Hvor er jeres gærder lavest...?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf didas » 30. sep 2015, 13:50

"Oprydning" består nogle gange af at samle bunkerne af rod

Skraldeposer (men mindre der er lugtende madaffald) bliver samlet i en sort sæk, så jeg kan nøjes med at gå ned til containeren fra 2. sal, når den er fyldt

Det samme med tomme flasker og der kan være MANGE i sådan en sort sæk

Opvasken får som regel lov til at stå i stativet indtil det bliver brugt igen

Jeg bruger paptallerkner, hvis der ikke er flere rene og jeg ikke gider vaske op

Jeg har kun sorte bomuldssokker så de ikke skal parres. Der bliver vasket 2 slags maskiner hos mig. Mørkt og lyst og det hele ryger ind på 40 grader
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf vibbsen » 30. sep 2015, 13:50

wh1971 skrev:Opvask.... oooohh ja. Men det er nu ikke så dumt at bruge maskinen så meget som muligt. Har man en relativt ny maskine bruger den typisk 9-10 liter vand og strøm for 2,50 kr. pr. opvask så man skal ikke have dårlig samvittighed ved at starte den en gang "for meget". Det koster jo også ressourcer at vaske op i hånden. Og jeg ooooorker virkelig heller ikke at stå og vaske op i hånden mere end højst nødvendigt.

Husk at man faktisk slet ikke skal skylle af før det kommer i maskinen. Man skal blot fjerne så mange madrester som muligt


Så det du faktisk siger er at jeg gør miljøet en tjeneste ved at bruge opvaskeren :klap: :clap: :dance: :pompom:

I LIKE THAT !!!!!!! Og kører samme strategi som Skum : Kan man ikke tåle en tur i opvaskeren så må man finde sig et andet køkken at bo i .....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf vibbsen » 30. sep 2015, 13:55

OK, jeg har faktisk et gærde som jeg er lidt flov over at indrømme højden på :

Jeg vasker aldrig striktrøjer selv. Hverken til mig eller familien.
Jeg venter ganske enkelt til min mor kommer på besøg et par dage. Så ser jeg lidt lidende ud. Og VUPSI...Så vasker hun dem for mig.

Samme strategi kører jeg med mine vinduer....Min mor hader beskidte vinduer....Og når mine er beskidte nok så vasker hun dem....

Hvad angår vasketøj så findes der 3 kurve her i huset : Ikke Hvidt - Hvidt - Kogevask.....Ikke så mange dikkedarer der......
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Whoosh » 30. sep 2015, 14:16

charlottefrich skrev:Men derefter, tager jeg faktisk bare en armfuld og kyler i maskinen på 40 grader og flytter over i tørretumbleren, når det er færdigvasket.

Hvis det skete her, ville jeg ligge grædende i fosterstilling på stuegulvet i 2 x 55, 10 min længere hvis det er en kogevask. :-D
4
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Bøtte » 30. sep 2015, 14:38

Jeg tømmer ikke tørrestativet, medmindre der skal noget nyt op eller det skal pakkes væk (hvis vi får gæster).
Ellers tager vi bare tøjet fra stativet, når vi mangler det.
Det samme med tørretumbleren. Skal den i brug, ryger det i en balje, først når begge baljer er i brug OG tumbleren er fuld lægger jeg noget af det sammen :genert:

Vi støvsuger sjældent. Jeg kan ikke pga min ryg og nakke og min mand hader det. Til gengæld kører vores roomba hver eneste dag i forskellige rum. Engang om ugen fejer jeg så i hjørnerne og på fodlisterne.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Hunkat » 30. sep 2015, 14:44

Lektielæsning.

Jeg synes niveauet er SÅ pinligt lavt at jeg har helt droppet at læse til timerne. Et kapitel på 30 sider bliver alligevel gennemgået over to dage så det virker sgu som spild af min tid.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Anne Droid » 30. sep 2015, 15:47

Jeg hænger mit vasketøj op på bøjler. Altså de store stykker tøj. Så kan det enten blive hængende på stativet til det skal bruges eller hænges direkte ind i skabet.
Det kræver mange bøjler, men de kan ofte fås billigt i tøjbutikker.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Elvispop » 30. sep 2015, 16:00

Vasketøj deles i lyst/mørkt/koge. Alt (undtagen koge) vaskes på 40 grader.
Alt hænges til tørre, undtagen kogevasken.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Mholle » 30. sep 2015, 18:00

Jeg har rengøringsdame, hun er der ca en gang hver anden uge, det eneste jeg gør rent i mellemtiden er at tage opvasken og vasker tøj som deles i mørkt, lyst og kogevask :)
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Urtekussen » 30. sep 2015, 18:05

Jeg tisser i badet

Og køber færdiglavet salat
4
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Bøtte » 30. sep 2015, 18:42

Jeg har 6 forskellige vasketøjskurve, så værktøjet er sorteret, når det skal vaskes. Det er nemmere at smide i den rette kurv end at sortere. Det kan anbefales :love:

Jeg springer til gengæld ikke over hvad vasketøj angår, det bliver delt kraftigt op.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf ina » 30. sep 2015, 19:00

Bøtte skrev:Jeg tømmer ikke tørrestativet, medmindre der skal noget nyt op eller det skal pakkes væk (hvis vi får gæster).
Ellers tager vi bare tøjet fra stativet, når vi mangler det.
Det samme med tørretumbleren. Skal den i brug, ryger det i en balje, først når begge baljer er i brug OG tumbleren er fuld lægger jeg noget af det sammen :genert:


Vi gør nøjagtigt det samme. :lol: Indimellem har vi 5 kogevaske der skal lægges sammen, fordi vi bare tømmer tørretumbleren og lægger det på bordet. :genert:
0
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf GoGetter » 30. sep 2015, 19:16

Jeg går efter de lave gærder indimellem mht. hårvask. Nogen gange (ofte) ooorker jeg ikke at bruge den ekstra tid om morgenen på at vaske hår, bruge balsam, vride vand ud, komme produkter i og tørre og style/glatte mit hår.
Så i perioder gider jeg kun vaske hår hver 3.-4. dag.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf ExCoastal » 30. sep 2015, 19:30

Vores vasketøj er delt op i lyst, mørkt og hvidt. Vi stopper altid maskinen, når den er fyldt med vand (det er bare at åbne låget) , så kan det stå i blød lidt. Vi kan ikke kogevaske, da vores vaskemaskine ikke kan varme vandet op (vi må nøjes med temperaturen fra vandhanen), så der ryger noget Clorox (samme som Klorin) i, så det hvide tøj bliver ved med at være hvidt.
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Fuck.exe » 1. okt 2015, 05:48

Jeg støvsuger aldrig. Og med aldrig, mener jeg aldrig. Jeg tror ikke at jeg har støvsuget siden 2010. Til gengæld har jeg en Roomba der kører en tur hver dag, men den kommer jo ikke helt ind i hjørnerne og under sofaen/skænken osv. I don´t care. Hvis der bliver for klamt, må min mand tage sig af det, for jeg nægter at slæbe rundt på en åndssvag støvsuger.

Vi spiser rugbrød til aftensmad 2 gange i ugen. I eksamensperioderne bliver det nogle gange 4 gange i ugen :genert:

Ligesom Kussen, så tisser jeg i badet. Ingen grund til at spilde toiletvand på det pjat, når jeg alligevel skal i bad.

Vi pudser først vinduer når vi nærmest ikke kan se ud af dem. Eller når vi skal have gæster.
3
Gulvaber er også mennesker.

Tilbage til "Livets forhold"