Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
No1
Kort karma: 155
Likede indlæg: 2287

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf No1 » 6. okt 2018, 17:29

At jeg flere gange dagligt fortæller mig selv, hvor dum jeg er.
2
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
bluetof1
Kort karma: 828
Likede indlæg: 5372

Indlægaf bluetof1 » 6. okt 2018, 19:03

Jeg synes jeg har en virkelig pæn næse, men det er også det eneste ved mit udseende jeg kan lide. Alt andet er kedeligt på en god dag og alle andre dage er det grimt.
Når jeg ser min mands modelsmukke ekskone så kan jeg virkelig godt undre mig over hvordan pokker han fik øje på mig. Jeg er det absolut mest grå menneske jeg kender.
Det udbreder jeg mig ikke om til andre. Det lyder så træls.
0
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 862
Likede indlæg: 12397

Indlægaf dgd2007 » 6. okt 2018, 19:03

No1 skrev:At jeg flere gange dagligt fortæller mig selv, hvor dum jeg er.

Ha ha, det er nok ikke helt dumt. Det burde flere gøre! :banan2:
0
Brugeravatar
Brutus
Kort karma: 15
Likede indlæg: 496

Indlægaf Brutus » 6. okt 2018, 19:06

Når jeg ser min mands modelsmukke ekskone så kan jeg virkelig godt undre mig over hvordan pokker han fik øje på mig. Jeg er det absolut mest grå menneske jeg kender.

Ja men der må jo være noget ved dig, som er mere interessant, end et modelsmukt ydre. :gogo:
12
For many and many a year ago.
in a kingdom by the sea
bluetof1
Kort karma: 828
Likede indlæg: 5372

Indlægaf bluetof1 » 6. okt 2018, 19:10

Brutus skrev:Når jeg ser min mands modelsmukke ekskone så kan jeg virkelig godt undre mig over hvordan pokker han fik øje på mig. Jeg er det absolut mest grå menneske jeg kender.

Ja men der må jo være noget ved dig, som er mere interessant, end et modelsmukt ydre. :gogo:

Temmelig sikkert, men han skulle jo også få øje på mig og det kan godt undre mig hvordan det skete :)
Jeg er ret god til at gå i et med væggen og første gang han så mig, var jeg iført joggingtøj og knædybt i vrælende børn og på ingen måde præsentabel.
1
Har lige barberet ben for første gang i meget, meget lang tid. Min bodyoil kunne ikke længere fugte min hud. Til gengæld havde jeg virkelig blank pels.
Aesel82
Kort karma: 46
Likede indlæg: 647

Indlægaf Aesel82 » 6. okt 2018, 20:11

dgd2007 skrev:

Det var da en temmelig malplaceret kommentar :boo:
20
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 6. okt 2018, 20:24

Aesel82 skrev:Det var da en temmelig malplaceret kommentar :boo:

Hvorfor nu det? :forvirret:

Så geniale er vi mennesker jo trods alt ikke, og de værste ulykker sker da når vi tror vi er det.
0
Aesel82
Kort karma: 46
Likede indlæg: 647

Indlægaf Aesel82 » 6. okt 2018, 21:40

dgd2007 skrev:
Aesel82 skrev:Det var da en temmelig malplaceret kommentar :boo:

Hvorfor nu det? :forvirret:

Så geniale er vi mennesker jo trods alt ikke, og de værste ulykker sker da når vi tror vi er det.

Jeg læser No1s indlæg som et udslag af lavt selvværd, hvor hun rent faktisk føler, at hun er dum.

Trådens emne taget i betragtning og de meget private indlæg, som mange debattører skriver om ting, som er meget følsomme, så synes jeg, at din gøren dig sjov på No1s bekostning er meget upassende.
14
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 6. okt 2018, 23:27

Aesel82 skrev:Jeg læser No1s indlæg som et udslag af lavt selvværd, hvor hun rent faktisk føler, at hun er dum.

Trådens emne taget i betragtning og de meget private indlæg, som mange debattører skriver om ting, som er meget følsomme, så synes jeg, at din gøren dig sjov på No1s bekostning er meget upassende.

Der er bare det at du helt mistolker mit indlæg. :genert:
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1380
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22965

Indlægaf LadyFox » 6. okt 2018, 23:56

dgd2007 skrev:
Aesel82 skrev:Jeg læser No1s indlæg som et udslag af lavt selvværd, hvor hun rent faktisk føler, at hun er dum.

Altså, jeg tænker at det er en ret ærgerlig vane No1 har med at tale sig selv ned, til sig selv på daglig basis. Og en vane mange kan genkende i sig selv og som bestemt ikke er en sund tilgang til sig selv at have. Jeg har meget svært ved at se hvordan din kommentar skal kunne tolkes uden at den enten er upassende eller i hvert fald en totalt negligering af hvad hun rent faktisk åbner op omkring.
12
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 7. okt 2018, 00:54

OK, I tilhører åbenbart en filosofi jeg er rigtig kender.
Man skal selvfølgelig ikke kun kritisere sig selv, men min kommentar var skrevet i denne ånd:

Ordsprogenes Bog 26:12 skrev:Ser du en mand, der tykkes sig viis,
for en tåbe er der mere håb end for ham.
2
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 569
Likede indlæg: 9685

Indlægaf Lemonella » 7. okt 2018, 05:26

dgd2007 skrev:OK, I tilhører åbenbart en filosofi jeg er rigtig kender.
Man skal selvfølgelig ikke kun kritisere sig selv, men min kommentar var skrevet i denne ånd:

Ordsprogenes Bog 26:12 skrev:Ser du en mand, der tykkes sig viis,
for en tåbe er der mere håb end for ham.

Uanset, hvad du baserer din udtalelse på, så synes jeg ikke man skal gå rundt dagligt og slå sig selv i hovedet med at man er dum, eller andre negative udtalelser for den sags skyld. Man risikere at tro på det til sidst og det er ret usundt for ens selvværd.

Tro mig, jeg har selv været der. Det er jeg så stoppet med. Nu ser jeg mig i spejlet hver dag, klappet mig selv på skulderen og fortæller mig selv at jeg sgu er god nok.
8
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 251
Likede indlæg: 2269

Indlægaf Zonta » 7. okt 2018, 07:04

LadyFox skrev:
dgd2007 skrev:

Altså, jeg tænker at det er en ret ærgerlig vane No1 har med at tale sig selv ned, til sig selv på daglig basis. Og en vane mange kan genkende i sig selv og som bestemt ikke er en sund tilgang til sig selv at have. Jeg har meget svært ved at se hvordan din kommentar skal kunne tolkes uden at den enten er upassende eller i hvert fald en totalt negligering af hvad hun rent faktisk åbner op omkring.

Jeg forstår det på samme måde som jer andre. Og selvfølgelig er det ikke skide charmerende hvis man er sådan en, der konstant har (for) høje tanker om sig selv og tænker, at man altid er et gigantisk geni, når man "bare" er ganske almindelig, men der er langt fra dét og til at tænke om sig selv hver dag, at man er dum.
6
No1
Kort karma: 155
Likede indlæg: 2287

Indlægaf No1 » 7. okt 2018, 07:35

Jeg tog faktisk ikke dgds kommentar som noget negativt. Måske en lidt skæv kommentar, men generelt så slår han mig ikke som typen, der ville se det sjove i andres dårlige selvværd.

Tak for alle de søde indlæg, der har forsvaret mig dog.

Mit indlæg handler om dårligt selvværd, ja. Det er et udslag af min brors tilsvininger og pillen mig ned i årevis. Også en problemstilling jeg går til psykolog for. Det er netop ikke sundt at pille sig selv ned. Det er bare svært ikke at gøre det, og det er svært ikke at vende alt negativt indad.

Det var ikke meningen at hijacke denne tråd med mit indlæg.
11
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3720

Indlægaf BlueBunny » 7. okt 2018, 07:57

dgd2007 skrev:

Kan se den kan misforstås. Vil man køre den helt ud kan den endda forstås som en opfordring til at flere burde fortælle No1 at hun er dum.
Jeg læste den lige to gange, og så var jeg med på din hensigt. Der er jo noget Sokrates over at tænke, den som alting ved, ved ingenting. Og her er det lidt det samme budskab dgd sender. Et ønske om ydmyghed.
Det betyder jo slet ikke at dgd ønsker dårligt selvværd.

Godt at læse No1 ikke misforstod.

Edit: nu skal jeg jo ikke gøre mig til kloge Åge hvad dgd mener :/ det er bare for at skrive at det er sådan jeg opfatter det :)
2

Tilbage til "Livets forhold"