Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Fru Sunshine » 20. jan 2019, 08:20

Kalimsofie skrev:Nu har jeg hvert år de sidste, hvad 10-11 år, troligt set de indledende auditions i X Factor udelukkende for at se, om der er nogen, jeg kender, der stiller op. For hvert år svinder håbet om, at det nogensinde sker... :/

Min datter fik engang en henvendelse fra en af producenterne via Youtube med en opfordring til at stille op. Hun ville ikke.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LadyFox » 20. jan 2019, 08:49

Kalimsofie skrev:
LadyFox skrev:
dgd2007 skrev:
Kalimsofie skrev:Nu har jeg hvert år de sidste, hvad 10-11 år, troligt set de indledende auditions i X Factor udelukkende for at se, om der er nogen, jeg kender, der stiller op. For hvert år svinder håbet om, at det nogensinde sker... :/

Der har engang været en af vores børns skolekammerat med.
Men det vidste vi på forhånd, så vi behøvede ikke at se de andre udsendelser. :-D
Men vi skulle selvfølgelig sms-stemme.

Jeg kender altid nogen der er med, men kun en enkelt gang til den gode side.


Seriøst? Hver gang? Du er heldig, mand! :-D
Jeg må have den forkerte bekendtskabskreds :gruble:

Det er i hvert fald ved at være nogle år siden der ikke var nogen med. :lol:
1
...
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf HappyPaww » 20. jan 2019, 11:09

LadyFox skrev:
Kalimsofie skrev:
LadyFox skrev:
dgd2007 skrev:
Kalimsofie skrev:Nu har jeg hvert år de sidste, hvad 10-11 år, troligt set de indledende auditions i X Factor udelukkende for at se, om der er nogen, jeg kender, der stiller op. For hvert år svinder håbet om, at det nogensinde sker... :/

Der har engang været en af vores børns skolekammerat med.
Men det vidste vi på forhånd, så vi behøvede ikke at se de andre udsendelser. :-D
Men vi skulle selvfølgelig sms-stemme.

Jeg kender altid nogen der er med, men kun en enkelt gang til den gode side.


Seriøst? Hver gang? Du er heldig, mand! :-D
Jeg må have den forkerte bekendtskabskreds :gruble:

Det er i hvert fald ved at være nogle år siden der ikke var nogen med. :lol:

Kalim - hvorfor ville du så gerne kende nogen der er med?
Tænker bare det er sådan en lidt pudsig/random ting at håbe på :D
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf AgentPixie » 20. jan 2019, 11:28

Min kæreste stillede engang op til x faktor :lol: Han kender også en der har vundet og en mere der var blandt de 9 sidste.
:slem:
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Aesel82 » 20. jan 2019, 11:44

AgentPixie skrev:Min kæreste stillede engang op til x faktor :lol: Han kender også en der har vundet og en mere der var blandt de 9 sidste.
:slem:



Øj, jeg er nysgerrig lige nu :blush:
3
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Kalimsofie » 20. jan 2019, 20:50

HappyPaww skrev:
LadyFox skrev:
Kalimsofie skrev:
LadyFox skrev:
dgd2007 skrev:
Kalimsofie skrev:Nu har jeg hvert år de sidste, hvad 10-11 år, troligt set de indledende auditions i X Factor udelukkende for at se, om der er nogen, jeg kender, der stiller op. For hvert år svinder håbet om, at det nogensinde sker... :/

Der har engang været en af vores børns skolekammerat med.
Men det vidste vi på forhånd, så vi behøvede ikke at se de andre udsendelser. :-D
Men vi skulle selvfølgelig sms-stemme.

Jeg kender altid nogen der er med, men kun en enkelt gang til den gode side.


Seriøst? Hver gang? Du er heldig, mand! :-D
Jeg må have den forkerte bekendtskabskreds :gruble:

Det er i hvert fald ved at være nogle år siden der ikke var nogen med. :lol:

Kalim - hvorfor ville du så gerne kende nogen der er med?
Tænker bare det er sådan en lidt pudsig/random ting at håbe på :D


Jamen, jeg ved det ikke :lol:
Bare fordi, tror jeg... gerne en, der er herredårlig, så jeg kan grine lidt af det :genert:

Jeg kender en tidligere vinder, men jeg har først lært vedkommende at kende efterfølgende, så det gælder ikke rigtig.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf sigge » 29. jan 2019, 18:58

Noget af det, jeg frygter mest, er at blive afvist. Jeg har lige sat mig selv i en situation, hvor afvisning er en reel risiko, og nu har jeg kvalme.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Krølle » 29. jan 2019, 19:08

Jeg har simpelthen lige fyret mine indre neuroser. Med bortvisning og uden fratrædelsesaftale. Hvis nogen er i tvivl, er det en god ting. 2019 bliver godt - I can feel it! :-D
5
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Lurende Peber » 29. jan 2019, 19:20

Krølle skrev:Jeg har simpelthen lige fyret mine indre neuroser. Med bortvisning og uden fratrædelsesaftale. Hvis nogen er i tvivl, er det en god ting. 2019 bliver godt - I can feel it! :-D

Så kan de lære det. Slibrige skiderikker!
:blomst:
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Daine » 29. jan 2019, 19:23

Krølle skrev:Jeg har simpelthen lige fyret mine indre neuroser. Med bortvisning og uden fratrædelsesaftale. Hvis nogen er i tvivl, er det en god ting. 2019 bliver godt - I can feel it! :-D

Den måtte jeg lige læse to gange, før jeg opfattede hvorfor du synes det var fedt at blive fyret og bortvist :D Jeg håber dine indre neuroser ikke lægger sag an og bare holder sig væk. Men hvorfor skulle de dog ikke det? Du er awesome og neuroser snylter skidt på awesome personer :blush2:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Krølle » 29. jan 2019, 19:24

Lurende Peber skrev:
Krølle skrev:Jeg har simpelthen lige fyret mine indre neuroser. Med bortvisning og uden fratrædelsesaftale. Hvis nogen er i tvivl, er det en god ting. 2019 bliver godt - I can feel it! :-D

Så kan de lære det. Slibrige skiderikker!
:blomst:


Præcis! Lud og koldt vand må de tigge sig til andetsteds - jeg er done med deres shit, og de har helt ærligt været nogle overvægtige små skiderikker at slæbe rundt på. Jeg føler mig et lille tons lettere :-D
2
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Sorenspige » 29. jan 2019, 19:43

Krølle skrev:Jeg har simpelthen lige fyret mine indre neuroser. Med bortvisning og uden fratrædelsesaftale. Hvis nogen er i tvivl, er det en god ting. 2019 bliver godt - I can feel it! :-D


Har du gode råd til at fyre sådan nogle neuroser?
4
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Alphilia » 29. jan 2019, 19:57

Jeg har plantet et lillebitte frø, som måske kan og skal vokse sig stort, afhængigt af forskellige ting. Det føles godt
5
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf hotlips » 30. jan 2019, 00:58

Lemonella skrev:Jeg kan blive meget ked af det, hvis jeg ser en ved kassen i f.eks Fakta, der ikke kan betale for alle sine varer og må lade nogen af dem ligge.
Oplevede det 2 gange mellem jul og nytår. Begge gange var det en ældre dame, (ikke den samme).
Den ene gang var det en dame på en 70-75 år. Pæn i tøjet og ikke på nogen måde en man ville mistænke for ikke at have styr på økonomien.
Hun havde kun taget varer med gule prismærker på. Altså de vare der var kaldes “stop madspild”. Hun kørte sit hævekort igennem, men den meldte at der ikke var penge nok på kortet og måtte lade over halvdelen af varerne ligge.
Det gør simpelthen så ondt indeni mig at jeg næsten ikke kan være i mig selv. Jeg kan slet ikke have det.
Tit har jeg lyst til at sige jeg gerne vil betale, men jeg ved jo ikke, hvordan folk vil tage det og måske bliver de vrede fordi jeg blander mig, men sådanne oplevelser, kan ødelægge hele min dag.


Jeg har tilbudt dem pengene hvis jeg har haft dem, jeg har aldrig oplevet at nogen tog det ilde op, tværtimod.

Det er jo som regel ikke de store beløb, så selvom vi ikke har for meget selv så har jeg givet dem, jeg har aldrig oplevet det var over 20-30 kr, som regel er det meget mindre, og jeg har sagt at jeg ikke skulle have dem igen.

Jeg tror det var 14 kr jeg gav den ene gang så en træt mor med en skrigende baby kunne få sin yoghurt og noget andet med, de var så godt givet ud, hun var tydeligvis kørt ned til sokkeholderne..
En af de første jeg lidt lærte at kende efter jeg flyttede ind og kort efter fødte, det er en dreng der er stor teenager nu, han var vel 8-9 år dengang stod og manglede 6 kr til sin cola, jeg betalte dem for ham , og siden har han åbnet dørene i den store blok vi går igennem fordi det er meget kortere end at gå udenom et utal af gange når jeg har skullet igennem med barnevogn, selvom han har stået et stykke væk så er han kommet løbende, og han har også hjulpet mig hvis jeg har haft så meget læs på cyklen at jeg skal have en til at holde den mens jeg får lagt varerne strategisk., jeg ved ikke hvad han hedder men jeg har tit tænkt på at de 6 kr var en god investering.
Jeg har iøvrigt også selv fået betalt alle mine varer af en nabo fra en anden række, jeg var kommet afsted uden kort og jeg var omme og betale dem tilbage samme aften, det satte jeg stor pris på at hun tilbød og vi kendte kun hinanden af udseende dengang.

Nu bliver det nævnt for kort tid siden her at man har svært ved at lære nye mennesker at kende, men hvis man selv med de bedste intentioner er bange for at gøre noget forkert så bliver det nok måske også svært.

Jeg synes du skal tilbyde at hjælpe næste gang, hvis de tager det ilde op så kan du måske finde lidt fred i at tænke at det var deres eget valg.
11
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Krølle » 30. jan 2019, 10:18

Sorenspige skrev:
Krølle skrev:Jeg har simpelthen lige fyret mine indre neuroser. Med bortvisning og uden fratrædelsesaftale. Hvis nogen er i tvivl, er det en god ting. 2019 bliver godt - I can feel it! :-D


Har du gode råd til at fyre sådan nogle neuroser?


10 års forberedelse, halvandet års kaos, et par triggere, der udløser en mindre lavine af alt det crap, man har gemt i kasser igennem årene.

Tilsæt to ugers mentaltilstand hvor man seriøst overvejer, om man endegyldigt er blevet komplet bonkers et voila; breakthrough. Som altid med den slags føles det uendeligt sort og håbløst lige inden, brikkerne falder på plads, og man pludselig er ude på den anden side - havde jeg ikke fra tidligere vidst, at det ofte fungerer sådan, havde jeg seriøst været bange for, at jeg var ved at miste forstanden i dagene op til. Til gengæld er det den vildeste oplevelse, når alt det, der har virket uforståeligt og urimeligt svært pludselig ligner en matematikopgave fra 1. klasse.

Måske kan du finde en mere effektiv plan. Ti år er langt tid at forberede en fyring :lol:
1

Tilbage til "Livets forhold"