Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14698
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Flora » 29. mar 2018, 13:51

Anilara skrev:Jeg har aldrig smagt sild i nogen form. Jeg er så sikker på jeg ikke kan lide det. Men jeg synes det det er lidt flovt at takke nej til noget jeg ikke har smagt, og nu er det endnu engang påskefrokosttid. Endnu mere flovt er det at spytte mad ud eller ikke at spise op (synes jeg).

Anyone, hvad smager sild af? Jeg ved der er adskillige versioner, men forklar mig det lige. Så kan det være jeg tør at sige ja.


Altså det smager af sild jo :D Ej, jeg synes det er svært at beskrive ved hjælp af en anden smag :gruble:

Men hvis du ikke vil sidde og spytte det ud til en påskefrokost i tilfælde af, at du ikke kan lide det, så kan du da bare købe et lille glas, som du kan smage på i al stilfærdighed derhjemme. Så er der jo ingen der behøver at se din reaktion og så kan du takke ja eller nej til påskefrokosten med god samvittighed :)

(Og samvittighed er et forkert ord, for selvfølgelig har man lov at sige nej uden at have smagt det først, men i mangel af bedre ord)
3
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Planten » 29. mar 2018, 14:21

Anilara skrev:
Lykke skrev:
Anilara skrev:Jeg har aldrig smagt sild i nogen form. Jeg er så sikker på jeg ikke kan lide det. Men jeg synes det det er lidt flovt at takke nej til noget jeg ikke har smagt, og nu er det endnu engang påskefrokosttid. Endnu mere flovt er det at spytte mad ud eller ikke at spise op (synes jeg).

Anyone, hvad smager sild af? Jeg ved der er adskillige versioner, men forklar mig det lige. Så kan det være jeg tør at sige ja.


Jeg synes da sagtens du kan fortsætte med at takke nej. Kan ikke se det flove.

Men sild er jo en meget fed fisk. Syrlig også.

Personligt elsker jeg karrysild med æg til.

Jamen det er helt sikkert også bare en indre ting. Jeg er bare træt af, at jeg ikke tør.
En syrlig fisk? Kan den sammenlignes med noget?

Jeg ville godt nok ikke tvinge mig selv til at spise sild - jeg er selv vild med dem - men for pokker de må smage grimt, hvis man ikke er vant til dem. De smager som de lugter, tænker jeg, hvis det er første gang man prøver. Lidt ligesom at blåskimmelost eller feta smager lidt af bræk, hvis man ikke kan lide det. Og jeg spiser altså det hele :D
2
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8196

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Fru Himmelblå » 29. mar 2018, 14:31

Anilara skrev:Jeg har aldrig smagt sild i nogen form. Jeg er så sikker på jeg ikke kan lide det. Men jeg synes det det er lidt flovt at takke nej til noget jeg ikke har smagt, og nu er det endnu engang påskefrokosttid. Endnu mere flovt er det at spytte mad ud eller ikke at spise op (synes jeg).

Anyone, hvad smager sild af? Jeg ved der er adskillige versioner, men forklar mig det lige. Så kan det være jeg tør at sige ja.


Jeg har også altid været "bange for" at smage marinerede sild. Der er altså bare et eller andet over dem der har gjort mig skeptisk. Sidste år tog jeg mig sammen og smagte dem i karryversionen. Det smager altså bare af fisk.
Men jeg vil klart anbefale at starte med en karry eller senepsversion, da fiskesmagen her bliver overdøvet af noget andet. Så er det bare konsistensen man skal vænne sig til :)
2
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3750
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Anilara » 29. mar 2018, 14:41

Planten skrev:Jeg ville godt nok ikke tvinge mig selv til at spise sild - jeg er selv vild med dem - men for pokker de må smage grimt, hvis man ikke er vant til dem. De smager som de lugter, tænker jeg, hvis det er første gang man prøver. Lidt ligesom at blåskimmelost eller feta smager lidt af bræk, hvis man ikke kan lide det. Og jeg spiser altså det hele :D

Haha, shit.. Åh, det bliver ikke nemmere af det du fortæller. Men jeg er normalt slet ikke kræsen, så jeg tror jeg måske skal lave en konkurrence med mig selv. Det plejer at virke... Og så selvfølgelig snaps. Rigelig snaps.
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Planten » 29. mar 2018, 14:50

Anilara skrev:
Planten skrev:Jeg ville godt nok ikke tvinge mig selv til at spise sild - jeg er selv vild med dem - men for pokker de må smage grimt, hvis man ikke er vant til dem. De smager som de lugter, tænker jeg, hvis det er første gang man prøver. Lidt ligesom at blåskimmelost eller feta smager lidt af bræk, hvis man ikke kan lide det. Og jeg spiser altså det hele :D

Haha, shit.. Åh, det bliver ikke nemmere af det du fortæller. Men jeg er normalt slet ikke kræsen, så jeg tror jeg måske skal lave en konkurrence med mig selv. Det plejer at virke... Og så selvfølgelig snaps. Rigelig snaps.

Jeg synes bare ikke man skal narre dig og sige, at de "bare" smager af fisk :lol: jeg er vild med sild, men vil ikke snyde :)
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14352

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Mangoness » 29. mar 2018, 14:53

Nogle gange, når jeg siger, at en farve er (mørke)lilla...så siger andre, at den er (mørke)blå :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf dgd2007 » 29. mar 2018, 15:00

Anilara skrev:[...]
Anyone, hvad smager sild af? Jeg ved der er adskillige versioner, men forklar mig det lige. Så kan det være jeg tør at sige ja.

Det kommer jo helt an på tilberedningen. Røget sild eller stegt sild smager fantastisk. Men dem i noget lage som man får til påskefrokoster, smager hæsligt og gennemtrængende, så det var nok ikke dem jeg ville anbefale at starte med :-D
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf DenBruneMunk » 29. mar 2018, 15:06

Jeg har aldrig troet på jorden var flad :)
Eller at julemanden eksisterer, og spøgelser, hmmm.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LadyFox » 29. mar 2018, 15:21

dgd2007 skrev:
Anilara skrev:[...]
Anyone, hvad smager sild af? Jeg ved der er adskillige versioner, men forklar mig det lige. Så kan det være jeg tør at sige ja.

Det kommer jo helt an på tilberedningen. Røget sild eller stegt sild smager fantastisk. Men dem i noget lage som man får til påskefrokoster, smager hæsligt og gennemtrængende, så det var nok ikke dem jeg ville anbefale at starte med :-D

Jeg synes faktisk ikke sådan nogle sild på glas smager af særlig meget, her har det klart været konsistensen jeg har skulle vænne mig til. Jeg spiser gerne en halv rundom med sild til jule/påskefrokosten, men ikke mere end det da der er så meget som jeg hellere vil spise.
2
...
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5392
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf RavenClaw » 29. mar 2018, 16:01

De har lige vist Happy Feet 2 på TV3. Jeg tudbrøler hver gang.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Moxy-lady » 29. mar 2018, 17:29

Jeg synes ikke at jeg er et godt menneske.

Sådan helt ærligt. Jeg prøver, men jeg er ikke altid særligt rar. Jeg elsker sladder, kan godt snakke grimt om andre som jeg ikke kan lide. Jeg dømmer folk og er fordomsfuld. Alle jeg kender synes at jeg er omsorgsfuld og mor-agtig. Det er jeg også. Men det er også tit noget jeg gør fordi det plejer mit selvværd at være sådan. Jeg lapper det i mig når folk siger det, og lægger mig endnu mere i selen for at være den der tager mig af alle, men i virkeligheden er det for at pleje mit eget - skrøbelige - ego.

There, I said it.
8
My world 12-10-18 :lun:
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Lykke » 29. mar 2018, 17:41

Moxy-lady skrev:Jeg synes ikke at jeg er et godt menneske.

Sådan helt ærligt. Jeg prøver, men jeg er ikke altid særligt rar. Jeg elsker sladder, kan godt snakke grimt om andre som jeg ikke kan lide. Jeg dømmer folk og er fordomsfuld. Alle jeg kender synes at jeg er omsorgsfuld og mor-agtig. Det er jeg også. Men det er også tit noget jeg gør fordi det plejer mit selvværd at være sådan. Jeg lapper det i mig når folk siger det, og lægger mig endnu mere i selen for at være den der tager mig af alle, men i virkeligheden er det for at pleje mit eget - skrøbelige - ego.

There, I said it.


Er vi alle ikke lidt sådan?
Ej, jeg kan bare så godt relatere. Og det er jo ikke fordi vi ikke gør andet end at disse andre mennesker herhjemme. Men af og til, ja så kan jeg da godt sige noget mindre pænt om en veninde, jeg aldrig ville sige til hende in person. Men har vi alle ikke brug for det?
Jeg elsker da også at gøre noget godt for andre - tit skal jeg dog VIRKELIG tage mig sammen til det. Jeg synes sgu mit eget liv er “hårdt nok”. Så det at gøre noget for andre - det kræver altså noget.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Juki » 29. mar 2018, 17:49

Anilara skrev:Jeg har aldrig smagt sild i nogen form. Jeg er så sikker på jeg ikke kan lide det. Men jeg synes det det er lidt flovt at takke nej til noget jeg ikke har smagt, og nu er det endnu engang påskefrokosttid. Endnu mere flovt er det at spytte mad ud eller ikke at spise op (synes jeg).

Anyone, hvad smager sild af? Jeg ved der er adskillige versioner, men forklar mig det lige. Så kan det være jeg tør at sige ja.

Hvis du vover dig ud i at ville smage så gør dig selv den tjeneste at køb nogle i en god og ordentlig kvalitet.

Sådan nogle hjemmelavede, marinerede tomatsild fx er noget helt andet end dem man køber på glas.

Jeg er generelt glad for al slags fisk og jeg er opvokset med at fange og spise fisk i alle afskygninger, men jeg kunne ikke drømme om at spise en af de der gule, panerede fiskefileter fra frost, som erstatning for en rigtig rødspættefilet.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Juki » 29. mar 2018, 17:53

De hjemmelavede, marinerede sild kan desuden sagtens spise uden at blive skyllet ned med snaps :jule:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf Lykke » 29. mar 2018, 17:54

Juki skrev:De hjemmelavede, marinerede sild kan desuden sagtens spise uden at blive skyllet ned med snaps :jule:


Så du køber dem ferske og marinerer dem selv?
0

Tilbage til "Livets forhold"