Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
LadyFox
Kort karma: 1520
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 25875

Re: Del noget om dig selv, som ingen andre ved

Indlægaf LadyFox » 10. jun 2019, 21:23

Når jeg har svært ved at blive sur i længere tid på folk der behandler mig dårligt er det fordi jeg et sted inden i ikke rigtig føler det er deres skyld.

Jeg har en eller anden irrationel idé om at når der sker dårlige ting så er det som straf for alt det lort jeg har lavet. Jeg har et regnskab at gøre op med "universet" og jeg har en regning at betale. Derfor prøver jeg også at gøre mit bedste for at gøre gode ting.
Jeg synes dog efterhånden også efterhånden jeg har betalt min pris, med renter. Og det irriterer mig at have det sådan, for jeg ved godt at der ikke er et univers eller en karma der holder regnskab med mine gerninger.
2
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
RavenClaw
Kort karma: 236
Likede indlæg: 4009

Indlægaf RavenClaw » 11. jun 2019, 06:57

Jeg har søgt ind på universitetet igen her til sommer. Det ved rigtig mange godt. Men jeg er kommet i tvivl, om det er det, jeg gerne vil. Jeg kan ikke rigtig finde en uddannelse, som virkelig bare er mig. Det bunder nok også i, at det, jeg allerhelst vil, ikke længere er en mulighed.
3
But did you die?
Brugeravatar
Mavis
Kort karma: 108
Likede indlæg: 1349

Indlægaf Mavis » 12. jun 2019, 06:58

Jeg synes bryllupper er virkelig flotte og hyggelige og kunne i princippet godt tænke mig at blive gift en dag om mange lange år -men jeg synes simpelthen ordet “kone” er så grimt :genert:. Jeg synes det lyder meget flottere at være nogens kæreste end nogens kone...
8
Det gode brød. Fra Schulstad. Smager frisk. Og er. I skiver.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 890
Likede indlæg: 7485

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. jun 2019, 07:06

Mavis skrev:Jeg synes bryllupper er virkelig flotte og hyggelige og kunne i princippet godt tænke mig at blive gift en dag om mange lange år -men jeg synes simpelthen ordet “kone” er så grimt :genert:. Jeg synes det lyder meget flottere at være nogens kæreste end nogens kone...

Jeg insisterer på ordet hustru. Og så har vi iøvrigt brugt kælenavnet “kæreste” til hinanden i de 14 år vi har været sammen.
3
/Dullen
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 573
Likede indlæg: 11153

Indlægaf HappyPaww » 12. jun 2019, 17:50

FormerlyKnownAs skrev:
Mavis skrev:Jeg synes bryllupper er virkelig flotte og hyggelige og kunne i princippet godt tænke mig at blive gift en dag om mange lange år -men jeg synes simpelthen ordet “kone” er så grimt :genert:. Jeg synes det lyder meget flottere at være nogens kæreste end nogens kone...

Jeg insisterer på ordet hustru. Og så har vi iøvrigt brugt kælenavnet “kæreste” til hinanden i de 14 år vi har været sammen.

Kender også flest der bruger “hustru” i dag.

Jeg har nu ikke noget imod “mand og kone” (skulle den dag nogensinde komme)...
0
Sorenspige
Kort karma: 423
Likede indlæg: 2558

Indlægaf Sorenspige » 12. jun 2019, 18:10

Jeg brød mig ikke om kone, før jeg blev gift. Nu bliver jeg stadig varm, når jeg hører det. Min mand kalder mig dog også ofte sin hustru.
3
LaMariposa
Kort karma: 678
Likede indlæg: 9985

Indlægaf LaMariposa » 12. jun 2019, 19:24

Sorenspige skrev:Jeg brød mig ikke om kone, før jeg blev gift. Nu bliver jeg stadig varm, når jeg hører det. Min mand kalder mig dog også ofte sin hustru.

Sådan har jeg det også. Elsker når min mand siger "min kone" :love:
2
:lun:

Be brave
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 229
Likede indlæg: 3354

Indlægaf dykkersild » 13. jun 2019, 08:28

LaMariposa skrev:
Sorenspige skrev:Jeg brød mig ikke om kone, før jeg blev gift. Nu bliver jeg stadig varm, når jeg hører det. Min mand kalder mig dog også ofte sin hustru.

Sådan har jeg det også. Elsker når min mand siger "min kone" :love:

x 3 - jeg ville dåne hvis min mand sagde hustru - det er total no-go for mig. Og det vidste jeg slet ikke før jeg læste tråden - for det har han heldigvis aldrig kaldt mig.

Er det ikke sjovt hvor forskelligt man opfatter ting - og tankevækkende.
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 943
Likede indlæg: 13834

Indlægaf dgd2007 » 13. jun 2019, 08:38

Der er jo selvfølgelig altid "ægteviv" :)
1
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 13. jun 2019, 09:29

dgd2007 skrev:Der er jo selvfølgelig altid "ægteviv" :)

Så længe han ikke siger "min dame" :tie:

Kan faktisk godt lide "viv" :)
3
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 13. jun 2019, 09:56

HappyPaww skrev:Så længe han ikke siger "min dame" :tie:
[...]

Åh ja, det åndssvage udtryk var moderne i mine unge dawe - dog ikke som erstatning for kone, men for "kæreste" som midlertidigt var udgået af sproget.
Jeg snakkede for øvrigt med ældre jurist som nævnte at han engang i den periode af nogle unge var blevet mistænkt for at have noget "on the side", fordi han havde nævnt noget om "min dame". Han havde bare ment sin kontordame/sekretær, og var ikke klar over at det havde fået den anden betydning i den periode. :lol:
6
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 13. jun 2019, 10:24

dgd2007 skrev:
[...]

Åh ja, det åndssvage udtryk var moderne i mine unge dawe - dog ikke som erstatning for kone, men for "kæreste" som midlertidigt var udgået af sproget.
Jeg snakkede for øvrigt med ældre jurist som nævnte at han engang i den periode af nogle unge var blevet mistænkt for at have noget "on the side", fordi han havde nævnt noget om "min dame". Han havde bare ment sin kontordame/sekretær, og var ikke klar over at det havde fået den anden betydning i den periode. :lol:

:lol: Hvis min chef kaldte mig sin "dame", var jeg godt nok blevet tosset og havde nok lagt sag an :deer: Sikke tiderne skifter.
1
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 648
Likede indlæg: 3819

Indlægaf Falstria » 13. jun 2019, 14:37

HappyPaww skrev:
dgd2007 skrev:
[...]

:lol: Hvis min chef kaldte mig sin "dame", var jeg godt nok blevet tosset og havde nok lagt sag an :deer: Sikke tiderne skifter.

Jeg kender mange mænd som kalder deres dame/kone for "chefen". :)

(fra 25 til 95 årige)
1
Lykke
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4274

Indlægaf Lykke » 13. jun 2019, 14:43

Falstria skrev:
HappyPaww skrev:
dgd2007 skrev:
[...]

Jeg kender mange mænd som kalder deres dame/kone for "chefen". :)

(fra 25 til 95 årige)

Nooo :ad!:
Ej hvor skrækkeligt.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 13. jun 2019, 17:59

Falstria skrev:Jeg kender mange mænd som kalder deres dame/kone for "chefen". :)

(fra 25 til 95 årige)

Det mener jeg også min svigerfar gjorde af og til. Han ville have været over 100, hvis han stadigvæk havde været her.
Og min bedstefar (125, hvis ...) kaldte sin for "Skipper" :D
2

Tilbage til "Livets forhold"