Så er Ninka single igen...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Moxy-lady » 15. jan 2016, 13:09

Okay.... Hvis man bliver forført af det her, så er man altså selv udenom det.

"*Exercises include: Spinning around on one spot three times on each leg; Doing eye focusing exercises such as tracking a moving light to improve eye-tracking; Catching bean bags while standing on one leg; Threading beads on to strings; Balancing on wobble boards with your eyes closed; Reciting times tables while hopping"

Det lyder som en alkoholtest, eller en drukleg. Helt klart 20.000 kr værd :sarkasme:
4
My world 12-10-18 :lun:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8897

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf D.itsen » 15. jan 2016, 13:30

Mulan skrev:
D.itsen skrev:Jeg aner ikke hvordan det er at være ordblind, men med den viden man har i dag og de hjælpemidler der findes, synes jeg det er meget mærkeligt at hans datter blev isoleret og depressiv pga. Det. Jeg tænker der må være en del mere bag det end bare ordblindheden, og kan ikke lade være med at der er nogle forældre der nok kunne have håndteret deres datter en del mere hensigtsmæssigt end de har gjort

Man ved at motorik ikke har noget med dysleksi at gøre, dvs. at han sikkert har forsøgt at 'kurere' hende med fuldstændigt nyttesløse øvelser, der ikke har forbedret noget som helst. Ordblindhed i sig selv kan lede til at man isolerer sig fra jævnaldrende, fordi man føler sig dum og anerledes i skolen. Det er desværre ikke ualmindeligt at barnets skolegang, også videre uddannelse, lider under det, med mindreværdsfølelse oven i hatten. Måske har hun følt sig som et ekstra nederlag, netop fordi det 'burde' have kureret hende?

Gik han ikke først i gang med at kurere hende da hun var 22, og hun forsøgte selvmord for 3. Gang? Eller?
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Mulan » 15. jan 2016, 13:58

D.itsen skrev:
Mulan skrev:
D.itsen skrev:Jeg aner ikke hvordan det er at være ordblind, men med den viden man har i dag og de hjælpemidler der findes, synes jeg det er meget mærkeligt at hans datter blev isoleret og depressiv pga. Det. Jeg tænker der må være en del mere bag det end bare ordblindheden, og kan ikke lade være med at der er nogle forældre der nok kunne have håndteret deres datter en del mere hensigtsmæssigt end de har gjort

Man ved at motorik ikke har noget med dysleksi at gøre, dvs. at han sikkert har forsøgt at 'kurere' hende med fuldstændigt nyttesløse øvelser, der ikke har forbedret noget som helst. Ordblindhed i sig selv kan lede til at man isolerer sig fra jævnaldrende, fordi man føler sig dum og anerledes i skolen. Det er desværre ikke ualmindeligt at barnets skolegang, også videre uddannelse, lider under det, med mindreværdsfølelse oven i hatten. Måske har hun følt sig som et ekstra nederlag, netop fordi det 'burde' have kureret hende?

Gik han ikke først i gang med at kurere hende da hun var 22, og hun forsøgte selvmord for 3. Gang? Eller?


Åhr det ved jeg faktisk ikke. Men pointen var blot, at hvis man har dysleksi, ikke er blevet udredt og undervist for at bedre det, så kan der være nogle triste konsekvenser på længere sigt. Men jeg kan af gode grunde ikke sige, at det var pga. dysleksi hun prøvede at begå selvmord. :)
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Mulan » 15. jan 2016, 14:04

Moxy-lady skrev:Okay.... Hvis man bliver forført af det her, så er man altså selv udenom det.

"*Exercises include: Spinning around on one spot three times on each leg; Doing eye focusing exercises such as tracking a moving light to improve eye-tracking; Catching bean bags while standing on one leg; Threading beads on to strings; Balancing on wobble boards with your eyes closed; Reciting times tables while hopping"

Det lyder som en alkoholtest, eller en drukleg. Helt klart 20.000 kr værd :sarkasme:


Jeg synes, at det er at udnytte forældre, der håber på hjælp til deres børn, der muligvis er begyndt at hade deres skolegang og måske føler ydmyget, sårbare og isolerede. Det er et langsommeligt arbejde at afhjælpe dysleksi, desværre og jeg er sikker på, at steder, hvor man måske ikke har nem og gratis adgang til læsepædagoger, kan føle sig svigtet af skolesystemet og derfor ikke ved, hvortil man skal vende sig.Jeg synes HAN er et kæmpe uansvarligt svin, fordi han ikke har sin baggrund i orden og fordi ved at give forkert 'behandling' faktisk frarøver disse elever reel, evidensbaseret undervisning, som man ved har gode resultater på kort og langt sigt. Det er fuldstændigt uacceptabelt og hvis konen agter at bringe fjolset her, så vil jeg personligt kæmpe med næb og kløer for at han aldrig får lov til at behandle børn/voksne for ordblindhed.

Jeg forstår slet ikke, at det kan være lovligt at oprette sådanne centre uden licens, eller i hvert fald et minimum af faglig erfaring baseret på andet end meninger og google search.
7
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Moxy-lady » 15. jan 2016, 14:14

Mulan skrev:
Moxy-lady skrev:Okay.... Hvis man bliver forført af det her, så er man altså selv udenom det.

"*Exercises include: Spinning around on one spot three times on each leg; Doing eye focusing exercises such as tracking a moving light to improve eye-tracking; Catching bean bags while standing on one leg; Threading beads on to strings; Balancing on wobble boards with your eyes closed; Reciting times tables while hopping"

Det lyder som en alkoholtest, eller en drukleg. Helt klart 20.000 kr værd :sarkasme:


Jeg synes, at det er at udnytte forældre, der håber på hjælp til deres børn, der muligvis er begyndt at hade deres skolegang og måske føler ydmyget, sårbare og isolerede. Det er et langsommeligt arbejde at afhjælpe dysleksi, desværre og jeg er sikker på, at steder, hvor man måske ikke har nem og gratis adgang til læsepædagoger, kan føle sig svigtet af skolesystemet og derfor ikke ved, hvortil man skal vende sig.Jeg synes HAN er et kæmpe uansvarligt svin, fordi han ikke har sin baggrund i orden og fordi ved at give forkert 'behandling' faktisk frarøver disse elever reel, evidensbaseret undervisning, som man ved har gode resultater på kort og langt sigt. Det er fuldstændigt uacceptabelt og hvis konen agter at bringe fjolset her, så vil jeg personligt kæmpe med næb og kløer for at han aldrig får lov til at behandle børn/voksne for ordblindhed.

Jeg forstår slet ikke, at det kan være lovligt at oprette sådanne centre uden licens, eller i hvert fald et minimum af faglig erfaring baseret på andet end meninger og google search.


Jeg er egentlig fuldstændig enig med dig. Jeg synes bare at det var så himmelråbende dumt, at jeg blev nødt til at kommentere :)

Min kæreste er svært ordblind, og han har i den forbindelse gået på VUC i nogle specielle ordblindeklasser - det har virkelig rykket! Der er det et spørgsmål om at lære nogle teknikker og nogle huskeregler udenad.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Mulan » 15. jan 2016, 14:18

Moxy-lady skrev:
Jeg er egentlig fuldstændig enig med dig. Jeg synes bare at det var så himmelråbende dumt, at jeg blev nødt til at kommentere :)

Min kæreste er svært ordblind, og han har i den forbindelse gået på VUC i nogle specielle ordblindeklasser - det har virkelig rykket! Der er det et spørgsmål om at lære nogle teknikker og nogle huskeregler udenad.


Det er også dumt og jeg gik vist lidt i ragemode, fordi han pisser mig så meget af. FUSENTAST.
2
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Moxy-lady » 15. jan 2016, 14:20

Haha, fusentast er et ord der bliver brugt alt for lidt! :lol:
4
My world 12-10-18 :lun:
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf fisken80 » 15. jan 2016, 18:47

Moxy-lady skrev:
Mulan skrev:
Moxy-lady skrev:Okay.... Hvis man bliver forført af det her, så er man altså selv udenom det.

"*Exercises include: Spinning around on one spot three times on each leg; Doing eye focusing exercises such as tracking a moving light to improve eye-tracking; Catching bean bags while standing on one leg; Threading beads on to strings; Balancing on wobble boards with your eyes closed; Reciting times tables while hopping"

Det lyder som en alkoholtest, eller en drukleg. Helt klart 20.000 kr værd :sarkasme:


Jeg synes, at det er at udnytte forældre, der håber på hjælp til deres børn, der muligvis er begyndt at hade deres skolegang og måske føler ydmyget, sårbare og isolerede. Det er et langsommeligt arbejde at afhjælpe dysleksi, desværre og jeg er sikker på, at steder, hvor man måske ikke har nem og gratis adgang til læsepædagoger, kan føle sig svigtet af skolesystemet og derfor ikke ved, hvortil man skal vende sig.Jeg synes HAN er et kæmpe uansvarligt svin, fordi han ikke har sin baggrund i orden og fordi ved at give forkert 'behandling' faktisk frarøver disse elever reel, evidensbaseret undervisning, som man ved har gode resultater på kort og langt sigt. Det er fuldstændigt uacceptabelt og hvis konen agter at bringe fjolset her, så vil jeg personligt kæmpe med næb og kløer for at han aldrig får lov til at behandle børn/voksne for ordblindhed.

Jeg forstår slet ikke, at det kan være lovligt at oprette sådanne centre uden licens, eller i hvert fald et minimum af faglig erfaring baseret på andet end meninger og google search.


Jeg er egentlig fuldstændig enig med dig. Jeg synes bare at det var så himmelråbende dumt, at jeg blev nødt til at kommentere :)

Min kæreste er svært ordblind, og han har i den forbindelse gået på VUC i nogle specielle ordblindeklasser - det har virkelig rykket! Der er det et spørgsmål om at lære nogle teknikker og nogle huskeregler udenad.



Og på VUC er man også gearet til at håndtere kursister, der har en bagage af nederlag med fra folkeskolen.

Jeg bliver også stiktosset over en type som ham der.

Og så er han jo GAMMEL. Men okay Tommy Kenter er jo heller ikke nogen årsunge, så måske er hun bare til ældre mænd og fint nok, jeg tolker bare en smule på det, fordi det er hende...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Hunkat » 3. feb 2016, 12:17

FruDulle skrev:http://www.ninkasdetox.dk/bloggen/article/se-mit-livs-kaerlighed-paa-billede-og-lyd/
Ikke for noget, men hvorfor skal så mange kvinder lade sig nøjes?

Med halvhjertet kærlighed, der visner med tiden....Med sex, der ikke går i sjælen eller dybden, men er friktion, misforståelser, overfladisk og føles endnu mere ensomt bagefter. På grund af længslen efter dyb kontakt?

Hvad skal der egentlig til for at opleve Den Helt Store kærlighed?

Her er den kærlighed, jeg oplevede for første gang på Skype
Er han overhovedet virkelig? Hvis du har haft den tanke en enkelt gang siden sidste uges blog om min twinflame og soulmate, kan jeg love dig, at jeg har tænkt den hundrede gange efter vores første Skype møde.

Eller som min veninde, Siska sagde da jeg fandt ud af mere og mere om ham og hans kærlighed til mig:

"Hvis ikke du var min veninde, ville jeg være jaloux. Det der er så perfekt, at det næsten er irriterende".

Han er moden, intelligent og det kærligste, mest generøse menneske på jorden.

Han er helikopterpilot og kan flyve sine egne privatfly, når han gider.


Tl:dr "Blablabla, se mig, jeg får sex og han er rig" :fløjt:
10
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Hunkat » 3. feb 2016, 12:23

FruDulle skrev:
Hunkat skrev:
Tl:dr "Blablabla, se mig, jeg får sex og han er rig" :fløjt:


Du er meget fordømmende synes jeg. De er jo twin flames med en Mission

Fælles livsformål
Jeg er blevet ydmyg over Universets geniale planlægning. Jeg har mødt denne mand for at udleve og udvide mit livsformål som er at hjælpe kvinder og børn i hele verden til at leve deres fulde potentiale.

Uanset udfordringer.

Jeg er tusind gange stærkere sammen med ham. Alt hvad jeg kan og ved, har han ledt efter hele livet. I kærlighed og business. Og omvendt.

Vi har begge en følelse af, at vi har et KÆMPE job foran os. Der langt overtrumfer de personlige goder, vi får ud af hinanden. En uegoistisk følelse af at kunne bidrage endnu mere til verden sammen end hver for sig.

Det er, hvad tvillinge sjæle samles, for at gøre. Samle kræfter. Arbejde for et højere formål.

Jeg tror, der er en soulmate til alle, der er klar til at se sig selv og sit livsformål i øjnene.

PS: Det magiske tegn på twinflame forholdet, du skal holde øje med

I næste blog afslører jeg, hvilket vildt valg, jeg har måttet tage siden. Og det er ikke små skridt, jeg tager nu....Ligesom du får mine største indsigter om twin flame/ soulmate relationships.


Jeg mangler en smile som brækker sig af grin :lol:

Og ja, jeg dømmer HELT VILDT når folk lukker sådan noget ud.

Og er jeg den eneste som er lidt foruroliget over valget af datid i sætningen om at han ville forhindre sin datters selvmord? :gruble:
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. feb 2016, 12:30

Nå men det nye projekt hedder Twin Flame så, kan jeg regne ud. Christ.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Hunkat » 3. feb 2016, 12:33

Altså jeg mener også, sådan helt oprigtigt at jeg har mødt min soulmate og den sidste mand i mit liv. Men jeg kunne satme aldrig finde på at smide sådan en omgang BS ud i hovedet på både venner og fjender.

Hvorfor skal alting være et 'projekt' for den kvinde? Hvad blev der af at leve livet?
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. feb 2016, 12:40

"Der er meget selvudviklingsarbejde og mange clairvoyante forudsigelser samt synkronisitet i dette magiske kærlighedsmøde"
OMG NEEEJ :tie: :nej: :puke:
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. feb 2016, 12:43

I kærlighed og business gælder alle kneb. Som man siger.
2
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Så er Ninka single igen...

Indlægaf fisken80 » 3. feb 2016, 13:02

Bwahahahahah den øverste kommentar er GULD: Tobias Løvin 5 Minutter siden
"Læse vanskeligheder"?
Kan han hjælpe med dine skrivevanskeligheder?
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Livets forhold"