Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Fru Sunshine » 16. jan 2019, 11:54

Apostrof skrev:
Stitch skrev:Jeg går pt. til TFT kropsterapi (men i Malmø) og vil klart anbefale det. Jeg kæmper med barndomstrauma, lavt selvværd, kærestesorger og vægt. Men hun har virkelig givet mig nogle gode værktøjer, som jeg kan bruge, når hjernen går i selvsving.
Jeg har desuden nogle øvelser som jeg bruger bare generelt for at få det bedre.

Hun har selv fortalt om hvordan hun har hjulpet patienter med diverse spiseforstyrrelser.

Jeg kan evt. fortælle lidt mere over pb, hvis du har lyst? Det er ikke de vises sten, og det kan tage tid før det hjælper. Men måske det er værd at prøve?


Tak! Det lyder meget brugbart - for ja, de underliggende mekanismer med lavt selvværd og at føle sig forkert, som trigger det og tankerne er nok meget ens. Jeg vil da meget gerne høre mere :)

Kisser skrev:Jeg har ikke nogen gode anbefalinger, som jeg kan give videre, men jeg kom til at tænke på denne artikel, som jeg læste den anden dag. Måske kunne hende behandleren være et bud? Hun lyder til at have meget erfaring krop med øvrige psykiske lidelser. https://www.bt.dk/samfund/anoreksigne-e ... get-voksen

For what it's worth, så tænker jeg i hvert fald ikke på dig som hypokonder :kram:


Tak, det ER meget værd! Det sætter jeg pris på - for jeg tænker netop den med, at jeg "bare skal tage mig sammen", men skal jeg give mig selv bare lidt credit og anerkendelse, så HAR jeg jo også gjort det, når jeg i perioder har tabt mig 30 kg.

Spændende artikel - for ja, noget af det underliggende jeg forsøger at cope med er jo klart sammenligneligt.

Fru Sunshine skrev:Det kan være, der er hjælp at hente her https://www.lmsos.dk/viden/aarsager/
Landsforeningen mod spiseforstyrrelser og selvskade.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at du lider af BED ud fra din beskrivelse.


Mange tak, Sunshine :lun: Det betyder faktisk overraskende meget, at andre også synes, at der kan være noget om det.

Tak for rådet - jeg skrev en mail til LMS i forgårs, så venter spændt på svar. Og skrev til en overlæge på Stolpegården, der har stået for det danske projekt omkring BED, men de tilbyder desværre ikke behandling, men henviste til de nye projekter, der netop har fået støttemidler, så nu har jeg i hvert fald flere forskellige råd og ting, jeg skal have prøvet af. Det er lidt af en jungle, men så dejligt at have fået taget hul på...

Det er en jungle og det er svært at tage hul på, for vi er jo blevet flasket op med, at overvægt bare handler om manglende rygrad og at lukke munden og lette røven. Så enkelt er det jo sjældent - og man ville jo heller ikke sige til en anorektiker, at de skulle sætte sig ned og æde noget mere :kys:
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Kalimsofie » 19. jan 2019, 11:51

Nu har jeg hvert år de sidste, hvad 10-11 år, troligt set de indledende auditions i X Factor udelukkende for at se, om der er nogen, jeg kender, der stiller op. For hvert år svinder håbet om, at det nogensinde sker... :/
1
Kisser
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2701

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Kisser » 19. jan 2019, 13:04

Smiling_Goat skrev:
Ellin skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg synes, det er åndssvagt svært at lære nye mennesker at kende i min nuværende alder. Før i tiden kunne man da mødes over en bytur, men i dag lukker folk sig ligesom sammen om deres egen lille kreds, og jeg synes virkelig, det er svært at "blive opdaget."

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal bære mig ad, for det føles som om, der ikke rigtigt er nogen steder, hvor der optages nye medlemmer.

Jeg har overvejet at begynde til en eller anden holdsport, men det ligger i min arbejdstid. Jeg har tid til ting i weekenderne, men der er der intet holdbaseret. Jeg har forsøgt mig med frivilligt arbejde, men det lå guddødme også i hverdagene.

Jeg ved simpelthen ikke, hvor folk på min alder ellers holder til.. Hvor pokker er alle de 30-årige? :genert:


Jeg er 31 og kunne have skrevet stortset det samme. Især oplevelsen af, at folk lukker sig sammen og sin egent lille kreds, hvor jeg oplever det er lidt en "lukket klub" uden ønske om at optage nye medlemmer.

Samt, jeg simpelthen ikke aner, hvordan jeg får smidt "udvide mit netværk" ind i hverdagen med mand, to børn og fuldtidsjob med skiftende arbejdstider.


Præcis. Jeg var del af en vennekreds, da jeg flyttede landsdel for nogle år siden. Nu er jeg kommet tilbage til min gamle landsdel igen og havde egentligt lidt håbet, at jeg bare lige kunne smutte med ind i den gamle vennekreds igen, men der optages åbenbart ikke længere medlemmer.

Altså jeg ser da stadig nogle af dem, men jeg bliver ikke længere inviteret med til de fælles ting. Jeg er så også én af de få barnløse, så det spiller sikkert også ind.

Derfor undersøgte jeg forskellige holdaktiviteter, frivilligt arbejde osv. og blev virkelig overrasket over, at det kun ligger i hverdagene (og så endda ofte i min arbejdstid.) Det gør det altså virkelig, virkelig svært at blive en del af et fællesskab.

Der er selvfølgelig mine nye kollegaer, men det er så også der, jeg oplever, at de har deres egne kredse, hvor der heller ikke optages nye medlemmer - og jeg har egentligt heller ikke rigtigt behov for at også se dem i min fritid.

Så... Nu ved jeg ikke, hvor alle de andre 30-årige er. De normale, arbejdende 30-årige (for de kan jo heller ikke gå til de holdaktiviteter.)


Det er virkelig et interessant emne - det var også oppe i tråden om at mangle nytårsvenner. Jeg har egentlig en rigtig god vennekreds, men jeg synes, at det er svært at få set dem nok - især fordi jeg har travlt med min datter på 2,5 og de enten har store børn eller ingen børn. Jeg kan virkelig genkende følelsen af at savne et fællesskab, og nogle gange kunne jeg virkelig være fristet til at flytte i et bofællesskab eller til en landsby..
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Venus222 » 19. jan 2019, 16:36

Jeg har en kollega der rigtig tit (flere gange om ugen) går i bad på vores arbejdsplads. Personaletoilettet er sådan et kombineret bad/toilet.
Jeg synes det er virkelig upassende og træls,men jeg synes ikke jeg kan tillade mig at sige noget, for ret beset gør hun ikke noget forkert.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Daine » 19. jan 2019, 17:12

Venus222 skrev:Jeg har en kollega der rigtig tit (flere gange om ugen) går i bad på vores arbejdsplads. Personaletoilettet er sådan et kombineret bad/toilet.
Jeg synes det er virkelig upassende og træls,men jeg synes ikke jeg kan tillade mig at sige noget, for ret beset gør hun ikke noget forkert.

Er der kun det ene toilet? For hvis hun blokerer det i længere tid så I andre ikke kan komme på wc, synes jeg godt man kunne henstille til at badeaktiviteter sker før eller efter alm arbejdstid.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Venus222 » 19. jan 2019, 18:21

Daine skrev:
Venus222 skrev:Jeg har en kollega der rigtig tit (flere gange om ugen) går i bad på vores arbejdsplads. Personaletoilettet er sådan et kombineret bad/toilet.
Jeg synes det er virkelig upassende og træls,men jeg synes ikke jeg kan tillade mig at sige noget, for ret beset gør hun ikke noget forkert.

Er der kun det ene toilet? For hvis hun blokerer det i længere tid så I andre ikke kan komme på wc, synes jeg godt man kunne henstille til at badeaktiviteter sker før eller efter alm arbejdstid.


Hun går i bad efter hendes vagt er slut og min vagt lige er startet. Så det er ikke fordi hun optager det på et særligt dumt tidspunkt. Jeg har det bare stramt med at det skal foregå på arbejdspladsen, når nu vi ikke har adskilt bad/toilet. Og det er helt sikkert bare mig der er snerpet... :blush:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Daine » 19. jan 2019, 18:28

Venus222 skrev:
Daine skrev:
Venus222 skrev:Jeg har en kollega der rigtig tit (flere gange om ugen) går i bad på vores arbejdsplads. Personaletoilettet er sådan et kombineret bad/toilet.
Jeg synes det er virkelig upassende og træls,men jeg synes ikke jeg kan tillade mig at sige noget, for ret beset gør hun ikke noget forkert.

Er der kun det ene toilet? For hvis hun blokerer det i længere tid så I andre ikke kan komme på wc, synes jeg godt man kunne henstille til at badeaktiviteter sker før eller efter alm arbejdstid.


Hun går i bad efter hendes vagt er slut og min vagt lige er startet. Så det er ikke fordi hun optager det på et særligt dumt tidspunkt. Jeg har det bare stramt med at det skal foregå på arbejdspladsen, når nu vi ikke har adskilt bad/toilet. Og det er helt sikkert bare mig der er snerpet... :blush:

Det er også lidt mystisk, at man ikke har valgt at opdele bad og toilet, ihf hvis man ønskede at badet skulle bruges. Eller sørge for et ekstra seperat toilet. Men når badet nu er der, såå ... ja, lidt snerpet er du nok :kys:
Hvilket jo er okay, vi har vel alle vores issues, der ikke altid kan forklares rationelt :D
6
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dgd2007 » 19. jan 2019, 19:00

Kalimsofie skrev:Nu har jeg hvert år de sidste, hvad 10-11 år, troligt set de indledende auditions i X Factor udelukkende for at se, om der er nogen, jeg kender, der stiller op. For hvert år svinder håbet om, at det nogensinde sker... :/

Der har engang været en af vores børns skolekammerat med.
Men det vidste vi på forhånd, så vi behøvede ikke at se de andre udsendelser. :-D
Men vi skulle selvfølgelig sms-stemme.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Zonta » 19. jan 2019, 23:20

Smiling_Goat skrev:Jeg synes, det er åndssvagt svært at lære nye mennesker at kende i min nuværende alder. Før i tiden kunne man da mødes over en bytur, men i dag lukker folk sig ligesom sammen om deres egen lille kreds, og jeg synes virkelig, det er svært at "blive opdaget."

Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal bære mig ad, for det føles som om, der ikke rigtigt er nogen steder, hvor der optages nye medlemmer.

Jeg har overvejet at begynde til en eller anden holdsport, men det ligger i min arbejdstid. Jeg har tid til ting i weekenderne, men der er der intet holdbaseret. Jeg har forsøgt mig med frivilligt arbejde, men det lå guddødme også i hverdagene.

Jeg ved simpelthen ikke, hvor folk på min alder ellers holder til.. Hvor pokker er alle de 30-årige? :genert:

Jeg tror mange af dem har travlt med småbørn og/eller karriere. Tilsæt hus, have, måske husdyr og alt det andet og så er det begrænset hvor meget tid der er tilbage.

Det er rigtig godt at få en baby, hvis man gerne vil lære folk at kende :lol:
Men det tager generelt lang tid. Vi har boet her i 2,5 år og vi kendte ikke et øje, da vi flyttede hertil. Vi kender mange flere nu og støder tit på nogen vi kender i Brugsen eller nede på gågaden, men sådan rigtige venskaber er længe om at forme sig.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Kalimsofie » 20. jan 2019, 00:02

dgd2007 skrev:
Kalimsofie skrev:Nu har jeg hvert år de sidste, hvad 10-11 år, troligt set de indledende auditions i X Factor udelukkende for at se, om der er nogen, jeg kender, der stiller op. For hvert år svinder håbet om, at det nogensinde sker... :/

Der har engang været en af vores børns skolekammerat med.
Men det vidste vi på forhånd, så vi behøvede ikke at se de andre udsendelser. :-D
Men vi skulle selvfølgelig sms-stemme.


Totalt misundelig! :blush:
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LadyFox » 20. jan 2019, 00:07

dgd2007 skrev:
Kalimsofie skrev:Nu har jeg hvert år de sidste, hvad 10-11 år, troligt set de indledende auditions i X Factor udelukkende for at se, om der er nogen, jeg kender, der stiller op. For hvert år svinder håbet om, at det nogensinde sker... :/

Der har engang været en af vores børns skolekammerat med.
Men det vidste vi på forhånd, så vi behøvede ikke at se de andre udsendelser. :-D
Men vi skulle selvfølgelig sms-stemme.

Jeg kender altid nogen der er med, men kun en enkelt gang til den gode side.
0
...
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Kalimsofie » 20. jan 2019, 00:10

LadyFox skrev:
dgd2007 skrev:
Kalimsofie skrev:Nu har jeg hvert år de sidste, hvad 10-11 år, troligt set de indledende auditions i X Factor udelukkende for at se, om der er nogen, jeg kender, der stiller op. For hvert år svinder håbet om, at det nogensinde sker... :/

Der har engang været en af vores børns skolekammerat med.
Men det vidste vi på forhånd, så vi behøvede ikke at se de andre udsendelser. :-D
Men vi skulle selvfølgelig sms-stemme.

Jeg kender altid nogen der er med, men kun en enkelt gang til den gode side.


Seriøst? Hver gang? Du er heldig, mand! :-D
Jeg må have den forkerte bekendtskabskreds :gruble:
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Mi55y » 20. jan 2019, 00:41

Kalimsofie skrev:Nu har jeg hvert år de sidste, hvad 10-11 år, troligt set de indledende auditions i X Factor udelukkende for at se, om der er nogen, jeg kender, der stiller op. For hvert år svinder håbet om, at det nogensinde sker... :/


Jeg kender et band, som gik videre :-D
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Kalimsofie » 20. jan 2019, 01:52

Mi55y skrev:
Kalimsofie skrev:Nu har jeg hvert år de sidste, hvad 10-11 år, troligt set de indledende auditions i X Factor udelukkende for at se, om der er nogen, jeg kender, der stiller op. For hvert år svinder håbet om, at det nogensinde sker... :/


Jeg kender et band, som gik videre :-D


Ja ja, bare træde i det :cuss:

:afro:
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf achillaxedprune » 20. jan 2019, 02:21

Jeg kan føle, at jeg drukner i dej. Dagligdagsdej.
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Livets forhold"