Bliver din bil væk?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf Sophies-mor » 13. apr 2017, 11:26

Mistermor skrev:Tilfældet gjorde, at jeg ringede min søn op, netop som han parkerede ude ved Bilka, og vi talte sammen i omkring 10 -15 minutter, hvor han bare blev siddende i bilen.

I den tid brød han flere gange ud i latter, fordi han kunne sidde og følge med i, at folk ikke kunne finde deres bil og derfor for forvirrede rundt.

Det er jo ikke noget, man normalt opdager, når man bare går til og fra sin bil, og vi undrede os lidt over, om det var et påske-stress- fænomen (klokken var ca. 22 onsdag før påske, så der skulle jo købes ind på grund af helligdagslukning!).

Bliver du og din bil somme tider væk fra hinanden i kortere eller længere tid?

Nej.
Det er yderst sjældent, at jeg glemmer, hvor jeg parkerer.
De få gange, det er sket, der har det været fordi, jeg har glemt at bide mærke i kendetegn på P-pladsen, som fx. holder ved skur G21, eller under det høje træ/ overfor det hus i den farve.
Eller bare har lagt hjernen af derhjemme :blush:

Men typisk ved jeg altid, hvor jeg parkerer.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf landsbytossen » 13. apr 2017, 11:43

Jeg har oplevet det på Roskilde-festivalen. Campere på festivalen har jeg aldrig gidet, så jeg kørte frem og tilbage hver dag. Hellere undvære store mængder alkohol og sove i en ordentlig seng. Normalt parkerede jeg nord for Dyrskuepladsen, men en enkelt dag skete det i sydlig retning. Den aften måtte jeg gennem flere rækker af parkerede biler for at finde Merceren. Normalt lægger jeg mærke til et kendetegn, en mast, et træ eller andet, der kan hjælpe mig til at finde bilen igen, men denne aften var natten bare sort, da jeg skulle finde den.

En anden gang var i en af de små sidegader ved Istedgade. Vi havde været til koncert og inden stjernen skulle navigere nordpå, var vi inde på et lille værtshus, som en bekendt ejede. Da vi gik derfra og rundede et hushjørne på vej til Merceren, fik jeg et chok. Min bil var væk. Den var ikke, hvor jeg var sikker på, den var parkeret. Efter lidt søgning fandt vi den heldigvis. Den var parkeret i en anden gade.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf Skorstenen » 13. apr 2017, 12:12

Det sker faktisk for mig hver gang jeg er i Bilka. Jeg kan godt sige til mig selv "nu husker du dælme at du parkerer ved nr. 8 indkøbsvognhus".

Men jeg har glemt det når jeg kommer ud igen.
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf Skorstenen » 13. apr 2017, 12:31

Ballademager skrev:
Skorstenen skrev:Det sker faktisk for mig hver gang jeg er i Bilka. Jeg kan godt sige til mig selv "nu husker du dælme at du parkerer ved nr. 8 indkøbsvognhus".

Men jeg har glemt det når jeg kommer ud igen.


Jeg tager nogle gange et billede af nærmeste pæl med nummer eller hvad jeg nu kan finde :genert:


Jeg er bare stoppet med at bruge Bilka :lol:
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf kidkomb » 13. apr 2017, 12:33

Ballademager skrev:
Skorstenen skrev:Det sker faktisk for mig hver gang jeg er i Bilka. Jeg kan godt sige til mig selv "nu husker du dælme at du parkerer ved nr. 8 indkøbsvognhus".

Men jeg har glemt det når jeg kommer ud igen.


Jeg tager nogle gange et billede af nærmeste pæl med nummer eller hvad jeg nu kan finde :genert:

Det gør vi altid når vi er i udlandet. Oftest af gadenavnet.
Så kan vi bare vise billedet til folk, hvis vi har brug for hjælp :D
Jeg glemmer meget sjældent hvor jeg har parkeret.
Eller hvordan jeg skal finde vej.
Jeg er lidt "naturfolk-agtig" på det punkt og orienterer mig efter landskabet (huse, træer, pæle, bakker osv), så jeg behøver ikke at huske på vejnavne eller hvor mange højresving osv. Det lagres helt naturligt åbenbart.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf Evapeva » 13. apr 2017, 13:48

Det sker aldrig. Jeg har en ret veludviklet retningssans, så det er ikke mig, man griner af på parkeringspladsen (med mindre jeg taber bukserne, som jeg faktisk gjorde engang ved Bilka :lol:).
2
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1093
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2182

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf mariannaa » 13. apr 2017, 13:57

Altid, vi er begge to meget distræte :lol:
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf malou_43 » 13. apr 2017, 15:17

Hvis jeg ikke tager notits af hvor jeg parkerer så er jeg en af de stakler, der render rundt og leder :genert:
Jeg kan i stressede perioder fandme glemme, hvilken bil jeg leder efter :lol:
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf Krølle » 13. apr 2017, 16:30

Evapeva skrev:Det sker aldrig. Jeg har en ret veludviklet retningssans, så det er ikke mig, man griner af på parkeringspladsen (med mindre jeg taber bukserne, som jeg faktisk gjorde engang ved Bilka :lol:).


Det er trods alt bedre at tabe bukserne tæt på bilen end under en timelang jagt på samme :D
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf JoyNips » 13. apr 2017, 16:39

Jævnligt. Oftest kommer jeg dog i tanke om det når jeg går ud af vores opgang. Modsat min kæreste, som har indrømmet at han engang måtte gå hele vejen rundt om blokken for at finde bilen...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf Spjaerten » 13. apr 2017, 16:51

Prøvet en enkelt gang eller 2. Men generelt er keg ret god til at huske hvor jeg parkerer.
Hjemme er jeg også priviligeret med privat p-plads.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf Studsgaard » 13. apr 2017, 17:07

Jeg har generelt ret godt tjek på hvor jeg parkere. Men det kan ske at jeg er gået en række forkert på Bilkas p-plads.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf milisa » 13. apr 2017, 19:01

Ballademager skrev:
Skorstenen skrev:Det sker faktisk for mig hver gang jeg er i Bilka. Jeg kan godt sige til mig selv "nu husker du dælme at du parkerer ved nr. 8 indkøbsvognhus".

Men jeg har glemt det når jeg kommer ud igen.


Jeg tager nogle gange et billede af nærmeste pæl med nummer eller hvad jeg nu kan finde :genert:


Jeg har en find-din-bil-app..... Når jeg har parkeret, aktiverer jeg appen, så registrerer den gps-koordinaterne, og så guider den mig tilbage, når jeg kommer ud!

Så ja, jeg glemmer JÆVNLIGT min bil.....
2
Tally-ho
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf vibbsen » 14. apr 2017, 20:51

Vi har en koksgrå Kia Ceed station car og en koksgrå Opel Karl.

Man kan altså godt blive liiiiiiidt forvirret når alle andre også har en koksgrå opel/kia/hyunday/mazda/toyota/peugeot/renault....

Min bil bliver aldrig væk. Det er bare ikke altid at jeg lige finder den rigtige bil i det rigtige mærke i første forsøg :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Bliver din bil væk?

Indlægaf lulu-p » 14. apr 2017, 21:17

Det er sket et par gange. Nu har vi købt bil i en ikke almindelig farve. Det hjælper meget.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...

Tilbage til "Livets forhold"