Lungebetændelse og sygemelding

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Nicolait » 24. feb 2017, 09:10

Hun er en tumpe hende chefen. Hun skal ikke give dig dårlig samvittighed over at være syg. Når man er syg, er man syg, og så må det tage den tid, det tager.

God bedring forresten.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Muddi » 26. feb 2017, 10:47

Tak for alle de søde indlæg :)

Årh jeg er frustreret! Har stadig ondt i lungen, og da jeg skulle ud til kæresten igår, var pakning SF de få ting jeg skulle have med og turen ned af trapperne nok til, at jeg var helt kvæstet. En lille gåtur senere på dagen ligeså. Alligevel mener han (min kæreste) at jeg vel godt kan tage et par smertestillende i morgen, og så gå på arbejde. Har bare ikke lyst til at komme afsted for tidligt :(
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf FrøkenM » 26. feb 2017, 10:55

Jeg ville ikke tage afsted i morgen, Muddi. Ud fra hvor meget en lille gåtur + små gøremål udmattede dig i går, så tror jeg ikke du er frisk nok, men tag den med ro i dag og prøv med smertestillende og se hvilken effekt de har, inden du beslutter dig for at gå på arbejde. Hvis du går på job for tidligt risikerer du at du skal sygemeldes igen og potentielt længere tid

Rigtig god bedring
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Mamaseraptor
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1429

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Mamaseraptor » 26. feb 2017, 13:03

Du skal ikke på arbejde før du er rask og det er du absolut ikke endnu, efter din beskrivelse. Rigtig god bedring og pas på dig selv. :ae:
1
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf HappyQ » 26. feb 2017, 15:44

Ej Muddi du skal blive inde og holde sengen, lungebetændelse er en farlig sygdom, som man ikke skal spøge med, bliv hjemme til du er frisk igen, hverken din leder eller din kæreste skal få dig på arbejde før lægen siger god for det .
Rigtig god bedring og pas godt på dig selv :kys:
1
23-06-16 :love2:
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Muddi » 26. feb 2017, 16:13

Bluebell skrev:
Muddi skrev:Tak for alle de søde indlæg :)

Årh jeg er frustreret! Har stadig ondt i lungen, og da jeg skulle ud til kæresten igår, var pakning SF de få ting jeg skulle have med og turen ned af trapperne nok til, at jeg var helt kvæstet. En lille gåtur senere på dagen ligeså. Alligevel mener han (min kæreste) at jeg vel godt kan tage et par smertestillende i morgen, og så gå på arbejde. Har bare ikke lyst til at komme afsted for tidligt :(



Det er for tidligt i morgen. Spørg din læge og ikke kæresten.


Jeg spurgte heller ikke kæresten, men han sagde sin mening alligevel. Da jeg spurgte lægen sagde hun, at jeg kunne gå på arbejde når jeg havde lyst. Og så altså, at det kunne tage et par uger. Men det var vist bare generelt, og ikke nogen rettesnor for, hvornår det er passende at gå på arbejde igen.
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Muddi » 26. feb 2017, 16:24

HappyQ skrev:Ej Muddi du skal blive inde og holde sengen, lungebetændelse er en farlig sygdom, som man ikke skal spøge med, bliv hjemme til du er frisk igen, hverken din leder eller din kæreste skal få dig på arbejde før lægen siger god for det .
Rigtig god bedring og pas godt på dig selv :kys:


Alle har bare en mening om det. Kæresten og jeg snakkede om det, og han mente så også det var for tidligt i morgen. Lederen på arbejdet skrev i fredags, efter et par uheldige sms'er fra hendes side, at jeg ikke skulle møde igen, før jeg var "et friskt pust at få ind af døren". Og min mor mener, at jeg da godt kan blive hjemme i morgen, men at jeg så skal afsted på tirsdag. Og at "det da er klart, at jeg er træt, når jeg ikke har lavet noget, men at sygdommen må være væk nu"

Den eneste der ikke mener noget om den sag, er min læge
0
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf HappyQ » 26. feb 2017, 16:34

Muddi skrev:
HappyQ skrev:Ej Muddi du skal blive inde og holde sengen, lungebetændelse er en farlig sygdom, som man ikke skal spøge med, bliv hjemme til du er frisk igen, hverken din leder eller din kæreste skal få dig på arbejde før lægen siger god for det .
Rigtig god bedring og pas godt på dig selv :kys:


Alle har bare en mening om det. Kæresten og jeg snakkede om det, og han mente så også det var for tidligt i morgen. Lederen på arbejdet skrev i fredags, efter et par uheldige sms'er fra hendes side, at jeg ikke skulle møde igen, før jeg var "et friskt pust at få ind af døren". Og min mor mener, at jeg da godt kan blive hjemme i morgen, men at jeg så skal afsted på tirsdag. Og at "det da er klart, at jeg er træt, når jeg ikke har lavet noget, men at sygdommen må være væk nu"

Den eneste der ikke mener noget om den sag, er min læge

Bliv du hjemme en uge mere, når lægen sige to uger så er det to uger - mindst :ae:
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Tibbler » 26. feb 2017, 17:06

Jeg havde en leder engang, som sagde, at man ikke skulle tage på arbejde, før man havde haft en dag, hvor man følte, at man burde have været afsted.
Altså fysisk følelse og ikke følelse som f.eks. dårlig samvittighed.
2
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf FrøkenM » 26. feb 2017, 17:10

HappyQ skrev:
Muddi skrev:
HappyQ skrev:Ej Muddi du skal blive inde og holde sengen, lungebetændelse er en farlig sygdom, som man ikke skal spøge med, bliv hjemme til du er frisk igen, hverken din leder eller din kæreste skal få dig på arbejde før lægen siger god for det .
Rigtig god bedring og pas godt på dig selv :kys:


Alle har bare en mening om det. Kæresten og jeg snakkede om det, og han mente så også det var for tidligt i morgen. Lederen på arbejdet skrev i fredags, efter et par uheldige sms'er fra hendes side, at jeg ikke skulle møde igen, før jeg var "et friskt pust at få ind af døren". Og min mor mener, at jeg da godt kan blive hjemme i morgen, men at jeg så skal afsted på tirsdag. Og at "det da er klart, at jeg er træt, når jeg ikke har lavet noget, men at sygdommen må være væk nu"

Den eneste der ikke mener noget om den sag, er min læge

Bliv du hjemme en uge mere, når lægen sige to uger så er det to uger - mindst :ae:

Enig :gogo:

Det lyder som om du har bedst af at komme lidt ud og ellers bare tage det stille og roligt indtil du føler dig helt frisk igen.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Daine » 26. feb 2017, 17:14

Tibbler skrev:Jeg havde en leder engang, som sagde, at man ikke skulle tage på arbejde, før man havde haft en dag, hvor man følte, at man burde have været afsted.
Altså fysisk følelse og ikke følelse som f.eks. dårlig samvittighed.

Det lyder fornuftigt!

Og Muddi, du skal selvfølgelig ikke gå på arbejde, når du stadig er syg. Det er en længerevarende og hård omgang du har været igennem, din krop skal lige have lov til at komme sig. Det kan sagtens være din hjerne er klar, men kan du ikke gå fra bilen og ind på dit arbejde uden at blive udmattet fysisk, så skal du ikke møde op. Det er langt langt det bedste for både dig og din arbejdsplads, hvis du tager en uge (eller to!) mere hjemme og så bliver frisk, end at du møder småsløj op og så ender med at trække det ud i flere måneder. Lungebetændelse er ikke til at spøge med, du er pænt meget afhængig af at dine lunger fungerer korrekt og har det godt. Og så må du pænt bede din kæreste bakke dig lidt op i stedet for at være med til at give dig dårlig samvittighed (hvilket han sikkert ikke gør med vilje :kys: ), det er jo dig og kun dig, der helt nøjagtig ved hvordan har det. :kram:
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Muddi » 26. feb 2017, 17:46

Daine skrev:
Tibbler skrev:Jeg havde en leder engang, som sagde, at man ikke skulle tage på arbejde, før man havde haft en dag, hvor man følte, at man burde have været afsted.
Altså fysisk følelse og ikke følelse som f.eks. dårlig samvittighed.

Det lyder fornuftigt!

Og Muddi, du skal selvfølgelig ikke gå på arbejde, når du stadig er syg. Det er en længerevarende og hård omgang du har været igennem, din krop skal lige have lov til at komme sig. Det kan sagtens være din hjerne er klar, men kan du ikke gå fra bilen og ind på dit arbejde uden at blive udmattet fysisk, så skal du ikke møde op. Det er langt langt det bedste for både dig og din arbejdsplads, hvis du tager en uge (eller to!) mere hjemme og så bliver frisk, end at du møder småsløj op og så ender med at trække det ud i flere måneder. Lungebetændelse er ikke til at spøge med, du er pænt meget afhængig af at dine lunger fungerer korrekt og har det godt. Og så må du pænt bede din kæreste bakke dig lidt op i stedet for at være med til at give dig dårlig samvittighed (hvilket han sikkert ikke gør med vilje :kys: ), det er jo dig og kun dig, der helt nøjagtig ved hvordan har det. :kram:


Jeg har ingen bil, går til og fra arbejde hver dag, der er lidt over 1 km. Men så længe jeg nærmest bliver udmattet at at tage sko og jakke på, tager jeg ingen steder. Men har besluttet mig for, at gå en tur ned af trapperne til kælderen, og op igen til 2. sal, og først når min krop kan det, i samme stil som den plejer, kan vi begynde at snakke om det. Jeg kan tydeligt mærke på min krop, at den har været syg i 14 dage (var nede med mega forkølelse, i en uge, inden jeg fik lungebetændelse), men smider min mors bemærkning om, at det er fordi jeg ikke har lavet noget, at jeg er træt, langt væk. Gu er det ej, jeg er syg!

Tog engang, havde haft behulebetændelse, for tidligt på arbejde, og måtte, efter en lille uge, eller måske kun et par dage, melde mig syg igen. Og dengang sagde min leder, at denne gang skulle jeg blive ordentlig rask, inden jeg kom tilbage.

Håber bare ikke, at der går flere uger. Har fødselsdag næste mandag, og har ikke lyst til at være syg på min fødselsdag :genert:
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Daine » 26. feb 2017, 18:02

Det kan jeg da godt forstå du ikke har lyst til, men chancen for du har det bedre/er rask bliver jo også så meget større hvis du bliver hjemme indtil du kan tage trappe-dysten :) Og så skal du "bare" bruge den næste uge på at pleje dig selv og gøre gode ting, så skal du se, så er du nok meget mere frisk næste mandag :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Primerose » 4. okt 2018, 12:54

Godt jeg lige fandt denne tråd.

Jeg bliver så forfærdeligt usikker på hvad jeg burde gøre, i sådan nogle situationer.

Jeg startede på nyt job for en måned siden, og det er sådan set gået rigtig godt. Der har været sindsygt travlt, da det af forskellige årsager, er den travleste måned på hele året.
Og så blev jeg selvfølgelig syg. I første omgang tre dages sygemelding, antibiotika fra lægen og så ellers tilbage på job. Klip til halvanden uge efter hvor jeg over ugens to sidste hverdagsdøgn får det helt vildt dårligt. Udover almen utilpashed får jeg voldsom bakteriehoste, feber og føler at jeg hele tiden er ved at græde. Kan ikke koncentrere mig.
Det er selvfølgelig en gedign lungebetændelse, jeg har fået mig. Nå læge, ny antibiotikakur, og nu indtil videre bare dage i sengen med høj feber og ondt i lungerne af at hoste.
Nu er det begyndt at gå bedre. Feberen er så godt som væk. Jeg hoster stadig ubehageligt meget. Og jeg er aldeles og fuldstændig splattet. Min krop føles så træt som har den løbet et maraton de sidste 5 dage.

Og nu ligger jeg her (ja, har stadig ikke været uden for en dør siden jeg kom hjem i sidste uge) og føler at jeg burde gå på arbejde i morgen.
Jeg ved også godt at jeg fysisk ville have bedre af at vente og kunne hvile i weekenden også, og så starte op mandag.
Men jeg er bare ny på mit arbejde, og det er en privat virksomhed hvor det i sidste endd handler om effektivitet og evne til at producere (og viljen til lige at give dét ekstra for virksomhedens skyld). Og jeg er ærligt talt pisse bange for at blive fyret fordi jeg allerede har vist mig at være “det svageste led”. Så ja, jeg føler mig lidt presset til at møde op i morgen selvom ingen har sagt noget.

Og... det skal lige siges at jeg har en kronisk lungesygdom (som mit arbejde ikke er informeret om) men som betyder at mine lunger kan være lidt ekstra udsatte og at jeg skal passe godt på dem.

Hvad synes I? Kan I om ikke andet hjælpe med et par erfaringer eller ord til min plagede samvittighed?
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Lungebetændelse og sygemelding

Indlægaf Sangius » 4. okt 2018, 13:24

.
Senest rettet af Sangius 4. okt 2018, 17:43, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Livets forhold"