlægaf Sol_sikken » 5. mar 2017, 06:50

BlueBunny skrev:Ok jeg har en virkelig klam en.
Da jeg var barn skrabede vi gamle tyggegummi af asfalten og spiste. De kunne knase pga småsten. Så de friskeste var de bedste. De var også nemmest at få af.

Føj! Jeg boede i en alm forstad. Rækkehus. Kernefamilie. Tror perioden har været da vi var omkring 7 års alderen?

Har jeg også gjort :lol:

Satme klamt. Husker også den der knasen :lol:
1

Tilbage til "Livets forhold"