Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf Anlewi » 17. feb 2017, 20:09

Jeg ville tage "skuffelsen" med oprejst pande og møde op i kirken til globryllup og gratulere brudeparret.
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf IrmaPigen » 18. feb 2017, 07:24

I er bekendte. Ud fra hvor meget (lidt) i ses synes jeg det er helt okay, du ikke er inviteret.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf godtnavn » 18. feb 2017, 13:44

IrmaPigen skrev:I er bekendte. Ud fra hvor meget (lidt) i ses synes jeg det er helt okay, du ikke er inviteret.


Men i ts øjne er de jo ikke bekendte men venner, der er ikke en regl for hvor meget man skal se folk for at være venner.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf IrmaPigen » 18. feb 2017, 15:14

godtnavn skrev:
IrmaPigen skrev:I er bekendte. Ud fra hvor meget (lidt) i ses synes jeg det er helt okay, du ikke er inviteret.


Men i ts øjne er de jo ikke bekendte men venner, der er ikke en regl for hvor meget man skal se folk for at være venner.


Er det ikke ret ligegyldigt, når det ikke er TS men modparten der skal holde fest og inviterer. Hendes fest, hende der betaler, hendes privilegium at invitere folk som hun lyster.

Mennesker man ser en gang om året er ikke venner.
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf godtnavn » 18. feb 2017, 15:23

IrmaPigen skrev:
godtnavn skrev:
IrmaPigen skrev:I er bekendte. Ud fra hvor meget (lidt) i ses synes jeg det er helt okay, du ikke er inviteret.


Men i ts øjne er de jo ikke bekendte men venner, der er ikke en regl for hvor meget man skal se folk for at være venner.


Er det ikke ret ligegyldigt, når det ikke er TS men modparten der skal holde fest og inviterer. Hendes fest, hende der betaler, hendes privilegium at invitere folk som hun lyster.

Mennesker man ser en gang om året er ikke venner.


Men de var venner i ts øjne, og dermed er det da hårdt for ts. Ville du ikke synes det var hårdt hvis en du så som en god ven ikke mente I var venner? Jeg synes ikke det er forkert at hun ikke er inviteret, det er op til den der holder festen hvem der skal med, men anerkender at det er hårdt når ens venner vælger en fra.

Nu er det ikke dig der bestemmer hvornår folk er venner, der er ikke en formel til den slags. Som nævnt kan der godt gå et år mellem jeg ser en af mine bedste veninder, men det gør os ikke til bekendte.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf kidkomb » 18. feb 2017, 16:19

Jeg er glad for at have venner, der ikke automatisk u-venner mig, hvis vi ikke har set hinanden mere end 1 gang på 12 måneder :stoned:
Hvad filan så med de venner jeg har i udlandet? :gruble:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf kidkomb » 18. feb 2017, 16:21

Hvad med soldater egentlig? De er da væk længe.
De har altså venner. Også når de kommer hjem.
Det er altså en absurd holdning at trække ned over hovedet på andre.
Du må hjertens gerne have det sådan med mennesker i dit eget liv.
Men du kan ikke gå ud fra at alle er som dig.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf Seraphina » 19. feb 2017, 10:04

Tak for jeres svar.
Lige nu er jeg såret og har ikke lyst til at tage med i kirken, men der er stadigvæk måneder til brylluppet, så jeg håber at jeg på det tidspunkt vil være overskudsagtig nok til at tage med til globryllup :)
4
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf JoyNips » 19. feb 2017, 11:22

Jeg blev ikke inviteret til min ældste venindes bryllup. I min optik havde vi bare en periode, hvor vi ikke sås så meget, hun var lige blevet færdiguddannet og jeg kunne de på hendes Facebook at der gik meget rødvin og ost i den med nye kolleger og jeg havde fuld forståelse for, at de var nye og spændende og at det var en prioritet for hende at komme godt igang med arbejdslivet. Samtidig var jeg fuldtidsstuderende med fuldtidsjob, så tiden var bare knap og jeg opsøgte måske ikke samvær så meget. Jeg havde dog opfattelsen, at vores venskab kunne bære ikke at ses så ofte, og at vi altid ville være der for hinanden, hvis vi havde brug for det.

Pludselig kunne jeg dog se på Facebook at der havde været polterabend uden mig. Og jeg hørte fra andre, som efter min forståelse stod min veninde mindre nært men blot var del af en gruppe der havde læst sammen, at de var inviterede til brylluppet, men jeg var ikke. Kort efter brylluppet fjernede min veninde og hendes mand mig som ven på Facebook.

Jeg spekulerer stadig over, her flere år efter, om jeg har gjort eller sagt noget, der har fået min daværende veninde til at tage afstand til mig, men jeg kan ikke komme på, hvad det skulle være. Havde hun sagt noget, havde jeg haft muligheden for at forklare og undskylde, men den måde, hun valgte at afslutte vores venskab på lader mig blot stå tilbage med ubesvarede spørgsmål.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf Mædem » 19. feb 2017, 13:48

Jeg synes det er nonsens at mene, at et venskab automatisk slutter, fordi man ikke har set hinanden i et år. Jeg har en del venner, som jeg kun ser højst et par gange årligt, dels er hverken kemien eller nærværet ændret når vi endelig ses, og dels synes jeg sagtens, at telefonsamtaler, messengerbeskeder og lignende kan udgøre det for "gyldig" kontakt, når man ikke ses IRL i længere perioder.

Det sagt, så tror jeg også jeg ville have en "spændende" opgave foran mig, hvis jeg en dag skulle giftes, da min vennekreds er så vidtrækkende, at jeg simpelthen ville blive nødt til at prioritere på en eller anden måde, for ikke at gæstelisten skulle blive totalt uoverskuelig. F.eks. har jeg nogle højskoleveninder, som jeg selvsagt var rigtig gode venner med, da vi gik på højskole sammen for fem år siden, og hvem jeg også har mødtes med en håndfuld gange siden til fest og øl. Sidst vi sås var i april sidste år, hvor de i sjov spurgte om min kæreste og jeg ikke snart skulle giftes, så de kunne komme til bryllup.

Sagen er bare den, at selvom jeg holder meget af dem, sætter pris på alt hvad vi har gjort sammen og selvom jeg stadig betragter dem som mine venner, så ville jeg højst sandsynlig ikke invitere dem med, hvis min kæreste og jeg skulle giftes en dag, ikke fordi vi ikke ses så tit, men fordi de ikke kender min kæreste (den ene har mødt ham en enkelt gang) og ikke har noget forhold til os som par. Et bryllup handler i min optik ikke om at fejre gammelt venskab, men om at fejre sin kærlighed. Og altså, allerhelst ville jeg jo fejre min kærlighed med så mange som muligt, og det ville helt sikkert være både hyggeligt og dejligt at have mine højskoleveninder med, men når man nu vælger at prioritere, så synes jeg, at dem der kender parret, har fulgt dem og kender til deres kærlighed i forvejen, må have den højeste prioritet.

At du, TS, så oplever, at ingen af de inviterede veninder nødvendigvis kender gommen specielt godt skuer selvfølgelig lidt i ørene, og jeg kan egentlig godt forstå, at du har ondt i maven over det. Er der mulighed for at spørge lidt ind til det uden at det bliver for akavet? Ikke med henblik på, at du skal inviteres med, men med henblik på ikke at ødelægge venskabet, hvis der nu er en fornuftig forklaring på, hvorfor du ikke er inviteret med?
0
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf Seraphina » 19. feb 2017, 20:26

Mædem skrev:Jeg synes det er nonsens at mene, at et venskab automatisk slutter, fordi man ikke har set hinanden i et år. Jeg har en del venner, som jeg kun ser højst et par gange årligt, dels er hverken kemien eller nærværet ændret når vi endelig ses, og dels synes jeg sagtens, at telefonsamtaler, messengerbeskeder og lignende kan udgøre det for "gyldig" kontakt, når man ikke ses IRL i længere perioder.

Det sagt, så tror jeg også jeg ville have en "spændende" opgave foran mig, hvis jeg en dag skulle giftes, da min vennekreds er så vidtrækkende, at jeg simpelthen ville blive nødt til at prioritere på en eller anden måde, for ikke at gæstelisten skulle blive totalt uoverskuelig. F.eks. har jeg nogle højskoleveninder, som jeg selvsagt var rigtig gode venner med, da vi gik på højskole sammen for fem år siden, og hvem jeg også har mødtes med en håndfuld gange siden til fest og øl. Sidst vi sås var i april sidste år, hvor de i sjov spurgte om min kæreste og jeg ikke snart skulle giftes, så de kunne komme til bryllup.

Sagen er bare den, at selvom jeg holder meget af dem, sætter pris på alt hvad vi har gjort sammen og selvom jeg stadig betragter dem som mine venner, så ville jeg højst sandsynlig ikke invitere dem med, hvis min kæreste og jeg skulle giftes en dag, ikke fordi vi ikke ses så tit, men fordi de ikke kender min kæreste (den ene har mødt ham en enkelt gang) og ikke har noget forhold til os som par. Et bryllup handler i min optik ikke om at fejre gammelt venskab, men om at fejre sin kærlighed. Og altså, allerhelst ville jeg jo fejre min kærlighed med så mange som muligt, og det ville helt sikkert være både hyggeligt og dejligt at have mine højskoleveninder med, men når man nu vælger at prioritere, så synes jeg, at dem der kender parret, har fulgt dem og kender til deres kærlighed i forvejen, må have den højeste prioritet.

At du, TS, så oplever, at ingen af de inviterede veninder nødvendigvis kender gommen specielt godt skuer selvfølgelig lidt i ørene, og jeg kan egentlig godt forstå, at du har ondt i maven over det. Er der mulighed for at spørge lidt ind til det uden at det bliver for akavet? Ikke med henblik på, at du skal inviteres med, men med henblik på ikke at ødelægge venskabet, hvis der nu er en fornuftig forklaring på, hvorfor du ikke er inviteret med?


Hehe, det er lige det - jeg synes egentlig vi er gode nok venner til at jeg burde kunne spørge om det uden at det blev akavet. Men hun synes så tydeligvis ikke at vi er så gode venner alligevel, så jeg har ikke lyst til at spørge. Jeg går ud fra at de prioriterer gæster ifht økonomi, og den antagelse er fin nok for mig. Jeg tror ikke at jeg bliver mindre ked af det eller skuffet over at få sandheden at vide.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf Aspargsen » 20. feb 2017, 08:52

Seraphina skrev:. De sidste par år har vi ikke set så meget til hinanden, og da jeg så hende for et par dage siden, var det faktisk et helt år siden sidst.


Seraphina skrev:Vores fælles studieveninder er inviteret med. Den gruppe har jeg været en del af, men er det ikke længere.


Seraphina skrev: Med til historien hører altså også, at vi har været flyttet til andre ender af DK, ude at rejse og kørt max på på karrieren begge to her de sidste par år, så fra min side har der været gode grunde til, at vi ikke har set hinanden så meget.


Jo mere jeg læser af denne tråd, jo mindre undrer det mig af hun ikke har inviteret dig med
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf Seraphina » 20. feb 2017, 09:59

Aspargsen skrev:
Seraphina skrev:. De sidste par år har vi ikke set så meget til hinanden, og da jeg så hende for et par dage siden, var det faktisk et helt år siden sidst.


Seraphina skrev:Vores fælles studieveninder er inviteret med. Den gruppe har jeg været en del af, men er det ikke længere.


Seraphina skrev: Med til historien hører altså også, at vi har været flyttet til andre ender af DK, ude at rejse og kørt max på på karrieren begge to her de sidste par år, så fra min side har der været gode grunde til, at vi ikke har set hinanden så meget.


Jo mere jeg læser af denne tråd, jo mindre undrer det mig af hun ikke har inviteret dig med


Jamen, det er da også fair nok. Vi har alle forskellige definitioner af venskaber. Jeg efterlyser ikke at folk skal give mig ret i, hvor dum min veninde er, for det synes jeg ikke. Jeg efterlyser metoder til at håndtere min skuffelse, og jeg har heldigvis fået mange svar, der er mere venlige end dit.
0
Brugeravatar
Cupid Carries A Gun
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:25
Kort karma: 4
Likede indlæg: 154

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf Cupid Carries A Gun » 20. feb 2017, 18:38

godtnavn skrev:
Cupid Carries A Gun skrev:Jeg kan godt forstå du ikke er inviteret. I har været veninder, nu er i vel mere bekendte. Bekendte bliver ofte ikke inviteret til ting som bryllup.


Men i ts øjne er de jo netop venner og ikke bare bekendte hvorfor det gør ondt. Hvis de bare var bekendte tror jeg ikke ts havde tænkt videre over ikke at være inviteret. Mon ikke også du ville blive trist hvis en du så som en god ven ikke inviterede dig med begrundelsen "vi er da ikke venner, bare bekendte", selvfølgelig gør det ondt når en man ser som en ven ikke har det på samme måde.

Hun spørger om hun bare skal acceptere at de nok er bekendte nu, og ikke veninder. Det er hvad jeg svarer på.
0
I should be dealing with my demons, instead I am dancing with them.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Jeg er ikke inviteret til brylluppet

Indlægaf godtnavn » 20. feb 2017, 19:06

Cupid Carries A Gun skrev:
godtnavn skrev:
Cupid Carries A Gun skrev:Jeg kan godt forstå du ikke er inviteret. I har været veninder, nu er i vel mere bekendte. Bekendte bliver ofte ikke inviteret til ting som bryllup.


Men i ts øjne er de jo netop venner og ikke bare bekendte hvorfor det gør ondt. Hvis de bare var bekendte tror jeg ikke ts havde tænkt videre over ikke at være inviteret. Mon ikke også du ville blive trist hvis en du så som en god ven ikke inviterede dig med begrundelsen "vi er da ikke venner, bare bekendte", selvfølgelig gør det ondt når en man ser som en ven ikke har det på samme måde.

Hun spørger om hun bare skal acceptere at de nok er bekendte nu, og ikke veninder. Det er hvad jeg svarer på.


Det er da ikke sikkert? Jeg regner ikke med at inviterer alle dem jeg ser som venner til mit bryllup, gider ikke en fest med over 100 mennesker, men det gør da ikke at jeg pludselig kun er bekendt med en fordi jeg ikke inviterer vedkommende.
1

Tilbage til "Livets forhold"