Lungebetændelse og sygemelding

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Muddi » 23. feb 2017, 14:16

Jeg har være hjemme fra arbejdet hele ugen pga lungebetændelse, og er det sandsynligvis også i morgen. Får penicillin, som jeg ikke synes hjælper, så gik til lægen igen idag (startede på penicillinen i mandag), som sagde at tre dage på penicillin ikke er nok til at give nogen synlig virkning, og at der som regl kan gå op til nogle uger, før man er helt ovenpå igen.

Så nu er mit spørgsmål: Hvor lang tid er "normalen" for at være sygemeldt med lungebetændelse? Jeg har mega mange smerter i brystet, og kan slet ikke forestille mig at gå på arbejde med de smerter.

Jeg kan bare ikke li at blive hjemme for længe, for har fornemmelsen at min leder ikke tror på mig, når jeg siger hvad jeg fejler. F.eks lød hun som om jeg overdrev, da jeg fortalte i telefonen, da jeg ringede og meldte mig syg, og hvad jeg fejlede, og at jeg blev forpustet ved bare at snakke.

Så har det så dårligt med at være hjemme, men har det bare så skidt :(
0
Brugeravatar
Nyc
Indlæg: 125
Tilmeldt: 8. jan 2017, 21:59
Kort karma: 6
Likede indlæg: 46

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Nyc » 23. feb 2017, 14:38

Hej
Lungebetændelse er ikke noget man spøger med. Du er syg og du skal være hjemme. Når man har lungebetændelse går man ikke på arbejde!!! Jeg kender en der var væk 14 dage fra sit job, men vedkommende var først helt på højkant efter en måneds tid.
Rigtig god bedring -du skal ikke have det dårligt med at blive væk, det er jo helt begrundet.
1
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf computermus » 23. feb 2017, 14:40

Kære Muddi.
Rigtig god bedring til dig.Det vigtigste lige nu er at du giver dig selv tid til at blive rask, og komme ordentligt over din lungebetændelse.
Med hensyn til hvad "normalen" for sygemelding med lungebetændelse er, så mener jeg at huske at min mor på et tidspunkt var sygemeldt i mellem 10-14 dage , men helt sikker er jeg ikke.
Med hensyn til din leders tonefald, da du ringede, så prøv at spring op og fald ned på det. Den eneste der ved hvordan du har det , det er dig.
Hvis der bliver noget med lederen, så ville jeg foreslå hende at hun da kunne få min læges telefonnummer, hvis det er det der skal til.
0
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf fisken80 » 23. feb 2017, 15:38

En kollega var sygemeldt i næsten tre uger. En anden i 14 dage så det er helt normalt at det tager tid
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 88
Likede indlæg: 901

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Jydepigen » 23. feb 2017, 15:41

Aner heller ikke hvad normalen er. Men tænker at en lægeerklaring fra lægen burde kunne "lukke munden" på din leder og give dig ro til at blive rask igen :)
Senest rettet af Jydepigen 23. feb 2017, 15:42, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6704
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9678

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf FrøkenM » 23. feb 2017, 15:41

Min mor var ramt i 3 uger da hun sidst havde lungebetændelse, så ting tager tid.

Jeg kan godt følge den dårlige samvittighed. Jeg har selv været hjemme i denne uge hvilket er gået ud over to undervisningsdage, men jeg synes ikke, man skal byde sig selv at møde op når man er syg - og de mennesker som trodser sygdom, udsætter også andre for risikoen for at blive smittet.

Din leder skal overhovedet ikke blande sig - og hvis hun er i tvivl kan hun jo bede om lægeerklæring når man har ret til den slags. Mener det er efter to uger eller sådan noget.

Rigtig god bedring søde du :kys:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf IrmaPigen » 23. feb 2017, 16:25

Jydepigen skrev:Aner heller ikke hvad normalen er. Men tænker at en lægeerklaring fra lægen burde kunne "lukke munden" på din leder og give dig ro til at blive rask igen :)


Jeg ville også bare betale for en lægeerklæring, og sende den til arbejdsgiver.
1
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Lalana » 23. feb 2017, 16:57

Jeg havde lungebetændelse for et par år siden, det startede på min ferie, hvor jeg vist lå syg det meste af en uge, og så en uge da jeg kom hjem også. Men kan faktisk også huske at jeg blev lidt stresset over at være syg så længe, ikke mindst fordi min leder også havde været nede med lungebetændelse men tilbage på job efter 3-4 dage. Men folk rammes jo forskelligt og jeg synes virkelig også du skal give det den tid det tager, og ja få en lægeerklæring så slipper du for at stresse.

Da jeg havde det fik jeg først noget forkert antibiotika (i Grækenland) som ikke virkede på den slags lungebetændelse jeg havde, men da jeg fik det rigtig gik det ret hurtigt fremad, dog gjorde det ondt i mit bryst og jeg blev forpustet af ingenting i lang tid efter, så det slipper du nok ikke for.
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Oddinary » 23. feb 2017, 17:08

Det er meget forskelligt, hvor hårdt det rammer én. Det kommer an på dit immunforsvar, hvad du er smittet med og hvor længe, du er gået med smitten inden du blev behandlet osv. Og det er helt normalt at være syg i ugevis. Og du skal IKKE tage på arbejde, før du er rask. Du risikerer bare, at du får et længere sygeforløb end ellers, foruden at der er risiko for at smitte andre.
Jeg synes, du skal få en lægeerklæring, så du ikke skal tænke over, at din leder tror, du lyver. :( God bedring.
1
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Muddi » 23. feb 2017, 17:33

Oddinary skrev:Det er meget forskelligt, hvor hårdt det rammer én. Det kommer an på dit immunforsvar, hvad du er smittet med og hvor længe, du er gået med smitten inden du blev behandlet osv. Og det er helt normalt at være syg i ugevis. Og du skal IKKE tage på arbejde, før du er rask. Du risikerer bare, at du får et længere sygeforløb end ellers, foruden at der er risiko for at smitte andre.
Jeg synes, du skal få en lægeerklæring, så du ikke skal tænke over, at din leder tror, du lyver. :( God bedring.


Jeg har tænkt mig at skrive til hende i morgen, at jeg har været ved lægen igen idag, og at hun sagde at så hurtigt bliver man altså ikke rask, og at ser sagtens kan gå nogle uger. Så må hun da forstå. Håber jeg
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Lurende Peber » 23. feb 2017, 17:35

God bedring :ae:
Men...min læge fortalte nu, at man skal holde øje med, om lige den gren penicillin virker.
Og det skal den gøre på 3 dage. Det er dog muligt, at du ikke kan mærke det.
Jeg fik tjekket bakterietallet igen efter 3 dage af den grund. Og kunne beroliges med at tallet var halveret. Men at det også havde været meget højt. :mellow:
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Muddi » 23. feb 2017, 17:39

Lurende Peber skrev:God bedring :ae:
Men...min læge fortalte nu, at man skal holde øje med, om lige den gren penicillin virker.
Og det skal den gøre på 3 dage. Det er dog muligt, at du ikke kan mærke det.
Jeg fik tjekket bakterietallet igen efter 3 dage af den grund. Og kunne beroliges med at tallet var halveret. Men at det også havde været meget højt. :mellow:


Det samme sagde sygeplejersken, som jeg var inde ved i mandags, også - altså at jeg skylle komme igen hvis det ikke havde virket efter tre dage. Jo også derfor jeg gik derned igen idag. Men lægen, som jeg kom ind til idag, virkede til at synes det var fjollet, at jeg allerede var tilbage. :genert: Mit tal var også faldet, så penicillinen må jo trods alt virke
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Viskelæder » 23. feb 2017, 17:50

Jeg mener, jeg var sygemeldt en 10 dage, da jeg havde det, og jeg burde nok have været hjemme endnu længere, for jeg var først helt frisk efter 1-2 mdr.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Viskelæder » 23. feb 2017, 17:51

Og det første penicillin, jeg fik, virkede ikke, så jeg skulle på noget nyt.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Tobywan » 23. feb 2017, 21:36

Jeg havde lungebetændelse for et par år siden. Mener jeg var væk fra arbejde 2½ uge og der gik cirka en måned før jeg var helt frisk igen. De første par dage var jeg kun afsted halve dage.

Det er ikke til at spøge med og man er altså rigtig syg med lungebetændelse, så tag alt den tid det tager til du er frisk igen. Det skal du på ingen måde have dårlig samvittighed over.
0

Tilbage til "Livets forhold"