Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dgd2007 » 6. sep 2019, 10:08

Pax Romana skrev:
dgd2007 skrev:
avdotja skrev:Jeg ved ikke om jeg ligefrem er højre-venstre blind, men jeg ved i hvert fald ikke instinktivt hvad er hvad. Så når folk feks siger “drej til venstre”, så kigger jeg ned på mine arme og tjekker hvilken mit ur sidder på (som jeg VED altid sidder på venstre arm) - og først derefter ved jeg hvilken retning jeg skal gå :genert:

Jeg har det med øst og vest ... :fløjt:
Det virker bare så åndsvagt at gå rundt med et kompas tapet fast på vestre arm. ;)

Nej, men jeg kan heldigvis visualisere et landkort, så jeg kan finde ud af om "Vestdanmark" er Jylland eller Sjælland, eller om "den amerikanske østkyst" er New York eller L.A. Så jeg klarer mig :cool:
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Pax Romana » 6. sep 2019, 10:12

dgd2007 skrev:Nej, men jeg kan heldigvis visualisere et landkort, så jeg kan finde ud af om "Vestdanmark" er Jylland eller Sjælland, eller om "den amerikanske østkyst" er New York eller L.A. Så jeg klarer mig :cool:
Smart. :) Medmindre du vender kortet på hoved, for så vil du opdage at jyderne pludselig taler svensk.
4
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dgd2007 » 6. sep 2019, 10:36

Pax Romana skrev:
dgd2007 skrev:Nej, men jeg kan heldigvis visualisere et landkort, så jeg kan finde ud af om "Vestdanmark" er Jylland eller Sjælland, eller om "den amerikanske østkyst" er New York eller L.A. Så jeg klarer mig :cool:
Smart. :) Medmindre du vender kortet på hoved, for så vil du opdage at jyderne pludselig taler svensk.

Ej, men det ved jeg, de ikke kan :lol:
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Ladysparrow » 6. sep 2019, 10:42

kartoffelpizza skrev:
No1 skrev:Jeg kan ikke lytte til Himmelhunden af Teddy Edelmann uden at få tårer i øjnene. Ej; men det er så åndssvagt.

Sådan har jeg det med puf-drage-sangen


Himmelhunden, Puf, Jens Vejmand :whine:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dgd2007 » 6. sep 2019, 10:49

Ladysparrow skrev:
kartoffelpizza skrev:
No1 skrev:Jeg kan ikke lytte til Himmelhunden af Teddy Edelmann uden at få tårer i øjnene. Ej; men det er så åndssvagt.

Sådan har jeg det med puf-drage-sangen


Himmelhunden, Puf, Jens Vejmand :whine:

Puf hørte jeg oprindeligt på engelsk, hvor jeg ikke rigtig forstod teksten. Jeg syntes bare det sætningen lød enormt fed: "... frolicked in the Autumn mist" :D



Ja, Jens Vejmand var grum. Selv om den lærte vi i skolen - så virker det jo aldrig helt så stærkt.
0
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 473
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1412

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf MissIce » 6. sep 2019, 11:10

dgd2007 skrev:
avdotja skrev:Jeg ved ikke om jeg ligefrem er højre-venstre blind, men jeg ved i hvert fald ikke instinktivt hvad er hvad. Så når folk feks siger “drej til venstre”, så kigger jeg ned på mine arme og tjekker hvilken mit ur sidder på (som jeg VED altid sidder på venstre arm) - og først derefter ved jeg hvilken retning jeg skal gå :genert:

Jeg har det med øst og vest ... :fløjt:


Jeg er i den grad "højre-venstre-DUM!" Jeg tror aldrig, jeg lærer det.

Men til gengæld har jeg totalt styr på øst og vest (og nord og syd) - så meget styr på det, at jeg har prøvet at blive kørt af sted i en times tid på ladet af en lukke mandskabsvogn. Da vi blev sat af, skulle vi selv finde hjem. De andre i gruppen begyndte at finde kompasser frem, men jeg pegede instinktivt mod nord. Da de andre fik fundet kompasserne frem, kunne de konstatere at jeg vitterligt havde peget mod nord.

Men dumheden sætter ind igen, idet jeg ikke kan forbinde højre med øst og venstre med vest. :rulle:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17196
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41847

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LaMariposa » 6. sep 2019, 11:55

Jeg kan overhovedet heller ikke orientere mig mod nord, syd osv. Følte mig altid så dum, da jeg boede i USA og amerikanerne bad mig køre mod (indsæt verdenshjørne), hvis jeg spurgte om vej :D Blev direkte lykkelig, da jeg på et tidspunkt fik en lejebil, der viste i bakspejlet, hvilken retning, jeg kørte i. Bliver stadig forvirret på højt plan, når trafikradioen snakker om, at der er kø på Sydmotorvejen i nordgående retning :forvirret:
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Pandesteg » 6. sep 2019, 11:58

LaMariposa skrev:Jeg kan overhovedet heller ikke orientere mig mod nord, syd osv. Følte mig altid så dum, da jeg boede i USA og amerikanerne bad mig køre mod (indsæt verdenshjørne), hvis jeg spurgte om vej :D Blev direkte lykkelig, da jeg på et tidspunkt fik en lejebil, der viste i bakspejlet, hvilken retning, jeg kørte i. Bliver stadig forvirret på højt plan, når trafikradioen snakker om, at der er kø på Sydmotorvejen i nordgående retning :forvirret:


Det med syd- og nordgående på motorvejen har jeg efterhånden lært (og det er jeg ret forbløffet over egentligt :lol:) men jeg kan stadig blive vildt irriteret på GPS'en, når den begynder med det der nord-syd-øst-vest-fis. Forleden skulle jeg ud fra parkeringspladsen ved et byggemarket og så begynder Google Maps med "kør nord mod Industrivej". Hvad skete der med "drej til højre/venstre"??
9
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf computermus » 7. sep 2019, 17:29

Jeg er lige i øjeblikket sygemeldt til d. 17 .september . Lægen mente ikke at jeg var deprimeret,snarere var det noget stress.
Jeg kan vågne om morgenen og synes at det går helt fint, og pludselig efter noget tid ,så begynder jeg at græde, uden at helt vide hvorfor, og så føles det som om der er noget der ligger lidt tungt på brystet af mig.
Mine tanker farer rundt i hovedet, men når jeg forsøger at finde ud af hvad jeg tænker, så føler jeg mig helt tom. Andre dage går det betydeligt bedre.
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14442

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Mangoness » 10. sep 2019, 09:10

Jeg er langt fra sikker på, at jeg egner mig til universitetet. :(
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf zembra1986 » 12. sep 2019, 18:21

Jeg ønsker ikke at blive gammel (60-65+) Jeg ser ikke noget positivt i at blive gammel, som verden ser ud nu. Klimaforandringerne og dens påvirkning skræmmer mig og jeg tror ikke jorden bliver noget rart sted at være om "bare" 20-30 år. Så jeg håber på at en sygdom eller ulykke gør det af med mig, inden jeg bliver gammel.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dgd2007 » 13. sep 2019, 00:24

zembra1986 skrev:Jeg ønsker ikke at blive gammel (60-65+) [...]
    Billede
14
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14442

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Mangoness » 14. sep 2019, 10:54

Jeg har sygt svært ved at koncentrere mig om, forstå og huske, hvad andre folk siger. Specielt hvis det er fagligt/teoretisk og ikke særlig konkret.

Jeg har opdaget, at det hjælper at skrive det op undervejs, når folk snakker, så jeg kan se det sort på hvidt.

Det virker bare ubehøvlet. :wacko:
Senest rettet af Mangoness 14. sep 2019, 11:01, rettet i alt 2 gange.
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Kerrigan » 14. sep 2019, 10:57

Trappestige skrev:Jeg har aldrig nogensinde kalkuleret med at nå at blive 30 år. Mit liv har været fucked up, pretty much siden jeg blev født, og jeg har altid troet at jeg ville dø inden 30 på den ene eller anden måde. Det har så sandelig også været tæt på, mange gange.
Nu er jeg 33 - og et halvt! Jeg har mere eller mindre isoleret mig for omverdenen og sovet de sidste 3,5 år væk, fordi jeg ikke har anet hvad jeg skulle stille op med mig selv og mit liv. Med fare for at jinxe karma, kan jeg dog mærke, at det kommende år bliver rigtig, rigtig godt for mig. Gode ting sker lige nu, jeg er for alvor ved at få ryddet op i mit sind, få hjælp, og komme videre fra alt det negative bullshit. År 2020 bliver min genfødsel- og jeg glæder mig til at mærke livet igen.


Det er på en måde befriende at læse. Jeg havde aldrig troet at jeg skulle blive 25 år.
I dag er jeg 35 år og venter mit første barn.

Jeg tror på dig. ❤
6
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dgd2007 » 14. sep 2019, 11:00

Mangoness skrev:[...]
Det virker bare ubehøvlet. :wacko:

Det synes jeg da ikke.
Det kommer selvfølgelig an på situationen ... hvis nogen siger: "Oh Mangoness, dine øjne er dybe og blå som havet!" så vil det måske virke lidt lidt forstyrrende hvis du siger: "Øjeblik! Det må jeg lige skrive op ..." :D
Men hvis det er noget fagligt, er det da nærmest smigrende for den der siger det.
2

Tilbage til "Livets forhold"