Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf avdotja » 19. feb 2018, 10:01

BlueBunny skrev:
2SHY skrev:Det lyder ynkeligt... men... jeg bliver altid lidt trist når jeg ser nogen har unfriended mig på facebook eller ikke følger mig længere på Twitter. Ikke at jeg er ret interessant nogen steder og jeg er klar over at jeg er lidt små-sær og kedelig så jeg kan godt forstå det. Men jeg bliver alligevel trist og forsøger at finde ud af hvem det mon er :(

Og så har jeg lige nogle få som jeg tjekker som det første om de stadig er der :genert:


Jeg har installeret en app der hedder “still friends” den holder styr på nye venner og fortæller hvem der unfriender. :) jeg er nemlig også lidt for obs på det. Nu behøver jeg ikke bekymre mig så meget :) Jeg har haft den i et år, og een ven har unfriendet. Det gav god mening, for det var “bare”en jeg var venner med fordi vi skulle igennem et kursusforløb :)

Tilgengæld forstår jeg ikke at en som jeg kender ok godt ikke bare afslog min anmodning, men ligefrem har blokeret mig. Det har jeg aldrig prøvet før. Hun taler til mig som om alt er ok. Og det burde det være. Underligt. Jeg har så holdt hende lidt på afstand fordi jeg tænker at hun da ikke skal generes. Underligt

Jeg tror virkelig man skal være påpasselig med at drage alt for mange konklusioner ud fra den slags ting, folk bruger facebook på meget forskellig vis.

Det med blokeringen ville jeg også, for et par siden, have tolket som værende ret voldsomt; men takke være debatten (:D) kan jeg se at det hos nogle er et ganske normalt værktøj, som de ikke tænker nærmere over. I dit tilfælde tænker jeg (uden at vide noget som helst om hvordan facebook fungerer på det punkt) at hun måske bruger blokeringen for at forhindre at hun, på et senere tidspunkt, dukker op som "forslag til ven"?
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Minionine » 19. feb 2018, 10:33

avdotja skrev:
BlueBunny skrev:
2SHY skrev:Det lyder ynkeligt... men... jeg bliver altid lidt trist når jeg ser nogen har unfriended mig på facebook eller ikke følger mig længere på Twitter. Ikke at jeg er ret interessant nogen steder og jeg er klar over at jeg er lidt små-sær og kedelig så jeg kan godt forstå det. Men jeg bliver alligevel trist og forsøger at finde ud af hvem det mon er :(

Og så har jeg lige nogle få som jeg tjekker som det første om de stadig er der :genert:


Jeg har installeret en app der hedder “still friends” den holder styr på nye venner og fortæller hvem der unfriender. :) jeg er nemlig også lidt for obs på det. Nu behøver jeg ikke bekymre mig så meget :) Jeg har haft den i et år, og een ven har unfriendet. Det gav god mening, for det var “bare”en jeg var venner med fordi vi skulle igennem et kursusforløb :)

Tilgengæld forstår jeg ikke at en som jeg kender ok godt ikke bare afslog min anmodning, men ligefrem har blokeret mig. Det har jeg aldrig prøvet før. Hun taler til mig som om alt er ok. Og det burde det være. Underligt. Jeg har så holdt hende lidt på afstand fordi jeg tænker at hun da ikke skal generes. Underligt

Jeg tror virkelig man skal være påpasselig med at drage alt for mange konklusioner ud fra den slags ting, folk bruger facebook på meget forskellig vis.

Det med blokeringen ville jeg også, for et par siden, have tolket som værende ret voldsomt; men takke være debatten (:D) kan jeg se at det hos nogle er et ganske normalt værktøj, som de ikke tænker nærmere over. I dit tilfælde tænker jeg (uden at vide noget som helst om hvordan facebook fungerer på det punkt) at hun måske bruger blokeringen for at forhindre at hun, på et senere tidspunkt, dukker op som "forslag til ven"?


Jeg ville nok tænke at det var sket ved et uheld. Så naiv er jeg :lol: Man (jeg) kommer så tit til at trykke på forkerte taster - især hvis jeg er på fra telefonen. Jeg kunne sikkert godt komme til at blokere en eller anden uden at ane det :genert:
3
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 770
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1169

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Brutus » 19. feb 2018, 13:22

Jeg holder meget af salmer, særlig engelske/amerikanske, og næsten daglig lytter jeg til the Mormom Tabernacle Choir.
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LaMariposa » 20. feb 2018, 07:53

Jeg holder også meget af salmer. Synes de har sådan en fin højtidelighed over sig, og mange af dem giver en fred, som nærmest intet andet musik kan give.
9
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LaMariposa » 20. feb 2018, 10:05

No1 skrev:Jeg bryder mig ikke om salmer, men "Se nu stiger solen fra havets skød”og “Nu falmer skoven..” rører mig så meget, at jeg næsten tudbrøler. Forfærdeligt altså.


Nåja, og så er jeg en sucker for himmelhunden. :blush:


Den er også virkelig smuk. Men for mig er det efterhånden blevet en salme jeg mest forbinder med begravelser, og det gør den endnu mere trist og rørende.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dgd2007 » 20. feb 2018, 15:04

LaMariposa skrev:Jeg holder også meget af salmer. Synes de har sådan en fin højtidelighed over sig, og mange af dem giver en fred, som nærmest intet andet musik kan give.

Ja, det kan du nogle gange have en pointe i.
Jeg har ikke læst så mange romaner, men en, jeg læste for meget lang tid siden, var en om ung præst, der havde visse genvordigheder ... jeg kan faktisk ikke huske, hvad det gik ud på, men jeg kan til gengæld huske hans yndlingssalme, som var et gennemgående omkvæd i historien:

Brorson skrev:Ak, søger de ydmyge steder,
i støvet for Frelseren græder,
så får I vor Jesus i tale,
thi roserne vokser i dale.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LaMariposa » 20. feb 2018, 15:46

dgd2007 skrev:
LaMariposa skrev:Jeg holder også meget af salmer. Synes de har sådan en fin højtidelighed over sig, og mange af dem giver en fred, som nærmest intet andet musik kan give.

Ja, det kan du nogle gange have en pointe i.
Jeg har ikke læst så mange romaner, men en, jeg læste for meget lang tid siden, var en om ung præst, der havde visse genvordigheder ... jeg kan faktisk ikke huske, hvad det gik ud på, men jeg kan til gengæld huske hans yndlingssalme, som var et gennemgående omkvæd i historien:

Brorson skrev:Ak, søger de ydmyge steder,
i støvet for Frelseren græder,
så får I vor Jesus i tale,
thi roserne vokser i dale.


Det er fra "Den yndigste rose er funden".
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dgd2007 » 20. feb 2018, 15:48

LaMariposa skrev:Det er fra "Den yndigste rose er funden".

Tak, ja det ved jeg - vi havde mange salmevers i skolen i min generation. Det jeg ikke kan huske er, hvad romanen handlede om :engel:
1
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Primerose » 21. feb 2018, 23:09

Jeg bryder mig ikke så meget om musik fra kor med lyse stemmer. Dvs pigekor og kor med unge drenge. Jeg ksn godt høre at det lyder smukt, men jeg bliver simpelthen så trist at jeg ikke kan holde ud af høre på det. Tror det minder for meget om død og begravelse på en eller anden måde.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14343

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Mangoness » 24. feb 2018, 03:00

Hvis jeg nogensinde skulle lave en film...så ville mit mål være at efterlade seeren med følelsen af "WTF did I just watch"

Billede
7
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6206

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Miss_no_More » 24. feb 2018, 18:10

Jeg har altid syntes, Peter Ingemann var charmerende. Nu er jeg ved at finde ham lidt lækker også :ninja:
3
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2276

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf computermus » 25. feb 2018, 12:37

Jeg er ret vild med Alberte Windings musik. Specielt hendes børnesange :lol: ( så er det sagt :blush: ) .
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5598
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22810

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf POCKETKITTEN » 26. feb 2018, 18:11

Jeg har lige ryddet op og har smidt en dildo og fem forskellige vibratorer ud - alt sammen købt siden september 2016 og alt sammen slidt i stykker. The rabbit er der decideret gået hul i.

Jeg kan godt lide at tænke, at det bare er lidt ringe kvalitet, jeg har købt. :tie:
16
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Juki » 27. feb 2018, 00:38

Jeg er mega nysgerrig omkring fremmede mennesker som jeg kun har et navn på, og der går nærmest sport i at gætte så rigtigt som muligt i hvordan de ser ud og deres liv. Det bliver dog ikke bare ved tanken for jeg googler og søger efter dem på Facebook for at se om jeg har gættet rigtigt.

Det er aldrig folk jeg har en relation til, men alle mulige random folk. Kundeservicemedarbejdere, hvis stemme jeg har hørt og lige skal se om der overenstemmelse mellem hvordan de ser ud og lyder. Folk der har skrevet en eller anden anmeldelse, er blevet interviewet til en artikel eller et indslag, er blevet nævnt i en eller anden sammenhæng, debattører osv.

Det er ret sjovt, men også ret vildt så mange mennesker der har så mange lettilgængelige oplysninger :genert:
5
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Yossarian » 2. mar 2018, 16:33

Hver gang jeg ser en mand med et langt skæg, forestiller jeg altid mig selv tage en stor hækkesaks og klippe det over med ét tilfredsstillende snip.
7

Tilbage til "Livets forhold"