Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf ina » 11. jul 2018, 06:41

Hvis ikke jeg havde børn (der ville savne deres mormor alt for meget), så ville jeg se min mor meget lidt - nok kun til særlige begivenheder.

Hun er et specielt menneske, der ikke kan finde ud af at begå sig socialt. Hun sætter sig selv i en offerrolle og vælger folk fra, som (hun bilder sig ind) ikke opfører sig ordentligt overfor hende. Hun er alt for usikker og føler sig ikke god nok. Vurderer altid sig selv ud fra andre og hvis de vurderes bedre end hende, så er de helt sikkert nogle røvhuller. Stoler på ingen, alle vil hende ondt.

Det bliver værre med alderen og det er også blevet værre imens hun har gået hjemme (efterhånden 10 år, tror jeg, eller mere). Hun er endelig blevet visiteret til fleksjob, men synes nu det er andres job at finde arbejde til hende. :rulle:

Hun kommer ud af en søskendeflok på 7, er blevet mobbet som barn og har klart nogle issues. Hun vil ikke arbejde på det, men er i stedet gået helt i modsatte grøft - “tag mig som jeg er og jeg siger altid min mening”. Lige meget om folk såres i det. Hun var uvenner med hendes søster i et halvt år, hvor søsteren ikke vidste hvad der var sket. Min mor var blevet fornærmet over noget min moster havde sagt i sjov - min mor vidste godt at det var i sjov og havde desuden glemt det efter 3 måneder, men blev ved med at være sur indtil jeg bad hende om at tage sig sammen.

Overfor mig og mine søskende er hun sjældent sårende. Der påtager hun sig offerrollen, fordi vi siger fra overfor hendes bullshit. Senest i dag angående planlægning af en familiefest, hvor hun melder ud at de (hende og min far) ikke vil betale det fulde beløb, fordi de ikke kan deltage i det hele og de desuden betalte fuld pris sidste år, selvom de ikke fik noget aftensmad (de kørte før tid, da de skulle hjem til deres åndssvage hunde). Og “så kan I jo bare håne mig, hvis I er uenige”. :sur:

Hun er ikke sådan overfor børnebørnene, heldigvis. Hun forkæler dem, leger med dem og de elsker hende højt.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Stitch » 11. jul 2018, 06:44

Jeg synes ikke, at jeg er god nok.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dgd2007 » 11. jul 2018, 08:22

Stitch skrev:Jeg synes ikke, at jeg er god nok.

Det er der da forhåbentlig ikke nogen der gør?

Som skrevet står:
"Den der elsker sig selv,
får ingen rivaler." :fløjt:
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Mangoness » 11. jul 2018, 09:53

Stitch skrev:Jeg synes ikke, at jeg er god nok.


Desværre x2
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Wizzze » 11. jul 2018, 10:07

Stitch skrev:Jeg synes ikke, at jeg er god nok.


Ret udbredt "sygdom" :genert:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Prosperity74 » 11. jul 2018, 13:01

Mangoness skrev:
Stitch skrev:Jeg synes ikke, at jeg er god nok.


Desværre x2


Også her x 3 :(
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf kidkomb » 11. jul 2018, 13:24

Når jeg er sammen med andre mennesker, så bliver jeg altid bange for at sige noget forkert. Hvilket resulterer i at jeg siger en masse ting forkert. Og med garanti får fornærmet nogen eller gjort dem kede af det.
Min hukommelse bliver også dårligere og jeg glemmer ord og detaljer.
Jeg ved godt at det er en efterreaktion af stress og jeg ved godt at det er fordi jeg er presset, men hold nu k*ft hvor er det irriterende!! :(
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf kidkomb » 11. jul 2018, 21:44

Zinde skrev:
kidkomb skrev:Når jeg er sammen med andre mennesker, så bliver jeg altid bange for at sige noget forkert. Hvilket resulterer i at jeg siger en masse ting forkert. Og med garanti får fornærmet nogen eller gjort dem kede af det.
Min hukommelse bliver også dårligere og jeg glemmer ord og detaljer.
Jeg ved godt at det er en efterreaktion af stress og jeg ved godt at det er fordi jeg er presset, men hold nu k*ft hvor er det irriterende!! :(

Jeg har det fuldstændigt på samme måde. Nogle gange ender jeg med at blive hjemme, fordi det er det nemmeste.
Jeg savner den gamle udgave af mig selv. Jeg var ret episk engang :cool:

Jeg forstår ikke hvad der sker for det.
Jeg har arvet det fra min far. Han siger også ofte ting uden at tænke sig om. Jeg har prøvet og prøvet at ændre det, men det sker bare. Som om jeg inderst inde hader mig selv og ønsker at det går galt, for så kan jeg lære det. Eller noget.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf kidkomb » 11. jul 2018, 21:54

Zinde skrev:
kidkomb skrev:
Zinde skrev:
kidkomb skrev:Når jeg er sammen med andre mennesker, så bliver jeg altid bange for at sige noget forkert. Hvilket resulterer i at jeg siger en masse ting forkert. Og med garanti får fornærmet nogen eller gjort dem kede af det.
Min hukommelse bliver også dårligere og jeg glemmer ord og detaljer.
Jeg ved godt at det er en efterreaktion af stress og jeg ved godt at det er fordi jeg er presset, men hold nu k*ft hvor er det irriterende!! :(

Jeg har det fuldstændigt på samme måde. Nogle gange ender jeg med at blive hjemme, fordi det er det nemmeste.
Jeg savner den gamle udgave af mig selv. Jeg var ret episk engang :cool:

Jeg forstår ikke hvad der sker for det.
Jeg har arvet det fra min far. Han siger også ofte ting uden at tænke sig om. Jeg har prøvet og prøvet at ændre det, men det sker bare. Som om jeg inderst inde hader mig selv og ønsker at det går galt, for så kan jeg lære det. Eller noget.

Jeg ved ikke, hvor mit kommer fra. Det er belastende. Jeg fungerer ok med familie og gamle venner, men nye bekendtskaber får jeg tit sagt akavede ting til.

Jeg diskrimerer ikke :blush: Her er det alle der bliver ramt :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LadyFox » 11. jul 2018, 22:25

kidkomb skrev:
Zinde skrev:
kidkomb skrev:
Zinde skrev:
kidkomb skrev:Når jeg er sammen med andre mennesker, så bliver jeg altid bange for at sige noget forkert. Hvilket resulterer i at jeg siger en masse ting forkert. Og med garanti får fornærmet nogen eller gjort dem kede af det.
Min hukommelse bliver også dårligere og jeg glemmer ord og detaljer.
Jeg ved godt at det er en efterreaktion af stress og jeg ved godt at det er fordi jeg er presset, men hold nu k*ft hvor er det irriterende!! :(

Jeg har det fuldstændigt på samme måde. Nogle gange ender jeg med at blive hjemme, fordi det er det nemmeste.
Jeg savner den gamle udgave af mig selv. Jeg var ret episk engang :cool:

Jeg forstår ikke hvad der sker for det.
Jeg har arvet det fra min far. Han siger også ofte ting uden at tænke sig om. Jeg har prøvet og prøvet at ændre det, men det sker bare. Som om jeg inderst inde hader mig selv og ønsker at det går galt, for så kan jeg lære det. Eller noget.

Jeg ved ikke, hvor mit kommer fra. Det er belastende. Jeg fungerer ok med familie og gamle venner, men nye bekendtskaber får jeg tit sagt akavede ting til.

Jeg diskrimerer ikke :blush: Her er det alle der bliver ramt :(

Jeg får også sagt akavede ting til alle, dog ved dem der kender godt at jeg ikke mener det sådan, Så det er kun er problem blandt bekendte og fremmede.
1
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf kidkomb » 12. jul 2018, 06:11

Smiling_Goat skrev:Gad vide om vi ikke alle for sagt akavede ting tit?

Jeg gør det også

Jo, jo, men hvis alle gør det og kender det, så ville alle også forstå og derfor ikke blive irriterede eller kede af det hvis man kommer til at sige "ej, det er ikke godt" til en fortælling om feks et navn til et barn.
Jeg tror ikke helt på at det sker for alle, for så kan jeg endnu mindre forstå hvorfor der altid er så meget snak om at folk bare skal holde kæft med dit og dat.
Men jeg indrømmer blankt at tanken trøster mig.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Krølle » 12. jul 2018, 06:59

I’m in lååååååve :genert:
26
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf klumphen » 12. jul 2018, 18:39

Prosperity74 skrev:
Mangoness skrev:
Stitch skrev:Jeg synes ikke, at jeg er god nok.


Desværre x2


Også her x 3 :(

:ae:

Når jeg falder i det hul, så plejer jeg at minde mig selv om, at jeg trods alt er ret awesome til at hade mig selv. Og så får jeg det lidt bedre. For hvis jeg er awesome til noget, så kan jeg jo ikke være en komplet fiasko :D
8
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. jul 2018, 18:41

Hver gang jeg skal over i vores værksted og et eller andet, frygter jeg at der er en mand derinde. At han ligger og sover på gulvet eller er død.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Wizzze » 12. jul 2018, 19:20

FormerlyKnownAs skrev:Hver gang jeg skal over i vores værksted og et eller andet, frygter jeg at der er en mand derinde. At han ligger og sover på gulvet eller er død.


For mange kriminalromaner?
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Livets forhold"